Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de leerling

Eerste Kweek, 35 Ferminized Seeds Kolossus

Recommended Posts

Krasi Thanks, dit schema ga ik aanhouden, weer een zorg weggenomen en weer wat geleerd!!!! En dat op zaterdag. Fijn weekend verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is de eerste week groei voorbij, volgens mij gaan ze best redelijk.

Temp s nachts is 25,3 graden en overdag zo tussen de 28 en 29 graden.

Luchtbevochtiger staat niet aan en heb een klein vinnetje draaien net onder de lampen.

De lampen hangen op 60 cm en staan op 600 watt.

Tensiometer even opnieuw geplaatst deze gaf een waarde aan van 40 mbar, gek wat gisteren was dit 80 mbar en er is geen water gegeven.

Nou over 2 uurtjes maar even kijken, want heb een week geleden 1,25 liter water gegeven, en verder niets op het vochtig spuiten van de bovenkant na.

De nieuwe zaden zijn ook allemaal bovengekomen, en deze ook maar in de potten geplaatst.

We gaan dus verder met 28 stuks, jammer had er liever 35 gehad.

Wel kan ik nu mooi het verschil gaan bekijken tussen 2 en 3 weken voorgroeien.

Wat ik op het internet niet tegenkom wat de eigenschappen zijn van de kolossus, groeien ze lang door nadat ze op 12/12 zijn gezet? worden het enorme bomen of valt dit mee.

 

Foto`s

 

 

IMG 1984

IMG 1983

IMG 1978

IMG 1980

IMG 1977

IMG 1985

IMG 1969

IMG 1970

IMG 1972

IMG 1976

IMG 1971

 

Tips, en tricks zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

net weer even de bovenkant aarde vochtig gemaakt, ze gaan nu best hard zie duidelijk groei. Alleen vanaf wanneer begint het verhaal met de hoeveelheid vingers per blad te gelden? Zie er nu max 3 per blad en kleintjes in de maak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt nadat je hebt ingewaterd de eerste keer beter niet heel de tijd de boven grond natmaken, zoals iemand hier eerder zei gaan je wortels dan zoeken/zwerven, gewoon rustig verdelen over heel de grond dat alles goed nat is en dat het er vanonder wat uit loopt. Vervolgens laat je ze gewoon droogtrekken en voel je telkens met je vinger aan de gaten van de onderkant van de pot of deze nog nat is, is dit niet het geval geef je ze weer een litertje zo. Neem aan dat je dit met wortelstimulator doet? Mag best een dubbele dosis zijn.

Van de tensio's heb ik geen verstand, evenmin als van je soortje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer foto's maken zonder hps, dat geeft een beter beeld.

 

Foto's hier groot plaatsen doe je door middel van de bb code hier te plakken, die vind je als je in je album op een foto klikt aan de rechterkant.

 

 

Succes deze ronde!

 

bij elke nieuwe node zal je meer vingers aan het blad krijgen als het goed gaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef idd gewoon afgevuurd water met enkel wortelstimulator, houdt me wel aan de aanbevolen hoeveelheid. In de gaten aan de onderkant voel ik met een watenstaafje als hier aarde aan blijft zitten, en deze is zwart dan is het goed.

Zoals Krasi al aangaf ff wachten tot de tensiometer ca 220 mbar aangeeft halflitertje en dan oplaten lopen. Vandaag gaf de meter 130 mbar. Dus nog even geduld.

 

Dus na een week of 3 zal het aantal vingers toegenomen zijn, dan wacht ik rustig af

 

Ben wel benieuwd naar iemand met wat meer info over het soortje, qua doorgroei in de bloei en hoogte

 

 

Thanks voor de tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schijf aan, mooi soortje! ik ben nu ook bezig met kolossus.

 

Misschien heb je nog wat aan dit verslag van Donnie:

 

http://www.wietforum.nl/topic/84893-9x-kolossus-fem-secret-jardin-dr90-gavita-400w-ir-bloei-voorgroei-spectrabox-2-250w/page__hl__kolossus

 

Als het goed is heeft hij ze toen 11 dagen laten voorgoeien.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames stonden er vandaag bij zoals op de foto`s, heb ze een halve liter water p.stuk gegeven.

15 ml roots, 15 ml a en b.

Voordat ze uitgingen even de dames een heerlijke douche gegeven met deon spray (ferro).

Ook even een netje gespannen op 50 cm van de potten, wat een k klus, maar ja hij hangt.

 

 

Tips, adviezen zijn uiteraard welkom.

Over bijvoorbeeld wanneer ik de klok om zal zetten naar 12/12 :vape:

 

gallery_40279_17434_854391.jpg

 

gallery_40279_17434_2772895.jpg

 

gallery_40279_17434_1307077.jpg

 

gallery_40279_17434_1580702.jpg

 

gallery_40279_17434_1723314.jpg

 

gallery_40279_17434_970965.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 kan je nog wel even mee wachten, je hebt 1 tensiometer?

Onthou dan dat doorgaans de potten met grotere planten eerder droger zijn dan de potten met kleinere planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, ik zie op de foto's waterplekken net rondom het plantje, zorg dat HEEL je bovengrond nat is, het water zakt natuurlijk en dan is heel je grond aan de zijkanten ook nat dat je wortels vervolgens daar naartoe trekken en vervolgens krijg je een volgewortelde pot, het gaat er niet om wat je boven de grond ziet maar wat er onder de grond zit, als dit goed is gaat het vanboven vanzelf goed ;)

 

Over de wortelstimulator had ik het over het inwateren, aangezien dit geen invloed heeft op je EC-waarde, maakt het niet uit dat je de aangegeven hoeveelheid overschrijdt. Ik had namelijk eerst Plagron als voedingslijn, welke aanbeveelde om bij het inwateren wel 5ml/L mee te geven, terwijl er als maximale dosering 1ml/L staat. Dit heeft bij mij goed uitgepakt.

 

Over je klok omzetten, zo te zien aan het verloop van je groei, is je soort voornamelijk Indica, deze zou ik ongeveer het aantal dagen groei geven dat je liters in je pot hebt, 11L = 11 dagen, ongeveer dat ze zo breed zijn als de pot, op het moment dat je alles omzet zou ik ook alles toppen, maar je kunt ze ook gewoon hun gang laten gaan dat is helemaal aan jezelf.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks grointje had gisterenavond bij het aangaan gewaterd, de foto's zijn van 15 uur later. Wateren doe ik idd gewoon rondom de gehele pot. Toppen wil ik niet doen heb gelezen dat deze soort vrijs stress gevoelig kan zijn, dus misschien proberen scrog te doen. Maar kijk even boe het gaat. De groei zit er deze dagen aardig in, had alleen 7 zaden een weekje later geplaatst. Zal ze idd nog even laten gaan, moet uiteraard een lekkere volle bak worden.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas 1 kleine dame overleden, wil toch graag een vol hokje met lekkere toppen. Dus zal denk ik wel ff moeten voorgroeien.

Planten blijven laag maar worden wel mooi bossig. Enne er komen nu 7vingere bladeren in het zicht. Dit vind ik toch wel mooi om te zien. Tensio gaf 110 mbar aan, dus overmorgen maar weer ff kijken en dan een lekker sapje voor de dames aanmaken.

 

Denk 14-09 de klok om naar 12 12, en dan gaan we knallen de hoogte in. Zit te twijfelen tussen toppen of scroggen. Wat is makkelijker ( ben een beginneling) en geeft het meeste kans op een mooi volle ruimte

 

Advies van de kenners zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als beginner zou ik het even lekker laten gaan , Fimmen of toppen is niet heel erg moeilijk.

MAAR , je moet wel weten wat je doet , anders kost het je alleen maar opbrengst.

Ik raad je aan eens tabs van Sannies te proberen , nu al te laat voor , maar voor beginners eigenlijk onmisbaar.

Laag en bossig is het begin stadium van de meeste strains , als de klok om gaat (12/12) Groeien de dames nog flink door.

Houd hier dus rekening mee.

 

M.v.g Grondlegger !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen lijkt me makkelijker dan scroggen, maar zoals gezegd je moet weten wat je doet, ik ga namelijk zo ver in de groeischeut dat ik de kleintste groeischeut daaruit haal ,slechts enkele milimeters groot. Heeft wel als voordeel dat je vertakkingen van de scheut die je hebt getopt meer gestimuleerd worden en in het geval als je naar 12/12 gaat dus beter bij het licht komen. Alles wat weinig tot geen licht krijgt, bijvoorbeeld de scheutjes dicht op je stam kun je beter weghalen, dit heet dieven verdiep je hier liever goed in dit allebei voordat je dit doet, neem desnoods twee vergelijkbare planten, bij 1 doe je het wel bij de ander niet. dan zie je het verschil en of het iets oplevert voor je.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grointje dat is idd een goeie tip, dan ga ik er een paar toppen/dieven en kijken wat het verschil maakt. Qua Voorgroeien heb ik dit verschil dit al. Heb er namelijk 6 die een week minder hebben voorgegroeid. Mij benieuwen hoeveel dat scheelt. Geef ze nu nog 9 dagen 18 uur en dan klokkie om dan hebben ze drie welen Voorgroei gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo net ff in me hokje gekeken, net terug van een verjaardag staat de Tensio op 210 mbar, dus de dames vandaag al even verwend met een half 700 ml sap.

 

25 liter water

25 ml a en b

12,5 ml wortelstim

10 ml mg

 

Afgestuurd op een ph van 6.0.

 

Jammere is wel dat mijn ec meter volgens mij vuil of stuk is.

Gaat om een bluelab combometer. Geeft een ec van 0.2 aan, wat never klopt kraanwater is hier al 0.4 met tandenborstel geprobeerd te reinigen, maar helaas (gewoon water gebruikt) iemand enig idee of tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik de planten met minder voorgroei gewoon laten gaan en doe je het bij de planten met meer voorgroei wel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer even gekeken en ja hoor tensio alweer op 110 mbar, de dames zijn dorstig.

De grootste dames vandaag daarom 200 ml sap gegeven, met dezelfde samenstelling als gisteren.

De kleintjes hebben niks gehad, dit hebben dit nog niet nodig.

Wat me ook opvalt is dat de wortels al onderuit de pot komen, dit is volgens mij gewoon mooi nieuws.

Er is echter ook iets raars aan de hand, er zijn inmiddels 2 dames overleden en er dreigt er nu nog 1 te overlijden (zie eerste foto)

Wat ik verkeerd doe is me een totaal raadsel. Ze staan in dezelfde aarde, dezelfde voeding, omdat deze wat kleiner was iets minder sap, onderkant pot was nog vochtig (de aarde) nu zijn er nog 22 over. En wil het liefst 1,5 kg eraf proberen te halen dit komt dan neer op 70 gr droog per plant, volgens mij wordt dit een hele uitdaging. Vandaag ook 9 planten getopt, en wil graag zien hoe deze uitwerking is (hoop dit binnen een dag of 4 te zien) afhankelijk daarvan top ik de andere ook moet wel een lekker mooi vol hokje worden.

De kleintjes (6) laat ik met rust en die kan ik dan mooi aan de buitenkant verplaatsen.

 

gallery_40279_17451_17525.jpg

 

gallery_40279_17451_119598.jpg

 

gallery_40279_17451_637503.jpg

 

gallery_40279_17451_2018809.jpg

 

gallery_40279_17451_1359645.jpg

 

gallery_40279_17451_1297453.jpg

 

gallery_40279_17451_3245665.jpg

 

gallery_40279_17451_2009624.jpg

 

gallery_40279_17451_2647452.jpg

 

gallery_40279_17451_3133084.jpg

 

De tempratuur is dag 29.4 / 30.8 en nacht 26.2

 

Verder had ik al een topic geopend, helaas geen tip volgens mij is mijn bluelab ph ec meter (alleen het ec gedeelte) stuk of vuil. hij geeft een meeting van 0.2 ec,vreemd wat ons kraanwater is 0.4 ec. Heb hem al geprobeerd te reinigen met kraanwater en een tandenborstel. Iemand tips?

 

 

Tips en opmerkingen zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geprobeerd te kalibreren met de juiste vloeistoffen?

Anders zou hij weleens kaduuk kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke bleulab heb je juist?

normaal zijn die toch te kalibreren?

 

ik zie op de foto 1tje, 2 eigenlijk die een stukje kleiner zijn?

zijn die later gezet of zijn dit achterblijvertjes?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi life, dat zijn achterblijvertjes, helaas.

En ik heb deze meter.

 

 

https://www.desjop.nl/index.php?item=bluelab_-combo-meter-ec-_-ph-_-temp-meter&action=article&aid=17806&lang=NL

 

Bedankt voor het meedenken

Blije aanvulling, net even met een schuurspons en water over de elektroden gegaan en hoppa m'n ec meter werkt ook weer, ben ik weer mee geholpen!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer even gekeken bij de dames, ze drinken echt veel, net stond de Tensio alweer op 190mbar, dus maar weer gewaterd, met een ec van 1.1 en een ph van 6.0.

Ze hebben een litertje p stuk gehad. Morgen weer even een foto update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...