Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

15X Rqs Critical Onder 600W - Eerste Run

Recommended Posts

Thnxs voor je reactie

 

De temp is netjes 27.5, alleen als ik de tent openrits daalt het snel naar 25. Lichtlekkage lijkt me ook niet, de kamer waar de tent staat is erg donker + de tent zit goed dicht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon goed blijven kijken naar de rest van de planten.

dan zal het vast nog wel goed komen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan nu precies 2 weken op 12 uur en zijn allemaal met topopbouw begonnen, vanaf nu krijgen ze dus bloeivoeding (canna flores, begin met ec 1.1)

 

1 plant vertoont een beginnend bladprobleem

gallery_42960_17723_276063.jpg

 

Iemand een idee wat het is? Het is alleen bij de jonge bladeren. De andere planten zien er helemaal gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Het lijkt op teveel voeding zoals ik t inschat

Of een verdampings probleem

 

Houd je de aangegeven schema aan ben je er overheen geweest?

 

Zou even alleen afgezuurd water geven en aankijken wat er met de rest gebeurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff vergelijken

http://www.wietforum...edingstekorten/

zat zelf te denken aan magnesium tekort.

maar jij kan je planten het beste vergelijken.

 

@tjappie zijn punten zijn niet verbrand.

en je moet nooit het schema aanhouden van de fabrikant.

altijd lager beginnen om te zien hoe de plant erop reageert

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

het bladprobleem is maar bij 1 plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Het bladprobleem duidt op een tekort zoals reeds aangeven. De betreffende plant bij voeden lijkt me zeer aan te raden om te voorkomen dat het probleem verergert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het blad van de foto hierboven vertoont nu precies zulke gele blokjes als op dit plaatje, die plant heeft 6 stengels waarvan de 2 kleinsten dus met een probleem.

(google: mg deficiency)

magnesium-marijuana-3.jpg

 

Waarschijnlijk Mg tekort zoals chucha al zei dus.. In canna flores zit gewoon Mg, alleen begon ik met erg weinig voeding omdat dat hier overal wordt aangeraden. Ik geef ze nu meer water en heb de ec in 2 stappen verhoogd naar 1.4. Ze lijken het fijn te vinden; bladeren wijzen mooi schuin omhoog, licht glimmend, geen gele punten, toppen worden elke dag dikker. Is het zinvol om voor 1 plant extra magnesium te geven als het al in de voeding zit en ze nu toch al meer eten krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, Bolliex, bij jou ging het over mannelijke planten, hier over een tekort/blokkade.

 

Lijkt mij eerder een blokkade van magnesium dan een tekort, als het een tekort is, waarom hebben de andere planten er dan geen last van Dilago?

Het zou kunnen zijn dat ze te nat staat of heeft gestaan waardoor de ph te hoog of te laag is geworden in het medium, wat de blokkade veroorzaakt heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bolliex, het is idd erg vervelend als je maar een paar plantjes hebt staan. Bij mij hadden de planten met ballen ook al kleine bloemtopjes, een fout met regulier zaad lijkt me niet dus. Ik ga hierna nog 1 rondje draaien met fem zaad van dna genetics (mooie kush soorten :P). Als dat weer tot shemales leidt ga ik voortaan met een uit reg zaad geselecteerde moederplant werken. Ook de voordelen van 1 feno spreekt me wel aan. Ik heb nu 2 erg mooie planten ertussen die sneller zijn dan de rest en meer voeding willen, maar ik wil de anderen niet gaan overvoeden.

 

 

Verder heb ik gisteren een kleine upgrade gedaan..

 

gallery_42960_17723_361252.jpg

 

Dat handmatig afregelen, wekkers zetten etc werd ik een beetje zat en het gebrom ook.

 

gallery_42960_17723_1515832.jpg

 

Wilde eerst de s-vent/uniteck trafo kopen, maar bij dat apparaat kun je geen minimale stand instellen. In de laatste 2 weken is het onder controle houden van de lv tijdens de nacht wel cruciaal ivm toprot.

Ik had nu al nachtjes van 70%, met zo'n dicht bladerdek is dat vragen om problemen.

 

 

 

 

 

gallery_42960_17723_170402.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde eerst de s-vent/uniteck trafo kopen, maar bij dat apparaat kun je geen minimale stand instellen

 

Dat is idd een enorm nadeel van die overigens verder prima functionerende dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij eerder een blokkade van magnesium dan een tekort, als het een tekort is, waarom hebben de andere planten er dan geen last van Dilago?

Het zou kunnen zijn dat ze te nat staat of heeft gestaan waardoor de ph te hoog of te laag is geworden in het medium, wat de blokkade veroorzaakt heeft.

De ene plant is de andere niet. Ik heb nu een ronde met stekken die ik allemaal gelijk heb behandeld vanaf het begin en toch ontstond er bij een een te kort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, de ene plant is de ander niet, als je ze dan allemaal gelijk gaat behandelen, dan heb je kans dat er wel eens één te nat komt te staan omdat die net wat minder drinkt dan de rest. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook qua geur zijn er nu duidelijke verschilllen tussen de planten.. 2 ruiken naar zoete chemische kauwgomballen, of skittles achtig. Een paar ruiken naar cheese, de rest ruikt erg skunky. De koolstoffilter doet goed zijn werk alleen heb ik soms dat ik in huis heel kort dat skunkgeurtje ruik. Niet onaangenaam, maar laten we hopen dat het niet erger wordt ivm nietsvermoedende huisgenoten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er mooi uit! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42960_17723_674199.jpg

 

Zit er zaad in de calyxen? Door het herma gedoe heb ik meerdere malen per week alle planten 1 voor 1 gecontroleerd op pollenzakjes en banaantjes maar steeds niks gevonden. Ik heb gelezen dat herma's minder potent stuifmeel produceren dus het zou toch vrij bizar zijn als 1 stealth banaantje de hele tent bevrucht heeft. De kleine groene balletjes zitten namelijk in alle calyxen die ik open maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rodja.... ter info.... in 1 banaantje zit genoeg pollen om je hele tent te bestuiven....

Share this post


Link to post
Share on other sites

eergisteren heb ik 2 dikke toppen afgeknipt waar de pitjes inzaten, vlakbij een gaskachel te drogen gelegd en net 1 joint gerold; gewoon mooi fijn groen poeder na het verkruimelen.. helemaal geen pitten of zaden :S

 

 

het roken doen we vanavond maar zal nog niet veel soeps zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedoe met hermafrodieten is niks aan, het kan je kweek flink bederven. De volgende ronde mooi met stekken beginnen, daar zal je meer plezier aan beleven denk ik.

 

Ik vind dat stekken veel sterkere wiet opleveren en nog flink wat voordelen t.o.v. zaad hebben. Nadat ik een kweek uit gefeminseerd zaad met O.G. had gedaan en van diezelfde planten daarna een kweek met stekken, kon ik het heel goed met elkaar vergelijken. Meerdere mensen hebben bevestigd dat de tweede ronde beter was die van beide gerookt hebben. Nog een voordeel is dat stekken goedkoper zijn en ook een plus is dat ze eerder klaar zijn dan planten uit zaad. Her en der wordt beweerd dat je met stekken altijd spint meekrijgt, maar dat is alleen het geval als die spint op de plant zat waar ze van gesneden zijn. Als dat dus een schone moederplant uit zaad is, dan zit er geen spint op de stekken.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, de 1 houd van de moeder, de andere van de dochter.

Maar je theorie rammelt.

 

Dat je 2e rondje beter was, dat kan best. Maar dat kan m.i. niet aan de stek of zaad hebben gelegen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn theorie is een praktijkgeval, maar inderdaad dat mijn tweede ronde beter was lag niet aan het zaad. Dat ben ik dan weer wél met je eens. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...