Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bosrand

Hoeveel Kuub Lucht Verplaatst Mijn Afzuiger?

Recommended Posts

Ik heb nog een belangrijke tip met betrekking tot lucht.

Als je je laat pijpen moet er gezogen worden.

Als er geblazen wordt, krijg je een bult op je rug.

De lucht moet immers ergens heen.

 

Ooo...Daarom zien vrouwen er zo raar uit met die bulten aan de voorkant,het blazen is fout gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een schaamheuvel van buitencategorie, geschikt voor een klimtijdrit in de Tour de France. :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed topic ook.. Leuk om te zien dat racker toch nog serieus reageerd.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Racker is helemaal niet mee. we willen meten met huismiddeltjes.

Bovendien dient een anemometer om windsnelheid te meten, moet je ook de doorgang in meenemen om debiet te berekenen.

Wind meten doen we met de natte vinger methode: vinger nat maar niet kouw = geen wind, nat en wel koud is wel wind, nat en gelijk droog en koud is erg veel wind. En als je vinger nat blijft regent het? Simpel toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en das jouw specialiteit hoor ik?

 

Mijn specialiteit is geen gebakken lucht, maar astma.

Dat heb ik het hele jaar, vandaar dat ik zo'n vrolijk mens ben.

Ik ga gierend naar bed en ik kom er proestend uit. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Racker is helemaal niet mee. we willen meten met huismiddeltjes.

Bovendien dient een anemometer om windsnelheid te meten, moet je ook de doorgang in meenemen om debiet te berekenen.

Wind meten doen we met de natte vinger methode: vinger nat maar niet kouw = geen wind, nat en wel koud is wel wind, nat en gelijk droog en koud is erg veel wind. En als je vinger nat blijft regent het? Simpel toch

 

En als je een droge vinger omhoog steekt in de wind en je vinger wordt toch nat dan heb je te maken met een natte wind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Racker is helemaal niet mee. we willen meten met huismiddeltjes.

Bovendien dient een anemometer om windsnelheid te meten, moet je ook de doorgang in meenemen om debiet te berekenen.

Wind meten doen we met de natte vinger methode: vinger nat maar niet kouw = geen wind, nat en wel koud is wel wind, nat en gelijk droog en koud is erg veel wind. En als je vinger nat blijft regent het? Simpel toch

 

En als je een droge vinger omhoog steekt in de wind en je vinger wordt toch nat dan heb je te maken met een natte wind.

 

Of je staat onder een natte poes buiten met je vinger ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een natte poes is niet te vergelijken met een natte wind. Het is meer te vergelijken met je vinger in natte sneeuw steken, maar dan wel warme natte sneeuw. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foef scheetje kan je vinger anders ook nat en warm blazen hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand sorry man, sommige vatten em echt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet anders gewend van sommige mensen hier Sniper.

Misschien is het handig als Xtreme of Speedy zelf even een topic starten over hun eigen onderwerp, kunnen we hier een beetje ontopic blijven!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik en extreme zijn ontopic wij zijn op julie manier de lv aan het bepalen ,

 

 

Vind het wel prachtig in het grootste onzin topic ooit zeggen blijf ontopic ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Open dan even een topic over luchtvochtigheid bepalen, hier gaat het om het aantal kuub per uur te meten wat een afzuiging verplaatst.

Dat jij het de grootste onzin vind, prima, maar reageer dan niet.

 

Kunnen we dan nu weer ontopic verder gaan voor de mensen die wel serieus belangstelling hebben in het meten en berekenen van de hoeveelheid lucht die hun afzuiging verplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Bovendien dient een anemometer om windsnelheid te meten, moet je ook de doorgang in meenemen om debiet te berekenen.

 

∏ r2

 

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over. (zeg ik glimlachend met mijn laken in mijn kont gezogen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier gaat het om het aantal kuub per uur te meten wat een afzuiging verplaatst.

Dat jij het de grootste onzin vind, prima, maar reageer dan niet.

 

Je hele idee van meten klopt langs geen meter ook je stelling je emmer is leeg

 

1 Een lege emmer is in vaccuum en een vacuum emmer krijg jij niet voor elkaar

2 Zodra je de deksel open doet zit deze terug vol met .....lucht dus het vullen kan je ook al vergeten

3 Zonder die werkende punten in je theorie werkt het al niet

Maar goed daar we het spelletje willen blijven spelen

Hou je nog over

3 gekleurde lucht blazen in de emmer je gekleurde lucht word gemengd met de normale lucht in de emmer het word niet verdreven

4 ga jij met je chrono meter ernaast staan te kijken wnr je emmer geen ongekleurde lucht meer bevat ... super man is jaloers op je ogen

5 wat is je reactie snelheid .... een 400m³ blazertje knalt die emmer vol binnen een seconde je reactietijd is tussen de 0.2 en 4 seconden

6 hoe ga je de lucht meten die niet in je emmertje geblazen word

 

Ik kan nog wel meer redenen opsommen waarom het nooit zal werken ,

Succes ermee waarom doe je het niet eens testen of probeer je eens logisch nadenken

 

kan je beter die anemeter kopen zo weet je teminste de doorvoer voordat de motor het heeft begeven

 

 

Wil je hier serieus een simpele doe het zelf manier voor hebben

 

Pak je tent

Pak 2 fans waar je het debiet wel van weet

steek de onbekende fan erin als afzuiger en de andere 2 als inblaas

 

zet ze aan en je ziet aan de tent of je nieuwe groter of kleiner is , met een rpm regelaar kan je meteen berekenen hoe groot hij ongeveer zal zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij blijft doorgaan he.

 

Speedy, in welke sectie staat dit topic????

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je dit is op je rekenmachine intoetsen : 8008

 

hihihi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Open dan even een topic over luchtvochtigheid bepalen, hier gaat het om het aantal kuub per uur te meten wat een afzuiging verplaatst.

Dat jij het de grootste onzin vind, prima, maar reageer dan niet.

 

Kunnen we dan nu weer ontopic verder gaan voor de mensen die wel serieus belangstelling hebben in het meten en berekenen van de hoeveelheid lucht die hun afzuiging verplaatst.

 

Euhum

Share this post


Link to post
Share on other sites

:icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream: :icecream:

 

Sorry kan dingen maar 1x liken

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das handig wss het volgende topic wat ze starten is hoe doe je de ph en ec meten met je ballen

 

Zou blijkbaar net zo'n nauwkeurige uitslag geven als je debiet meten in een emmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk dank voor je ontopic reactie Speedy!

Helaas heb ik geconstateerd dat jij mijn werkwijze niet juist vind als ik het goed begrijp, ik zal eens kijken of ik eventueel wat aan moet gaan passen.

De oplossing die je aandraagt is ook een goede om te kijken hoeveel lucht je afzuiging verplaatst, helaas moet men dan weer extra afzuigers aan gaan schaffen, dat kost weer geld. Vandaar dat ik de manier bedacht had van lucht in een emmer of kuip blazen, iedereen heeft als het goed is wel een emmer in huis staan, zodoende is die optie voor de meesten goed uit te voeren leek mij.

 

Over het nieuwe topic wat je aangeeft, ph en ec meten met je ballen ga ik eens over nadenken, ik denk niet dat het een reële optie is om dat zo te doen, maar mocht het wel zo zijn maak ik daar wel een topic over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Over het nieuwe topic wat je aangeeft, ph en ec meten met je ballen ga ik eens over nadenken, ik denk niet dat het een reële optie is om dat zo te doen, maar mocht het wel zo zijn maak ik daar wel een topic over.

 

Als je besluit om hier toch een topic over te maken, hoef je er geen foto's van te maken hoor :no en ik hoop voor je, dat de ph niet te laag is als je op deze manier de ph wilt meten. :whistle:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker wees gerust het doet enkel een beetje tintelen :D

De zuurder het is de roder ze zullen worden :)

De ec meet je aan de hand van de zuurstof belletjes die op de zak haren vormen ;)

 

ontopic ik denk dat het wel duidelijk is dat je oplossing nooit zal werken om een reeel debiet te bekomen van je afzuiger met een emmer

op papier klinkt het indd mooi maar in de realiteit is het niet haalbaar ,nog maar te zwijgen over het gevaar van het spelen met een losse afzuiger die 100 % staat te blazen

 

Don't worry tho its all bs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...