Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shaggy

Bijna Psychose. Antimiddel?

Recommended Posts

Ha,

 

Ik verzandde laatst bijna in een psychose na het gebruiken van mediwiet. De orzaak is waarschijnlijk een combinatie van lichamelijke uitputting, geestelijk instabiel en nieuwe oogst, daardoor iets andere werking.

 

Weet iemand van jullie een antimiddel dat het proces wat in de hersenen gaande is afbreekt? Ik heb cola in huis (suiker + caffeine) en als ik dat neem valt de pijnstillende werking uit, maar ik weet niet of dat ook voor de psychische effecten zo geldt.

 

Wie o wie weet een antimiddel als ik weer in een psychose dreig te komen?

 

Groetjes,

 

Shaggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shaggy,

 

A. Stoppen met blowen? Van gebruikelijke pijjnstillers (paracetamol, ibuprofen of eventueel opium derivaten) krijg je normaal geen psychoses

 

B. Indien niet a., cola (suikers) zijn prima om een aankomende flauwte / psychose achtige toestand te onderscheppen of te voorkomen.

 

C. Als het echt verkeerd gaat: valium (generische benaming diazepam) of andere benzodiazepines (Temesta (lorazepam), Xanax (Alprazolam), ...)

 

Zeker nooit niet-benzo anti-psychotica (seroquel en aanverwanten) want die kunnen de zaak nog erger maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mediwiet is zeer bewerkt en sterk

Lost van dat zou ik

- niet met tabak blowen

- rustig aan doen

 

Als deze dingen nietnwerken

Begin dan gewoon aan een lekker butenwietje en breng je medicijnen. Tot eeen minimum

Share this post


Link to post
Share on other sites

van welk soort gebeurde dit: bedrocan flos?

en rookte je er tabak bij?

en uhm, geestelijk instabiel? ik zou dan oppassen met welk middel dan ook, toch?

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof niet in psychoses door blowen. Als je al n halve tamme bent moet je gewoon niet blowen en al helemaal geen excuses gaan zoeken in hetgene wat je rookt.

 

Lekker slapen, werken/regelmaat, goede voeding en vooral bij t spoor wegblijven.

 

Elke patient is er één dus maak een dokter rijk en laat je wat voorschrijven. Beetje Bétablokkers ofzo.. Heeel gezond! :(

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon wat meer bewegen in plaats van te gaan blowen, knap je veel meer van op

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://cannabis-med.org/index.php?tpl=faq&red=faqlist&id=273&lng=en

 

Quote What is psychosis?

Psychosis is a serious medical condition of unknown origin. It refers to an abnormal condition of the mind, and is a generic psychiatric term for a mental state often described as involving a "loss of contact with reality". The term “psychosis” is most often used as an “umbrella term” instead as a distinct diagnosis. People suffering from psychosis are described as psychotic. Psychosis is given to the more severe forms of psychiatric disorder, during which hallucinations and delusions and impaired insight may occur. Although there are drugs available that can ameliorate some of the symptoms, the disorder can not be cured. Schizophrenia is a special form of a psychotic disorder. End Quote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Shaggy,

 

Letterlijke vertaling van Psychose:

psych = geest ose=toestand

 

Men denkt dat je psychische stoornissen en psychoses oploopt door blowen. Dat is echter niet zo; reeds aanwezige maar nog latente psychoses en andere psychische stoornissen komen sneller aan het licht door cannabis-gebruik. Je werd dus niet psychotisch van het gebruik van wiet, de psychose kwam erdoor aan het licht. Da's even een nuance. Eigenlijk dus een goed ding dat dit je overkwam, nu weet je dus dat er ergens een psychose bij je zit en kan deze behandeld worden. Veel psychoses zijn echter gelukkig tijdelijk van aard, grote kans dat er weinig tot geen behandeling nodig is. Neem in ieder geval, na deze ervaring, kontakt op met je huisarts en vertel hem van dit effect. Heeft hij de medi-wiet ook voorgeschreven? En ter geruststelling: ieder mens maakt minstens één keer in zijn leven een psychose door. Je hebt er zó een, is niet moeilijk aan te komen. Welkom bij de club, zeg ook ik als ervaringsdeskundige.

 

Cola kan je goed helpen bij een laag bloedsuiker-niveau ("flauwte"), niet om een psychose-proces te couperen. Een psychose heeft niets van doen met een flauwte - flauw vallen is een biomechanische storing van de hersenen als gevolg van een tekort aan O2 . Een psychose is een stoornis van de geest, niet van de hersenen. Cola heeft een oppeppende werking en houdt je wakker.

 

Om het nog eens extra verwarrend te maken: veel psychiatrische patienten hebben baat bij nicotine. Veel van hen roken de zwaarste soorten shag en hebben er - vwb hun psychische aandoening - baat bij.

 

Het adviseren en voorschrijven van pammetjes zou ik echter overlaten aan je huisarts, niet aan een mede-forumlid (met alle respect). Pammetjes zijn verslavend, geven gewenning maar kunnen, bij een kortdurend, streng gemonitord gebruik inderdaad verlichting geven. Diazepam (Valium) en Lorazepam zijn Zware Jongens maar met Oxazepam (Seresta) dat als eigenschap heeft, emoties af te vlakken, begint een huisarts meestal.

Betablockers zijn anti-hypertensiva, maar van Propranolol in lage hoeveelheden is bekend, dat het een evt. aanwezig onrustgevoel (inwendig trillen) kan doen wegnemen.

 

Uitputting is helaas ook een van je symptomen, dus of "lekker slapen, werken" tot je mogelijkheden behoort, betwijfel ik. Toch is dat een goede tip. Probeer anders om toch twee keer per dag een wandeling te maken - weer of geen weer. Ik heb hier zelf veel baat bij gehad in een vergelijkbare situatie. Belangrijk is regelmaat, voorkom ten alle tijde dat je dag/nachtritme zich omdraait. Hoe spannend ook de film, ga er niet te laat in, ook niet als je de volgende dag uit kunt slapen. Een omdraaiing is zo voor mekaar, dat weer terug draaien is buitengewoon moeilijk.

 

Verder is het gebruik van bende als antipsychotica en antidepressiva met klem af te raden. Vele gezinsdrama's, slachtpartijen alsmede misbruik van NS-materieel zijn juist het gevolg van het gebruik van deze zooi.

 

Lees anders even het onlangs geplaatste topic van Blowsterke, over de CBD-shop die morgen in Amsterdam wordt geopend. Wellicht hebben zij iets goeds voor jouw aandoening waarbij je niet in een psychose kunt raken? Ik ga er in ieder geval een kijkje nemen.

 

Sterkte

Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof ook zo niet in echte psychoses veroorzaakt door wiet....

het zit in je of het zit er niet in

 

er zijn ook heel mensen die een psychose triggeren door gewoon een ongezonde levenstsijl, ongezonde voeding, geen beweging, veel alcohol drinken, veel wiet roken, drugs, .......

 

maar daar hoort ook bij veel stress, depressie, niet goed in je vel zitten,....

 

allemaal dingen die een psychose of andere dingen die in je zitten kunnen triggeren...

 

mijn m.s is ook doorgebroken op een moeilijke periode in lijn leven, dit is niet onverwacht, gebeurt heel dikwijls net op die momenten.

 

ik had zowieso wel m.s gekregen, dat staat 95% vast, maar door zo'n moeilijke periodes breekt zoiets veel sneller uit, en dat is net hetzelfde met psychoses...

 

het zit in je, en het is getriggerd door bepaalde omstandigheden...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe weet je nou dat je ''bijna'' een psychose krijgt ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken iemand die waarschijnlijk door stress psychotisch is geworden, Sensi. Wellicht was deze gemoedstoestand latent aanwezig, maar door externe factoren geactiveerd.

Onze inmiddels overleden buurman, landbouwer van beroep, had vijf kinderen. De vijfde was een zoon, zijn stamhouder en bedrijfsopvolger. (de dochters telden niet mee).

Zoon Arjen, daar draaide alles om: de beste knul moest eerst landbouwingenieur worden alvorens het bedrijf over te nemen. Arjan was geen studiehoofd en uiterst gevoelig, tot ergernis van zijn vader.

Zijn studie mislukte dus en Arjan wilde geen boer worden.

In de nabijheid van zijn vader raakte hij volkomen in de stress, want nooit kon hij iets goed doen.

Hij kwam vaak bij ons op bezoek, hielp mee in onze tuin en was gevoelig voor een paar woorden van waardering.

Maar thuis stak hij geen hand uit. Als zijn vader in de tuin werkte, keek hij alleen maar toe.

Ik hoor zijn vader nog steeds zeggen: "kom jelpe kieke". (Kom je helpen kijken)

Toch denk ik dat met wat meer empathie die jongen niet zo psychotisch zou zijn geworden.

Overigens was de vader tegenover mij geen verkeerde man.

Hij kwam vaak in onze -inmiddels afgebroken tuinkas- waar nu een kippenren staat, wat rondneuzen en kreeg dan wat tomaten, komkommers e.d. mee.

Toen hij wat wietplanten zag staan vroeg hij: "wat bin dat toch voo planten" (wat zijn dat toch voor planten). Toen ik hem zei dat zijn wietplanten, was zijn commentaar: "kweek jie die ook a" (kweek je die ook al).

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar dat ook die factoren allemaal meespelen xtreme...

 

het is niet altijd van de wiet zoals velen wel durven te beweren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De samenleving stelt steeds hogere eisen aan de mensen. Eerzame ambachtelijke beroepen gaan vroeg of laat verdwijnen. Ik neem mijn petje af voor een ervaren metselaar en stukadoor. Maar over 10 of 20 jaar zijn die beroepen vermoedelijk overbodig.

Reeds nu zijn ze al bezig met gigantische 3D-printers huizen aan het bouwen.

Dus de metselaar en stukadoor gaan vervangen worden door een mannetje achter een computer, die op kilometers afstand met een joy-stick een huis bouwt.

En dat mannetje met die joy-stick zal ook vroeg of laat vervangen worden door een robot.

 

Ongeveer 25 jaar geleden werkte ik al met een homecomputer: het was een draagbare Zenith met een draagbare Diconix-printer. Destijds handige dingetjes, werkend onder MS-DOS.

Bij strafwerk op school vroegen onze kinderen: mogen we dat ook typen.

Dus: 100 keer schrijven "ik mag niet praten onder de les" was met dupliceren van tekstblokjes binnen vijf minuten geveegd.

Daar trappen de onderwijzers nu niet meer in en ik was zo stom om onze kinderen daarbij te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote

Wetenschap/Mens: Cannabisgebruik werd niet geassocieerd met een verhoogd risico op psychoses.

Een studie met 170 mensen, met een klinische hoog risico op een psychose, toonde aan dat bij matig gebruik van alcohol, maar ook Cannabis, of tabaksgebruik in de uitgangssituatie bijgedragen tot de predictie van latere ontwikkeling van psychose.

Hotchkiss Brain Institute, Department of Psychiatry, University of Calgary, Canada.

End Quote

 

http://www.cannabis-med.org/dutch/bulletin/ww_nl_db_cannabis_artikel.php?id=278#1

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24837058

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wetenschappers zijn het niet altijd met elkaar eens, maar ze hebben altijd aanhangers.

Internationaal waren er economen van naam die lijnrecht tegenover elkaar stonden: Keynes en Friedman. Beiden hadden en hebben nog aanhangers in hun leer.

Nationaal hadden we Limperg en Polak met tegengestelde zienswijzen: ook die hebben aanhangers.

Waarom zouden er geen tegenstellingen mogen bestaan in de medische wetenschap en in de macro-economie wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de brede keur aan reacties. Veel stof om te lezen en goede adviezen. Gaaf.

 

Ik werd randpsychotisch en omdat ik psychologie heb gestudeerd merkte en onderkende ik wat er gaande was.

 

Inmiddels gaat het weer gewoon stabiel en goed met mij. Ik heb mijn huisarts ingelicht, mijn psycholoog ingelicht (zij stelt zich 24 uur per dag beschikbaar) en ik heb een verslavingspsychiater die ik ken een mail gestuurd met de vraag wat hij aan opties weet. Daarnaast heeft de apotheker/farmaceut research gedaan naar de behandelopties.

Als ik de antwoorden heb zal ik ze hier delen.

 

Zomaar een antipsychoticum nemen heeft ook zeker niet mijn voorkeur. Het lijkt mij een veel te zwaar middel.

Daarbij voorkom ik liever dat ik weer in een dergelijke toestand verzeild raak.

 

Qua pijnstilling heb ik geen andere opties dan deze en zal er zo goed mogelijk mee om moeten zien te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof niet in psychoses door blowen.

Maakt geen eene reet uit wat jij wel en niet geloof, degene die het overkomen is weten beter

Ik vind het wel grappig dat mensen die het niet hebben mee gemaakt zeggen dat het niet bestaat.

Natuurlijk spelen je leef omstandigheden mee, maar mij is het over komen in perfecte omstandigheden, niet drinken veel sporten, alleen maar gezond eten, geen werk of thuis stress alles ging lekker. En toch triggerde 1 hele sterke joint een trip en een psychose

 

Klinkt misschien raar maar als je ermee weet om te gaan is het helemaal niet negatief en je kunt er veel van leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof niet in psychoses door blowen.

Maakt geen eene reet uit wat jij wel en niet geloof, degene die het overkomen is weten beter

Ik vind het wel grappig dat mensen die het niet hebben mee gemaakt zeggen dat het niet bestaat.

Natuurlijk spelen je leef omstandigheden mee, maar mij is het over komen in perfecte omstandigheden, niet drinken veel sporten, alleen maar gezond eten, geen werk of thuis stress alles ging lekker. En toch triggerde 1 hele sterke joint een trip en een psychose

 

Klinkt misschien raar maar als je ermee weet om te gaan is het helemaal niet negatief en je kunt er veel van leren

 

Quoted for truth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen kennis over Psychose.

Maar weet wel dat iedereen die ik ken en ik zelf zeer slecht reageren op niet af gebloeide wiet.

Angstig, paranoia en dat soort dingen heb ze zelf paniek aanvallen zien krijgen ervan.

 

Dit maakt ook meteen al die onderzoeken moeilijk bruikbaar want welke soort deze testen hoe waren de tri ect.

Er kom zoveel meer bij kijken dan alleen even een rapportje te kopie / paste.

 

 

Kuro-neko.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doelde meer op cannabis als oorzaak.

Hooguit als trigger maar dan was je in t normale leven ook al n tamme.

 

 

Zolang er in afrika dagelijks moedertjes halfnaakt met 20 liter water op hun nek en 2 uitgemergelde kindertjes aan haar been 20km heen en terug moeten lopen terwijl ze er net nog 2 begraven heeft, hoef je bij mij niet met die welvaartsshizzle aan te komen idd.

 

Ken nogal wat mensen met n psychose of burn out en vrijwel allemaal gewoon eigen schuld dikke bult. Als je meer wilt dragen dan je hebben kan dan is het wacbten op ellende.

Zorg eerst ns voor beetje stabiel leven alvorens jezelf ziek te verklaren.

 

Lekker ritalin in 7 jarige drukteschoppertjes stoppen.. Zeg dan gewoon dat je t ouderschap niet aan kan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker ritalin in 7 jarige drukteschoppertjes stoppen.. Zeg dan gewoon dat je t ouderschap niet aan kan.

 

Deze opmerking valt hier ff heeel verkeerd!

IK ben het met je eens dat Ritalin makkelijk voorgeschreven wordt, maar er zijn ook voldoende psychiatrische aandoeningen die niets met ouderschap van doen hebben waarvoor dit gebruikt wordt.

Ik heb zelf een 8 jarige met een ernstige psychiatrische aandoening die al die rommel heeft moeten nemen.

Ik ben geen voorstander van die brol, ik heb zojuist mijn zoon van al die zooi afgehaald, maar iets genuanceerder had gemogen.

Er zijn hier meer ex ritalin gebruikers en dit lijkt mij vrij kwetsend om te lezen...

 

shaggy, al eens olie overwogen tegen de pijn? ik vind dit persoonlijk prettiger dan verdampen of roken.

Roken doe ik in noodgevallen (acute pijn) en alleen zonder tabak.Misschien wat rustiger opbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ritalin is oorzaak bestrijden, ipv kijken waar komt het probleem door & hoe kun je het oplossen (adhd autisme asperger syndroom etc)

daar baal ik van

terwijl je met goede voeding ,voedings suplementen (geen kruidvat rommel) en osteopathie

mensen er grotendeels vanaf kunt helpen (ligt aan de gradatie)

ik ben daar een voorbeeld van

Share this post


Link to post
Share on other sites

S37, klopt wat je zegt, mijn zoon moet geen suikers krijgen, hij wordt hyper...

kunstmatige toevoegingen geven agressie, dus deze mama zorgt alleen voor verse producten geen brol.

Een belangrijke wat vele niet weten, vitaminen ,B12 tekort geeft verergering van autistische problemen, mijn zoons zijn beide getest en hebben een te lage waarde.

De meeste artsen houden een waarde van 150 aan, ivm gebrek aan kennis, min waarde moet 300 zijn, best nog 500.

Een vitamine D tekort kan ook vele problemen geven, mijn jongste heeft hierin ook een tekort en krijgt buiten vit B12 ook vit D injecties.

 

 

Osteopatie, daar ben ik groot fan van, voor mij voor mijn bechterew en crohn, voor mijn zoons voor hun spanningen en prikkels.

Verhelpen vind ik een groot woord, maar afzwakken van symptonen is zeker mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

visolie

heeel veel ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

visolie is ook prima! naja alles wat natuurlijk is.

Door de kids ben ik een 'natuur' freak geworden (zegt mijn man)

 

Maar ik ga ot, shaggy hoe gaat het nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...