Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

billmurray

Bouw microhok, LED

Recommended Posts

Mac, doordat de deuren over de gehele voorkant staan en hopelijk goed aansluiten zou het lichtdicht moeten zijn. Omdat de profielen er dan achter zitten en de deuren krijgen een magneetsluiting. Als dat niet werkt komt er een tochtband ronde de randen. Hoe is het jou uiteindelijk gelukt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

dit was in 2011 toen ik nog geen paprikas groeide .

deze kast is 140 hoog en 50 x 60 .

ik heb ook een soortgelijk houtframe gemaakt wat pecies in het onderstaande houtframe past .

daar heb ik toen een plaat hardboard op gekit wat rondom een overlap van een 10 cm heeft .

door de afzuiger blijft ie gewoon hangen .

geen scharnieren want dat is hogere timmerkunde om passend te krijgen .

dus had ik het toen zo opgelost .

ik ga er nog wel een pica van maken dat je ongeveer kunt zien wat ik bedoel .

de dame slapen nu .

en dan moet je paprikas niet storen want dan worden het mietjes .

 

gallery_7335_4882_1651677.jpg

 

 

 

ggm :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Veel gedaan in het afgelopen week/weekend.

 

Na 2 keer verven

gallery_43019_17797_378719.jpg

 

Na 3 keer

gallery_43019_17797_581867.jpg

 

Pc fan als afzuiger

gallery_43019_17797_261630.jpg

 

Constructie zodat de flens er op kon

gallery_43019_17797_58793.jpg

 

Scharnieren konden niet buitenom( 12mm was te dik), andere scharnieren in de bouwmarkt waren of erg prijzig of konden naar mijn gevoel niet de goede hoek maken. Dus scharnieren aan de binnenkant bevestigd, maar wel ingeboord zodat de schroeven daarin vielen en daarmee zo de kier zo klein mogelijk te houden.

gallery_43019_17797_749870.jpg

 

Zit te twijfelen om de scharnieren nog even te verven, maar hier de volledige kast. Incl. ventilatierooster, handgrepen en magneetsluitingen. Magneetsluitingen ga ik misschien nog vervangen, vond deze wat zwak.

gallery_43019_17797_1100726.jpg

 

Fancontroller en koolstoffilter, fancontroller heeft alleen wat LED's aan de binnenkant weet nog niet zo goed hoe ik dat op ga lossen. Zijn namelijk in het circuitbordje geïntegreerd dus haal ze er niet zomaar af.

gallery_43019_17797_1070019.jpg

 

Wat ik wel heb geleerd is dat kitten en dan verven erg vervelend is, zie zogenaamde "vissenogen". Volgorde maakt wel degelijk uit en al helemaal als je antraciet kit gebruikt, dit kun je beter niet doen.. Afwerking kon dus nog wat beter. De kier kan ik hopelijk oplossen met een tochtstrip en hoop deze week de lamp te ontvangen.

 

Vragen en op-en aanmerkingen hoor ik graag!

 

Gr,

Bill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juiste kit gebruiken wil ook nog wel eens schelen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

''al helemaal als je antraciet kit gebruikt, dit kun je beter niet doen'', zei ik ook. Zonde, maar is weer les voor de volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer beter acryl kit gebruiken. Die is meestal wel overschilderbaar. ;)

 

Voor de rest een leuk project. :specool

 

Succes verder!

 

Groeten Beaker :spliff:

 

Oh ja, ik heb de topic titel voor je aangepast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker aan het hobbyen :specool

hoe maak je de kieren van de deuren lichtdicht?

ik heb een soort tape met een foamlaagje erop, denk 1 cm breed en zit op een rol dit heb ik zelf ook gebruikt en werkt perfect het veert in als je de deur sluit dus het sluit 100% af

 

weet alleen ff niet hoe het heet, volgens mij wordt het ook gebruikt als tochtstrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt dragon! Die heb ik ook aangeschaft en erop geplakt. Je hebt ze zelfs in verschillende diktes voor kieren van 2-3mm, 3-6mm etc. Lamp en elektra zijn aangesloten. Zal deze week nog even een wat laatste fotos uploaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

loaw

 

ogenschijnelijks een kleding of hangkast

gallery_7335_4882_4855340.jpg

en dan heey een blinde hardboardmuur.

gallery_7335_4882_4212895.jpg

ik heb hier nooit anders als een 150 hps wattertje in gehad en in het begin ook een rol tochtstrip gehaald en er in geplakt .

en dat was okee.

alleen na een week kassie open kassie weer dicht hing de tochtstrip in een kluwen in de hoek als een stuk uitgespuwde trekdrop en kleven dat het dee .

is geen lange termijn oplossing tochtstrip.

toen ben ik een blinde muur gaan bouwen van hardboard en die plaat hardboard met die gebruikerssporen heeft een overlap van een 10 cm rondom .

ik kan het nu niet helemaal laten zien want ze slapen momentheel de habbaneroes (scherpe dingen joh !!!!!!!! :evil: ) .maar het werkt wel zo .

heeft niet de uitstraling vcan een igrowtoolsprofikast maar hij doet het .

 

ggm :likken:

 

ps "": de linker deur laat ik ivm de pica ff dicht anders lazert het overlapdeurtje eruit !

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies de creatieve habbejouweer kweker kan natuurlijk zo even een lichtstrip fixen door een stuk plastic/rubber/hout/doemaatwat aan een kant van de deur te maken, overlappend de kier, en weg licht

 

of die dropveter terugdrukken met secondenlijm

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties, de kast was zo goed als lichtdicht maar met de lamp aan is het warmer en nu houden de magneetsluitingen de deurtjes niet goed dicht.. Zitten 4 magneetsluitingen(4kg) op, maar die klikken dus los. Dus had een schuifslotje op de deuren gezet, maar doordat die k*t dingen net niet helemaal aansluiten gaan de deuren nog steeds een beetje open...

 

En fin even over de kast, lamp was binnen gekomen alleen niet zo heel discreet. Dit stond op de buitenkant van de doos..

gallery_43019_17797_737780.jpg

 

gallery_43019_17797_803541.jpg

 

Met lamp aan

gallery_43019_17797_560320.jpg

 

gallery_43019_17797_1083018.jpg

 

Iemand nog oplossingen voor de deuren, dan hoor ik het graag.

 

Gr,

Bill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand nog oplossingen voor de deuren, dan hoor ik het graag.

Misschien kan je reepjes polyetherschuim (bijvoorbeeld van die geluidsisolerende platen) aan de binnenkant van de zijwanden plakken. Als je die een millimeter of 2 naar buiten laat uitsteken is je kier dicht. Doordat het elastisch is drukt het je deur waarschijnlijk niet open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...