Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenHulk

Vanaf 2015 Massaal Aan De Slimme Meter

Recommended Posts

Netbeheerders gaan de slimme energiemeter vanaf 1 januari volgend jaar grootschalig aanbieden aan consumenten. Met energieleveranciers en onafhankelijk dienstenaanbieders is vrijdag een convenant getekend om dat te regelen.

 

Kern van deze overeenkomst is dat de beheerders van de stroom- en gasnetten energieleveranciers en aanbieders informeren over plaats en tijdstip waarop zij de slimme meter aanbieden. Zij kunnen er dan op inspelen en de klant een aanbod doen voor producten en diensten die aan de meter zijn te koppelen.

 

Met de slimme meter krijgen klanten om de maand een overzicht van hun energieverbruik. Dat moet er voor zorgen dat zij zuiniger met het verlichten en verwarmen van hun huis omgaan. Het apparaat kan op afstand worden afgelezen. Het doorgeven van de meterstanden is niet meer nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nog steeds niet verplicht toch?

 

Ondanks dat ik thuis niet kweek komt die er bij mij niet in. Nooit niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same here. Verwacht ook niet dat ze dit kunnen verplichten. Meer een vrije keus om hiervoor te kiezen. Dat ding zal ook never nooit mn huis in komen omdat ik zelf wel bepaal wat er mn koophuis inkomt of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die meters echt zo slim waren, dan hingen ze er al.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien dat de paranoia wat is doorgeschoten

er is genoeg apparatuur denkbaar om stroomsignalen dusdanig te vervormen dat niet te zien is voor welk type lamp/apparaat de stroom gebruikt wordt.

De hele issue is voornamelijk een non-issue

stroom bedrijven kunnen gewoon efficienter leveren met dat apparaat, maar lang niet elke kilowatt wordt geanalyseerd

dus neem je valeriaanpilletje in , zet een bakje thee , rook een spliff , en zeg tegen jezelf "ik wordt para, ff rustig aan doen"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

begrijp hier weer helemaal niets van. Ik heb al jaren de slimme meter van Oxxio, maar sinds de nieuwe netbeheerder hier de kabales heeft vervangen; ipv kpn werd dat........., gvd kan er niet op komen, moest de slimme meter weer vervangen, dat heb ik geweigerd! Gek werd ik al langer van die energiemaatschappijen; kap ermee! gewoon niet in meegaan!

Ik moest van de laatste toch m,n meters weer laten vervangen; dat bleek later toch niet nodig, dus dat had ik goed aangevoeld!

Titanenstrijd over de kop van de burger; niemand weet waarom , waarvoor! Zolang maak je niet druk, eerst maar even hele goede voorlichting!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same here. Verwacht ook niet dat ze dit kunnen verplichten. Meer een vrije keus om hiervoor te kiezen. Dat ding zal ook never nooit mn huis in komen omdat ik zelf wel bepaal wat er mn koophuis inkomt of niet.

 

Jammer genoeg van wie denk je dat je huidige meter is ..... de komende jaren doen ze het op deze manier betalend vervangen

Over een paar jaar zal het veranderen naar huis verbouwen electrisch slimme meter moet geplaatst worden

Daarna gaan ze zelf aanbieden of verplichten

 

Geef het een jaar of 10 tot die in je kast staat te blinken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een huurhuis hebt wel ja. Als je een koophuis hebt kunnen ze je niets verplichten heel simpel.

 

Diegene mag het proberen maar die breek in door twee en duw ik zijn slimme meter diep van achter naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je haalt de woorden uit de mond speedy :vape:

 

maar ja wie weet zijn we aan de andere kant wel para :whistle: :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulk als ik mij goed herrinner is de stroom leiding tot de hoofd zekering van de gemeente

van de hoofd zekering tot en met de stand meter van de electriciteits verdeler

Alles erachter is van de huis eigenaar

 

Zou je meter bv in de brand vliegen wegens technisch defect ... kosten en schade voor nuon of electrabel zijn rekening /verzekering

 

Als hun zeggen wij bedienen geen mensen meer met een oude meter ,heb je de keuze aannemen of zonder zitten

 

Moet die dingen altijd over een paar jaar bekijken de eerste jaren kunnen ze het niet eens overal plaatsen wegens de hoeveelheid meters die dan vervangen moeten worden in 1 x

 

Je kan stribbelen wat je wilt wil je van electriciteit van het net blijven genieten zal de tijd er komen dat je geen keus hebt

 

Of we zijn para en ze laten het allemaal zo indd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot na de meter is prive eigendom (dus de groepen erboven)

Vanaf de straat/grond tot EN MET de meter is eigendom van de netwerkbeheerder.

Koop gewoon een generatortje op gas, en hun kunnen aan het gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ze een slimme gasmeter uitvinden cq plaatsen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie nou geen hersens of geen gastank :icecream: dacht dat je van wierie inventief werd... uh niet zo kortzichtig :| fuck dem babylon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...