Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Propegator

Guerillakweek 2015: Chemdawg X Heribei & Heribei Feminized

Recommended Posts

ChemDawg x Heribei feminized 2x &

Heribei feminized 5x

 

Ik hou het klein dit jaar, 5 zaden besteld bij Sannieseeds en 2 gratis erbij gekregen (hé, toch weer boven de max. bezig :whistle:). Ik heb vanmiddag het zaad na 3/4 jaar uit de koelkast gehaald en in lauw water gegooid, de glazen staan nu in het donker in de kast. Het wachten is op ontkieming, hierna in roottrainers de universele potgrond in, morgen een zakje halen. Voorgroei waarschijnlijk onder T-Neon lamp 150W en daglicht.

 

Plan van aanpak is twee tot vier week voorgroeien, de 1 langer dan de andere en ze wegzetten op zoveel mogelijk verschillende plekken bereikbaar per fiets. Om vliegend, rennend, vallend en weer opstaan te poten. Tegen slakken wil ik slakkenkorrels en bierblikken gebruiken. Geen hekjes en gaas,geen geprepareerde gaten, geen bijvoeding en waarschijnlijk ook geen water geven, tenzij de situatie het toelaat.

 

De foto's in dit verslag worden allemaal gemaakt met een Nikon D300 body & 18-55mm lens, omdat ik vrij nieuw ben met dit soort camera's lijkt het me goed deze lens eerst onder controle te krijgen. Ik probeer foto's te maken van elke keer dat ik de planten bezoek en tot de toppen droog zijn.

 

gallery_43058_18002_2258064.jpg

ChemDawg x Heribei feminized 2x, 17-03-2015

 

gallery_43058_18002_3379906.jpg

Heribei feminized 5x, 17-03-2015

 

gallery_43058_18002_4121311.jpg

ChemDawg x Heribei feminized 2x & Heribei feminized 5x in glazen water voor ontkieming, 17-03-2015

Succes iedereen in 2015, moge u niet geript of ontdekt worden en ontnomen worden van u buitenwietje. :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet het, waarschijnlijk veel in het buitenland over 3, 4 week, vandaar. Buiten dat om, heb ik er ook gewoon zin in, leuke plekken op het oog namelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb je vorig jaar al besteld neem ik aan?

 

Chem dawg x heri was bij mij vorig jaar veel te laat. 2e week september gingen ze pas bloeien.

 

"Geen hekjes en gaas,geen geprepareerde gaten, geen bijvoeding en waarschijnlijk ook geen water geven, tenzij de situatie het toelaat."

 

 

Ik vraag me dan af wat je dan gaat verwachten? Zonder voeding of bescherming tegen het wild is kweken kansloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht dat het al een voedingsrijke grond van zichzelf is, even aankijken dit jaar, het is de eerste keer dat ik hier ga kweken namelijk. Hele luchtige ''cocos achtige'' grond is ook natuurlijk aanwezig daar, dit wil ik evt. gaan mengen als de grond waar ik poot echt te dik is. Heb vorig jaar toch redelijke opbrengsten behaald zonder kippemestkorrel te gebruiken i.v.t. met kippemestkorrel, verwacht op zijn minst een aantal bomen!

 

Verder loopt er niet veel wildlife zoals reeën rond, de spot is goed ingesloten door een kanaal aan 1 kant en 2.5 meter plus sloot aan de andere kant. Konijnen heb ik nog nooit last van gehad, hopelijk dit jaar weer niet. Mijn grootste vijand is de slak tot nu toe, tot ze een bepaalde hoogte bereikt hebben.

 

Ja, de zaadjes heb ik over van vorig jaar. Die late bloei voorspelt niet veel goeds dan, wanneer- en wel iets lekkers geoogst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bezig maat :D

 

Ik ga het dit jaar ook proberen in duitsland en zit nu al te kijken naar julli buitenkweekjes om te leeren hoe en wat:)

 

ik volg je

 

duim omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker de ruimte daar! Van horen-zeggen weet ik ze daar ook lekker bezig zijn :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

zet je het een beetje warm weg ook ,dat ontkiemd beter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triplanar; Ik weet niet waar je ergens zit, maar bij jullie lijkt me dat fantastisch!

Grote uitgestrekte bossen waar geen hond komt, veel onbereikbare stukken..........succes allebei! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heri X Chem was zoals Johnny al zij helemaal niks..

Bij mij ook 2e en 3e week van september bloei. Die heribei die je daar hebt liggen gaat 1e week september in bloei.

 

Als jij niet bij voed krijg je slappe planten. In de groei al waarschijnlijk maar in de bloei word dan drama.

 

Is er een goede reden waarom je voor die paar zaadjes geen gaten wilt scheppen? Half uurtje werk en je hebt er een half jaar profijt van.. Je moet het zelf weten natuurlijk.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk (vrij) dagje vandaag, na het wakker worden met een zonnetje, bakkie en hashjoint even naar de welkoop geweest. Universele potgrond en Bayer slakkenkorrels gehaald. Alles is nu aanwezig: lucht, licht, water en aarde.

 

*weet iemand hoe ik een ''youtube of Vimeo- filmpje kan invoegen in mijn posts, zodat het hele filmpje ingevoegd wordt en niet alleen een tekstlink?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ook ff bij de action langs voor kruiden mest zijn korrels met 65% kippemest kosten 99cent doe een kopje door je plantgaten heen succes gegarandeert je moet toch een kuiltje maken voor je plantjes ,als je ze weg zet ,kleine moeite en heel veel rook plezier op het eind ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let the games begin, zoals Brown Dirt Warrior gezegd zou kunnen hebben. Ik heb mijn legerschepje ook weergevonden dus toch gaten graven. Dat vind ik een goede tip wallythc, voor de kleinere hoeveelheden kippenmest korrel. Is het onderstaand spul?

 

gallery_43058_18002_51964.png

Dit is dan mijn guerilla arsenaal voor dit jaar, makkelijk mee te nemen per fiets en vistas, 7x roottrainers, de grotere versie. :spliff:

 

gallery_43058_18002_3301462.jpg

 

Eerste leven is ook gesignaleerd, morgen gaan de zaden de grond in.

 

 

 

gallery_43058_18002_3985050.jpg

Heribei ontkiemen 18-03-2015

 

Qua voeden hou ik het dan bij de kippenmest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook nog een aantal Tabs van Sannie gevonden, die gaan ook gebruikt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tabs van Sannie voor wat het waard is......

 

gallery_43058_18002_2775683.jpg

 

De zaden lieten vandaag allemaal een worteltje zien. De fotolens 18-55mm bevalt me, zowel voor close ups als gewone shots prima, ben in de beginners fase dus lekker aan het spelen met ISO-waardes / licht etc.

 

gallery_43058_18002_5186204.jpg

gallery_43058_18002_4931837.jpg

Heribei ontkiemen 19-03-2015

 

En ook de ChemDawg x Heribei zijn uitgekomen.....

 

gallery_43058_18002_3845483.jpg

ChemDawg x Heribei 19-03-2015

 

Ik ben blij dat ik nooit binnenkweek, in een kleine woning als deze niet handig. Net de energiewacht spontaan op bezoek om de CV-ketel te checken, ze mogen van mij binnenkomen, had de voorgroei lamp nog net niet hangen. De zaden zitten inmiddels in de grond en staan voor het raam en gaan vanavond onder de lamp.

 

gallery_43058_18002_1543161.jpg

 

De boel nog even een beetje ingewaterd, nu wachten tot ze bovenkomen.... :spliff:

 

gallery_43058_18002_1524484.jpg

 

 

 

Het is een heerlijk lente weertje, ik stap zo op de fiets om een site-visit en grond survey te doen, schepje gaat mee dus. Zal hier en daar even wat foto's schieten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens in een donker hol in NL........

 

gallery_43058_18002_896298.jpg

 

Onder een lampje.......

 

gallery_43058_18002_2838323.jpg

 

Beginnen wat Heribei plantjes op te komen. Het is de eerste generatie die zonder Opstelten van doen heeft, dat moet een goede start zijn.

 

gallery_43058_18002_1603886.jpg

gallery_43058_18002_20630.jpg

gallery_43058_18002_2570240.jpg

gallery_43058_18002_4530306.jpg

gallery_43058_18002_763430.jpg

Heribei ontkiemen 20-03-2015

Morgen eens dichterbij komen met een macrolens. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

errug vroeg

en voor buitenplanten onder een lamp beginnen verre van optimaal

 

maar 't is onkruid dus de komende stress zal ze wel te boven komen

 

veel plezier met het fotograferen en de grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heri X Chem was zoals Johnny al zij helemaal niks..

Bij mij ook 2e en 3e week van september bloei. Die heribei die je daar hebt liggen gaat 1e week september in bloei.

 

Succes

 

Zie wel wat er wat gebeurd met de Heri x Chem, de Heribei biedt in elk geval wel perspectief. Als ze zulke compacte toppen heeft als men zegt moet het een eind kunnen komen met in het gunstige geval 6 week bloei. Ben benieuwd wat de zomer ons brengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is wel enorm sticky (Heri X Chem). Ik heb haar moeten oogsten met een week of 4. Dus erg fluffy topjes en ook begon de rot al flink toe te slaan. Maar echt veel THC.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was mijn ervaring ook, heb haar volgens mij na week of 5 geoogst.

 

Ik heb er ice van gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chemdawg x Heribei, ik snap aan de ene kant niet hoe ze het daar bij Sannie een outdoor kunnen noemen.

 

De enige outdoor genetica is de Ierdbei.. Dus dat maakt hem Indoor als je het mij vraagt.

 

Allemaal leuk en aardig maarehh... Keep it real!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede middag mensen, schuif allemaal lekker aan. :smoke

 

Ik ga proberen de Chemdawg x Heribei ergens een plekje te geven in de tuin bij wietvrienden, wellicht kan ik er een weekje of twee extra bloei uithalen door vroeg evt. rot weg te halen. Stiekum hoop ik nu eindelijk op een middelands zee klimaat in NL, we gaan steeds meer die kant op gezien het laatste decennium niet waar?

 

Ja, ze weten het leuk te brengen bij alle zaadbanken, klopt bij bijna allemaal niet in Nederland. Ik vind het raar/ jammer dat er niet 1 overzichtelijke website/database/doorverkoopluik is waar alleen de werkelijk zichzelf bewezen buitensoorten voor Nederland op staan mét de juiste data en gegevens etc. Ik heb het gevoel dat de buitensectie vaak op de tweede plaats komt. Hier zou men bijvoorbeeld alleen de goede Canadese, Deense soorten (waarmee toch veel mee gekweekt wordt op dit forum), maar ook soorten op kunnen zetten van zowel bekendere als minder bekende zaadbanken die wél redelijk tot goed werken in NL.

Misschien een leuk hobbyprojectje voor de toekomst....dan kunnen we het ook ''real keepen'' :spliff:

 

Inmiddels een ander lensje erbij gepakt. Namelijk een Sigma 150mm 1:2.8 (APO MACRO DG HSM) om precies te zijn, ik snap het wel maar begrijp het niet, wel dichterbij gekomen. Met statief fotograferen is wel een must....anders echt niet te doen. Morgen nog even een andere lens proberen, ook is uitzoeken hoe er mooie budshots gemaakt kunnen worden, meen dat er een topic over was ergens op WF....

 

gallery_43058_18002_3947391.jpg

gallery_43058_18002_2495809.jpggallery_43058_18002_2284854.jpggallery_43058_18002_2697985.jpg

Heribei ontkiemen ochtends 21-03-2015

 

De natuur is mooi, inmiddels zijn alle plantjes- of moet ik zeggen alle zaden boven gekomen ........ :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

errug vroeg

en voor buitenplanten onder een lamp beginnen verre van optimaal

 

maar 't is onkruid dus de komende stress zal ze wel te boven komen

 

veel plezier met het fotograferen en de grow

 

Dank je, die camera's zijn leuk speelgoed, dat is zeker... :spliff:

 

Vroeg weet ik, maar dat komt doordat ik binnenkort naar het buitenland ga, zie eerste post.

Kan je uitleggen waarom het beter is voor buitenplanten onder ''natuurlijk licht'' te (voor)groeien, bedoel je hiermee liever helemaal niet onder een lamp?

Dat van die stress snap ik nog als ze onder de lamp weg komen en je ze gaat poten.... maar ik vraag me af of die stress opweegt tegen de voordelen van die lamp, namelijk dat de plantjes naar mijn idee wat sneller en vooral met de internodes lekker kort op elkaar groeien. Let wel ik ga ze in deze situatie over plusminus 3 tot 4 week poten, dan lijkt het me beter iets sterkere planten te poten met wat stress dan redelijk sprieterige planten......of zit ik hier fout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen. Als dat voor jou beter uit komt...

Het is ook leuk als zo veel mogelijk growers wat anders doen. Lekker veelzijdig :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ik, ja ik zie af en toe creatieve/mooie dingen voorbij komen, straks gaan ze nog in de bomen kweken:''

 

they broke free...!

 

gallery_43058_18002_4450249.jpg

gallery_43058_18002_3148847.jpg

Heribei avonds 21-03-2015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...