Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenHulk

Politie Valt Kantoor Stichting Voc In Eindhoven Binnen

Recommended Posts

Vanochtend rond half elf hebben vier politieagenten en een medewerker van de firma Kusters Facilities een inval gedaan bij het kantoor van de stichting VOC in het centrum van Eindhoven. Bij de inval zijn zeven (7) cannabisplantjes in beslag genomen en afgevoerd.

 

De agenten hadden een machtiging bij zich en verklaarden dat zij meerdere meldingen hadden ontvangen dat er op het vestigingsadres van de stichting Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod “een hennepkwekerij” gevestigd zou zijn. Twee agenten voerden een huiszoeking uit in het hele pand, tevens woonadres van VOC secretaris en woordvoerder Derrick Bergman. In de achtertuin troffen de agenten op twee bijzettafeltjes zeven cannabisplanten van 10 tot 15 centimeter hoogte aan. Bergman weigerde afstand te doen van de plantjes, maar de agenten trokken ze niettemin uit hun potjes, bijgestaan door de medewerker van Kusters Facilities.

 

‘Ik sta werkelijk perplex’ zegt VOC secretaris Derrick Bergman in een eerste reactie. ‘Ik heb al ruim 20 jaar elke zomer een paar plantjes in mijn achtertuin. Ik begin met zaadjes, dus de helft valt af; de mannelijke planten. Er zijn hier door de jaren heen meerdere agenten geweest, die nooit enig probleem maakten van mijn planten. Zoveel politieinzet voor zeven piepkleine plantjes; het maakt duidelijk dat de strijd die we met het VOC voeren harder dan ooit nodig is.’

 

Een opmerkelijk gegeven is dat de twee agenten die de huiszoeking verrichten de plantjes in de tuin aanvankelijk lieten staan. Pas na tussenkomst van de vrouwelijke diender -mejuffrouw Janssen, die als haar voornaam desgevraagd het nummer 81683 opgaf- gingen de agenten opnieuw de tuin in om de plantjes uit hun potten te verwijderen. Een van de agenten nam een flyer van Cannabis Bevrijdingsdag, het jaarlijkse gratis evenement van het VOC, in ontvangst, maar gaf deze later weer terug aan Bergman’s echtgenote, die bij de inval aanwezig was.

 

Het productieteam van Cannabis Bevrijdingsdag is sinds vanochtend op zoek naar een cannabisplant voor de traditionele plek rechts op het hoofdpodium. De plant die hiervoor bestemd was is bij de politieinval in beslag genomen.

 

NB: de tekst en foto’s op deze pagina zijn vrij van auteursrecht en mogen door iedereen gepubliceerd worden.

 

http://www.voc-neder...ndhoven-binnen/

Edited by GreenHulk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrieste, zielige en achterlijk ongeinformeerde gang van zaken.

Ik ga emigreren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan loopt de overheid te zeiken over Tolerantie.....(Tolerantie of verdraagzaamheid in een sociale, culturele of religieuze context gebruikte term die de mate aangeeft waarin afwijkend gedrag of leden van bepaalde groepen niet worden gediscrimineerd ondanks hun afwijkend en door de meerderheid verwerpelijk geachte gedrag (of afwijkende meningen))

 

 

Laat ze daar godverdomme eerst zelf eens mee beginnen!!!!!!!

 

Waar moet het heen met dit land.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk zullen dit de laatste stuiptrekkingen blijken van een falend beleid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel me nu iig een stuk veiliger op straat.

 

Top werk geleverd! Niets op aan te merken politie!

 

 

Liquidaties overdag in Adam, opa's en oma's die beroofd worden, en overige zaken aub geen prioriteit geven mannen want dat is te makkelijk voor jullie om op te lossen.

 

 

Het zal je fucking werk maar zijn.......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de 17e en 18e eeuw werd je afgeslacht als je de VOC binnenviel... Terug naar betere tijden!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel me nu iig een stuk veiliger op straat.

 

Top werk geleverd! Niets op aan te merken politie!

 

 

Liquidaties overdag in Adam, opa's en oma's die beroofd worden, en overige zaken aub geen prioriteit geven mannen want dat is te makkelijk voor jullie om op te lossen.

 

 

Het zal je fucking werk maar zijn.......

 

liquidaties en berovingen zijn absoluut niet makkelijk op te lossen. zulke dingen gebeuren erg snel, op wisselende plekken en door daders die direct gevlogen zijn. het oplossen van zulke misdaad vraagt een vrij complexe aanpak.

liquidaties oplossen kost daarnaast erg veel geld en tijd, en het levert geen geld op. en de grote vissen/opdrachtgevers blijven vaak buiten schot.

 

wietteelt bestrijden lijkt me juist prettig werk voor de middelmatige politiemensen (de meesten dus): het speelt zich wekenlang op 1 vaste plek af, de benodigde spullen zijn groot en opvallend, de geur die vrijkomt is zeer opvallend, stroomverbruik is een niet te missen aanwijzing en 'daders' leveren na berechting mogelijk nog wat geld op in de vorm van een terugvordering, dure gevangenisstraf wordt niet snel opgelegd.

 

zoals bij elk bedrijf is er maar een klein groepje mensen dat voldoening haalt uit de echt moeilijke klussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ook sarcastisch bedoeld ;)

 

Juist liquidaties wil je oplossen. Want onschuldige kunnen gedood worden en cannabis niet.

 

Leuk werk lijkt het me niet, je verdiend hier ook geen geld en erkenning mee. Je bent aan het dweilen met de kraan open..

 

Als ik een agent zou zijn zou ik absoluut geen voldoening krijgen als ik kwekerijen op moest rollen. En ja ik kijk uit een neutrale bril. Want je weet dat dit een verloren missie is. Het kost je klauwen met geld en ondertussen criminaliseer je Nederland. Hiermee creëer je dus ook eventuele liquidaties, onveilige situaties, gevaarlijker spul op straat etc.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een trieste bedoeling he :(

 

Hiermee creëer je dus ook eventuele liquidaties, onveilige situaties, gevaarlijker spul op straat etc.

 

en dat is juist wat ze willen, zodat ze kunnen zeggen: zie je wel!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo houden ze zichzelf aan de vreet he,

Werk hebben en werk houden.

 

Maar voor het grote publiek lijken ze druk bezig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ook sarcastisch bedoeld ;)

 

Juist liquidaties wil je oplossen. Want onschuldige kunnen gedood worden en cannabis niet.

 

Leuk werk lijkt het me niet, je verdiend hier ook geen geld en erkenning mee. Je bent aan het dweilen met de kraan open..

 

Als ik een agent zou zijn zou ik absoluut geen voldoening krijgen als ik kwekerijen op moest rollen. En ja ik kijk uit een neutrale bril. Want je weet dat dit een verloren missie is. Het kost je klauwen met geld en ondertussen criminaliseer je Nederland. Hiermee creëer je dus ook eventuele liquidaties, onveilige situaties, gevaarlijker spul op straat etc.

 

een vuilnisman ziet z'n werk toch ook niet als een verloren missie omdat de straten elke dag weer vol staan?

 

stel je eens voor hoe het zou zijn als alle misdaad 100% succesvol bestreden wordt, en ook niet meer terugkeert.. zouden ze dan echt zo blij zijn bij politie en justitie?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ook sarcastisch bedoeld ;)

 

Juist liquidaties wil je oplossen. Want onschuldige kunnen gedood worden en cannabis niet.

 

Leuk werk lijkt het me niet, je verdiend hier ook geen geld en erkenning mee. Je bent aan het dweilen met de kraan open..

 

Als ik een agent zou zijn zou ik absoluut geen voldoening krijgen als ik kwekerijen op moest rollen. En ja ik kijk uit een neutrale bril. Want je weet dat dit een verloren missie is. Het kost je klauwen met geld en ondertussen criminaliseer je Nederland. Hiermee creëer je dus ook eventuele liquidaties, onveilige situaties, gevaarlijker spul op straat etc.

 

een vuilnisman ziet z'n werk toch ook niet als een verloren missie omdat de straten elke dag weer vol staan?

 

stel je eens voor hoe het zou zijn als alle misdaad 100% succesvol bestreden wordt, en ook niet meer terugkeert.. zouden ze dan echt zo blij zijn bij politie en justitie?

 

 

Vuilniswerk vergelijken met kwekerijen? Meen je dit nou serieus? Sinds wanneer hindert cannabis de mens? Dat straten vol staan aan vuilnis kan je niet vergelijken met kwekerijen... Dat je zo'n vergelijking durft te maken zeg....

 

Misdaad kan never nooit 100% bestreden worden.Dit zie je me ook nergens typen. Ik probeer jou alleen duidelijk te maken dat er belangrijkere dingen zijn dan growshops lastig vallen en hobbyisten oppakken. Een plant kweken is geen misdaad, maar de overheid duwt dit door elke strot van een makke schaap.

 

Maargoed ik kom terug op jou vuilnisman idee. Een vuilnisman en een politieagent zijn 2 verschillende beroepen Rodja.

Politieagent heeft tig meer taken en keuzes te maken. War on drugs ( cannabis ) is een verloren zaak. Dat jij dit niet graag wilt inzien dat mag. Maar een vuilnisman vergelijken met missies van een agent is iets als appels met peren vergelijken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenhulk, je moet het niet zo letterlijk nemen die vergelijking.

 

Iedereen overkomt wat hem of haar moet overkomen, dat kan je niet leuk vinden, daar kan je tegen in gaan, maar uiteindelijk komt alles toch zoals het moet komen.

Mensen zullen neergeschoten blijven worden, als dat is wat ze moet overkomen dan gebeurd dat, daar kan geen politieman of wat dan ook verandering in brengen, als je wilt dat er iets veranderd, verander dan jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat me ook helemaal niet om een inhoudelijke vergelijking van hetgeen wordt opgeruimd/bestreden

 

het werkelijke doel van een vuilnisman is niet het schoonhouden van een stad maar simpelweg z'n werk uitvoeren om zo stabiel een boterham te verdienen. een politieman die op hennep jaagt weet ook dondersgoed dat zijn werk nooit klaar is zolang de teelt illegaal is en winsten groot. de war on drugs is voor velen gewoon een vorm van baanzekerheid, en zeg eens eerlijk, wie wil dat nou niet?

 

vergelijk het met de accountancy/belastingbranche: technisch is het al een jaartje of 20 mogelijk om 90% van het werk te automatiseren, maar de ontwikkelingen gaan (gingen) gewoon wat stroever omdat het een conservatief wereldje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...