Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PatronB

Eerste Keer Led 270 Watt

Recommended Posts

Tijd voor een update.

 

Ze zijn goed hersteld van het toppen/fimmen. De haze heeft nu 7 nieuwe toppen :jump: . Om ervoor te zorgen dat de nieuwe topjes voldoende licht krijgen ben ik begonnen met low stress training. De dance world heeft 6 nieuwe topjes (goed te zien op de laatste foto), om ervoor te zorgen dat deze ook genoeg licht krijgen heb ik 2 bladeren weggehaald boven de onderste toppen (foto dag 25) en ook LST. De Dance world staat vanaf gisteren ook weer onder een MH licht, om wat lengte te krijgen. Verder krijgen ze allebei 0,5 L water per dag en 2,5 mL voeding (plagron grow).

 

Ik zie nu trouwens dat ik het in vorige posts over HPS licht had, maar ik bedoelde Metal Halide :whistle: .

 

Foto's:

dag 23 groei:

 

S. Silver Haze

gallery_40809_17928_746641.jpg

 

Dance World

gallery_40809_17928_2805598.jpg

 

dag 24 groei:

 

S. Silver Haze LST

gallery_40809_17928_2167246.jpg

 

Dance World

gallery_40809_17928_415790.jpg

 

Dag 25 groei:

 

S. Silver Haze LST

gallery_40809_17928_2441154.jpg

 

Dance World (na weghalen bladeren) en LST

gallery_40809_17928_1761012.jpg

 

Gr,

 

Patronb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker dik stammetje die dance world Pat, maar je gaat er wel voor hoor, met t snoeien van bladeren die jij onnodig acht.

 

Kzou niezo haast hebben, je tracht de jonge scheutjes meer licht te geven door ze weg te kappen. Het is al als advies gegeven door ervaren growers op je draadje, probeer niet door bladeren te verwijderen de groei te versnellen want wat je doet lijkt me water naar zee brengen

 

Als je ze nou is laat zitten en ook die bladeren is een beetje L.S.T geeft. Scheelt je dametjes onnodige stress behalve, de low stress dan he, en ze nemen toch nog co2 op.

 

Verder nix an te merken en kblijf meegluren.

 

grt bubbz

Edited by Secretbubb

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 27 groei (gisteren)

 

het gaat goed de afgelopen dagen. hier en daar toch wat getrimd, omdat de toppen al echt asymmetrisch begonnen te groeien. Ook heb ik de toppen wat LST gehad. Helaas is er vanochtend een topje afgebroken van de silver haze door teveel LST.

 

Ook heb mijn gistsysteempje veranderd, ik kan nu zien hoeveel co2 er wordt geproduceerd. Heb ongeveer 1 co2 bel per 2 seconden.

 

foto's gisteren:

 

Dance World dag 27 groei:

gallery_40809_17928_1710325.jpg

 

Silver Haze dag 27 groei. Is zonder LST, de foto hierna weer met (had de draden het losgemaakt en steviger vastgemaakt):

gallery_40809_17928_1238736.jpg

 

Grouppic dag 27 groei en nieuw co2 systeem:

 

gallery_40809_17928_2387740.jpg

 

 

Silver Haze dag 26 groei na trimmen:

 

gallery_40809_17928_1541282.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de eerste foto van je laatste post zie ik een temperatuurvoelertje hangen? Om de temperatuur op de juiste wijze te meten dien je het onder een afdakje op tophoogte te plaatsen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is deze jongen niet echt te porren voor advies Aquar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aquar klopt. Ik heb nu een paar dagen een temperatuur ''pistool'' waarmee ik de bladtemperatuur direct kan meten. Ik probeer het zo'n 5x per dag te checken en het is meestal tussen de 23,5 en 26,5 graden. Is dit voldoende? wat bedoelde je precies met een afdakje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies zoals ik al zei. De temperatuur meet je op tophoogte met de voeler onder een afdakje van karton of iets dergelijks om directe instraling van het licht tegen te houden. Daarmee voorkom je dat je een te hoge temperatuur meet.

 

Van bladtemperatuur metingen heb ik geen verstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet omdat ik nou zoveel verstand van led heb maar is t niet zo dat je bij een 270w led lamp weinig tot geen last hebt van stralings warmte?

Bedoel je moet de lamp toch al zo dicht mogelijk boven de spinazie hangen om er een beetje groei in te krijgen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jaap De led wordt nog best wel warm. In het begin probeerde ik mijn afzuiger af en toe 20 minuten rust te geven wanneer de lamp brande, maar de temperatuur wordt dan al gauw +30. Ik heb nu een afdakje gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 32 18/6

 

Alles gaat wel lekker de afgelopen dagen. Ben van plan om morgen de planten te potten in een smartpot van 60 liter. De Silver Haze klrijgt 750 ml water + 3.5 ml voeding, De Dance world 500 mL + 3.5 mL voeding.

 

Scrognet hangt er ook sinds gisteren in.

 

Foto's vandaag (dag 32 18/6):

 

gallery_40809_17928_1393370.jpg

 

gallery_40809_17928_1066518.jpg

Gr,

 

Patronb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 41 18\6

 

 

Laatste week 18/6. lang zat geweest dan. Scrognet vervangen, omdat er niet echt spanning op de dradenversie stond. Ben blij met het resultaat tot nu toe, lekker laag gebleven maar nu al zoveel nieuwe topjes.

 

Kort vraagje: moet ik de groei-voeding blijven geven totdat er bloeikenmerken zichtbaar zijn of meteen overstappen op bloeivoeding zodra de lamp op 12/12 gaat? Kom daar niet helemaal uit.

 

Foto's vandaag:

 

Dance World

gallery_40809_17928_1876879.jpg

 

S. Silver Haze

gallery_40809_17928_2490663.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic even verplaatst naar de microhoek waar de LED kweekjes thuishoren.

 

Qua moment van overstappen van groei naar bloeivoeding lopen de meningen wat uiteen. Persoonlijk begin ik vrij vlot na omschakeling met de bloeivoeding omdat IMO de plant op 12/12 andere voedingsbehoeftes krijgt.

 

Ook vind ik het een beetje jammer dat je tussendoor een tijdje met MH hebt gegroeid, anders hadden we weer een echte led-ervaring kunnen zien. En nu is dat niet echt meer aan de orde. Maar dat is uiteraard voor jouw kweekje minder belangrijk.

 

Veel succes verder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn erg gedrongen of lijkt dat maar zo? Volgens mij heb ik dat bij LED wel vaker gezien.

Maar het ziet er gezond uit. Ik ben benieuwd naar een foto met gewoon licht.

Succes :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje bedankt, ik begin gewoon gelijk met bloeivoeding.

 

@zwemvis ze zijn inderdaad gedrongen, is dat niet goed? Ik vind het opzich wel fijn, aangezien het tentje niet al te groot is:).

 

Ik heb nog wat foto's gevonden van 12 maart (met het licht uit):

 

gallery_40809_17928_1129540.jpg

 

gallery_40809_17928_317999.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er als een lekker slaatje uit!

Ik maak altijd mijn flesjes groeivoeding, in mijn geval A en B, op en dan stap ik over op bloeivoeding. Dat kan dus zijn op dag 1 van de bloei maar ook pas na twee weken. Ik heb geen verschil gemerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag begonnen met bloeivoeding, ook laatste keer wat getrimd (met name bladeren onder het rooster). Ben erg tevreden met hoe de dance world eruit ziet:). Met de Silver Haze ben ik wat minder tevreden, als je niet beter weet zou weten zou het net zo goed een bonsai boompje kunnen zijn :oeps .

Van alle redenen die ik kan verzinnen is het denk ik toch dat de LED daar verantwoordelijk voor. Heb van het weekend toevallig een documentaire gezien over LED-technologie en daarin beweerden ze dat dat je de plant erg kan ''manipuleren'' door verschillende spectra te gebruiken in de lamp. Zo zou blauw licht zorgen voor meer lengte tussen de internodes en rood licht juist voor bladgroei/bloemproductie.

 

De apollo die ik heb bevat voornamelijk rood licht, dus dat zou aardig wat kunnen verklaren.

 

Misschien dat ik met het laatstgenoemde nog wat ga doen in andere kweekjes, door bijvoorbeeld het spectrum van de lamp zelf in te stellen(kan dit?)

 

Foto's 19 maart (dag 4 op 12/12):

 

Dance World:

gallery_40809_17928_83310.jpg

S. Silver Haze:

gallery_40809_17928_2701530.jpg

 

Samen:

gallery_40809_17928_1228797.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis bedankt!

 

Snelle update:

 

Dag 9 bloei:

 

gallery_40809_17928_1190907.jpg

 

Vragen of opmerkingen zijn altijd welkom!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

Dat netje gaat wel mooi volkomen, op naar de bloeiverschijnselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 bloei:

 

De Silver Haze blijft erg klein en vertoond sinds dit weekend wat bladproblemen. Dat zal waarschijnlijk wel betekenen dat ik teveel voeding geef(?). De Dance world daar in tegen gaat als een speer :D .Krijg ook steeds meer het idee dat ze beginnen te vechten om het licht/voeding/water en de Dance World wint het klaarblijkelijk.

 

Dat was wel weer genoeg gepraat, hier gaat het natuurlijk echt om:

 

gallery_40809_17928_2516160.jpg

 

Bladproblemen S. Silver Haze (minder leuke foto):

gallery_40809_17928_1022669.jpg

 

Groeten en tot de volgende keer,

 

Patron

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 5 dagen tijd zo verbrand?

Heb je er geen voedingswater op laten vallen,want anders kan dit wel verder doorzetten.

en hoeveel voeding geef je want de rest van de bladpuntjes zijn niet verbrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buzz ja ik schrok er zelf ook van. Ik weet bijna 100% zeker dat ik er geen voedingswater op heb gemorst. Voor vrijdag gaf ik ze 6 mL per 1,5 L water. In het weekend is dat naar 7,5 per 1L geworden (zodag zelfs 8 mL), omdat ik dacht dat ze wat teveel water kregen. Ben vandaag meteen weer teruggegaan naar 7,5 mL op 1,5 mL water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dan maar gewoon even water geven.

denk dat ze even buffer genoeg hebben.

ik voed vaak maar 2 x soms 3 in de week

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah oke, ik dacht dat je het elke dag moest geven.

Ga er meteen mee stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer. Er is nu duidelijk zichtbare bloei! alleen heeft de Silver Haze last van dwerggroei :thumbsdown: . Ik geef nu ongeveer 3x per week voeding en heb 2 droge dagen. Ik ben van plan om pk 13/14 te gebruiken volgende week, of zal ik daar nog mee wachten?

 

Hier zijn de foto's:

 

Samen:

gallery_40809_17928_1243509.jpg

 

Dance World:

 

gallery_40809_17928_556245.jpg

 

S. Silver Haze:

 

gallery_40809_17928_2395009.jpg

 

 

Groeten

 

Patron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...