Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alchemistic

600 Watt Royal Highnes,white Strawberry Skunk, Fruit Spirit

Recommended Posts

Hey Alchemestic,

 

Ik lees hier even mee, maar ik vind je plantjes er zeker niet gezond uit zien op dit moment.

 

Wat er fout gaat, pffff, het kan zoveel zijn.

 

Er zijn al zoveel reacties op je topic, maar ik zou toch proberen je medium rond de 21 graden te houden, evenals de nachttemperatuur, lekker op 21 of 22 graden houden.

 

Spint, tja die heb je toch echt zelf binnen gebracht, onderschat die krengen niet, goed ontsmetten die handel, je kan er nu nog bij.

 

Water geven, ook iets belangrijks en vaak onderschat, probeer je water op 21 graden te houden, bij 21 graden zit er het meeste zuurstof in, en wordt ook het best voeding opgenomen.

 

Verder hoef je ze niet te bespuiten hoor, het zijn zaden, die moeten het vocht uit de aarde halen, bij stekken is dat weer een heel ander verhaal.

 

Aarde niet te nat, en van onder water geven, laat de wortels maar zoeken, worden ze sterk van, en je krijgt geen luie wortels.

 

Mooi ding die parrot, geinig die grafiekjes, maar bedenk wel, niet ieder plant is hetzelfde, hou dat in de gaten.

 

 

Komt wel goed, en je dames trekken echt nog wel bij.

 

 

 

 

Succes!...

 

Spuit ze wel een keer in met een oplossing met Neem-olie van Parker, dat is een prima medicijn en gaan dat wel waarderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig die grafieken. ben ik zelf ook altijd wel een fan van :)

 

Het wordt alleen wel een beetje te koud 's nachts of niet? Ik wordt zelf al panisch als het onder de 20 graden komt, maar jij komt dus wel aan de 16 a 17 graden?

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey el,

 

thanx voor de tips en het mee kijken !

 

ik ben het met je eens dat ze er niet heel mooi bij staan.... al zie wel wat verbetering optreden (na meer en regelmatiger water geven)

 

de tent ontsmetten is het probleem niet.. de ruimte er omheen is simpelweg niet schoon te krijgen of te ontsmetten (bezig met verbouwing)

 

de lagere temperatuur snachts ga ik proberen aan te pakken (ga zo meten de ramen dicht doen) al heeft cervantes het over dat als het boven de 15c is dat het wel goed zit...

 

bespuiten doe ik niet met regelmaat, de lv is wel aan de lage kant.... (45%)

 

met watergeven maak ik de bovenlaag vochtig en laat ze nu van onder drinken...

 

de grafiekjes zijn idd leuk ! en zeker mooi ding maar aan de waardes hecht ik niet al te veel waarde al is het wel een redelijke indicatie...

 

heb ze gisteren gesprayed met leafcoat en de spray van aptus (dislike) die ik gebruik bevat ook neem en een paar andere natuurlijke olieen

 

@ frass ik geil ook zwaar op graffiekjes hahah zal er zo nog 1 plaatsen voor je

 

gallery_41284_17527_249443.jpg

 

gallery_41284_17527_9412.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich wel netjes stabiel allemaal. Alleen die minimum temperatuur. Het wordt dus echt 16 graden?

 

Het minimum lijkt me toch 18 graden of overdrijf ik het nou?

 

Ik heb een keer een dramatische kweek gehad. Ik denk door zulke lage temperaturen. Planten bloeiden toen absurd snel af. Ik had vanaf zaad op een mannetje met na 15 dagen al ballen. Plantje van amper 10 cm hoog met ballen eraan. Een dame was in 4 weken afgebloeid. Nauwelijks een top ontwikkeld uiteraard, maar echt wel rijp.

 

Al waren dat wortel temperaturen. Het hok was wel iets warmer, maar de potten waren van die smartpotten. Die pottern verdampen nogal en dan koelt het dus af. Tot wel een graad of 4 onder de omgevingstemperatuur (van 20 graden ook naar 16). Heb daar toen van die verwamingskabels om gedaan, maar toen was het al te laat ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

45% is prima voor zaailingen hoor, alleen die temperatuur.... Daar zou ik wat aan doen.

 

Eventueel kun je op marktplaats kijken voor een waterbed verwarmingsmat kosten vaak een paar euro maar ze zijn helemaal waterdicht.

Ik kreeg mijn medium ermee op 21 graden snachts, en de thermostaat die er aan zit schakelt vanzelf de boel weer uit als de lampen aan gaan.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

meteen maar aan de slag gegaan, de dames ovegepot in 11 liter potten onder in een laag hydro korrels.

een mix van cocopeat potgrond lavameel perliet bacto endo

 

de worte ontwikkeling vond ik er redelijk uit zien al viel me welop dat de wortels vaak meer aan 1 kant van de pot zaten wss toch temp ofzow.

 

gallery_41284_17527_948386.jpg

 

gallery_41284_17527_1575011.jpg

 

gallery_41284_17527_1737205.jpg

 

daarna rond om nog wat water gegeven..

 

zal ik er al buffertabs bij doen of nog ff wachten ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaten de wortels vooral aan de kant waar de pot warmer zou kunnen zijn geweest?

 

Bij die Blumat druppelaars zie je overigens ook dat het met watergeven te maken kan hebben. Die druppelaars druppelen uiteraard steeds op dezelfde plek en dan heb je daar veel meer wortels dan in de rest van de pot.

 

Sowieso flink wat wortels te zien. Dan zal het groen toch vanzelf ook wel gaan komen? Nieuwe aarde erbij helpt ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja niet persee aan de kant van waar ze naar elkaar toe stonden zeg maar... al vind ik wel opvallend dat het middelste plantje er het beste uit zag...

 

water geven deed ik rondom of via onder....

 

ja wortels mooi wit en zien er in mijn ogen goed uit....

 

misschien tocht die langs de potjes trkt ofzow....

 

ik denk dat de grotere potten flink gaat helpen, denk stabieler water level en stabielere ec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel goedkomen hoor!

Soms moet je ze gewoon wat extra liefde en aandacht geven om je fout te herstellen, maar het blijft onkruid dat kan wel wat hebben.

 

Je hebt al overgepot zag ik, waarom toen die tabs er niet ingeknald? Nu moet je ze er in drukken en dan beschadig je weer de wortels een beetje.

Of ben je van plan nog eens te verpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dit is zowiezo de definitieve pot... (denk ik)

 

ik twijfelde of ze al wel een buffertab nodig hebben gezien de misschien al wat hoge ec... en op bio tabs zeggen ze de tab er gewoon half indrukken aan de bovenkant en met water geven beetje over de tab heen gieten...

raad jij aan nu nog ff snel tabs er bij te drukken ?

 

ik wil zowiezo maar 1 tab per pot doen en bijvoeden met de bio bizz lijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, als het eenmaal groeit dan lijkt het haast niet uit te maken of ze ooit iets van een probleempje gehad hebben. Ik heb een tijdje terug van een plant haast alle wortels afgetrokken en in het water gezet (had geen zin meer in aarde kweek en wilde over op hydro). Daar was die plant niet echt super happy mee, maar het werd uiteindelijk toch een struik van een meter hoog en krap een meter breed (dat was ook de maximale maat die in het hok pastte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je groei voeding gebruik zou ik het niet doen, zo niet waarom heb je ze er niet in gedaan met over potten.

Maar die gaan best goed komen

ze hebben gewoon wat tijd nodig

keep on growing

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan nu wel bij trekken in die nieuwe pot

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker nog ff doorgroeien, dit gaat de goede kant op.

 

Spinten (edit: roofmijt) al besteld? Of kan je Dislike blijven doorspuiten tijdens de bloei?

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet besteld, ik zie nu geen spint meer... Dus ik wacht tot ze echt in de bloei gaan.. en zet dan de mijt in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update !

 

deze ziet er duidelijk het mooist uit

gallery_41284_17527_1615171.jpg

 

gallery_41284_17527_700407.jpg

 

gallery_41284_17527_350843.jpg

 

gallery_41284_17527_133980.jpg

 

1 van de 2 kleinste

gallery_41284_17527_1457688.jpg

 

het andere kleintje:

gallery_41284_17527_1571968.jpg

 

gallery_41284_17527_1708466.jpg

 

ik moet duidelijk wat gaan doen aan het warmhouden van de wortels de plantjes die achter blijven nu zijn namelijk de plantjes die bij de inlaten van de tent staan en daardoor het denk ik te koud hebben...

ik heb een temp sensor geplaatst bij de inlaat van de tent en zal deze in de gaten houden...

 

verder vindt ik wel dat je ziet dat ze het fijn vinden dat ze verpot zijn...

 

Groet !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is altijd wat lastig te zien op foto's, maar ze zien wel al gezonder uit toch?

 

Alleen die ene bij die Klima logg ziet er wel uit alsof die het zwaar heeft. Geen beestjes in de aarde? Geen varenrouwmugjes gezien?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope niets van beestjes te zien... dat plantje ziet er vannaf het begin al zo uit... de freak :-)

 

tensio gaf trouwens 130 mbar aan tegenover parrot 12% grondvochtigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of je nog een correlatie kan vinden tussen tensio waardes en parrot percentages.

 

Als je ze heel dicht naast elkaar hebt staan loop je wellicht ook wel het risico dat die Parrot sensor de tensiometer als water "ziet"?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langzaam maar zeker komt alles goed hier :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met Casto.

Ziet er goed uit..

 

Allert blijven, en dat doe je en doorgaan zo je doet.. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeker mooi uit. Heb je al een klein beetje bacto meegegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...