Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@Dries, Die lamp had mijn voorkeur maar toen ik in de growshop stond waren ze op dat moment niet voorradig.

Maar is dat een lamp voor groei, bloei of voor de gehele cyclus.

Voor de bloeifase heb ik de GE lucalox, en die heeft geen verbogen electrode hoewel die wel langer gebruikt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff snel gekeken voor je, die philips son t agro zou ook geschikt moeten zijn voor e-ballast volgens de manual van mijn b-a-l evsas...

Maar deze is dat duidelijk niet. Althans niet voor die gavita.

Zou idd ook maar die gavita lamp aanschaffen om problemen te voorkomen, of die GE lamp de hele ronde laten zitten als die voor groei en bloei geschikt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens ben ik wel benieuwd hoe die philips zich verder gaat houden.

Als hij niet verder buigt laat ik 'm gewoon zitten.

De GE lamp is een specifieke bloeilamp, althans volgens de site van raja trading.

Ergens anders vind ik niet zo veel info.

Edited by Iceberg2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat metalen dingetje tegen het glas komt explodeert de lamp, en ligt je hele hok vol gloeiend hete glassplinters...

Als het middendeel van de lamp toevallig ergens terecht komt waar het brand kan veroorzaken... vul de rest zelf maar in... hint!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe de Killing fields gaat knallen op hydro,

Over de lamp gewoon vervangen, om de reden hierboven gegeven.

Veiligheid voor alles je hebt al een hogere luchtvochtigheid met je mapito daar houden ze niet van.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die luchtvochtigheid was bij mij vorige ronde anders nooit aan de hoge kant.

Misschien de eerste dagen omdat dan de toplaag nog vochtig is maar dat heb je met aarde toch ook.

Wat betreft de lamp:

ik had nog een nieuwe 250W HPI-t Plus lamp liggen, deze zijn geschikt voor de groeifase en heb andere topics gevonden waar ze icm een evsa worden gebruikt.

Die electrode controleer ik iedere dag op afwijkingen, dat is een ding wat zeker is.

Edited by Iceberg2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde Iceberg2k. :tu

De Killing fields is echt een heerlijk soortje.

Ik hoop op een paarse en een roze voor je. :verrygood

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd succes iceberg

Killing fields is idd heerlijk, beaker heeft gelijk!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die Beaker!!!

Schuif gerust aan zou ik zeggen, er is plek voor iedereen

 

Mini update:

De zaadjes zitten nu 3 dagen in de spongepots bij 25graden en ik zie nog niets.

We wachten geduldig af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn amnees duurde het 2 dagen voordat ik ze in de aarde kon zetten en 2 dagen voordat ze boven de aarde uit kwamen dus met een beetje geluk komen ze morgen boven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net even stiekem gekeken maar de zaadjes zijn nog maar minimaal open. dat was eergisteren ook al zo

Nu ben ik zelf best een geduldig persoon maar je zou toch verwachten dat ze al verder moeten zijn.

De spongepots zijn goed nat en de temperatuur is continu 25 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste iceberg neem een goede 5 tot 7 dagen en er staat een mooie spruit...

Misschien iets traag maar de groeikracht uit zaad op mapito in gewoon sick dus daar win je weer wat!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei, de zaadjes zijn allemaal open.

Logisch gevolg zou dus zijn dat er ook iets uit komt :dope:

Ik wacht geduldig af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de white widow die ik nu heb staan duurde het ook 7 dagen voordat ze boven de aarde kwamen

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu bijna 6 dagen verder maar moeder natuur heeft er totaal geen haast bij.

Net even gespiekt maar er gebeurd wel degelijk wat, bij een paar zaadjes komt er al heel voorzichtig een worteltje uit.

dus ja, heb er vertrouwen in maar volgens mij heeft Sannie last van wat ze noemen "traag zaad" :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je wat ziet meteen de lamp er 60cm van af en knallen met die handel, anders kan je lang wachten. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

ze zitten nog onder de grond maar wat jij zegt had ik al in de planning.

Zodra de spongepots geworteld zijn zet ik ze in de startblokken en laat ze nog even voorgroeien in de propagator met de lamp er boven.

Daarna in de pito

Share this post


Link to post
Share on other sites

8dagen, nog steeds niks :huh:

Heb ze even bekeken maar bij 2 van de 5 komt er nog maar net een worteltje uit.

Doe ik nu iets fout?

Heb sannie maar eens een mailtje gestuurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit probleem ook vaker gehad met spongepots, zaadje krijgt een klein worteltje en doet daarna niks meer of doet gewoon helemaal niks. Ik vind die spongepots niks en kiem zaden gewoon weer simpel tussen nat keukenrol of natte watten veel meer succes dan met die dingen.

 

Denk ook niet meer dat ze op gaan komen na 8 dagen!

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor veel verschillende meningen over sannies's spongepots.

De ene is er lyrisch over waar de ander er niks van wilt weten.

Ik moet er bij vermelden dat bij mijn eerste kweek de spongepots het ook en keer hebben laten afweten.

Ik heb toen nieuwe zaden besteld, deze tussen nat keukenpapier gelegd en toen er een behoorlijk worteltje was pas in de spongepots gedaan.

Nu heb ik de zaden er uit gehaald en tussen nat keukenpapier gelegd, baat het niet dan schaadt het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is minder zeg, bij mij ontkiemden ze allemaal en wilde het juist niet met vochtige watten. Heb de spongepots in de vensterbank gezet en nat gehouden.

 

Als het goed is krijg je nieuw zaad van Sannie als je de spongepots hebt gebruikt en ze ontkiemen niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd even met Sannie contact opnemen en hij zal het meteen met je in orde maken en kan altijd gebeuren ook bij de beste.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...