Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

h@@genees

aarde hergebruiken

Recommended Posts

Altijd een lepel kalk mearl gebruiken alsmede wat bacto's.

Ph Ec meten niet nodig omdat dat zonder een lab analyse geen goed beeld geeft.

 

Bacto's , maken van slootwater drinkwater en helpen je aarde weer op gang.

Dit heb ik gekocht op advies van de verkoper om de grond mee op te waarderen.

 

gallery_6495_17175_3592.jpg

 

Kan je het bevestigen?

 

met schema van biobizz is magnesiumtekort een gevaar

dat is teken dat de dames wel erg hard gaan , maar het komt steeds vaker voor ( veel betere kwekers/ veeleisende genetica?)

 

wateren met bitterzout is een optie om dat op te lossen en te voorkomen

 

je kunt met organisch kweken zonder te spoelen heel veel kweken op een grote bak aarde voor de zouten teveel ec maken

 

mineraal voeden EIST dat je goed spoelt

en wat de plant eruit haalt moet je ook in de aarde stoppen

Ik kweek niet organisch, maar met Biobizz op lichte aarde. Of je moet spoelen weet ik niet, de keer dat ik het niet had gedaan complimenteerde men me met de zachte smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maerl is oke, Playgron gooien ze ook in de vijver.

Die Bacs zullen ook wel oke zijn.

Ze zetten shit om in opneembare stoffen voor water planten.

Denk alleen dat het één soort Bacterien is?

 

Er zijn potjes die verschillende stammen bevatten

http://420shop.nl/bactrex-biotabs.html

 

 

met schema van biobizz is magnesiumtekort een gevaar

dat is teken dat de dames wel erg hard gaan , maar het komt steeds vaker voor ( veel betere kwekers/ veeleisende genetica?)

 

wateren met bitterzout is een optie om dat op te lossen en te voorkomen

 

Veeleisende Genetica?

Haha Heb je daar misschien een foto van ?

 

Jansen plzz zeg nou eens wat nuttigs man, met je bitterzout.....

Snuif je dat ofzo?

Dat is echt een jaren 90middel en doet meer schade aan het geheel.

Beter, goed lezen en info winnen voor je ergens aan begint

 

http://www.wietforum.nl/topic/23229-biobizz-ervaringen-top/

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check:

 

Biotuinder.nl voor:

Bodemverbeterende bacterien.

Myccorhiza schimmels.

Meststoftabletten.

 

Of bioplantenvoeding.nl, geweldige producten om biologisch mee te kweken, colonize AG voor inwateren en 1 keer per week mee met watergift en flowersaver in plantgat bij stekken zetten/overpotten of mycor v.a. cocktail. Check de pdf bestanden op de site van biotuinder.nl, zeer gedetailleerde weergave van bestandsdelen en uitleg.

 

Bactrex, biotabs, mycotrex... voor diegene die zich graag een poot laten uitdraaien. Zoek en gij zult vinden en je betaald de helft voor hetzelfde of beter

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeders blijven het langst mooi en gezond op aarde MET Buffertabs of Biotabs en Bacto's.

Geen omkijken aan, dus ook geen stoned foutje met zuur of kapote Ph meter>>> alleen wat kraantjes water.....

 

Ik Als (bio)mineraal afbloei kweker zegt....,daar kan echt geen mineraal tegen op..........

Het kan lang duren of snel gaan maar die aarde gaat EENS op slot!

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je light mix aarde wilt opwaarderen met plagron Supermix moet je dan nog Maerl toevoegen? En kan het icm met À en B voeding en afzuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op aarde van Guanokalong, welke organisch is. Kan ik dit probleemloos hergebruiken voor een 2e ronde? Of heb ik in het geval van organisch kweken ook opwaardeer spul nodig als ik voor een tweede keer wil hergebruiken? En moet je met organisch kweken ook spoelen twee weken voor het oogsten? Ik gebruik de gehele lijn van GK (voeding + smaakverbeteraar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spongepot

 

De aarde kun je hergebruiken tot wel 2 jaar.

 

Je kunt gewoon kraanwater geven op het einde, het zal de smaak ten goede komen.

 

Opwaarderen kun je doen met alleen de guano of met de Complete mix.

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, 2 jaar! Dat is een behoorlijke periode! Je hebt het over de Complete Mix; elke keer als ik hergebruik, dien ik dus een bepaalde hoeveelheid van de complete mix erdoorheen te voegen, en ik kan op die manier elke keer weer een nieuwe ronde draaien? :dribble:

En bedoel je hiermee die emmer die ze verkopen? http://www.guanokalong.nl/ (eerste plaatje bovenaan).

 

En hoe zit het met de wortels van de oude planten die hier en daar nog in de grond zitten? Heeft dat geen negatieve invloed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je grond goed behandelt kun je er gemakkelijk langere tijd ermee doen, en ik bedoel deze emmer met complete mix http://guanokalong-shop.com/index.php?route=product/category&path=62

 

Je kunt ook alleen met guano opwaarderen en dat is inderdaad de emmer die jij aangeeft maar daar heb je wel de Kalong grow bij nodig, in de mix zitten al genoeg groei voedingsstoffen om de plant al te voorzien van voldoende zodat je niet hoeft bij te voeden in het begin.

 

De wortels juist laten zitten omdat het bodemleven hier gewoon hapklare brokken van maakt voor je verse planten.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook alleen met guano opwaarderen en dat is inderdaad de emmer die jij aangeeft maar daar heb je wel de Kalong grow bij nodig

 

Met de Kalong Grow bedoel je neem ik aan deze mee: http://guanokalong-shop.com/index.php?route=product/product&path=59&product_id=56

Want die heb ik wel thuis liggen :)

Hoe gaat het dan precies in zijn werk? Ik meng dan de Guano poeder met het aarde (heb 200 liter aan aarde liggen). Op de verpakking zie ik staan dat 1kg Guano poeder goed is voor 200 liter guano aarde. Dus dat meng ik dan met elkaar, waarbij ik dan (neem ik aan) na het mengen gelijk kan beginnen met kweken? Dus zaadjes die ontkiemt zijn in de aarde stoppen en gaan met die banaan? En dan vanaf de tweede week de Kalong Grow erbij geven? En zodra ik klaar ben met een ronde, opnieuw 1kg Guano poeder mengen etc etc? :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Spongepot dat is de juiste manier. Rustig aan met de grow aangezien ze nog klein zijn als je gelijk start met zaailingen.

Gewoon je oude aarde opwaarderen en huppekee de nieuwe erin, even flink laten voorgroeien en klaar, beetje grow en later overstappen naar bloom en je bodemleven regelt de rest.

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat je hierdoor toch best afvragen waarom niet iedereen organisch kweekt!? Dit is toch helemaal de shit!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat je hierdoor toch best afvragen waarom niet iedereen organisch kweekt!?

 

De feiten zeggen dit

 

http://www.nu.nl/wet...e-landbouw.html

 

Als je light mix aarde wilt opwaarderen met plagron Supermix moet je dan nog Maerl toevoegen? En kan het icm met À en B voeding en afzuren?

 

Bij hergebruik aarde ALTIJD wat kalk Maerl toevoegen.

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet wat jij met je bitterzout deed donner, maar het werkt als een gesmeerde bliksem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat je hierdoor toch best afvragen waarom niet iedereen organisch kweekt!?

 

De feiten zeggen dit

 

http://www.nu.nl/wet...e-landbouw.html

 

 

Welke feiten? Ik lees behoorlijk veel twijfel in die artikel. Veel andere factoren die mee hadden kunnen spelen, veel cijfers die niet bekend zijn.. ik vind het niet echt een doorslaggevende artikel :)

Overigens lees ik weer andere feiten: http://sensiseeds.co...abis-te-kweken/

Uiteindelijk gaat het denk ik echt om hoe je kweekt en in welke omstandigheden. Ik ken er genoeg die niet eens aparte voeding gebruiken en een grotere oogst halen dan mensen die wel aparte voeding gebruiken. Mede omdat ze goede grond hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mening...Ik ken de link ,alleen heeft deze mevrouw duidelijk nooit een plant binnen gekweekt. aan de tip om spint te bestrijden te lezen slaat ze duidelijk de plank totaal mis ;)

 

Ik snap je punt maar jij vast ook de mijne.

Wetenschappelijke linkjes dat Bio meer brengt dan de gangbare tuinbouw zijn der niet

 

http://www.npowetenschap.nl/site/artikel/Biologisch-boert-minder/6173

 

http://www.foodlog.nl/artikel/biologische-boeren-loont-wel-niet/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ben dan erg benieuwd wat mijn opbrengst gaat worden :)

En waar zit het hem eigenlijk in? Dat organisch minder opbrengt? Minder sterke voeding? Of iets anders? En welke voeding zou op aarde kweek het meeste opbrengen (of is dit een onnozele vraag)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier zat voorbeelden dat je top kan draaien Organisch en Mineraal.

Ik bedoel er mee te zeggen dat Bio kweken niet heilig is en er net zulke resultaten als mineraal kan draaien.

Organisch is wel makkelijke , Tabs ,Bacto beetje of beter ,genoeg water en een kind kan de was doen.

Soms beter soms slechter maar het is vooral wat je wil en moet je in dit geval, je eigen draai vinden ;)

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens P H donner! Puur uit nieuwsgierigheid; waar kweek jij op? Aarde? Mineraal? Voeding? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

Wil mijn aarde ook gaan hergebruiken.

Zelf kweek ik op Donner methode, dus in de zevende week ga ik rippen met GHE

Nu is mijn vraag, kan ik dan mijn aarde nog hergebruiken als ik GHE Ripen gebruikt heb?

 

Bij voorbaat bedankt!

Keep iT green))

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar je moet ripen/ water/ripen (max 2 x dus) daarna afbloeien met alleen water en ripen niet hoger dan je laatste Ec gift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat je hierdoor toch best afvragen waarom niet iedereen organisch kweekt!?

 

De feiten zeggen dit

 

P1010012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen worden ofwel heeeel klein of landbouwproducten enorm..?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook de reden dat er weinig organisch geteeld wordt.De groentjes worden gewoon te groot & dat is voor een normaal gezin niet te behappen.Al die voedseloverschotten die je dan krijgt, het wordt gewoon teveel.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...