Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

henkdevries

Mijn Eerste Buitengepruts Ooit :)

Recommended Posts

dan krijg je minder grote toppen. als je dat wilt doe het gerust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn planten buiten in kartonnen dozen die ik weer ergens op zet en sindsdien geen slakken meer gezien.

? Die gaan toch kapot??

Als je ze in de regen laat staan gaan ze inderdaad kapot. ;)

 

M'n maat komt thuis van vakantie en treft dit aan:

 

0r7bjwx.jpg

 

Is dit nou een man of is dit een bevruchte vrouw? En wat doen we hiermee?

Duidelijk een mannetje ja, deze is zelfs al behoorlijk ver en heeft mogelijk al wat kwaad gedaan. Het zou me niet verbazen als je maat straks her en der een zaadje in zijn wiet vindt. Ik heb ze ook er wel tussen gehad bij mijn buitenkweekjes en het is aanvankelijk even lastig precies te zien wat nou een mannetje is en welke niet. Zodra je balletjes ziet moet je op je hoede zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MFAg5Yj.jpg

 

IZVvZXN.jpg

 

Echt fantastisch. Hoop zo dat alles goed blijft gaan :) Die eerste foto, Royal Automatic, krijgt echt een gigantische top.

 

Volgens mij gaat m'n eerste kweekje best ok. De tuin stinkt behoorlijk en af en toe ook een dikke walm in huis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genieten maat! staan er super bij al vraag je het mij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden lekkere toppen, pas wel op voor toprot zou zonde zijn met die mooie planten. Ik zou ze s'nachts binnen zetten omdat de luchtvochtigheid buiten s'nachts wel 80% of meer kan zijn, ideaal voor toprot.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Universele potgrond wil nog wel 's te sterk bemest zijn.Wil per merk nog wel 's verschillen.

Is dan te scherp voor ontkiemende zaadjes( soms lukt dat daardoor niet eens).

Voor het zaaien schraap ik dan wat krijtpoeder over de potgrond,paar keer overgieten met kokend water,

en eventueel nog wat zand er door heen.Dan is het minder zuur en er zitten geen beestjes meer in.

Daarna lukt het veel beter met zaadjes en kiemplantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8yuwZyk.jpg

Royal Automatic

 

tIGFahb.jpg

Royal Dwarf

 

0MwvRNe.jpg

Royal Dwarf ingezoomd

 

Volgens mij kan dit nooit meer lang duren of wel?

 

Nog steeds trots :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mooi man!!

jammer van die man!!

 

tricho's checken dan weet je of ze klaar is!!

maar ik denk nog een weekje of 2 zeker!!

 

check mijn verslagje ook eens!

 

later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, meeldauw :( :(

Even een weekend weg geweest en ivm het regen de planten even in de donkere schuur gezet, behoorlijk wat aanslag op de bladeren van 4/5 planten.

 

Heb er flink wat besmette bladeren uitgeknipt en hoop nu dat ze nog even 1 weekje doorbloeien en dan maar oogsten denk ik. 3/5 planten beginnen al bruine haren te krijgen in de toppen. Dat is een goede indicatie op uitgebloeid zijn toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet, of het plantje nu nog "wat" doet.

Ze heeft haar bladeren niet voor niets.

 

Uitdunnen is toch echt wat anders.

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

 

Laat het weten aub....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha... LOL

 

Ik dacht al..

Is dat niet onhandig dan, op stam knippen en dan pas om?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes wijzen niet op het bijna oogstklaar zijn.. De regen veroorzaakt ook bruine haartjes for instance.

Je moet kijken naar je trichomen om te weten wanneer ze om moeten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha... LOL

 

Ik dacht al..

Is dat niet onhandig dan, op stam knippen en dan pas om?

Ik vind t wat makkelijker, dan kan ik blijven staan. Anders ga ik op een gegeven moment helemaal voorover zitten en krijg ik last van mn rug.

 

 

Gisteravond voor t eerst gerookt van de plant die ik twee weken geleden al liet drogen. Heerlijk!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh, heb deze zojuist geknipt :) hangt nu te drogen in m'n schuur

 

Is het daar niet te vochtig ... emo4.gif Zonde als je oogst beschimmelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb er in ieder geval een kunstwerkje van gemaakt man! Ziet er zeer leuk uit zo haha, groeide ze maar zo! Moet er niet aan denken een hele plant te knippen in zn geheel.

Heb je t fijnere knipafval wel opgevangen? Wand zo te zien gaat dat allemaal de kliko in terwijl je hier lekkere hasj van kan maken!

 

Maar inderdaad, zou wel regelmatig even een kijkje wagen wand t zou euwig zonde zijn als je over 3 dagen gaat kijken en je mooie toppen zijn ingezwachteld in een web van schimmel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh, heb deze zojuist geknipt :) hangt nu te drogen in m'n schuur

 

Is het daar niet te vochtig ... emo4.gif Zonde als je oogst beschimmelt.

Nee, gaat helemaal prima :Y Eerste oogst hangt bijna 2 weken te drogen en daar heb ik gister voor t eerst van gerookt, heerlijk :) Wordt gewoon keurig droog zonder schimmel.

Je heb er in ieder geval een kunstwerkje van gemaakt man! Ziet er zeer leuk uit zo haha, groeide ze maar zo! Moet er niet aan denken een hele plant te knippen in zn geheel.

Heb je t fijnere knipafval wel opgevangen? Wand zo te zien gaat dat allemaal de kliko in terwijl je hier lekkere hasj van kan maken!

 

Maar inderdaad, zou wel regelmatig even een kijkje wagen wand t zou euwig zonde zijn als je over 3 dagen gaat kijken en je mooie toppen zijn ingezwachteld in een web van schimmel

Knipafval niet opgevangen omdat er veel meeldauw op het blad zat. A.s. zaterdag gaan de 7 planten bij mn maatje om, dat afval bewaren we wel om BHO van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...