Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de leerling

Eerste Kweek, 35 Ferminized Seeds Kolossus

Recommended Posts

De waarschijnlijk te hoge concentraties kalium en fosfor p en k dus... blokken de opname van stikstof, calcium, magnesium, zink ijzer en koper.

 

volgende 2x schoon water en dan even fotos maken ter vergelijking.

 

Mischien trekt het weg, erger mag het niet worden.

 

Daarna 2 x a en b tot 1.0

vergeet niet te vermelden dat zijn ph van 6.4 ook al tegen de blokade grens zit voor de meeste van de hierboven genoemde voedings stoffen, tussern de 5,5 en 6,5 kunnen er een hoep voedings stoffen worden opgenomen,

dat is ook warom de meeste een ph van 5,8 tot 6.2 aanhouden

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grow weed vroeger hield ik altijd 5.8 aan en ik week 5 had ik altijd problemen. Dat is wel een jaar of 8 geleden.

Nu las ik dat de ph tussen 6.2 en 6.5 het beste was.

 

 

De bladeren worden gelukkig niet erger de komende week alleen à en b en voorlopig ff geen pk meer, de toppen zijn lekker hard. Dus ga nu maar ff wat voorzichtiger te werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

in nepal komen wilde soorten cannabis voor.

de grond is ph 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

De waarschijnlijk te hoge concentraties kalium en fosfor p en k dus... blokken de opname van stikstof, calcium, magnesium, zink ijzer en koper.

 

volgende 2x schoon water en dan even fotos maken ter vergelijking.

 

Mischien trekt het weg, erger mag het niet worden.

 

Daarna 2 x a en b tot 1.0

vergeet niet te vermelden dat zijn ph van 6.4 ook al tegen de blokade grens zit voor de meeste van de hierboven genoemde voedings stoffen, tussern de 5,5 en 6,5 kunnen er een hoep voedings stoffen worden opgenomen,

dat is ook warom de meeste een ph van 5,8 tot 6.2 aanhouden

 

Hij kweekt op goede grond.

 

Als hij niet onder de ph 4.5 komt of boven ph 8 dan gebeuren er geen gekke dingen.

 

tussen gewoon rond de 6.5 houden op aarde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer een gewoon afgezuurd watertje gegeven, ben liever wat voorzichtiger. Zag dat de bladeren hetzelfde waren als gisteren. De toppen dikken goed aan.

Zondag ff foto update

 

 

 

Goed weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 34 bloei ( dag 48 12/12)

 

Vandaag terug gekomen van een weekendje weg met mijn vrouw.

Helaas is het blad nog steeds aangetast, het is niet erger geworden.

Wel een paar blaadjes met verdampingsproblemen gespot, dit kan komen door het feit dat er geen ramen open hebben gestaan

Gaat helaas niet als je weg bent.

De planten vandaag weer allemaal water gegeven met een ec van 1.0 en een ph van 6.4

Heb ook gelijk even een sampeltje genomen van de aarde welke ik hopelijk morgen kan meten, moet mijn meter eerst even ijken, vloeistof is op dus hopelijk nog wat tijd om dit te regelen.

Hoe bereken ik nou de ph en ec waarde in de aarde, kom meerdere berekeningen tegen, maar welke is nou de juiste.

Heb de aarde met gedemineraliseerd water in gelijke delen in een glas weggezet, en wil dit 24 uur laten staan, kan het kwaad als dit langer staat? bijvoorbeeld 48 uur?

 

De foto`s

 

gallery_40279_17635_1548933.jpg

 

gallery_40279_17635_1444866.jpg

 

gallery_40279_17635_2288284.jpg

 

Bladprobleem

gallery_40279_17635_1143574.jpg

 

gallery_40279_17635_1295983.jpg

 

gallery_40279_17635_400548.jpg

 

gallery_40279_17635_1735260.jpg

 

gallery_40279_17635_105400.jpg

 

gallery_40279_17635_1868906.jpg

 

gallery_40279_17635_1332871.jpg

 

gallery_40279_17635_1068882.jpg

 

gallery_40279_17635_19234.jpg

 

Graag jullie tips en ideeën, is namelijk wel belangrijk dat ik de dames nog een week of 5 mooi groen houdt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je voor je bladranden ff geen tip kunnen geven, Je dames zien er voor de rest wel goed uit!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, ja ben zelf toch iets minder tevreden, moet ff zien te achterhalen wat er aan de hand is.

Zou zonde zijn als dit aanzienlijk veel grammen gaat schelen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hope so voor je! ik net 1 van mijn laatste updates voor mijn rondje gedaan.. :) en de rest ook. was weer updatedag vandaag... ahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het net, mooie toppen man, hopelijk smaken ze lekker. En dat je de komende ronden een monster draai gaat doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de temperatuur het toe gaat laten nog een 600 erbij... kan desnoods terugdimmen naar 2x 300.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burning tips krijg je vaan door of teveel voeding of te droge aarde (waardoor hoge bodem ec) check die dingen even goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dat al van 1 keer te droog staan? Dat heeft het gisteren wel een keer gestaan. Was helaas niet in de gelegenheid water te geven.

Ik ga er extra opletten. Voeding is nu echt minimaal.

 

Bedankt Krasi voor je snelle reageren

Share this post


Link to post
Share on other sites

De waarschijnlijk te hoge concentraties kalium en fosfor p en k dus... blokken de opname van stikstof, calcium, magnesium, zink ijzer en koper.

 

volgende 2x schoon water en dan even fotos maken ter vergelijking.

 

Mischien trekt het weg, erger mag het niet worden.

 

Daarna 2 x a en b tot 1.0

vergeet niet te vermelden dat zijn ph van 6.4 ook al tegen de blokade grens zit voor de meeste van de hierboven genoemde voedings stoffen, tussern de 5,5 en 6,5 kunnen er een hoep voedings stoffen worden opgenomen,

dat is ook warom de meeste een ph van 5,8 tot 6.2 aanhouden

 

Hij kweekt op goede grond.

 

Als hij niet onder de ph 4.5 komt of boven ph 8 dan gebeuren er geen gekke dingen.

 

tussen gewoon rond de 6.5 houden op aarde.

If you water on soil with pH 5.5 it is 10 times more acidic than pH 6.5! A pH below 5.5 can trigger a deficiency of calcium resulting in burnt root tips and black spots on leaves. A pH above 7.0 causes a deficiency in iron which results in chlorotic leaves and yellowing of veins. The assimilation of all major & secondary nutrients required by cannabis for healthy growth and flowering can be seriously affected by an incorrect pH. Most affected are phosphorous, potassium, magnesium, calcium, iron, and manganese.

 

 

Zijn niet mijn planten met "chloor vlekken" dus de ph zal wel goed zitten

Edited by Grow Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer even 40 litertjes het gok in gegooid, waarvan 1 liter per pot en de rest op het doek.

Met ec van 1.1 en ph van 6.4

Bladprobleem zet niet door en de toppen bouwen mooi door.

Wil nog een weekje wachten met de pk toevoeging, heb het idee dat de toppen toch lekker door dikken en ze voelen ook hard. De bladeren moeten nog een tijdje mee, dus ff pas op de plaat.

Minder is denk ik beter dan teveel

 

Volgende week maandag ga ik mijn nieuwe zaden laten ontkiemen en deze vast laten Voorgroeien.

Moet ff stekgrond halen en 4 liter potjes. De poten die ik nu hen zijn 0,7 liters wat naar mijn idee te klein is

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken zelf maar uit... je tentje is 60 hoog...

 

Volgens mijn zijn die 3,6jes net zo hoog ongeveer.. .

Edited by smellowmellow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 36 bloei (dag 50 12/12)

 

Vandaag de planten een half litertje vocht gegeven, lijkt alsof ze ff minder drinken, kan dit kloppen?

De ec op 1.1 gehouden en de ph op 6.3

Toppen dikken lekker aan, en ruiken heerlijk een beetje zoet zuur, krijg zin om te smoken.

De bladeren zijn niet erger geworden, maar herstellen niet, vraag me uberhaupt af of dit kan?

 

Hoop erop dat ze de komende 35 dagen nog lekker aandikken en een mooi gewicht in de weegschaal gaan leggen.

Is dit een soortje waar van die lekkere puisten op komen? en die droog een mooi percentage van het natte gewicht van overblijft?

Ligt dit meer bij de 20% of meer bij de 30%, zie in andere verslagen mooie eindscores. Zou toch wel leuk zijn als ik tussen de 1,5 en 2,0 kg over kan houden.

 

Helaas een kleine zij top afgebroken tijdens het water geven, het gewicht hiervan is nu al 34 gram (wel heel erg zonde)

 

De foto`s (met licht aan helaas, donderdag proberen zonder licht te fotograferen)

 

gallery_40279_17644_2143417.jpg

 

gallery_40279_17644_1210929.jpg

 

gallery_40279_17644_1572814.jpg

 

gallery_40279_17644_1557110.jpg

 

gallery_40279_17644_3554556.jpg

 

gallery_40279_17644_1022972.jpg

 

gallery_40279_17644_1093670.jpg

 

gallery_40279_17644_1561038.jpg

 

gallery_40279_17644_1561038.jpg

 

gallery_40279_17644_1391794.jpg

 

gallery_40279_17644_1206184.jpg

 

gallery_40279_17644_2701338.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blad probleem is dus gestopt, dat is heel mooi... ik weet niet precies (wel ongeveer) wat er zo mis is gegaan maar een blokkade is vaak lastiger te verhelpen. Herstel had mooi geweest maar wees blij dat je blokkade voorbij is.

 

Ik zou ze nu heel veilig afbloeien.

 

Ec naar 1.2 brengen met a/b en dan 20 % pk13-14 erbij de mg weg laten vanaf nu.

 

Over een weekje vanaf nu naar 1.0 a en b zonder de pk en dan op schoon water voor 2 weken.

 

Daarna zijn ze wel klaar schat ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja denk je echt nog maar 4 weekjes in totaal dat zou mooi zijn. Dan ga ik dit weekend met de voorbereiding van de nieuwe ronde beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...