Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeR

Help een beginner op weg AUB

Recommended Posts

Eeej mensen :wOOt

 

Na een aantal jaren de kassa van de locale coffeeshop te hebben gevuld kwam ik vandaag op het idee om zelf eens wat proberen te telen. :( Er is echter 1 probleem: Ik weet er echt TOTAAL niks van en heb HELEMAAL geen groene vingers. :P

 

Dus ben ik wat op internet gaan rondneuzen en zo op dit forum terechtgekomen. Het ziet er goed uit, is lekker actief en de mensen lijken me vriendelijk, dus ik heb me maar eens aangemeld. :verrygood

 

Nu voelen jullie de vraag natuurlijk al aankomen: Weten jullie ergens een goeie (liefst Nederlandse) website waar alles duidelijk wordt uitgelegd en waar ze bij het begin beginnen? Of misschien hebben jullie zo wat losse tips voor de beginnende teler?

 

Alvast bedankt! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben dus ook een beginner maar ik heb me site al gevonden...Hier dus....En ik heb 2 boeken gekocht in de growshop want ik wil er eerst een beetje verstand van hebben voor ik als groentje begin..Het kost namelijk geld zat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou ik ben dus ook een beginner maar ik heb me site al gevonden...Hier dus....En ik heb 2 boeken gekocht in de growshop want ik wil er eerst een beetje verstand van hebben voor ik als groentje begin..Het kost namelijk geld zat...

Jup dat lijkt me ook... kost handen vol geld. :verrygood Daarom zoek ik eerst een goeie website voordat ik een boek wil kopen... Op internet moet toch genoeg te vinden zijn zou je zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou ik ben dus ook een beginner maar ik heb me site al gevonden...Hier dus....En ik heb 2 boeken gekocht in de growshop want ik wil er eerst een beetje verstand van hebben voor ik als groentje begin..Het kost namelijk geld zat...

Jup dat lijkt me ook... kost handen vol geld. :verrygood Daarom zoek ik eerst een goeie website voordat ik een boek wil kopen... Op internet moet toch genoeg te vinden zijn zou je zeggen...

Zeker op Internet is genoeg te vinden! www.wiet.pagina.nl Als je de goede site's ertussen uit haalt dan wordt je al een stuk wijzer. Op dit forum is ook al heel erg veel te vinden kijk maar in de onderschriften van Onimusha & Bambo ook in de sticky's staat erg veel informatie! Geloof me er is leesvoer genoeg.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben begonnen @ www.wietcd.nl

en verdere info heb ik hier allemaal gevonden op wietforum.nl :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BeR,

 

weet je, kan me bijna niet voorstellen dat je er helemaal nix maar dan ook nix van weet. Mja ok, eerste vraag is dan: heb je rechter of linker handen? Weet je van electriek, lijm, schroefboor en rolmaat? kast/hok-kennis? Bouw dan zelf een kast. Heb je tijdens het vullen van die kassa wat verdient en gespaard dan kan je ook meteen maar dan ook direct aan de slag met een kant en klaar systeem. Nederland heeft als eerste en volgens mij enige land ter wereld een kant en klare indoor IGrowBox-systeem. TNO 100% goedgekeurde (rustig slapen..)zelfblussende kast, stekkerd'rinenhendrikjandetuinmanmaar. Deze foto heb ik ff geleend maar dat is wel ok , top is uit zo'n Igrowbox..... forumfoto-petfles.jpg

igrow.nl/

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo green enfield, das een mooi topje!! :verrygood

 

Zo'n kast lijkt me precies wat voor mij! Maar wat moet ik me precies voorstellen bij hoe dat ding werkt? Is het gewoon een kwestie van plantjes erin mieteren, deurtjes dicht, en dan een paar weken wachten totdat ze volgroeid zijn? Zou ideaal voor mij zijn, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo werkt. :P

 

Die junior box lijkt me het beste, aangezien het toch alleen maar voor eigen consumptie is (en misschien een beetje verkopen aan vrienden enzo :no)... Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben? En wat zijn jullie ervaringen ermee dan?

 

Ik heb al een beetje op die site rondgeneusd, maar meer dan hun verkooppraatje heb ik nog niet gevonden:

De igrow Junior is goed voor 4 planten met een opbrengst van 35 tot 100 gram per plant. Deze kast wordt geheel compleet geleverd, dus inclusief voeding, voedings-schema, mapito, Ph+Ec meter, tijdklok, lampen, filter, brandblus-systeem, Grow-boxen, etc. Het enige wat niet inbegrepen is, zijn de plantjes. De igrow Junior wordt aangeleverd als bouwpakket, is makkelijk in elkaar te klikken en overal binnen 30 minuten te plaatsen.U heeft de keuze tussen een Hydro en een Bio systeem.

Klinkt goed, maar ik ben altijd op mijn hoede voor addertjes onder het gras of dingen die ze voor het gemak maar even niet erbij zetten... :(

En wat is het verschil tussen een Hydro en een Bio systeem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey...

 

allereerst ff voor de duidelijkheid..=niet mijn top naast die 1½ liter petfles. Foto heb ik gejat en beetje in orde gemaakt.

 

Ik ben zelf bij I.G.S. IGrow-Systems geweest en ben er goed ontvangen met koffie en zo..(enne, mooie vrouwen werken daar zeg...). Ze nemen rustig alle tijd voor je en komen proffesioneel over. Als je er ff zit merk je dat er veel leven in zit. Goedkoop vind ik ze ook niet maar je bent in een keer klaar met een systeem wat beproefd is, TNO-brandveilig getest dus rustig op stap en gerust slapen. Ze zeggen dat je er zo een jaar mee door kan met de mapito, filter en lampen. Hij heeft trouwens ook mooie droogkastjes om geurloos te drogen. Handige voorgroei en stekkasten... Als je denkt problemen te

hebben kan je ze altijd ff bellen.

Je kan ze ook bellen als je meer weten wil of een folder per post vragen.

 

Ik spaar nog ff door trouwens.....

 

 

als ik het terug lees lijkt het wel of ik er werk............smoke-long3.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

bekijk de rubrieken van het forum eens goed.. dan kan je precies zien waar je waarvoor moet kijken..

Een voorbeeld.. je begint natuurlijk met de kast.. er is een hele aparte rubriek voor hoe je de kast moet/kan maken of waar je ze kan kopen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n kast lijkt me zeker niet probleem bestendig ,zoals ook wel blijkt uit de vele berichten erover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die kast zelf kunt maken heb ik nog wel enkele grow-boxen die je kunt overnemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nr. 1 = wietforum.nl hier kan je echt alles vandaan halen :D

 

maar om een beetje de begin dingen te leren ( zoals ik nu doe.. ) kan je denk ik beter naar www.wietmeneer.nl gaan ( is dit reclame :smoke )

 

# stampertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk anders ff in de growguide:

http://growguide.wietforum.nl/Hoofdpagina

 

ook kan je hier met de zoekfuntie naar specifieke antwoorden zoeken.

 

Ik kan je garanderen dat de info die je hier kunt vinden velen malen beter is dan een boek lezen. Je moet alleen even met de site leren omgaan.

 

Ook lijkt het me leuk voor je om een aantal kweekverslagen door te lezen. Hier leer je denk ik het meest van. Hier kan je andermans successen en fouten lezen, zodat jij ze niet mer hoeft te maken.

 

Ook heeft deze site 2 eigen webwinkels welke voordelig zijn.

 

Veel succes met het leren van kweken en houd ons op de hoogte als je gaat beginnen :smoke

 

Bouw- en Kweekverslagen zijn er nooit genoeg uiteraard :D

 

greetz,

 

Burning seed....!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een rare vraag, je vraagt naar de site waar je op zit :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahum.. dit is een thread uit

 

2004

 

stelletje stonede konijnen!!!

 

topic gesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...