Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenHulk

Bestrijding Laag Op De Agenda. Megawinst Door Teelt Limburg

Recommended Posts

Limburgse wiettelers verdienen per jaar een kwart miljard euro. Desondanks staat de bestrijding van de softdrugshandel laag op de agenda van de politie. De pakkans is gering en de straffen zijn bovendien laag.

 

Dat blijkt uit onderzoek van De Limburger. Het Openbaar Ministerie onderschrijft de uitkomsten van het onderzoek.

 

De krant heeft becijferd dat er in Limburg 1800 plaatsen zijn waar wiet wordt geteeld, waarmee de telers circa 237 miljoen euro winst maken. Dat staat in schril contrast met het aantal verdachten van wietteelt dat een celstraf krijgt opgelegd. Van de 343 verdachten die werden gedagvaard, kwam ruim twee derde ervan af met een voorwaardelijke gevangenisstraf, een taakstraf of een boete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kwaliteit eert is zn centen weert. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wietbladeren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terugtellen.

 

-Hoeveel wordt er geconsumeerd (coffeeshop)

-Hoeveel plantjes staan er gemiddelt in een plantage

-Wat is de gemiddelde opbrengst per plant

 

De rest is een telsommetje. Dit is super natte vinger werk natuurlijk en strookt totaal niet met de werkelijkheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon het aantal kilo's optellen dat de Nederlandse shops gezamenlijk "op papier" verkopen en de uitkomst vermenigvuldigen met twee, omdat de shops ongeveer de helft zwart inkopen. Vervolgens dit aantal kilo's vermenigvuldigen met vijf, omdat 20 % in eigen land wordt geconsumeerd en 80 % wordt geëxporteerd.

Er zijn heel veel stiekeme multimiljonairs in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt er al meer op idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch simpelweg koffiedik kijken: geen hond weet exact hoe het erbij staat. Maar de geschatte opbrengsten en ook die uit de prostitutie tellen sinds kort wel mee in het BNP.

Dus er hoeft minder bezuinigd te worden en mogen we meer afdragen aan Brussel, zodat de Grieken nog steeds op 55 jarige leeftijd met pensioen kunnen en lekker onder hun olijfbomen kunnen genieten van een glaasje ouzo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paul depla kan zich beter laten pijpen in t fietsenhok dan t hele land opnaaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het standpunt van Depla over cannabis staat me ook niet aan.

Maar wat heeft dat vandoen met zijn seksuele geaardheid?

Ivo is waarschijnlijk hetero: maar bij Ivo worden zijn godsdienst, kinderen en moeder in andere topics in de discussie betrokken.

Wat hebben Ivo's moeder en kinderen met zijn standpunt vandoen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boeit me niks.

Hangen we die toch apart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme als jouw geheugen verder terug kon dan 2 dagen zou je weten dat ik niet op de geaardheid van depla doel maar op de orale sex affaire waar hij in verwikkeld was....

 

In het fietsenhok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me uit mijn middelbare schooltijd ook nog wel affaires in het fietsenhok voor de geest halen, maar dan met dames. Of mijn gedrag laakbaar was, daar mag een ieder over denken wat hij wil.

Of je je nu laat pijpen of je doet een nummertje staand.

Ik zie het verschil in laakbaarheid niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets met een wethouder die zich heeft laten pijpen door een politica in het fietsenhok van een gemeentehuis waar camera's hangen en er zodoende beveiligingsmedewerkers rondlopen in de regio Nijmegen met een trauma op hun netvlies en een zwijg-clausule.. In hoeverre is dat vergelijkbaar met puberaal gedrag (en in hoeverre is dat wenselijk van een wethouder?) en waar kwam die homo ineens vandaan?

 

 

Dan zit je dus heel dag achter het internet (je weet wel, dat ding waarop je alles kan opzoeken zodat je niet dom uit de hoek hoeft te komen) en dan zit je op dat internet ook nog te vertellen dat jij met gepaste arrogantie je tegenover anderen mag opstellen omdat jij zo'n extreem intellect bent. Uhu. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als twee handelingsbekwame volwassenen seksueel verkeer hebben, vind ik dat normaal. Als een van hen of beiden getrouwd is of zijn kan ik er niet meer van maken dan een persoonlijke misdraging.Indien elke Nederlandse man en vrouw, die ooit een amoureuze slipper heeft gemaakt verplicht zou worden om met een vlaggetje te lopen dan zou ons straatbeeld er bijzonder feestelijk uitzien.Dat bewakers daar een persoonlijk trauma van zouden hebben opgelopen acht ik onwaarschijnlijk: ze hoeven zo'n filmpje toch niet af te kijken. Dan kunnen ze de T.V. ook maar beter de deur uitdoen.Mijn voorkeur gaat er naar uit bestuurders te beoordelen op hun bestuurshandelingen. Als er bestuurlijke druk is uitgeoefend op de bewakers om dit stil te houden dan vind ik dat laakbaar gedrag.Anderzijds mag je toch wel van volwassen bewakers verlangen -ingeval ze een amoureuze slipper waarnemen- dat ze de privacy in acht nemen.Welk voordeel levert het op om dit uit te dragen? Heeft een seksuele handeling iets te maken met hun bewakingstaak? Komt de veiligheid in het geding? Verstoort zo'n incident de rust en orde in en om het gebouw?In mijn ogen is het hooguit een onhandige zet, die los staat van zijn bestuurlijk functioneren.Op zijn bestuurlijk functioneren is wel het een en ander op aan te merken. Door mismanagement en dubieuze beslissingen bij grondaankopen is er wel een financieel gat ontstaan.Depla mag daar best op afgerekend worden, maar niet om zo'n triviaal bagatel van een slippertje.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubieuze beslissingen zijn vaak t gevolg van een overvolle zak..

 

Zo ist ook. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lege zak is zo weer vol. Maar om een lege portemonnee vol te krijgen moet je eerst werken. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je had te horen gekregen een tijdje dat geld gewoon op straat lag, alleen je moet het nog ff zien. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben te lui om het op te rapen. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tsja ouderdom komt met gebreken, maar zal je geheugen een beetje opfrissen.Je had een gesprek met een joodse man die lantaarnpalen ging verzamelen, misschien dat het nu begint te dagen.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht aan een nieuwe geldvondst. Moos vergeet ik niet, evenals de gietijzeren lantaarnpalen, die ik uitgegraven heb.

Van de zelfde lantaarnpalen staan er twee langs ons garage pad, maar wel met spaarlampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch niet van dat vieze witte goedkoop grieks restaurantlicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben er bang voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...