Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hahahahahha zal proberen de volgende keer op tijd te zijn, miss zijn ze dan wel nog mooier ja!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje #2 toch een beetje schade opgelopen door de hitte van de lamp! Wat verbrand blad, maar niet heel ernstig. Pleurt er vanzelf vanaf.. Moet ik wel zeggen dat de lamp wel erg laag hing nu op 660 watt (30-35cm) OOPS..ach ja.. houd me bezig!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag34, 6 dagen 12/12

 

De sletten komen eindelijk een beetje omhoog, het binden en buigen is zachtjes aan begonnen. :icecool Sommige dames al wat geknakt richting open ruimtes (jaja, ik weet het, alles is bijna nog open!!) Dame #4 groeit toch wel het mooist moet ik zeggen,

 

Op het moment een dag temp van +- 29 C

De nachten liggen rond de 23 C

 

Drinken +- 0,5 ltr per 2 dagen... Soms wel wat meer van boven!! Want die smartpots drogen als de hel! :evil: Om de waterbeurt voeding, PH van 6.8 uit de kraan, hier doe ik dus niks aan.. Verder het schema enigzins aanhouden van de easy als fok Canna-app! Ec die gegeven word op het moment is 1.37.

 

Verder nog steeds supertevreden over de Triplestar, zelf dit scheelt al 2a3 graden in temp, Scheelt.. hoeft de airco niet zo hard zijn best te doen.

 

Nog niet uitgevonden wat er nou mis is met het display van de multifan!! Rest werkt allemaal wel namelijk.

 

 

 

Nou ok, aangezien we allemaal foto-geil zijn!! Zijn ze dan! Fresh vrom te pressshhh :innocent:

 

gallery_41643_17271_2190295.jpg

 

gallery_41643_17271_1019387.jpg

 

gallery_41643_17271_2793405.jpg

 

gallery_41643_17271_1825787.jpg

 

gallery_41643_17271_1974121.jpg

 

gallery_41643_17271_3471875.jpg

 

gallery_41643_17271_497360.jpg

 

Over een uurtje of 3 krijgen ze weer wat te zuipen, dan is het licht 2,5 uur aan..

 

Op-/aanmerkingen, tips, let me know!!

 

(volgende ronde word btw DWC als het een beetje meezit) :likken: En ja!! Daar ga ik wel hulp bij nodig hebben, dat weet ik nou al!! hahaha

 

Grtz Smell

Edited by smellowmellow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grijze buizen is dat om water te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impressive......dat water-drainage-systeem van je, wekt het zoals je wilt?

 

PH 5.8 water uit de kraan???..klopt je PH-meter wel?

 

Het worden al struiken.

 

Edit: geplaatst na je laatste comment ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo wat anders? Lijkt me toch juist handig zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowiezo die potten verhoogd werkt wel beter.. water wat echt niet opgenomen wil worden loopt onderuit de pot ipv als een plas onderin de pot te blijven zitten... en nee die 5.8 klopt niet.. moet 6.8 zijn.. hahaha.. ik ga er pas wat aan doen als het 7.0 is.. vorige ronde is het ook goed gegaan.. voor het volgende projectje word uiteraard alles wel met phmin behandeld. Btw.. die pijpen onder de pottwn zit een deel van de inblaas op.. het overtollige water verdampt zelfstandig. .

 

Hoezo wat anders? Lijkt me toch juist handig zo

 

Moet wel zoiets blijven.. maar dan kleinere buizen en 3 of 4 per pot...

 

Edit, dit wel in een soort van ring met alsnog een groter gat bovenin, ook nog ff een klein testje in de planning met aqua bruisstenen met water.. Die bruisstenen komen de volgende ronde toch wel van pas.

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogguh all!!!

 

Even tijd voor een update, we zijn inmiddels weer een week verder. De dames gedijen goed. Blijf me toch afvragen of ik dat netje wel volkrijg.. Water geven blijft een klote-puntje, en voeding nog erger... Onderin de planten krijgen de dames wat geel blad maar voorlopig gaan ze er nog niet dood aan... Dieven moet nog gebeuren.. Maar nog nooit gedaan, dus ga wel zien hoe dat uit gaat pakken.. hahaha

 

Foto's van gisteravond vlak voor het licht aanging...

 

gallery_41643_17271_1828330.jpg

gallery_41643_17271_1695979.jpg

gallery_41643_17271_2745283.jpg

gallery_41643_17271_2041628.jpg

gallery_41643_17271_1334525.jpg

 

Qua voeding zit ik nu nog alleen op de rhizotonic en de vega, vega gaat na vandaag eruit voor de flores.. en de cannazym word bijgevoegd.. kijken of het gele blad dan verder wegblijft...

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit hoor! Fishmix van Biobizz werkt erg goed tegen geel blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Dil, ik las bij jou rot.. Das klote man!!

 

Ik kijk het gele blad nog wel ff aan... maak me er niet al te veel zorgen om vooralsnog.. Ga er ook niet zomaar wat bijgooien als het niet nodig is.. :)

 

Voorlopig is mijn enige zorg nog om het vol te gaan krijgen.. ahha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rot sucks, maar met een soort als O.G. Kush kan je er haast vanuit gaan dat je het krijgt. Ik heb alles klein geknipt en schat dat ik niet meer dan 10 gram van de hele oogst heb weggegooid.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vind ik ook, de vorige ronde was er wat meer weg/ :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag47, Dag 19 12/12

 

Daar zijn we weer!!

 

Deze week het netje wat voller, maar ga het niet vol krijgen! Ik had misschien wat langer voor moeten groeien?! Ach ja, goeie leer voor de volgende keer. :whistle: :innocent:

 

Oorzaak van het gele blad onderin heeft waarschijnlijk te maken gehad met de watergift, deze dus gewoon te weinig! (ff wennen met grote potten) Heeft de dames ook aanzienlijk goed gedaan deze week. In de hele week 1x voedingswater en 1 keer kraantjeswater. Beide keren een liter of 4.

Toch eraan zitten denken om mijn ph aan te passen. Nou nog goeie waardes... :likken: .

Voor de rest zijn de dames nu niet heel groot. (worden ze probs ook niet meer) Een groot voordeel is wel dat ze zichzelf wel lijken te scroggen.

Onderin een beetje bijgeschoren, ook iets makkelijker met een beetje bijsproeien af en toe.

 

:offtopic Kan iemand mij vertellen wat voor pomp ik nodig heb voor bv. 100 druppelaars van 2L? Word dat dan een 200L pomp? Ff een makkelijk rekensommetje?

 

Eerst nog ff de dame van de vorige ronde... Damnesia haze, die leeft dus ook nog, maar nog geen enkel verschijnsel van bloei. Stam is nou ongeveer een cm of 4. Staat op een oprit en leeft op gebroken puin, :oeps

 

gallery_41643_17271_58089.jpg

 

Dan de 5 PK, die staan er nu dus zo bij.. :verrygood

 

gallery_41643_17271_2431216.jpg

gallery_41643_17271_4131470.jpg

gallery_41643_17271_2302346.jpg

gallery_41643_17271_3143325.jpg

gallery_41643_17271_3119620.jpg

 

Zoals te zien duidelijke gaten, enige hoop dat dit zich nog een beetje vult? En ja ach, anders de rest maar dikkere toppen.. :engel

 

Ik ben er klaar mee.. Smoken!! :j

 

Grtz Smell :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dag 28

Vandaag de dames maar op 12/12 zetten!!

Groeien doen ze niet echt!! Waar the fok dat nou ineens fout gaat weet ik niet

Waarom heb je besloten de klok om te gooien toen?

 

Volgende keer inderdaad een stukje langer voorgroeien, nu zal het niet echt voller meer worden.

Nu op naar de monstertoppen!

En volgende keer foto's zonder hps. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht het wel te halen met 4 weken voorgroei.. hahah niet dus.. ach, goeie voor de volgende keer.

En net wat je zegt.. monstertoppen dan maar! :innocent: Vooor het licht was ik helaas net te laat, en camera ook nog eens leeg, dus alles met de telefoon genomen.. :thumbsdown:

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 55, dag 27 12/12

 

Update dagje later dan verwacht, dit door werk en het niet op tijd foto's kunnen nemen. :innocent:

 

Dames doen het goed, topvorming gaat bijna met de dag vooruit!

 

Ze hebben vandaag weer een lekkere voedingsronde gehad, 20 liter aangemaakt met 110ml Flores, 15ml Rhizo, 50ml Cannazym en 60ml Cannaboost. Uiteindelijk een ec van 2.2! (0,63 van het water zelf) en een Ph van 5,9 (ja ik ben dus toch met de Ph aan het spelen geweest, moest er toch aan geloven).

 

Watergift met de 40 liters blijft een lastig verhaal, ach ja. blijven kijken en voelen kom ik er wel, als er nog een keer met deze potten gekweekt word komen er toch een aantal tensio's in. (hier was volgens mij ook een XL versie van?)

 

Voorgroei tentje is ook onderweg, scheelt gewoon een hoop tijd, ivm met de maat word dit een mammoth dark propagator 90! B)

Nou alleen nog op zoek naar een mooi droogtentje.

 

Maar goed, eerst deze dames maar eens naar volwassenheid brengen, ze hebben net allemaal weer 2 liter gehad, daar doen ze het de komende 3 dagen maar mee. Ze geuren nu al wel heerlijk moet ik zeggen! Zou er het liefst nou een taart van bakken! ;) :P

 

Om even terug te komen op een eerdere post! Hoe bereken ik het makkelijkst pompvermogen voor druppelaars? Aangezien ik de volgende ronde of de ronde daarop lekker met water wil spelen!! :whistling

 

Ok dan de foto's. "nacht" temperatuur +-22°C, "dag"temperatuur +-26°C Lv blijft tussen de 50% en 60%, hiervoor wel een bevochtiger in de omliggende ruimte gezet omdat de airco vrij veel ontvochtigd. Lamp hangt op 30cm van de toppen, maar voelt op top-hoogte niet echt heet aan en de dames kunnen het volgens mij ook goed hebben. Dus dat zal toch niet echt een probleem zijn?

Stiekem toch balen dat ie niet vol is! (het is gewoon een stom gezicht zo) ach ja, als het gewicht het maar goedmaakt. ;)

 

Genoeg dom gelul! Foto's!!

 

gallery_41643_17271_1500435.jpg

gallery_41643_17271_514171.jpg

gallery_41643_17271_1724646.jpg

gallery_41643_17271_2761414.jpg

gallery_41643_17271_125285.jpg

gallery_41643_17271_1948205.jpg

 

Euh nog meer? Nee dus!! :rolleyes:

 

Grtz Smell :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nettjes uit.

Met 100 druppelaars van 2L zit je ongeveer tussen een Dab 180 en een dab 300 in.

 

ik weet dat een Dab180 het goed doet tot 80 druppelaars

en een Dab300 tot 160 druppelaars het goed doet.

 

maar precies 100 heb ik nog nooit geprobeerd.

maar ik zou voor een Dab300 gaan, dan kan je er altijd nog wat druppelaars bijplaatsen als ze te snel druppelen

http://www.puksupport.eu/dab-dompelpompen/dab-nova-300ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien worden het er bij mij ook geen 100 maar gaat meer om de makkelijkkheid om het te berekenen. Het is meer of dat 1 op 1 gerekend kan worden.. bv 100 druppelaars van 2l/h op een 200 liter pomp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet waarom je het wilt berekenen.

Als je 80 druppelaars pakt en een dab180 dan is het helemaal voor ze rood koperen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik er miss 20 nodig heb.. maar miss ook wel 200.. hahaha probeer gewoon ff te denken hoe dat nou zit met pompvermogen. .. kan nog namelijk niet zeggen hoeveel druppelaars het worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ L1ss3rd thnx.. blij dat er nog een entertainment waarde aan zit!! hahaha en thnx voor het volgen btw..

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo , het nieuwe voorgroeitent(je) ff opgehaald bij de gs hier!

gallery_41643_17271_2741023.jpg

 

Hier komt de 2x75 watt in te hangen. Kan ik deze gewoon 18/6 schakelen met een normale tijdklok? Of ga ik deze dan overbelasten ivm opstartspanning ofzo?

Tevens ook nog ff een filtertje en afzuigertje regelen!

 

En als er iemand nog een idee heeft voor een lekker soortje voor de volgende ronde dan hoor ik het graag!!

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...