Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nog steeds wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met Canna akTRIvator? 1gr/ltr volgens bbeschrijving bij het voedingswater? en dan 1 gram voor 250 liter subraat? of 10 gram voor zoveel substraat? ik ben ff de kwijt weg!!

 

http://www.canna.nl/nl/producten/canna-additieven/aktrivator/

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

aktrivator is trichoderma harzianum stam: T22

een schimmel tegen o.a wortel-rot

 

(Trianum P(oeder) oTrianum G(ranulaat) van koppert)

 

http://www.trianum.com/nl/home.html

 

heb je poeder of granulaat?

 

 

als je poeder hebt zou ik het met schoon water geven, niet met voedings water

trouwens wel ff een stofmasker opdoen als je het spul gaat gebruiken.

 

vind het appart dat canna het aan particulieren mag verkopen, terwijl je er eigenlijk een spuitlicentie voor nodig hebt ;)

(ookal is het biologisch)

 

 

verwacht er trouwens niet teveel van, houdbaarheids-datum en vooral tempratuur is erg belangrijk (koelkast!)

hier het over levende schimmel sporen gaat, het aantal levende sporen per gram gaat snel achteruit.

 

 

Granulaat of poeder

 

AkTRIvator is verkrijgbaar als granulaat (korrels) en poeder. Het granulaat vermeng je voor de kweek met het substraat. Het poeder vermeng je met water en geef je met een gieter.

 

Los 1 gram CANNA AkTRIvator Poeder op in 1 liter water. Dit is voldoende voor 300 liter substraat

wel ff een

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunk Ik heb het poeder...dus toch wel gewoon 1gr/ltr.. en dan 200 mill per pot? (5x40 ltr)?

 

Koelkast stond ie gelukkig al, maar verwacht er ook niet al teveel van. het is gewoon eens proberen erbij.. :)

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

trichoderma heeft meerdere positieve eigenschappen naast het 'voorkomen" van foute schimmels

(groter wortel oppervlak en een efficiëntere opname van voedings- elementen)

 

alleen jammer dat het zo duur is ;)

 

als je meer hebt kun je dus best de gift verhogen-verdubbelen

rekeninghoudende met het feit er waarschijnlijk minder levende schimmels aanwezig zijn.. (staat vast geen tht datum op?)

 

ik zou dus 2 gram op 2liter doen, en dan 600ml pp ;) ( als je planten het kunnen hebben)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

2gr/2ltr veranderd niet veel.. :P ik heb 10 gram.. dus kan ook net zo goed 10 liter maken? of dan beter verdelen over een paar keer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja, je geeft wel 2gr op de zelfde oppervlakte ipv 1 dus wel verschil...

 

denk dat 300ml niet goenoeg is om de pot voldoende te bevochtigen. daarom zou ik dan 600ml geven

 

ik zou het voor je kunnen opzoeken, een herhaling na 2/4 weken meen ik.

 

gewoon inwateren met dat spul zodra je gaat overpotten

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel weer waar ja... maar beter veel in 1 keer dan een paar keer een klein beetje? volgens mij klopt je verhaal van je herhaling wel... bij voldoende worteling nog een keer meegeven.. dus zal inderdaad 2-4 weken zijn... Denk dat ik dan gewoon 5 om 5 doe... elke pot een liter... dit dan een dag of 4 voor de dames in de smarts gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmmm of mijn zakken grond zijn geen 50 ltr, of de smartpots zijn meer dan 41 ltr!! morgen maar ff zakje bijhalen!! Grrrrrrrrrrrrrr :verryangry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik weet het antwoord wel.

Je zakken grond zijn geen 50 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahhaa shit happens... dan maar een zak bijhalen!! moet ff kijken of ik dat nog kan missen!!! ruime liters natuurlijk als het zulke luchtige aarde is.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha.. en waar zou die staan dan? :-)

:whistling

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No worries, zelfs al wist ik hem te staan zou ik er gewoon afblijven, erecode en ik heb zat te roken. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog... 40 liter potten. . 5 zakken... en nog ongeveer 8 cm onder de rand.. kan nog bijna een hele zak kwijt in die 5 potjes. ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebakken lucht heb je gekocht :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ skunk, je zou het bijna denken he!! Niet zo erg, als ze maar niet zo gebakken gaan ruiken dan!! Nog geen tijd gehad om er nog een zakje gebakken lucht bij te halen.. de smartpots staan al wel in de tent, kunnen die alvast een beetje wennen.. Tevens ook ingewaterd met de aktrivator en een slokje rizo.. Voorlopig iig nog ffies in de 2 litertjes, worden nu wel echte plantjes iig!! fotos volgen straks ff :innocent:

 

Grtz Smell :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, 9 dagen na het kiemen dan... :book: Nu al een heel duidelijk indica-tje! Ze krijgen nog bijna niks behalve een paar druppels rhizo. Ze worden dan al genoeg verwend. Wortels bij nr 3 kwamen na 2 dagen al onder uit het potje dus zal vast wel goed gaan. Inmidddels allemaal dus al hun voetjes laten zien.. :icecream: Gaat een lange voorgroei worden. Als ze overgaan in de smarts gaat ook het scrogje erboven!

 

Aangezien iedereen geilt op foto's.. hier zijn mijn saaie fototjes.. :likken:

 

gallery_41643_17271_2575691.jpg

gallery_41643_17271_2176349.jpg

gallery_41643_17271_6144062.jpg

 

En jullie weten het.. tips en suggesties altijd welkom!! ook als je iets wilt zien wat nog niemand gedaan heeft hou ik me aanbevolen!! ahhahaha

 

Grtz Smell :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, succes!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoop Whoop!! Aangezien de 2 ltr potjes voor 3/4 gevuld waren met wortels heel de bende in hun eindbestemming!! De extra 50ltrzak aarde ging er nog easy bij!! Nou ja... klein kopje op de potten dan.. :innocent: Zakt toch nog wel in.. :bier

 

Gelijk voor de volgende ronde alweer een aanpassing, de 2x 75 watt t-neon word dan vervangen van 3 armatuurtjes 2x36 watt.. Lastig met deze opstelling om de 75 watt er dicht op te houden. ach ja, zo blijf ik bezig!! Nadeel is dat je met al die overige zooi blijft zitten, hahahaha

 

Vanaaf ff foto update...

 

Grtz Smell :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had die plantjes wat dieper moeten planten, tot de kiemblaadjes. En hang je lamp wat naar beneden anders strekken ze teveel.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hadden inderdaad wat dieper in de aarde gemogen.

Als je ze er vandaag in gezet hebt kun je wel wat dieper in de pot wat aarde eruit halen zodat je plantje zakt, of de plantjes even heel ruim eruit scheppen met 2 handen en dan wat aarde verwijderen.

 

Waarom knal je de 600w er niet meteen boven, dan gaan ze een stuk sneller dan met 2x75w t-neon. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste heb ik geen haast... volgende week de 400 MH erboven. Vandaag verpot ja. Dus kan nog wel ff wat zakken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...