Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Seeker

4 Santa Maria Planten

Recommended Posts

Kan je niet een scherpere foto maken ik vind het niet zozeer een schimmekplek eerder een plek waar de stengel is geknakt en dus een sok eromheen heeft gemaakt en rondom de sok is nog wat schade die aan het herstellen is....

Yup dat d8 ik ook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De middelste plant, die achterin stond is kapot gegaan door de storm :D

Ik denk niet meer dat die te redden is, 2 hele grote zijtakken zijn afgebroken bij de hoogdstengel. De anderen zijn er echt slecht aan toe door dit kutweer. Zal morgen foto's plaatsen maar het ziet er maar somber uit :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is vrij klote ga je nog verdere maatregelen treffen? door ze bijvoorbeeld te verstevigen met grote stokken en touw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat omdat er eigenlijk geen hoofdstengel is, en het meer een struik is. Maakt het onmogelijk om die planten op te binden of zo. Vandaag is er nog meer schade ontstaan door de wind. Ik zal foto's maken zodra het ophoudt met waaien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister ook twee grote zijtakken al moeten oogsten want die waren helemaal afgebroken. Dit is echt zwaar klote. Heb nu net een beetje met stoelen en touwtjes verstevigd, maar pffff dit is echt kut gewoon. 7 maanden w88 en in de laatste paar weken gaat ie kapot. Denk volgende keer maar indoor dan

 

P.S. Omdat een paar grote zijtakken zijn afgebroken, zijn er nu een paar gaten ontstaan in de hoofdstengel. Ik ben bang dat dit zo gaat rotten dus wat kan ik er het beste mee doen? Groene zeep in die gat smeren of wat? Bedankt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plek lijkt me meer een wond, dan schimmel. Maar dat gat moet je met rust laten. Daar ontstaat een stengelwond en dan gaat alles als het goed is daarna weer goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poly -urethaan lijm voor hout ,ook wel constructie of bruislijm genoemt vormt naar mijn idee de perfecte wond afdichter . Eenmaal uitgehard zal ook regen er niet meer doorheen kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poly -urethaan lijm voor hout ,ook wel constructie of bruislijm genoemt vormt naar mijn idee de perfecte wond afdichter . Eenmaal uitgehard zal ook regen er niet meer doorheen kunnen.

Wow, ben jij wetenschapper ofzo! :D :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poly -urethaan lijm voor hout ,ook wel constructie of bruislijm genoemt vormt naar mijn idee de perfecte wond afdichter . Eenmaal uitgehard zal ook regen er niet meer doorheen kunnen.

 

Hmm klinkt goed. Maar is vrij groot gat in de hoofdstengel. Als ik die lijm erop smeer zorgt dat er dan niet voor dat de voeding die de plant nodig heeft niet helemaal meer naar de top van de plant kan komen? Ik denk dak morgen maar eens langs de bouwmarkt ga dan. Maar d8 dat lijm juist een bijtende stof was. Toch een dikke bedankt voor het replyen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De toppen beginnen nu echt te groeien ondanks de kutweer die ik 3 dagen geleden mee maakte. Best veel schade is er ontstaan maar met behulp van een beetje touw is alles gefixed :D

 

Hier zie je een tak waarvan de stengel is doorgeknakt. Hehe met een beetje improviseren gaat het nu weer goed

PIC_0012.jpg

 

Nog enkele pics

PIC_0113.jpg

 

PIC_0116.jpg

 

PIC_0114.jpg

 

Hoe lang denken jullie dat de bloei nog gaat duren. Weet niet precies hoe lang dat de bloei al bezig is. Ik ga pk 13-14 toevoegen in de 6e week. Denk niet dat dat nog lang duurt wel? Ik had nog een vraagje, Al zou je toevallig te vroeg moeten oogsteb i.v.m. toprot of schimmel zou die wiet dan nog hetzelfde smaken? Mijn vraag is dus eigenlijk, wat veranderd er aan de wiet al zou je 2 weken eerder moeten oogsten bijv.?

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

de smaak veranderd heel erg als je te vroeg oogst! En het wordt er zeker niet lekkerder op! Dus zorgen dat je geen budrot krijgt zelf denk ik dat je in week 3.5 a 4 zit.

 

Ziet er heeel mooi uit dat worden zeker lekkere toppen! chapeau :D :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dan zou ik vanaf volgende week al kunnen overgaan naar pk 13/14 niet? Bedankt voor de reacties allemaal. Denk alleen dat ik problemen ga hebben met het weer om ze nog een volle 4 weken buiten te laten staan Maar goed het zal wel moeten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik zou zelf als ik jou was een groot zeil spannen je kan dat makkleijk doen.

 

want je planten staan tussen een muur je hoeft alleen een paar gaten in je muur te borren en ,je kan zo het zeil ophangen omadat je planten nog 3a4 weken moeten en dat we dan al in oktober zitten , zou ik zelf een zeil spannen .

 

maar zorg er wel voor dat het water weg loopt dus zorg ervoor dat het zeil schuin afloopt .

 

hoop dat het een goede tip is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd dat lijkt me een heel goed idee! Wat marin zegt gewoon aan elke kant vastmaken en middenin een houten paal of stok zodat je een soort circustent krijgt. Ik zou doorzichtig plastic gebruiken. Zorg er welvoor de planten niet in aanraking komt met het zeil. Omdat er dan vocht tussen komt en dit de kans op budrot vergroot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen, Ik heb net een topje gepakt van m'n plant en ff voor 1 uurtje in de oven gedaan op 50 graden en ik moet zeggen het is beter als ik verwacht had. Heb er nu net 1ntje op en ben poepiestoned :D

 

Weet iemand nog misschien of de kwaliteit nog beter word? Zit nu pas in de 4/5 week van de bloei. Groeien die toppen ook door tot de 8e week of word er dan alleen nog maar thc geproduceerd en houden de toppen al eerder op met groeien?

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

je toppen groeien gewoon door tot week 8

 

maar de eerste 3 weken van de bloei. groeiet de plant ook nog .

 

dus dit is nog maar het begin van de bloeifase, maar kijk uit met toprot .

 

voor je het weet zit het er in ..

 

meschien kumn je een zeil spannen ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou ik wel willen maar misschien zien jullie dat niet op de foto maar is best rot om een zeil erover te spannen. Zou echt niet weten hoe ik daaraan moet beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time :no

 

Ze zijn nu nog steeds aan het groeien ondanks het klote weer hier in nl. :D

Hehe hopelijk halen ze de komende paar weken nog, heb net weerbericht gezien en schijnt dat het dinsdag 20 Graden kan worden dus fingers crossed. :no

 

De planten zitten ongeveer in week 5.

 

PIC_5002.jpg

 

PIC_0205.jpg

 

PIC_111.jpg

 

PIC_0404.jpg

 

PIC_1111.jpg

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit :D

 

maar dinsdag 20 graden???? vergeet het maar :no t schijnt volgens www.weerkamer.nl maar 15 graden te worden en do zelfs 14 graden :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

kijk anders hier eens voor het weer, ---Zoeterweer.nl---, hele goeie site van een hobbyïst waar je meerinfo vind als op weerkamer.nl. Ook luchtvochtigheid kan je er aflezen en hele mooie goed geüpdate satelietfoto's zodat je zelf kan zien of er regen aankomt of zon....

Stuur die gast anders ff een mailtje als het je bevalt, heb ik ook gedaan. Goeie informatie is goud waard!

 

Greets....

 

smoke-long3.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

kijk anders hier eens voor het weer, ---Zoeterweer.nl---, hele goeie site van een hobbyïst waar je meerinfo vind als op weerkamer.nl. Ook luchtvochtigheid kan je er aflezen en hele mooie goed geüpdate satelietfoto's zodat je zelf kan zien of er regen aankomt of zon....

Stuur die gast anders ff een mailtje als het je bevalt, heb ik ook gedaan. Goeie informatie is goud waard!

 

Greets....

 

smoke-long3.gif

goeie site, nice :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...