Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HarryvG

Eindelijk Gestart...

Recommended Posts

Desalniettemin; kan ik morgen het licht voor 48u uit doen?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze sowieso nog een weekje geven (misschien zelfs 2) zonder voeding. Ze ogen nog niet rijp genoeg. De bruine haartjes zeggen niet zoveel.

De watergift naar het einde toe wat afbouwen en dan als laatste 48 uur in het donker zetten.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allée, dank voor de informatie,

 

maar zonder u te chargeren: menigeen beweert dat juist overvloed aan die bruine haartjes funest zou kunnen zijn!?

 

Inmiddels zijn zeker 50 tot 90% van m'n haartjes bruin, de Trychomen allang steeds meer voorbij "miilky" gaande, en beginnen bovendien de blaadjes in de "oksels" op te krullen.... Moet ik volgens u dan nog 'n week wachten?

 

amai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desalniettemin; kan ik morgen het licht voor 48u uit doen?!?

 

Euh,,, Nee dat kan niet.. :oeps

Er zitten maar 24 uur in een dag.. :rofl :icecool

 

 

Maar serieus..

Ik ben het met Beaker eens..

Je bent nog te vroeg, eerst nog lekker spoelen..

 

En ja, dan kun je ze 2 dagen of zelfs 3 dagen donkerzetten.

Ook de temperatuur dan nog wat laten zakken naar zo'n 18 graden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de plant de bladeren leeg trekt, komt de smaak straks alleen maar ten goede.

Het is ook wel een beetje een persoonlijke smaak.

Ik houd bijvoorbeeld van goede rijpe wiet, waar je lekker stoned van wordt.

Er zijn ook genoeg mensen, die hun wiet het liefst oogsten als de trichomen milky zijn, zodat ze minder body stoned voelen en meer high in het koppie.

Een weekje wachten zou in mijn ogen echt geen kwaad kunnen en het zou de smaak en effect straks alleen maar ten goede komen.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, thnx, ik heb me de gewoonte aangemeten doorgaans af te gaan op de goede raad van julliie, maarruh,

 

ik ben zojuist al vrij enthousiast bezig geweest om alle "gele" bladeren te verwijderen, doet dat iets af aan de mogelijkheid tot "weekje doorgaan", of moet ik nu doorzetten en morgen de lamp uit doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorgaan. ;)

Die bladeren had je beter nog even kunnen laten zitten, maar het is geen ramp hoor.

Als je nou om de dag een mooie close-up maakt van je toppen en hier plaatst, zal ik proberen om je door de eindfase heen te loodsen.

Ik heb zelf ook vaak de fout gemaakt om (iets) te vroeg te oogsten en dat is gewoon jammer voor de smaak van je wietje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank...

 

Er valt echter helaas weinig te "loodsen", omdat ik vanaf morgen 'n paar dagen weg ben. :(

Ergo: morgenavond gaat de lamp uit, en vrijdagavond "gaan ze om"....

 

Ik durf het met het oog op "verbruining van de haartjes" niet aan om ze t/m vrijdag 12/12 te laten... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou er moeten gebeuren dan denk je als je ze nog een paar dagen laat staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerder bang zijn voor rot/schimmel

critical is ultra compacte wiet en het aanwezig vocht kan daardoor niet ontsnappen

 

 

had zelf maar 12 gram rot alleen sommige takken binnenin de grote buds stonden op het punt om te verkleuren, net op tijd geoogst dus

 

conclusie: wel afrijpen maar zeker niet te lang wachten voordat de bijl erin gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf het met het oog op "verbruining van de haartjes" niet aan om ze t/m vrijdag 12/12 te laten... :wacko:

 

Ik zou het zonde vinden..

Je bent nog gewoon te vroeg.. De smaak en de "goeie" terpetenen" ontwikkelen zich nu nog maar net..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze sowieso nog een weekje geven (misschien zelfs 2) zonder voeding. Ze ogen nog niet rijp genoeg. De bruine haartjes zeggen niet zoveel.

De watergift naar het einde toe wat afbouwen en dan als laatste 48 uur in het donker zetten.

 

Groeten Beaker

Ben ook wel benieuwd hoe je kan zien dat ze nog niet rijp genoeg ogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik erop kan naslaan en vragen, duiden alle kenmerken erop dat het zo goed als "tijd" is...

 

Ik kan me er wel in vinden dat rocker de nadruk legt op goed afrijpen - alhoewel ik geen enkel idee heb wat terpetenen zijn - maar het risico op 100% verkleurde haartjes en dus relatief onbruikbare oogst is wmb doorslaggevend vwb terughoudendheid daarmee...

 

Ze zijn nu dus op de kop af 59dgn 12/12 (8,5 weken), waarvan 48 dagen zichtbare bloei (6,85 week).

 

RQS gaat uit van een bloeitijd tussen de 6 en 8 weken, dus dat klopt wmb aardig...

 

Momenteel hebben de meeste buds ruim voldoende bruine haartjes, beginnen de kleine blaadjes in de "oksels" te verpieteren en bovendien zijn de Trychomen vrijwel allen "far beyond milky"... :dribble:

 

Ik worstel alleen een beetje met het feit dat van de bovenste - tevens grootste en dikste - buds, het percentage verkleurde haartjes maar amper de 65% aantikt.

Wel zijn de Trychomen verre van doorzichtig/helder, dus vooralsnog ben ik voornemens dat vanavond de stekker eruit gaat, en de dames op 48u rust (lees: donkerte) getrakteerd gaan worden...

 

Wel heb ik ze zojuist nog c.a. 500ml water p/p als soort van "laatste avondmaal" gegeven...

 

I keep you guys informed...! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe weet je nou de kleur van de trichomen, als je geen microscoop hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, scherp, maar ik heb mezelf vandaag in dit kader een "budget" Euromexje aangeschaft! :yummy:

 

Anyway; hoe groot is wat jou/jullie betreft het risicodat binnen (de komende) 48u het percentage verkleuring van de haartjes dermate is "doorgeschoten" dat dit de boel significant verknald?! :execute

 

Die 48u donker die ik voor ogen heb, zijn volgens mij te onderbouwen door het feit dat je de dames op die manier min of meer "verteld" dat het afgelopen is, hetgeen door menig z.g. - vaak zelfbenoemde, maar dat terzijde - authoriteit op dit gebied feitelijk als "niet te missen stap" wordt gepropageerd...

 

In mijn optiek kan het nooit enorm veel toegevoegde waarde hebben, sterker nog: door gebrek aan fotosynthese in combinatie met het onthouden van watergifte, loop je wmb eerder risico dat de dames hun voeding elders gaan halen. Dit zal aanvankelijk wellicht vanuit de bladeren gebeuren, maar uiteindelijk waarschijnlijk ook de rest (lees: toppen) niet onberoerd laten...

 

Niet gehinderd door enige grondige kennis van de materie, anders dan enige zelfstudie, behoorlijk intensief bestuderen van dit forum en - volgens mij het belangrijkst - gezond verstand, overweeg ik nu toch de dames nog 2 extra dagen te geven...

 

Kortom: Hoe groot is de kans dat binnen 60u de verkleuring dermate door slaat dat dit significante schade berokkend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik goed licht er bij heb, dan heb ik geen microscoop nodig om de kleur van de trichomen te bekijken hoor Oude Rocker. ;)

Het verschil tussen helder, milky en amber is altijd duidelijk te zien bij mij.

 

Wat voor schade zou het moeten geven Harry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn oogies zijn niet meer wat het wel eens geweest is, ik kan dat dus sowieso niet.. :(

 

Autoriteit op dit gebied ben ik ook niet, ook niet zelf benoemd. Niet anders dan jij ook veel over gelezen en zo..

Maar daarmee heb ik me wel laten overtuigen, dat het idd wel eens de finishing touch zou kunnen zijn..

 

Heb het dus het laatste rondje ook gedaan en ben er heel enthousiast over.

Dusdanig, dat ik het zeker weer ga doen..

Heb zelfs 3 dagen donker gezet en de temp een beetje laten zakken.. 18 graden.

 

Als de plant werkelijk klaar is, dan drinken ze ook amper nog wat en voeding neemt ze niet meer op.

Schade voor de plant is er volgens mij dus niet hoor,

Maar het is wel een kwestie van oppassen dat je dit niet doet met een plant die al tekenen van toprot heeft bijvoorbeeld.

Want dan is het denk ik wel schadelijk.

 

Suc6 man met je laatste fase..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schade voor de plant geeft het inderdaad niet.

Zolang de Trichomen nog milky zijn kun je de oogst zeker nog wel uitstellen.

Ik zelf vind dat hoe beter ze afgebloeid zijn, hoe beter ze smaken.

 

Ik denk niet dat het een paar dagen in het donker zetten een verschil op levert met planten die meteen na dat het licht uit ging geoogst zijn, maar goed, dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

 

Dus ik zou de planten gewoon nog een aantal dagen onder hps laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze sowieso nog een weekje geven (misschien zelfs 2) zonder voeding. Ze ogen nog niet rijp genoeg. De bruine haartjes zeggen niet zoveel.

De watergift naar het einde toe wat afbouwen en dan als laatste 48 uur in het donker zetten.

 

Groeten Beaker

Ben ook wel benieuwd hoe je kan zien dat ze nog niet rijp genoeg ogen?

Ik vind dat ook wel lastig uit te leggen hoor, het is meer een gevoelskwestie bij mij.

Als ik die laatste foto's van hem bekijk, vind ik de trichomen er nog te glazig uit zien (maar dat blijft lastig vanaf die foto's) en vind ik de calyxen nog niet echt gezwollen.

Ik denk daarom dat een week langer echt wel ten goede zal komen voor zijn wietje.

 

 

Ik kan me er wel in vinden dat rocker de nadruk legt op goed afrijpen - alhoewel ik geen enkel idee heb wat terpetenen zijn - maar het risico op 100% verkleurde haartjes en dus relatief onbruikbare oogst is wmb doorslaggevend vwb terughoudendheid daarmee...

Heel kort door de bocht, zijn de terpenen (o.a.) verantwoordelijk voor de geur en smaak van je wietje.

Als je te vroeg oogst, zal de geur en smaak dus niet optimaal zijn.

 

Hoe kom je er trouwens bij dat 100% verkleurde haartjes relatief onbruikbare oogst betekent?

Het gaat niet om de kleur van de haartjes, maar om de kleur van de trichomen. :search:

 

Groeten Beaker

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

SCHRIK!

 

...tot mijn grote schrik en tevens verbazing werd ik zojuist bij het openen m'n hok verwelkomd door kleine vliegjes/beestjes die me nog het meest aan fruitvliegjes deden denken!!!

:execute

 

...als ze maar van MIJN fruit afblijven!

 

Moet ik nu direct actie ondernemen, of is dit een normaal verschijnsel? :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nematodes en vangstrips... ze komen niet aan je fruit... wel aan de wortels van je fruit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn waarschijnlijk varenrouwmugjes. die mugjes doen opzich niet zo veel, echter planten deze mugjes zich razendsnel voort. In dit stadium van je kweek hebben nematoden niet zo veel nut meer, gele vangstrips wel. Deze mugjes leggen eitjes in je medium, de larven die uit deze eitjes komen kunnen het wortelstelsel aantasten. Normaliter kun je nematoden uitzetten, dit zijn hele kleine aaltjes die parisiteren op de larven van de mugjes en de larven van binnenuit opvreten. Je medium na deze ronde weggooien en opnieuw beginnen is het beste. volgende ronde je ruimte goed ddesinfecteren, gele vangstrips ophangen en nematoden preventief uitzetten.

 

ff een paar linkjes: http://www.koppert.nl/plagen/vliegen-en-muggen/varenrouwmug/

http://www.koppert.nl/plagen/vliegen-en-muggen/varenrouwmug/producten-tegen-varenrouwmug/detail/entonem-2/

 

 

 

Succes met de laatste loodjes

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor uitgebreide info! :)

 

Vwb het medium was ik sowieso voornemens steeds met "vers" te starten, zal in het vervolg echter voorzichtiger moeten zijn met het afsluiten van m'n hok..

 

In het kader van extra zuurstof laat ik de deur overdag nog wel eens een uurtje open staan... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan trouwens nauwelijks nog een groen blad ontdekken..

 

Vrijwel alles is geel, dus ik denk dat moeder natuur met laat weten hoe laat het is!

 

:verrygood

 

...morgenavond dan toch maar eindelijk de laatste x dat de lamp uitgaat; overmorgen snoeien! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...