Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kuikentje Gevonden.. Advies?

Recommended Posts

Heey.

 

Heb zojuist een klein kuikentje gevonden tussen me speciekuipen.

Het beestje oogt erg angstig en verzwakt. Als ik hem een worm geef valt hij enkel mijn hand aan e als ik die bij hem weg leg doet t beestje er niks mee..

Kan ik dit beestje nog op een andere manier helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eende- of kippenkuiken? (kan je aan de snavel makkelijk zien, een eendenkuiken heeft een platte snavel, een kippenkuiken een puntige)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntige snavel maar de dichtstbijzijnde kippen zitten toch een end verderop (woon wel int buitengebied). De veren zijn gelig met zwart er door heen.

 

Kinderboerderij is nu geen optie. Buiten mijn bereik. Misschien kan ik morgen is bellen.

 

Heb er net maar wat brood in kleine stukjes (oud bruin) en een ondiep schaaltje water bij gezet.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het beestje de avond heeft overleeft, ik hoop het toch zeer.. Zal ik morgen eens een foto proberen te maken.

Achteraf is het beestje veelal zwart/grijs met wat gele plukken..

 

Tjah als het het een vogel is welke geschikt is om te houden.. waarom niet. Maar heb toch liever dat moeder vogel em komt ophalen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas moet ik jullie mede delen dat het beestje de avond niet heeft overleeft..

Toen ik vanochtend ging kijken vond ik een uitgezakt beestje wat nergens meer op reageerde..

 

Ach das de natuur, al had ik het graag anders gezien :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had natuurlijk de dierenambulance kunnen bellen, maybe handig voor een volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter je best had je niet kunnen doen

dit poetst je karma op, for sure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat ie het niet gered heeft. Tip voor een volgende keer: zet hem/haar onder een warmtelamp, desnoods een bureaulamp of een warmtematje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jonge vogels graag lusten is wiskas vlees voor katten van die zakjes met kleine stukjes vlees..en dan voeren met een pincet dat lijkt namelijk op de snavel van moeders. ;)

 

Echt jammer dat ie het niet heeft gered.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippenkuikens en eendenkuikens worden niet door hun moeder gevoerd, harry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je een punt Fool.

Het werkt wel als ze niet uit je hand willen eten.

Ben eigenlijk ook alleen gewent om jonge merels en mussen op te voeden die door de katten zijn gevangen en nog een levens kans hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje

 

vandaar die 2 pakjes van karma genetics in de koelkast :D

 

@ iedereen,

 

Ontzettend bedankt voor alle hulp, mogt dit nog eens voorkomen zal ik jullie tips zeker toepassen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...