Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr.Phill

Vraagje: Frequentie Regelaar 7 Amp

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje bezig met samenstellen van een eigen set-up maar ik zit nog met een probleem waar ik jullie ervaring zeker kan gebruiken.

 

Voor mijn tentje een GL120 had ik dus in gedacht om een softbox 1000m3 te plaatsen aangesloten op een Cli-mate frequentie regelaar 7 amp. Maar nu had ik graag een MDF 550m3 box gebruikt als actieve inlaat maar ik weet niet hoe ik deze zou kunnen dimmen en regelen zodat deze niet constant zou draaien. Kan ik zo een Climate Frequentie regelaar gebruiken om zowel mijn uitlaat als inlaat te regelen?

 

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt volgens mij de Cli-mate FC2010: dat is een enkelvoudige controller. Voor actieve af- en aanvoer van lucht heb je een "twincontroller" nodig.

SMS heeft twincontrollers in het assortiment voor actieve aanvoer en afvoer van lucht.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Xtreme kan je mij soms enig model aanraden?

Hij mag natuurlijk wat meer kosten maar deze moet zowel traploos kunnen dimmen en bromvrij zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

De SMS-twin van 7 ampère (2 keer 3.5) voldoet aan je criteria. De eenvoudige gebruiksaanwijzing is op internet te downloaden.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op de Cli-mate frequentieregelaar ook gewoon en een inlaat en een afzuiger draaien, deze worden beide dus tegelijk aangestuurd aan de hand van de temperatuur sensor van de Cli-mate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi hoe sluit jij deze beide aan op deze controller? En wat vind je van dit toestel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin had ie kinderziektes, ze hebben hem verbeterd, ik werk alleen maar met Cli-mate, top apparaat.

 

Stekkerdoos aansluiten op Cli-mate, boxen aansluiten op stekkerdoos.

Check opgetelde ampèrage of deze de max niet overschrijd, in jouw geval 7 ampère.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad ook mogelijk.

Ik ken evenwel iemand die dat uitprobeerde met twee boxen met hetzelfde vermogen.

Om het vermogen van de aanzuiger te beperken, had hij die aanzuiger in serie geschakeld met een gloeilamp. Dat werd geen succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi

 

Heb ook al veel goede dingen gehoord over Cli-mate daarom dat ik net wat meer wil uitgeven voor een degelijk toestel.

 

Wat heb jij zo al aangesloten op deze controler?

 

@ Xtreme:

 

Wat is er juist gebeurt? Brand of gewoon kortsluiting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De in serie geplaatste lamp moest uiteraard buiten het hok worden geplaatst. Verder hadden de diverse uitgeprobeerde lampen een andere weerstand dan de box. Bij kerstboomverlichting hebben alle lampjes de zelfde weerstand, dus de spanning wordt gelijk verdeeld. De box bleef behoorlijk brommen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie doet nou ook zoiets?

 

Koop dan 2 cli-mates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie doet nou ook zoiets?

 

Koop dan 2 cli-mates

 

Of een kleinere aanzuigbox.

Overigens heb ik ooit een weerstand in een waterkoker laten inbouwen. Toen ik nog een visboot had, was ik bij walstroom aangewezen op maximaal 6 of 9 ampère. Door de weerstand sloeg de stop niet door, maar duurde het opwarmen van water wel veel langer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rackers

 

Nou kost al snel 300€ stuk :) daarom dat ik toch even raad vraag of er soms een andere oplossing is.. zoals de "Twincontroler" van SmScom zoals Xtreme me al aanrade!!

 

Heb jij soms een ander voorstel? (buiten 2 x frequentie regelaar)

 

@Xtreme:

 

Ik opteer liever voor een grotere aanzuigbox zodat ik deze net wat kan dimmen voor geluidoverlast tegen te gaan en wanneer ik verhuis een groter tentje zal aanschaffen en zo kosten heb uitgespaard snapje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een 1000 kuub box en een 550 kuub box parallel schakelt over de controller dan stuurt de fancontroller beide boxen op de ingestelde waarden aan. Afzonderlijk instellen kan met een twincontroller.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet helemaal zeker maar er stond mij iets bij dat je er wel 2 boxen mee kon dimmen maar dat ze dan wel dezelfde capaciteit moesten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er altijd 2 boxen van verschillende capaciteit op aangesloten gehad, nu op een 15 ampère een 3000m3 en een 6000m3.

Andere locatie ook op 15 ampère een 2500 en een 1500m3.

Op een 7 ampère een 1500 en een 1000m3.

 

Ik heb bij de eerste oplages van de Cli-mate 2 keer kortsluiting gehad, heb ze persoonlijk benaderd, kreeg binnen een dag een nieuwe toegestuurd, no questions asked.

Nu functioneren ze gewoon prima, ik denk dat ze een update hebben gehad, een zwak puntje verbetert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar die poging om twee boxen met gelijke waarden een van de boxen "te knijpen" met de weerstand van een gloeilamp. Alleen pakte het niet goed uit door de brom de geknepen box.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi:

 

Ik overweeg ook om mss zelf maatje groter te gaan en een 1500m3 te nemen (out) en 550 of 750m3 (IN)

 

Ik wil gewoon mijn arme buurman niet uit zijn slaap houden :) en daarom wil ik alle ongewenste geluiden zoveel mogelijk neutraliseren.

 

En volgens mij zal de CLI-mate mij dit zeker garanderen, terwijl ik al enkele minder goede reacties heb vernomen over de "twincontrollers" maar zouden bij deze volgens Xtreme wel volledig te wijten zijn aan het type box die gebruikt wordt en daarom qua product zeker niet minderwaardig te noemen zijn!

 

Wil hierbij iedereen bedanken voor de input en zeker aan Krasi en Xtreme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke ketting is zo sterk als de zwakste schakel: buisafzuigers maken meer lawaai dan slakhuizen en slakhuizen in ophangrubbers zijn weer stiller dan slakhuizen die niet in rubbers hangen.

En een frequentiecontroller is weer stiller dan een analoog dimmertje van 10 euro van de Praxis.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...