Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Seeker

4 Santa Maria Planten

Recommended Posts

he seeker

 

ik zou de onderste kleine takken van je planten eraf snoeien

dan krijgt de plant meer lucht en heb je ook minder stilstaande lucht in de plant

 

anders is de kans op toprot zeker met dit vochtige week en zulke dichte planten erg groot

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF... een heel oewoud in je tuin.

 

Ik zou dat ook wel willen, maar ik denk niet dat ik dat bij m'n moeder erdoorheen krijg :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ze blijven doorgroeien hehe, Zijn nu bijna 3 meter :D

 

PIC_0111.jpg

 

Eindelijk komt de bloei er nu ook aan, werd wel tijd.

 

PIC_0221.jpg

 

PIC_0004.jpg

 

PIC_0006.jpg

 

PIC_0010.jpg

 

Ziet ernaar uit dat het goed gaat, Nu nog hopen dak strakjes geen last krijg van toprot. Het weer van de laatste tijd help in ieder geval al een heel stuk :no

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ze blijven doorgroeien hehe, Zijn nu bijna 3 meter :D

 

PIC_0111.jpg

 

Eindelijk komt de bloei er nu ook aan, werd wel tijd. Overal beginnen nu toppen te vormen

 

PIC_0221.jpg

 

PIC_0004.jpg

 

PIC_0006.jpg

 

PIC_0010.jpg

 

Ziet ernaar uit dat het goed gaat, Nu nog hopen dak strakjes geen last krijg van toprot. Het weer van de laatste tijd help in ieder geval al een heel stuk :no

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf te wedden dat jij minstens 2.5 kilo wiet aan dit buiten avontuur overhoudt het ziet er gewoon geweldig uit daar :D :no :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je echt zoveel ja???? Lol ik zat meer te denken aan 200 Gram of zo. Hoe kom je daarbij dan? Zou wel fantastisch zijn als dat het geval is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk je echt zoveel ja???? Lol ik zat meer te denken aan 200 Gram of zo. Hoe kom je daarbij dan? Zou wel fantastisch zijn als dat het geval is :D

200 gram hahaha je bedoelt toch niet van alle planten he??

 

ik denk ook dat je een flinke opbrengst krijgt maar het is echt voor je te hopen dat je geen last krijgt van schimmel of budrot want je kan overal neit echt goed bij he, dat kan je hele oogstje voor een heel groot deel verneuken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow yea, dat ziet er inderdaad fantastisch uit :D

mijn complimenten hehe

 

Zijn ze uit zaad of Stekjes?

waar heb je de grond vandaan? ik bedoel, heb je die cocos mix zelf gemaakt of hoe zit dat precies? want ik ben van plan volgend jaar ook fatsoenlijke grond te gebruiken ipv de cheap shit die ik nu heb :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
200 gram hahaha je bedoelt toch niet van alle planten he??

 

ik denk ook dat je een flinke opbrengst krijgt maar het is echt voor je te hopen dat je geen last krijgt van schimmel of budrot want je kan overal neit echt goed bij he, dat kan je hele oogstje voor een heel groot deel verneuken!

 

Hehe ik d8 idd van alle planten maar 200 Gram. Het weer is dit jaar ook niet echt zo geweldig geweest he. Ik maak me ook behoorlijk zorgen over butrot, daarom blijf ik wekelijks updates posten zodat jullie mij advies kunnen geven door middel van die foto's. Ik kan wel overal bij, Ik ben zelf 2 meter lang en achterin kan ik ook komen. Heb alle dode bladeren verwijderd om dus schimmel te voorkomen, denk ook dat dit metteen zorgt voor betere ventilatie. Dan kom ik dus meteen bij mijn volgende vraag. Omdat die struiken zo groot zijn geworden, komt er op veel delen van de plant of toppen verder in de plant geen zonlicht. Kan ik gewoon een paar groene bladeren verwijderen om er zo voor te zorgen dat de toppen in de zon staan? En zo ja hoeveel van die bladeren kan ik dan verwijderen. Die bladeren van de toppen zelf ben ik vanaf gebleven omdat ik dus niet weet of dat kwaad kan doen aan de plant zelf. weet je daar misschien wat meer over?

 

Hier ff een foto zodat van eronder, Kan overal bijkomen:

 

PIC_0014.jpg

 

Hier nog een plaatje om toppen te laten zien die dus niet echt goed in de zon staan. Toch zonde, Zou echt fijn zijn als iemand advies zou kunnen geven over hoeveel bladeren ik eraf kan halen om zo de toppen meer licht te kunnen geven.

 

PIC_0017.jpg

 

 

Zijn ze uit zaad of Stekjes?

waar heb je de grond vandaan? ik bedoel, heb je die cocos mix zelf gemaakt of hoe zit dat precies? want ik ben van plan volgend jaar ook fatsoenlijke grond te gebruiken ipv de cheap shit die ik nu heb

 

Ik had ze al als stekje gehaald in de growshop. Leek me veel makkelijker omdat je dan al voor 100% zeker weet dat het vrouwtjes zijn. Ik heb ze 1ste maand binnen gehad met tl-lampen omdat het weer in april echt slecht was. Had ze toen in stekgrond staan en gaf ze 3 keer per week tera vega.

 

Ong. toen ze 3 weken waren, heb ik coco's-mix gehaald bij de growshop. Ik weet niet echt meer welk merk het was. Maar als je naar de growshop gaat, dan weten ze wel wat je bedoeld. Samen met bemeste-tuinaarde. ongeveer half-half doen en je bent klaar :no

 

Beide bedankt voor het replyen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

dikke 1.6 kg schoon en droog aan de haak denk ik. Het zou meer zijn als ze allemaal écht de ruimte hadden.

 

tof man!!

 

houdoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja inderdaad het is best moeilijk zo. en bladeren verwijderen zou ik persoonlijk niet doen. wat geen licht krijgt gaat er vanzelf wel vanaf. en inderdaad jammer voor de toppen maar volgend jaar dus meer ruimte geven!

 

EDIT`= bij mij gaan de overbodige bladeren er vanzelf af echt relax, ze worden steeds bleker totdat je ze er heel makkelijk af kan halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat weet ik wel, Maar dat zijn juist de bladeren die geen licht krijgen. Die vallen er bij mij ook af. Maar als ik bladeren rond de topjes eraf haal ( de grote ), dan zou er meer licht binnenvallen waardoor het binneste ook meteen gezonder wordt. Maar is dit zelf slecht voor de plant er de productie van thc? Eigenlijk zou de plant dan gezonder moeten worden niet? Zo heeft de plant minder om voor te zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja inderdaad het is best moeilijk zo. en bladeren verwijderen zou ik persoonlijk niet doen. wat geen licht krijgt gaat er vanzelf wel vanaf. en inderdaad jammer voor de toppen maar volgend jaar dus meer ruimte geven!

 

EDIT`= bij mij gaan de overbodige bladeren er vanzelf af echt relax, ze worden steeds bleker totdat je ze er heel makkelijk af kan halen.

Words twannie ik heb dat ook maar ben er niet blij mee v olgens mij ligt het aan een sterk voedingstekort in 't begin dacht ik oww maakt niet zveel uit maar toen werd het steeds erger....

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja inderdaad het is best moeilijk zo. en bladeren verwijderen zou ik persoonlijk niet doen. wat geen licht krijgt gaat er vanzelf wel vanaf. en inderdaad jammer voor de toppen maar volgend jaar dus meer ruimte geven!

 

EDIT`= bij mij gaan de overbodige bladeren er vanzelf af echt relax, ze worden steeds bleker totdat je ze er heel makkelijk af kan halen.

Words twannie ik heb dat ook maar ben er niet blij mee v olgens mij ligt het aan een sterk voedingstekort in 't begin dacht ik oww maakt niet zveel uit maar toen werd het steeds erger....

we zullen zien. tot nu toe gaat het perfect!

 

EDIT: de bladeren die bij de toppen zitten hebben het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De top-leafes zou ik laten zitten , maar je kunt best wat bladeren die er al lang zitten weg halen , maar de totale hoeveelheid licht dat op je plant valt zal er niet van toenemen , dus onstaan er ook niet meer bouwstoffen voor je toppen . De lager gelegen toppen ontwikkelen zich misschien wat meer ,maar de hogere dan weer wat minder , dus maakt het niet zoveel uit uiteindelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De top-leafes zou ik laten zitten , maar je kunt best wat bladeren die er al lang zitten weg halen , maar de totale hoeveelheid licht dat op je plant valt zal er niet van toenemen , dus onstaan er ook niet meer bouwstoffen voor je toppen . De lager gelegen toppen ontwikkelen zich misschien wat meer ,maar de hogere dan weer wat minder , dus maakt het niet zoveel uit uiteindelijk.

 

Bedankt dat je daar nog ff op terug komt m8. Dat vroeg ik me namelijk nog steeds af. Nou dan laat ik ze maar zitten denk ik, behalve de bladeren dan die geel worden om zo schimmel en toprot te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey mensen, Ik merk net de eerst misvorming van 1 van mijn plantjes op. Ik weet niet of het serieus is dus heb ff foto gemaakt om geen risico te nemen :D

 

PIC_00632.jpg

 

Voor de rest gaat het heel goed. Zal binnenkort andere foto's plaatsen.

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me wel serieus. Een of ander schimmel of rot. Pas op dat zich niet verder gaat uitbreiden en check eventueel andere toppen en stengels.

 

Neem het zekere voor het onzekere :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het ff in de gaten houden of het erger wordt of niet. Als andere members weten wat dit is of hoe je dit tegen kunt gaan kunnen die dan alsnog een reply'tje neerzetten. Bedankt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet een scherpere foto maken ik vind het niet zozeer een schimmekplek eerder een plek waar de stengel is geknakt en dus een sok eromheen heeft gemaakt en rondom de sok is nog wat schade die aan het herstellen is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...