Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Van die week, dat klopt helemaal.

Maar ik geef zo gauw als het wortelstelsel dat aankan, altijd water in de schaal.

En dan een hoeveelheid, dat ook daadwerkelijk opgenomen wordt door het medium..

Geen drain dus.

 

Al de voedingsstoffen, zijn dus ook 100% voor de plant.

En aangezien de biologie van het plantje zegt, dat ze afvalzouten naar boven werkt

en ik deze niet terug wil "spoelen" geef ik dus nooit meer van boven af..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je punt ouwe, maar waarschijnlijk geef ik het maar 1 keer in zware dosis... De smarts zitten bomvol met wortels... Dus ze kunnen het hebben, ben meer bang dat als ik van onder geef dat er dan teveel in de aarde blijft zitten wat er dan over 2 of 3 weken uit komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik weer jou punt Smell.

Ik geef vrijwel iedere dag water met voeding.. Wel lage EC.

 

En ik heb ook de theorie, dat als het maar beschikbaar is, dat het plantje opneemt wat het nodig heeft.

Dus als ze de PK in 3 week wil opnemen. dan laat ik haar lekker haar gang gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update van het jaar... 1200 kilo vuurwerk... volgende maand 600gr+ smoking.. we gaan los.. ik wens jullie al een gelukkig nieuwjaar. Beest gaat los hier vanaaf!!

 

gallery_41643_17523_3067865.jpg

 

gallery_41643_17523_2688488.jpg

 

gallery_41643_17523_2379682.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga elk jaar goed in!! Slechte jaren bestaan niet!! :) Maar mijn mooie dames werken er wel aan mee dat het een mooi jaar is!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste wensen smellow!!!!!!!!!

Dat we gezond, en met een veel mooie topics 2015 door mogen komen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ook de beste wensen leerling!! Die topics gaan goed komen!!

 

Ff on-topic, gister nog niks aan de hand. Vandaag krijg ik ineens echte herfstbladeren.. lijkt mij er nog een beetje vroeg voor! Zal zo ff een foto nemen en bijplaatsen!

 

foto edit

 

gallery_41643_17523_377825.jpg

 

gallery_41643_17523_3530642.jpg

 

gallery_41643_17523_531231.jpg

 

gallery_41643_17523_2772621.jpg

Edited by smellowmellow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindt net dit

 

- Geel blad een je wietplant kan betekenen dat ze een voedingstekort heeft.

- Als de plant te dicht op de lamp groeien.

- Als de plant aan het einde van haar bloeiperiode is dan heb je geel blad voornamelijk aan de onderkant van de wietplant, dit is heel normaal. Laat het blad zitten tot het er zelf af valt, hierna direct opruimen anders kun je last krijgen van insecten of schimmels. Je mag het blad er wel aftrekken als dit heel makkelijk gaat.

- Je wietplant kan ook geel blad krijgen van stress door veel verpotten of veel verplaatsen.

- Het kan zijn dat je wietplant juist teveel voeding krijgt.

- Het water dat je geeft heeft niet de goede PH waarde (zuurheid).

- Gele bladeren aan een wietplantje krijg je ook door teveel water geven.

- Een te lage luchtvochtigheid. Planten blijven dan achter in de groei, bladeren worden mat en steeltjes verkleuren naar paars doordat de bladeren zich afsluiten om verdamping te verminderen.

- Een te hoge temperatuur waardoor bladeren gaan kartelen en opkrullen en waardoor toppen een mindere dichtheid krijgen, ze voelen sponzig aan

- Te vochtige wortels waardoor zuurstofopname lastiger wordt en er een ijzertekort ontstaat. De wietplant wordt langzaam steeds geler, beginnende bij de verse bladeren.

- Te lage temperatuur in het hok waardoor het blad mat (niet glimmend) wordt, de stelen verstokken, de groei achterblijft en wietblad en steel naar paars verkleurt.

- CO2 vergiftiging door bijvoorbeeld een CV-ketel in dezelfde ruimte als de planten staan. De wietplant verkleurt dan naar steeds lichter geel.

- Vergiftiging van de planten door aanzuiging van vuile lucht uit een andere ruimte zoals bijvoorbeeld een naastgelegen garage of een slecht ventilerende kelder.

 

 

Je zit vrij hoog met je voeding, toch? Zou dat het dan kunnen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat op top met de voeding. Maar zak nu alweer. Ik geef trouwens 3 keer water met ph- en dan 1 keer voeding.. soms nog een waterbeurt extra (ph 5.9)

 

Rest van het blad heeft een mooie diepgroene kleur en glanst mooi. Bladeren verder tonen geen rare dingen zoals krullend blad e.d.. hou de aarde ongeveer op 25% vochtigheid. De planten die het hebben zitten verst van de lamp af. Blaas geen verse lucht in nu.. alleen wat passieve aanzuig dmv 160mm slang.

 

Zit nu 4e of 5e.week bloei dus denk toch dat de herfst er gewoon aankomt... op seedfinder fotos van dag 28 bloei vertonen ook al wat vergeling..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me gewoon een vroege herfst Smell.

Goed dat je je EC weer wat laat zaken..

Maar verder doorgaan zo je doet...

:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ze er heerlijk uitzien, dat wordt weer helemaal top! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me gewoon een vroege herfst Smell.

Goed dat je je EC weer wat laat zaken..

Maar verder doorgaan zo je doet...

:icecream:

Te veel rukken kan invloed hebben op je hersens merk ik al, want gele bladeren in de vijfde week bloei is wel erg vroeg herfst. Zo verdergaan lijkt me geen goed advies. :P ;)

 

@ Smellow, de gele bladeren duiden op een te kort. Dit heb ik bij mijn vorige twee ronden ook gehad. Lager in je EC gaan zitten is niet aan te bevelen nu. Aangezien de andere planten er wel prima bijstaan, zal van zware overvoeding geen sprake zijn en dient er dus bij gevoed te worden. Om verdere vergeling tegen te gaan kan je de planten de maximale dosis fishmix meegeven bovenop hun normale voeding. Dat heb ik ook met succes gedaan en doe dat ook deze ronde. Ook ik heb er weer een plant bijzitten waar de bladeren van vergelen, het is de grootste die er bijzit en ik heb hetzelfde recept toegepast. Ik zit in de derde week zichtbare bloei en als dat vroege herfst is dan begint die al in eind juni. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant(en) met het gele blad hebben ook wel erg paarse steeltjes.

Het zal toch iets met stress te maken hebben denk ik, misschien dat enkele planten toch wat te nat staan?

Ik weet niet of je bij de potten kan, maar anders eens voelen hoe zwaar ze zijn.

Hoe meet je die 25% vochtigheid van de aarde eigenlijk?

 

Verder is het al een lekker veldje toppen aan het worden!

 

Edit:

Dit lijkt me geen tekort Dilago, aangezien de andere planten nogal donkergroen zijn, het is eerder een blokkade van voedingstoffen in de aarde, dat kan komen door dat ze iets te vochtig staan en of een verkeerde ph-waarde.

Ik zou zeker geen extra voeding toe voegen.

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding te kort is het zeker niet.. (rukker.. :))

Daarvoor glimmen de blaadjes veel te veel en paarse steeltjes..

 

Hoe dan ook,,

Ik vind ze er goed bij staan.

Ondanks die gele bladeren..

Zou toch gewoon zo door gaan..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me gewoon een vroege herfst Smell.

Goed dat je je EC weer wat laat zaken..

Maar verder doorgaan zo je doet...

:icecream:

Te veel rukken kan invloed hebben op je hersens merk ik al, want gele bladeren in de vijfde week bloei is wel erg vroeg herfst. Zo verdergaan lijkt me geen goed advies. :P ;)

 

@ Smellow, de gele bladeren duiden op een te kort. Dit heb ik bij mijn vorige twee ronden ook gehad. Lager in je EC gaan zitten is niet aan te bevelen nu. Aangezien de andere planten er wel prima bijstaan, zal van zware overvoeding geen sprake zijn en dient er dus bij gevoed te worden. Om verdere vergeling tegen te gaan kan je de planten de maximale dosis fishmix meegeven bovenop hun normale voeding. Dat heb ik ook met succes gedaan en doe dat ook deze ronde. Ook ik heb er weer een plant bijzitten waar de bladeren van vergelen, het is de grootste die er bijzit en ik heb hetzelfde recept toegepast. Ik zit in de derde week zichtbare bloei en als dat vroege herfst is dan begint die al in eind juni. :)

 

Dil, hou er wel rekening mee dat ze officieel nog maar 2,5 tot 3 weken moeten! Een tekort is het zowiezo niet, dan had ik dat bij meer op deze manier terug moeten zien! De rest ziet er juist supergezond uit!

 

De plant(en) met het gele blad hebben ook wel erg paarse steeltjes.

Het zal toch iets met stress te maken hebben denk ik, misschien dat enkele planten toch wat te nat staan?

Ik weet niet of je bij de potten kan, maar anders eens voelen hoe zwaar ze zijn.

Hoe meet je die 25% vochtigheid van de aarde eigenlijk?

 

Verder is het al een lekker veldje toppen aan het worden!

 

Edit:

Dit lijkt me geen tekort Dilago, aangezien de andere planten nogal donkergroen zijn, het is eerder een blokkade van voedingstoffen in de aarde, dat kan komen door dat ze iets te vochtig staan en of een verkeerde ph-waarde.

Ik zou zeker geen extra voeding toe voegen.

 

Bos, het zou kunnen zijn dat ze wel wat stress hebben gehad ivm 2 keer verhuizen maar dat is waar de stelen vandaan komen, niet het blad. Grondvochtigheid word gemeten met een Parrot Power Flower. Gewicht van de potten is goed.. Ook de potten waar de planten in staan met het gele blad.. Ze zullen eerder soms wat te droog hebben gestaan dan te nat.

 

Voeding te kort is het zeker niet.. (rukker.. :))

Daarvoor glimmen de blaadjes veel te veel en paarse steeltjes..

 

Hoe dan ook,,

Ik vind ze er goed bij staan.

Ondanks die gele bladeren..

Zou toch gewoon zo door gaan..

 

Dacht ik dus ook... hooguit miss een verminderde opname van zwavel, maar kan ff niet vinden bij welke ph-waarde dit het best opgenomen word..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeven ze nog maar drie weken? Misschien heeft die Oude Rukker dan wel een punt! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

absoluut . zou ook aan voedingsvermindering gaan denken . en wateren met een beetje stroop . HEERLIJK !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!!

 

Dag 98

Dag 49 12/12

Dag 37 bloei

 

Gisteren 40 liter gegeven, per pot 5 van bovenaf en de rest van onder..

 

Ph 6.2

Ec 2.1 (0.64 eigen)

 

Temp 21-26

 

Lv 38-57

 

Herfst treedt nu echt in... Heeft niks meer te maken met voeding of wat dan ook, het is gewoon echt herfst! Kortbloeiertje dus!!

 

Niet al te eel zin om wat te tikken, het normale leven begint morgen weer.. :)

 

Enjoy!!

 

Overview licht aan

 

gallery_41643_17523_1637862.jpg

 

Max hoogte nou

 

gallery_41643_17523_828335.jpg

 

:icecream:

 

gallery_41643_17523_3149225.jpg

 

Rechts

 

gallery_41643_17523_1308625.jpg

 

Links

 

gallery_41643_17523_2821645.jpg

 

Overview licht uit

 

gallery_41643_17523_847442.jpg

 

onderkant van het "topje"vast

 

gallery_41643_17523_2001019.jpg

 

:whistle:

 

gallery_41643_17523_1292490.jpg

 

 

tips, suggesties, schouderklopjes, klappen voor mij bek, hagelslag met brood (nee niet andersom) laat maar komen!! :P)

 

Grtz Smell :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Smellow heeft potdomme lange armen zeg, 110!! Dat is zeker wat ze noemen de lange arm der wet!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...