Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bert463

5 Planten?

Recommended Posts

Ik heb eens wat zitten googelen, maar kom er niet uit. Overal vind ik dat 5 planten worden gedoogd, evenals het in huis hebben van maximaal 30 gram wiet. Waar wordt van uit gegaan? Per woonadres of per (volwassen) persoon?

 

Dit jaar is de vraag voor mijn geen issue, ik heb nu 2 planten, maar mogelijk wel voor volgend jaar. Wie kan mij verwijzen naar uitspraken (jurisprudentie) die over dit punt helder zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag 5 planten mits je buren er geen last van hebben,maar dit is onder voorwaarde dat je geen broodkweker bent.

Een brood kweker ben je wanneer je bv er een lamp boven hangt en voorbemeste aarde gebruikt,of dat je een lamp en een box met filter gebruik.

Er is een tabel die justitie gebruikt om te kijken of je aan 2 criteria voldoet en wanneer je daar aan voldoet ben je broodkweker en word je dus zwaarder gestraft.

 

Een aantal punten in deze tabel zijn zo ongeveer volgens mij:

1)bulb

2)voor bemeste aarde

3)afgeschermde ruimte gemaakt voor je planten

4)filter

5)box

Etc

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank wietbladeren. Echter die info heb ik al. De vraag blijft: 5 planten per adres of per volwassen bewoner? Als ik alleen woon is het voor de hand liggend, maar met bijvoorbeeld 2 volwassen inwonende zoons en echtgenote. Beide zoons willen eigen planten en zorgen daar ook voor. Mogen wij er dan totaal 15 hebben? Ik 5 en beide zoons elk 5? En waar kan ik in het gedoogbeleid of in jurisprudentie hier iets over vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denk jezelf?

 

Natuurlijk tellen ze dat per persoon. Waarom denk je anders die al die polen en bulgaren allemaal bij elkaar inwonen, dan kunnen ze natuurlijk meer planten buiten in de tuin zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten in de tuin 5 planten per huishouden(anders zit je weer met het overlast verhaal) niet in de volle grond,dus in potten,geen vloeibare(wiet) voeding,geen lampen afzuigers,koolstof filters,geen tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Harry, dat argument van overlast snijdt hout. Is dat ook nog ergens in een verordening of zo terug te vinden voor zover jij weet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet weten Bert of dat ergens genoteerd staat.

Dit is mij vertelt door oom agent en iemand van de woningbouw verenging.

 

Alleen als iemand gaat klagen ben je alsnog alles kwijt,het komt dan alleen niet tot en procesverbaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar zijn er nog een aantal voor de rechter geweest met 5 planten voorzover ik weet hebben die zonder straf de zaal weer verlaten.

Ik weet er ook 1 met 5 binnen in huis zonder straf die zei ik kan ze niet in de tuin zetten mijn buren hebben kinderen en die komen bij ons in de tuin

(de rechter stuurde hem gelijk naar huis).

Waar je voor uit moet kijken bert is het aantal geoogste grammen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, over geoogste grammen ligt ook jurisprudentie (want idd het OM heeft dit geprobeerd) en die doen er niet toe. Was een geval in Uden met x kilo buitenwiet van 5 planten. Geen idee of dat nat of droog was, maar dan nog, de rechter ging sowieso niet mee in dat gewicht verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zei dit eerder al eens, niets mag, alles is verboden

 

 

die kiloplanten was inderdaad nat, ze wegen altijd alles nat, en dan nog met pot er bij als het kan

 

<30 gram overtreding, 30> misdrijf

 

 

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/vraag-en-antwoord/ben-ik-strafbaar-als-ik-drugs-bezit-gebruik-produceer-of-verhandel.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, allemaal bedankt. Max. 5 plantjes dus volgend jaar.

 

@ Ponix: Had ook al ergens gelezen dat de grootte van de plant en opbrengst door de rechter niet als relevant worden beschouwd, maar alleen het aantal. Dan volgend jaar maar een soort kiezen met een goede opbrengst (en smaak natuurlijk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, voor de rechter kun je maar beter aankomen met kilobomen, terwijl je voor de politie crimineler bent met 2 stekjes...

 

Waar is de realiteit? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

HuffnPuff heeft gelijk, je mag geen enkele plant hebben. zowel mannelijk als vrouwelijk zijn verboden. 5 planten gedoogregel bestaat niet. PUNT.

wat wél bestaat is dat wanneer jij 5 of minder planten hebt (per huishouden) en je doet er vrijwillig afstand van als je de politie op de koffie hebt, jij niet vervolgd zal worden.

 

dus hoeveel planten mag jij zetten? nul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt L3dnov, dus ik houd het bij maximaal 5 planten, om vervolging en alle shit die daar bij komt te vermijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge Raad heeft in april 2011 bepaald dat 5 buitenplanten worden gedoogd en het maakt niet uit of je daar nu 5kg. of 50 gram vanaf haalt. Ze mogen alleen verwijderd worden als er sprake is van overlast of verstoring van de openbare orde. Hier is zelden of nooit sprake van.

 

DUS DOE NOOIT VRIJWILLIG AFSTAND !

 

Bij mijn 'onrechtzaak' heb ik de rechter gevraagd of dit per persoon of per perceel gold. Zowel de rechter als de officier moesten mij het antwoord schuldig blijven. Ze weten het zelf niet eens.

Dat krijg je als je een hypocriete, contraproductieve, illusoire, criminaliserende en juridisch volslagen incorrecte rechtsgang hanteert.

 

In een onderdrukkend systeem kan vrijheid een middel worden om mee te beheersen! (Marcuse)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede we weten nu wel dat je gefrustreerd bent.

bij deze laat ik ook weten gefrustreerd te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen,...

 

Een bloempot en gieter zijn ook attributen die meegeteld word.

O je gebruikt ook kraanwater.... En stokken om te ondersteunen...;-)

 

U dig...

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...