Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekmaagd

Kweekverslag 50 X Amnesia Zoek Hulp

Recommended Posts

Zo even wat nieuwe foto's uploaden van dag 15. Ze gaan nu wel erg hard naar mij idee, Ik heb ze opgemeten en de langste is 58 cm.

Wat ik graag zou willen weten... Hoe ga ik mooie koningsstoppen boven in krijgen nu niet dat dat gaat gebeuren in die 11 liter potten.

Maar in mijn situatie met 50 x 11 liter potten groeit het helemaal dicht natuurlijk, Dus onderin waar ook toppen komen komt bijna geen licht.

Nu wil ik graag weten hoe ga ik me focussen op mooie dikke hoofdtoppen. Moet ik dan onderop elke opkomende bloem toppen verwijderen zodat hij meer bovenin produceert en ik een mooie lange hoofdtop krijg. Of is het rendabeler de plant gewoon zijn gang te laten gaan ?

Ik hoop dat er iemand is die precies het zelfde heeft gekweekt zo krap en ondervonden heeft hoe je het best te werk kan gaan hier..

En als ik dan alleen voor de hoofdtoppen gaat kan ik hem dan nu 1 keer toppen zodat meerdere boven toppen krijgt ?

Ook hoorde ik dat je boven in een kleine snede kan maken zodat deze uit elkaar groeit ..

 

Zou iemand mij serieus kunnen helpen hiermee?

 

Zo hier wat foto's zijn een beetje groot maargoed.

 

20141021_131258.jpg

 

 

20141021_131312.jpg

 

 

20141021_131321.jpg

 

20141021_191933.jpg

 

Kijk de foto hier onder bijvoorbeeld wat doe ik nu of in een later stadium met de onderste paar vertakkingen laat ik die zitten voor de zuurstof opname of kan ik deze weg halen voor een beter ventilatie.

 

20141021_192035.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat het deze ronde gewoon zitten, het is natuurlijk best een klus om bij 50 planten de onderkant de dieven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat is dan het beste voor mij om te doen want ik wil gaan voor grote hoofdtoppen tenzij het rendabeler is om de plant normaal te laten groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het beste even dieven zodat je luchtstroom beter circuleert.

en je geen condensatie krijgt wat weer rot veroorzaakt.

ik heb dezelfde tent als jou ,maar dan met 2x600 watt erin.

en meestal een bezetting van 32 op 2.4 meter.

had het helemaal vol staan en was blij dat ik gediefd had.

vandaar mijn mening ,alles wat onder geen licht krijgt weghalen want dat wordt toch niks meer.

plus alle voeding gaat naar de mooie toppen,en heb je een betere luchtcirculatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het beste even dieven zodat je luchtstroom beter circuleert.

en je geen condensatie krijgt wat weer rot veroorzaakt.

ik heb dezelfde tent als jou ,maar dan met 2x600 watt erin.

en meestal een bezetting van 32 op 2.4 meter.

had het helemaal vol staan en was blij dat ik gediefd had.

vandaar mijn mening ,alles wat onder geen licht krijgt weghalen want dat wordt toch niks meer.

plus alle voeding gaat naar de mooie toppen,en heb je een betere luchtcirculatie

 

Oke bedankt voor je info en het dieven ? Om niet te veel weg te halen hoeveel vertakkingen aan de onderkant haal je weg en van af wanneer.

Trek je de bloemen er gewoon van ? en vraagje is het nu niet slim om hem 1 keer te toppen aan de bovenkant zodat je 2 hoofdtoppen krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen zou ik niet doen je hebt al over bezetting.

en wat betreft het dieven,er is genoeg info over te vinden op het forum.

en zoals preda zij volgende keer geen 50,mijn mening maar max 32.

tip van flip veel inlezen ,is niet lullig bedoelt maar beter voor jezelf. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de hell heb je zoveel stekjes in die tent gepropt?

 

 

Hahaha ja erg he ... amateur :P Volgende keer minder en dan wat grotere potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier wat foto's van dag 21, Ze gaan best hard en vroeg me af wanneer ik moet gaan dieven ?

 

Heb nog steeds niet de rust genomen om er een wat uitgebreider verslag van te maken. Druk Druk en je raad het nog steeds druk.

Volgende keer zeker weten beter.

 

20141027_164952.jpg

 

20141027_164823.jpg

 

20141027_164759.jpg

 

Ben bang dat ze veel te hoog worden.. de lampen kunnen nog maar 20 a 30 cm omhoog brrr straks verbrand heel het zooitje.

Iemand een idee wanneer ik het beste kan gaan dieven en hoeveel vertakkingen in hoogtes ik ongeveer moet weghalen ?

Zien er gelukkig goed uit vind je niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag 1 hoeveel dagen staat de klok op 12/12.

aangezien amnees nog wel een tijd door blijft groeien na de omschakkeling

vraag 2 heb je al het topic dieven gelezen,

zo nee wel ff doen geeft antwoord op al je vragen over dieven

je plantjes staan er wel gezond bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag 1 hoeveel dagen staat de klok op 12/12.

aangezien amnees nog wel een tijd door blijft groeien na de omschakkeling

vraag 2 heb je al het topic dieven gelezen,

zo nee wel ff doen geeft antwoord op al je vragen over dieven

je plantjes staan er wel gezond bij.

 

Ze staan sinds 16-10 op 12/12 Ze hebben 10 dagen op 18/6 gestaan en nu 11 dagen op 12/12.

En had laatst wel de topic gelezen en ga dat zo nog maar eens doen want echt super opgeslagen heb ik het niet.

Ja ik hoop dat ze het zo blijven doen laats hingen ze een beetje naar mijn idee net te lang gewacht met water geven en in combinatie met de lamp die te dicht bij hing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent nog op tijd om er wat aan te doen,

als ik jou was zou ik alles onder de 25-30 cm dieven, eigenlijk alles wat niet genoeg licht en ruimte krijgt om te ontwikkelen.

Voor je hoogte (en ook de lichtverdeling) kan ik je aan te raden wat te gaan knakken en buigen (supercroppen).

 

toppen moet je deze ronde niet doen!! Omdat ze zo dicht op elkaar staan willen ze alleen maar de lucht in, dan wil je het niet bevorderen dat ze zijtakken aan gaan maken.

 

Voor je volgende ronde zou ik je tent vol zetten met een stuk of twintig a dertig 18-20 literpotten, dat geeft wat meer ruimte om te gaan toppen, en andere manieren van stress training toepassen.

 

Als je nu niet gaat dieven en supercroppen ga je een paar mooie hoofdtoppen krijgen, maar alles daaronder wordt flut..

Ook het weghalen van de grote fan leaves die veel licht vangen (defoliation) kan ik je erg aanraden! Omdat de plant niet onder de echte zon staat maar een kunstlichtje, kan ie natuurlijk niet optimaal van het licht gebruik maken. Dan heeft de plant er meer aan om licht te krijgen op het flut dan dat het blad erboven niet weg zou halen. Let wel op dat je het niet doet op gestresste planten, dan gaan ze alleen maar nog harder stilstaan..

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super Croppen zou ik eerder doen dan dieven of fimmen. Daarbij is het netje erg slap, die zal worden mee gesleurd door de groei van je dames. Een wat steviger oplossing ( denk aan kippen gaas of iets dergelijks ) zou wat handiger werken. Alles onder het net kun je weg halen, zodat er meer energie naar je hoofdtoppen gaan.

 

Door je aantal + je kennis is het dan wel slim om meteen met 50 Haze dames te beginnen?

 

Plat leggen en/of knakken zou ik ook niet aan beginnen gezien je hoeveelheid, je komt er zo echt niet meer bij...

 

Ik zou deze ronde de dames zo laag mogelijk houden en eventueel een groei remmer gebruiken, zodat ze niet meer groeien. De plant ondervind wel stress hiervan, maar dat zullen ze anders ook gaan hebben als je zo laat ( denk aan de toppen die de lampen gaan kussen... )

 

Wel 1 voordeel wat je hebt: mocht je nu 1 tot 4 planten "kwijt raken" dan praat je over 1/50ste of 4/50ste. Dat is niets natuurlijk als je er 5 heb staan en je mist er 1: dan heb je meteen een verlies van 1/5de...

 

Suc6 iig!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso dieven ,en mochten ze echt je tent uitgroeien ff een cell remmer kopen

al heb ik daar zelf niet echt verstand van, hoe dat in zijn werking gaat .

aangezien ik het nog nooit nodig heb gehad.

misschien kan een ander lid je advies geven .

over hoe je celremmer moet gebruiken ,je kan het ook ff op google opzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een oerwoud haha. Is die paarse kleur van de flits of hebben ze echt die uitstraling?

Wat lezer zei, kippengaas en knakken en binden, zodat je soort strog methode gebruikt. Dit zorgd voor een beetje

overzicht en ook dat je veeeel mooie toppen gaat krijgen.

 

Succes met je kweekje, dat het maar een berg gaat opleveren!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super Croppen zou ik eerder doen dan dieven of fimmen. Daarbij is het netje erg slap, die zal worden mee gesleurd door de groei van je dames. Een wat steviger oplossing ( denk aan kippen gaas of iets dergelijks ) zou wat handiger werken. Alles onder het net kun je weg halen, zodat er meer energie naar je hoofdtoppen gaan.

 

Door je aantal + je kennis is het dan wel slim om meteen met 50 Haze dames te beginnen?

 

Plat leggen en/of knakken zou ik ook niet aan beginnen gezien je hoeveelheid, je komt er zo echt niet meer bij...

 

Ik zou deze ronde de dames zo laag mogelijk houden en eventueel een groei remmer gebruiken, zodat ze niet meer groeien. De plant ondervind wel stress hiervan, maar dat zullen ze anders ook gaan hebben als je zo laat ( denk aan de toppen die de lampen gaan kussen... )

 

Wel 1 voordeel wat je hebt: mocht je nu 1 tot 4 planten "kwijt raken" dan praat je over 1/50ste of 4/50ste. Dat is niets natuurlijk als je er 5 heb staan en je mist er 1: dan heb je meteen een verlies van 1/5de...

 

Suc6 iig!!

 

Bedankt voor je advies ik heb net ondervonden dat de er al topje beginnen te komen. Waar ik nu mee zit ben ik nu te laat met dieven ? Ik hoop dat ze nu niet meer teveel gaan groeien want de lampen kunnen niet meer hoger zag dat ze het bovenin al zwaar kregen. Ook vind ik dat ze veel te snel zijn groeien er zit wel meer dan een hele hand tussen de vertakkingen (internodes) noemen ze dit toch.

 

is het schadelijk om morgen nog te gaan dieven ik uploadgelijk even wat fotos

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee zeker niet, anders eindig je met heel veel flut!

En dat ze hoogte in gaan is logisch, kijk maar naar commerciële hennep!

amnees strekt nou eenmaal minstens 2x, je kan het in bedwang houden door tijdens de strekperiode de ec ongeveer te verdubbelen.

Door het voedingsoverschot blijven ze dan wat lager, heb ik zelf veel goede resultaten mee gehaald.

Wel verstandig is ze daarna goed te spoelen met alleen water, of iets als florakleen anders ga je verbrande bladeren krijgen.

 

Ga je even goed inlezen over supercroppen want daar is het nu ook nog de beste periode voor en ga je ook wel nodig hebben als je lampen niet hoger kunnen.

Als de takken al heel hard zijn dan gaat het niet zo goed meer, en duurt het herstel ook langer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei fase is toppen/dieven of fimmen mogelijk, in de bloei fase zou ik dat niet doen. Groei/cel remmer is denk ik de beste mogelijkheid, zonder te veel stress/schade te brengen.

Overvoeden is een risico, iets wat ik niet zou willen nemen. Plat leggen en/of knakken zou een optie kunnen zijn om ruimte te winnen, bedenk wel dat met plat leggen dat goed vast aan net zit. Het licht zal de plat gelegde takken omhoog trekken, iets wat je wilt voorkomen.

 

Dieven/toppen? Nee, voorkom de stress... Cel/groei remmer of platleggen/knakken. Let wel op met knakken, dit is eigenlijk een verkeerden naam: masseren van de steel en die met beleid neer leggen is een betere naam. ( pak de steel die je wilt plat leggen tussen je vingers en druk er rustig op, doe dit rondom dit stukje zodat de steel slap word en zal door buigen )

 

https://desjop.nl/index.php?item=bendz-clip_-scrog-buig-hulpstuk-bocht-50stuks&action=article&group_id=10000217&aid=17513&lang=nl

 

Bovenstaande link is een hulp middel om je plant te begeleiden zonder schade te brengen. 1 nadeel, het is plastic dus licht in gewicht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

snel dieven ,en als je alles goed dieft staat die wel ff een dagje stil xd.

maar precies wat tokes zegt anders heb je veel fluf onderin.

als je ze echt niet meer kan bedwingen celremmer kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier eindelijk de foto's ging iets niet goed

 

Zoals je ziet erg veel ruimte tussen de vertakkingen.20141029_121739.jpg

 

Ook hier denk beginnen voor het eerst de blaadjes te hangen boven in vraag me eerlijk af wat de ec moet zijn in deze periode.

volgens het schema zn 1.7 / 2.0 ... Ik had wel een klein foutje nog met de voeding ik gebruik alles van canna eerst de vega en nu de flores.

rizothonic en dan als bloeistimulator (green sensation) van plagron progelijk 20 ml op 100 liter teveel ingegooid dus heb maar wat minder Terra flores erbij gegooid. Hier de foto van de hangende blaadjes

 

20141029_121631.jpg

 

20141029_121809.jpg

 

20141029_121649.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei fase is toppen/dieven of fimmen mogelijk, in de bloei fase zou ik dat niet doen. Groei/cel remmer is denk ik de beste mogelijkheid, zonder te veel stress/schade te brengen.

Overvoeden is een risico, iets wat ik niet zou willen nemen. Plat leggen en/of knakken zou een optie kunnen zijn om ruimte te winnen, bedenk wel dat met plat leggen dat goed vast aan net zit. Het licht zal de plat gelegde takken omhoog trekken, iets wat je wilt voorkomen.

 

Dieven/toppen? Nee, voorkom de stress... Cel/groei remmer of platleggen/knakken. Let wel op met knakken, dit is eigenlijk een verkeerden naam: masseren van de steel en die met beleid neer leggen is een betere naam. ( pak de steel die je wilt plat leggen tussen je vingers en druk er rustig op, doe dit rondom dit stukje zodat de steel slap word en zal door buigen )

 

https://desjop.nl/in...d=17513&lang=nl

 

Bovenstaande link is een hulp middel om je plant te begeleiden zonder schade te brengen. 1 nadeel, het is plastic dus licht in gewicht...

 

Ik vroeg me eigenlijk al die tijd al af knakken (nee toch :P) Maar goed dat je het even in detail uitlegt.

Straks maar even bestellen en kijken of er ergens een steviger net of kippengaas te vinden is.

 

Heb er de laatste dagen veel te weinig aandacht aan besteed khoop dat het nog wat gaat worden en dat de groei nu stopt.

Helaas ben ik zo goed als door mijn geld heen slechte maand xD. Dus moet nog even kijken of het gaat lukken.

Bedankt voor de uitleg ... Ik ga zo nog even de database met beginners vragen helemaal door. Zijn vast nog veel goede tips die ik kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees doet het prima met de helft / 1/3e van de voeding, behalve in je strekperiode dan mag ie wel wat hoger.

Dan moet je er daarna wel weer voor zorgen dat je hem weer omlaag haalt, ik doe dat door te spoelen met florakleen.

Als je vaker amnees gaat zetten raad ik je canna haze special aan, daar houdt ze wat meer van dan de normale canna.

Ik gebruik daarvan zelfs vaak nog maar de helft van aangeraden dosis, terwijl die er speciaal op aangepast is.

 

 

Als ze nog strekken de voeding zo hoog houden, na de strek zou ik het dan weer lekker afbouwen.

Die lichte verkleuring op het blad die ik zie komt denk ik door het licht?

Op de andere foto's zien ze er heel donker groen uit, heb je verbrande puntjes?

 

bij beginnende bloei kan je nog makkelijk dieven, als ze in goede staat zijn komen ze er weer gemakkelijk bovenop. Tenzij je met heel veel fluf over wilt blijven, waar je ook twee keer zo lang mee bezig bent met knippen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees doet het prima met de helft / 1/3e van de voeding, behalve in je strekperiode dan mag ie wel wat hoger.

Dan moet je er daarna wel weer voor zorgen dat je hem weer omlaag haalt, ik doe dat door te spoelen met florakleen.

Als je vaker amnees gaat zetten raad ik je canna haze special aan, daar houdt ze wat meer van dan de normale canna.

Ik gebruik daarvan zelfs vaak nog maar de helft van aangeraden dosis, terwijl die er speciaal op aangepast is.

 

 

Als ze nog strekken de voeding zo hoog houden, na de strek zou ik het dan weer lekker afbouwen.

Die lichte verkleuring op het blad die ik zie komt denk ik door het licht?

Op de andere foto's zien ze er heel donker groen uit, heb je verbrande puntjes?

 

bij beginnende bloei kan je nog makkelijk dieven, als ze in goede staat zijn komen ze er weer gemakkelijk bovenop. Tenzij je met heel veel fluf over wilt blijven, waar je ook twee keer zo lang mee bezig bent met knippen..

 

Ja ik zit nu best hoog met de ec 2.0 zn beetje maar ik voed ook te veel eigenlijk om de dag 50 liter met voeding ec 2.0 en ph 5.8

Zie dat de blaadjes krom trekken naar beneden heb net wel weer met voeding gegeven was ik eigenlijk niet zo blij mee wilde eigenlijk even spoelen met afgezuurd water. ik heb het gedeelte onder de 2 hps lampen gedieft hij gaf best we; veel topjes aan de onderkant van de plant die omhoog groeide auw :P.. Ik hoop dat het nog goed komt en ik ga ze dan maar 2 keer per week voeding geven .

.Want ik geef ze nu om de dag met voeding zeker teveel ? Ik heb er nu 1 geknakt waar al een beste top aan zit kijken of die het overleeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...