Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bechje

Canna Bij Mcdd/jeugdschizofrenie, Frisse Blik Welkom

Recommended Posts

Das jammer, maar ook ineens uitgesloten dan. Bedankt Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals hier al wel gezegd is ga je meer hebben aan cbd, thc zou ik zeker mijden.

daar reageren in veel gevallen psychostische mensen niet goed op!

dus meer cbd dan thc

 

het is geen korte termijn oplossing, maar zoek een high cbd strain, indica, en maak hier zelf je medicijntjes van,

olie, tictuur met andere kruiden bv, kan je zelf allemaal maken en wat testen waar hij het beste op reageert of lekker vind, zeker niets gaan kopen van cbd giganten, die plunderen je!

 

succes iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito, tinctuur ga ik toch door wat yoghurt moeten mengen ivm de smaak, hij is heel mondgevoelig en direct toedienen zou niet werken.

Blowsterke bedankt! die kunnen we inderdaad uitsluiten.

 

Sensi, Ik gebruik zelf CBD rijk en maak en kweek alles zelf, aan mij valt weinig te verdienen ;) Olie laat ik ook zo verdampen, duurt ff, maar wil juist THC zoveel mogelijk mijden.

 

Vraagje, wellicht weet iemand het antwoord? Ik heb hem vandaag serieus wat olie gegeven, om 8 uur 4 druppels puur, zonder enig effect, iets na 12 nog eens 6! druppels, genoeg om mij te vellen normaal gezien. Hij heeft natuurlijk behoorlijk zware antipsychotica genomen, kan het zijn dat hierdoor zijn tolerantie enorm hoog is? Manneke is maar 22kg, dus had echt wel verwacht dat hij geveld zou zijn, maar het is alles behalve, juist hyperactief :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update....

 

Omdat hij weeral superslecht was vandaag , nog erger als gisteren, heb ik wat anders getest...

Canna choco en hij is als een blok in slaap gevallen.

Ik snap er niks van, de olie doet totaal niks, een chocolaatje velt hem..

Morgen eens wat tinctuur in yoghurt proberen, als dat niks doet gaat deze mama choco's maken, alleen wat minder zwaar dan dat ik ze neem.

 

Zijn ervaring nadat hij wakker werd, hij werd inene heel moe en sloom en wilde alleen maar slapen en toen hij wakker werd had hij honger :D

Meneertje heeft ook serieus gegeten deze avond.....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merkwaardig dat de olie totaal geen effect heeft, maar zo is dat soms. Als je zeker weet dat dezelfde hoeveelheid jou velt, dan denk ik dat olie geen geschikt medicijn voor je zoon is. Op mij heeft spacecake geen effect, terwijl anderen door dezelfde cake totaal van de wereld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je hierin gelijk hebt dilago, tinctuur merk ik weer heel weinig van...

Ik neem ze wel als extra onderhoudsmedicijn, maar ik merk er dus niks van (gevoelsmatig)

Tictuur kan ik gerust een keer vergeten, maar mijn olie absoluut niet.

 

Awel, als choco's werken waarom niet? hij vind ze heerlijk, dus een xtra 'snoepje' vind hij helemaal niet erg ;)

Heb ik meteen weer een project om hem bezig te houden deze week, choco maken.....wat een straf :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als choco's beter werken dan zou ik de olie zelf lekker gebruiken! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Elmanito, tinctuur ga ik toch door wat yoghurt moeten mengen ivm de smaak, hij is heel mondgevoelig en direct toedienen zou niet werken.

 

Beter een fruitsmoothie, want melkeiwitten binden veel stoffen tot zich.Vb antioxidantwerking van koffie wordt onwerkzaam door toevoeging van melk.

 

Choco zit ook anandamide in, onze eigen THC zullen we maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago, choco's gaan we zeker mee verder en de olie laten we maar voor het is, voor mama dus :)

 

Elmanito tnx, voor de tip.,Hij is dol op fruit, dus een smoothie is zo gemaakt in de blender.

Wellicht hebben we met de choco een winnaar, maar we gaan de tinctuur in smoothie zeker eens testen.

en tja kids en choco, ik denk dat we deze week maar aan de gang gaan, kliederen met choco is altijd goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi de laaste tijd altijd wat cacao nibs bij mijn fruit smoothies(naast al schepje cacaopoeder btw :D ),heerlijke crunchdingetjes met chocoladesmaak... :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx voor de tip Aad, de smoothie viel erg in de smaal met de choco.

Helaas werkt ook tinctuur niet.

 

Ik begin het idee te krijgen dat alleen onbewerkte canna werkt.

In de choco meng ik heel fijngemalen canna en dat werkt, tinctuur en olie precies niet.

Gisteren een dag met tinctuur en weeral drama, vandaag terug op choco van mama, wel kleine stukjes nu en op een paar woedeuitbarstingen na een redelijke dag.

We gaan nu voortborduren op de choco en hopen zo de oplossing te vinden, want gisteren zat ik er helemaal doorheen.

3 dagen op een rij van psychoses, stemmen, agressie en woede. Een uitputtingss

lag.

Niet vanwege zijn gemoedstoestand, maar het feit dat ik nog 2 kids heb en ik die continu moet beschermen, vooral kleine zus.

 

Ik hoop met choco het middel gevonden te hebben, want gisteren was een dag die ik liefst zou vergeten.

Bijna had ik crisisdienst van de jeugdpsych gebeld, bijna....

Mijn man schudde mij wakker, we krijgen dan weeral opname en weeral een kind wat volgestopt is met brol...

Morgen naar de winkel, choco halen en het weer werkt ook mee.

Meneer is dol op zwemmen en het wordt warm, dus hij kan de komende dagen het zwembad in, kan mama ff bijtanken :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een gedoe zeg, ik hoop dat de choco wat werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef mijn MCDD'er en de jongste met z'n PDD-NOS wiet in capsules. Soort Heribei, dosering 2 mg per kg lichaamsgewicht. Daarmee zijn het weer tieners met hun normale opvliegendheid en dwarse buien, maar met veel minder extremen. Of CBD helpt zonder voldoende THC lijkt mij iets waar nog heel veel onderzoek naar gedaan moet worden, maar de ervaring die ik daar mee heb is ronduit teleurstellend tot nu toe. Jammergenoeg zegt ook dat weer niks want ieder mens is heel verschillend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ FoTH: Vooral in het Italiaans :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foth, ok cannabis it is ;)

 

Chassie tnx, zodra ik capsules heb kunnen bemachtigen gaan we die ook proberen.

De chocola is nog erg warm als ik de cannabis erin verwerk en wellicht dat het toch bepaalde invloed heeft op de werking.

Het blijft in ieder geval blijven uitproberen wat best werkt, de kleinste dingen kunnen al een wereld van verschil zijn, bijv in zijn voeding, toevoegingen en suikers zijn een nono en vragen om ellende.

 

Tja en met dwars gedrag moeten we inderdaad gewoon mee leven, het blijven kids he? Alleen de rest van het plaatje is te hevig om mee te leven. niet alleen voor ons, maar ook zeer zeker voor hemzelf.

We zijn in ieder geval op de goede weg...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou al een tijdje geleden wat inbreng hebben willen doen

ben alleen niet zo fris op het moment , dus heb ook niet echt een frisse blik

 

ik geloof in een holistische aanpak.

meditatie , kinder tái chi, eten met een niet te hoge glycemische index, eventueel uitvogelen of er voedselintoleranties zijn.

ook kan het nuttig zijn om een videocamera in je huis te hangen en bij een kinderpsycholoog laten zien hoe dingen in huis verlopen , zodat triggers beter zichtbaar worden.

 

Voor wat betreft kinderen en canabis als medicatie geloof ik dat ouders geen weet hebben wat voor medicatie de kids slikken.

Neem zelf eens een anti-psychoticum als je kind het voorgeschreven krijgt.

Door zelf veelvuldig deze medicatie te hebben moeten slikken (JUIST) vanwege de bijwerkingen ben ik er helaas maar al te goed bekend mee.( antipsychotica vertraagt hersenprocessen waardoor impulsiviteit vanzelf weggespoeld wordt, samen met nogal wat andere cognitieve processen helaas. ).

Een kind dat zulke zware pillen heeft geslikt is niet zo snel onder de indruk van zware stonede hash.

Als ouder heb je ook een andere manier van omgaan met je bewustzijn , en juist die alertheid van het ouderschao ( kan ik over meepraten) verandert de werking naar iets wat we als ouder misschien niet waarderen. Kinderen die zich veilig voelen kunnen vele beter tegen de psychologische effecten van een hoge dosis THC dan hun ouders is mijn vermoeden.

 

ikzelf gebruik erg veel verschillende thc/cbd profielen op dit moment.

het lastige is dat een kind moeilijk zelf kan inschatten wat het beste is.

probeer 100% pure indicawiet uit ( kenners weten welke soorten vrij zijn van skunk-invloeden, en puur indica effect hebben)

het minste beetje sativa in een indica kan het effect al veranderen , dus echt puur indica , en dan na een maand evalueren.

kans is groot dat het probleem opgelost is

 

dat is mijn bescheiden vermoeden.

 

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe staat het er hier voor, je hebt trouwens nog enkele pm's die je blijkbaar nog niet gelezen hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry!!! laptop crash en mijn broer is zo lief geweest vandaag er een aan mij uit te lenen, dus ik ben weer online.

 

Snaaip, je hebt weer pm terug.

 

Meneer Jansen, bedankt!

Voedsel is al aangepakt, geen kunstmatige toevoegingen in de voeding, dat is vragen om problemen, net als suiker.

De holistische benadering gebruiken we al, wel in de vorm van osteopatie, voor meditaite en tai chi is hij te onrustig en gaat de clown uithangen.

De camera is al veelvuldig gebruikt voor observatie, ook op school.

 

Je bevestigd wel mijn gevoel van 'gewenning' hij is natuurlijk antipsychotica gewoon en dan is je tolerantie een stuk hoger dan iemand die nooit iets gebruikt.

Ik merk het bij mijzelf ook met de morfine, ik kan heel wat hebben.

Zelf heb ik inderdaad moeite met het stoned bij hem ,maar aan de andere kant, van die zooi is hij ook niet helder, dus waarover maak ik mijzelf toch zot?

 

We gaan nu starten met 2 soortjes te testen op advies van ervaringsdeskundige.

Van daaruit gaan we verder werken, maar indica is wel de hoek die ik zoek.

Aangezien ik zelf ook een indica gebruiker ben is dat weer vrij simpel :)

 

De update....

 

Het lijkt erop dat we de stress factor gevonden hebben....school

Hij heeft nu reeds 4 weken vakantie en hij wordt steeds rustiger, de woedeaanvallen zijn nog steeds heel intens, net als zijn fantasie, maar de stemmen en psychoses worden steeds minder.

Mijn vermoeden is dat ze teveel van hem vragen vanwege zijn hoge intelligentie. (bijna hoogbegaafd) Hij krijgt daar zijn leerstof en werkjes naar, maar het is heel intensief en mijn moederinstinct zegt me dat het TE is.

Hij heeft 9 weken vakantie en voor iedere week huiswerk...best heftig voor een 8 jarige.

Dus mama gaat eens babbelen met school, tijd voor een stapje terug dacht ik zo.

 

De hoeveelheid choco heb ik ondertussen ook kunnen minderen, het werkt nog steeds goed, maar hij geeft zelf aan dat hij zoveel niet nodig heeft.

Dus al met al hebben we een goede vakantie tot nu toe.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Goed om te lezen.Veel plezier verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Elmanito!

 

ben hier zelf ook erg happy mee, want ik had enorm veel schrik om zo 9 weken vakantie door te moeten.

We durven het nu zlefs aan een lang weekend richting de Panne te gaan, plopsaland! K3 voor mijn dochtertje en de wilde atracties voor de jongens.

Voor het eerst in jaren dat we weer eens een (mini) vakantie hebben :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAT een strijd...en IK klik dit weer gewoon weg straks, jullie zitten hier 24/7 in.

 

Dikke berg respect voor de manier waarop de strijd gestreden wordt - ook al is het vaak tegen de bierkaai.

 

Maar wat ik zeggen wilde: moederinstinct is het allerbeste, volg dat tot de letter. JIJ bent degene die het weet, niet de wittejassenmafia! Volg je gevoel, mams - en je gaat het goede doen.

 

Voorbeeld, zij het absoluut niet in de orde van jouw problematiek: 1960, Vinni wordt een maand te vroeg geboren en wil maar niet aankomen. Wittejassen adviseren Nutricia-poeiertjes, aankompapjes - het één nog duurder dan het ander maar aankomen ho maar. Fok it dacht mijn moeder toen, pleurde de poeiertjes in de vullisbak, pakte een pot appelmoes en een blik bruine bonen, prakte de zooi door mekaar en schoof het erin. POEFFF ging ik. Was door niemand geadviseerd maar ze had gewoon een gevoel hè...

 

 

V

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De holistische benadering gebruiken we al, wel in de vorm van osteopatie

Wees aub erg voorzichtig met deze 'geneeswijze'(http://www.kwakzalve...een_geneeskunde/ http://www.geenstijl...rds_allema.html zelfs RTL(doorgaans ergerlijke bron van 'quackery') waarschuwt tegen sommigen : http://www.rtlnieuws...apie-voor-babys.

Goed om te lezen van de verbeteringen en nog een verdere fijne vakantie!

Edited by Aad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinnividici, dat heb ik bij mijn dochtertje nu ook gedaan. Hield gene fles pap binnen, groeide niet en ze was al dysmatuur (te klein) geboren.

Hier waren banaan en rode bietjes een groot succes ;) moeder weet het het beste :D zelfs mijn huisdokter roept het.

 

Aad, je hebt krakers en echte osteopaten ;) ik heb een echte, hij behandeld mij ook en heeft mijn dochtertje net na de geboorte ook behandeld...geen gekraak of raar gedoe, alleen inspelen op het zelfgenezend vermogen van het lichaam. De zachte manier dus...

Bij mijn zoon is het doel ontspannen en prikkelreductie..wederom de zachte hand..

Bedankt voor de waarschuwing, want er zit inderdaad ook een hoop bagger tussen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vertel eens? Bechje en computer = geen goede combo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...