Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guerilla_army

Buiten kweek 2014_Exodus Cheese Feminized 5x

Recommended Posts

snoeien die bitches !!!! cheese groeit nog erg lang door en btw voor buiten veesl te laat klaar. je zult gigantisch bomen krijgen.

 

hoge bomen van veel wind ( lees takken breken )

 

als je di snoeit of nog beter alles naar beneden knakken maak je haar breeder . plaats een mooi net boven de dames en bind daar de komende maand haar op. daarna alles lekker laten groeien krijg je eigelijk een scrognet idee. je planten blijven veel kleiner en vallen dan ook minder op in de buurt en vanuit de lucht

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt voor de info. Dan laat ik ze gewoon staan op de plekken waar ze nu staan en zie ik het wel, aan het weer overgeleverd.

 

Ik zou graag een net plaatsen maar weet niet of dit gaat lukken, vind het wel een goed idee. Misschien kan ik twee bakken onder de poten van de wip wap zetten en tussen de poten netten spannen, dan komen ze onder een piramide-vormig net. Kan ik ook knakken zonder net en de takken ondersteunen door middel van touwtjes van de tak naar hoofdstam van de plant bijvoorbeeld? Wat is de beste plek om te snoeien en knakken?

 

Ik ga sowieso 1 plant toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt nu nog makkelijk knakken zonder net..... ik zou de tak knakken naar buiten toe. zo onstaat er helemaal binnen in de plant ruimte en kunnen internodes die verstopt zaten tussen de grote bladeren en vertakkingen VEELLLL beter groeien. resultaat is veel bossiger plantje dat niet enorm de hoogte in schiet....

 

maar zeker wel een net erop maken!!!! zorgt er sowieso voor dat je wiet gelijkmatiger afbloeit . voor een paar 10tjes ben je klaar. en het gaat jaren mee.

 

ik zou gewoon een of 2 pvc pijpjes halen. 4 stukken zagen per bak. in die buisjes knikker je bamboo stokken zorg dat het vanaf de grond tot waar je het net maakt zo rond de 60 cm hoog is minstens..... 2 latjes of bamboo stokjes er tegen vast spijkeren en kun je je netjes erover leggen

 

haal een zak thai ???? :P ripsss ( of zeg ik tie rips ik heb geen flauw idee )

 

daar dwing je je bitches het net mee op te blijven.... ook fijn spul om je net mee te verstevigen naast wat spijkertjes...

 

netjes kun je het beste een rol heg gaas halen wat geplastificeerd....

 

met de tijd bind je alles op het netje en onstaan er op het net takken van 30 a 40 cm hoog eigenlijk gewoon scrog zoals eerder al gemeld

 

peace hempy

 

net maak

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

gallery_38741_16360_63317.jpg

Exodus Cheese in SCROG binnen. Bron; oud binnen verslag van iemand anders.

 

Even rondgespeurd op internet en dit forum en snap wat je bedoeld, makkelijk te maken en goedkoop inderdaad, groen gaas erover, goed te doen. Zal de volgende keer even gaan klussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat de dames een beetje goed verzorgd worden en beetje water krijgen. ...zon genoeg in elk geval. :icecream: Groeien moeten ze, wil een beetje verschil zien als ik weer ga kijken, geduld! Ik wacht toch nog even, en rook er nog één tijdens de openingswedstijd van het WK.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt goed uit hier en een goed idee om hier en daar wat te knakken ja om een soort van scrog gebeuren te creëeren..alle toppen zullen evenveel zon ontvangen met als resultaat hele mooie toppen..ben benieuwd wat het gaat worden aangezien ik ook niet verduister..wel heb je meer ruimte dan mij met mijn balkonkweek en mijn selectie ..het zal een jungle worden lol..keep dem green bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo !!, ziet er leuk uit ! lekker grote bakken en mooi vollop in de zon ! wat vaag van die 1e 2 planten... maar ja C'est la vie :-) heel veel succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GANJAFARMA, ik volg jou verslagje op de voet, zaden van dezelfde zaadbank en soortjes (Exodus Cheese & Chemdog) die volgens mij niet heel ver uit elkaar liggen qua afbloeien. Ik verwacht er gewoon niks van, dan kan het alleen maar leuk uitpakken. Heb momenteel nog niet echt de tijd om langs te gaan, dus het SCROG idee staat nog even op halt.

 

Alchemist, ja echt een mooie plek hé, bedankt en jij ook!

 

Even iets anders..ik volg ook wat guerilla verslagjes (o.a. http://www.wietforum.nl/topic/109154-lgs-guerilla-2014/) momenteel en ben wat aan het experimenteren op guerilla met regulier zaad, maar regulier vind ik teveel gedoe. Ik wil volgend jaar dus een paar velden met feminized planten die snel bloeien guerilla gaan zetten, maar ik ben nog opzoek naar een 3 tot 5 leuke soortjes. Heb het plan de volgende soorten sowieso te gaan kweken (en nog 1 snelle soort te kiezen uit het arsenaal die worden beschreven in dat guerillaverslag, afhankelijk van het resultaat) :

 

Hollands Hope fem. (Dutch Passion) http://www.dutch-passion.nl/nl/cannabis-zaden/product/hollands-hope/ 10 zaden 65 euro

Durban Poisoin fem. (Dutch Passion) http://www.dutch-passion.nl/nl/cannabis-zaden/product/durban-poison/ 10 zaden 65 euro

Dame Blanche fem. (Flying Dutchmen) http://flyingdutchmen.com/wietzaden/dame-blanche-gefeminiseerd 10 zaden 89 euro

Dame Blanche fem. (Totally Seeds) http://totallyseeds.nl/la-dame-blanche.html 10 zaden 37.5 euro

Heribei fem. (Sannie Shop) http://www.sanniesshop.com/heribei-en-nl.html 10 zaden 55 euro

 

Kan iemand mij vertellen waarom er zo groot verschil zit in de prijs voor de Dame Blanche van Flying Dutchmen en Totally Seeds? Mocht iemand nog tips hebben voor andere goede feminized buitensoorten geschikt voor guerilla of voor waar ik goedkoper feminized weghaal, die zijn meer dan welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jam1, bedankt voor de tip, ken de site en heb er dit jaar een aantal reguliere Guerilla Gold zaden gekocht....was wel naar zoiets op zoek!

 

Ik wil echt een beetje de stap maken naar (bijna) alleen feminized zaad voor mijn guerilla acties van volgend jaar, ik zie nu (1ste keer dat ik een beetje aan het kweken ben geslagen) een groot verschil qua planten tussen de feminized van bijvoorbeeld G.H.S. en de reguliere Guerilla Golds, ik heb het idee dat de planten van de grotere professionele zaadbanken meer éénheid vertonen en wat sterker zijn, precies wat ik zoek.

De voordelen voor mij zullen zijn: minder stuks voorgroeien onder de lamp voor hetzelfde aantal bloeiende planten aan het eind :spliff: , minder vaak naar de spot voor het verwijderen van mannen. Volgens mij wordt het dan gewoon een kwestie van goed voorgroeien een week of 4, lekker sterk laten worden, dan in de volle grond, goed beschermen tegen ongedierte en de eerste 4 weken even goed op weg helpen. Hierna gewoon de natuur laten gaan en misschien ééns in 4 tot 8 week even gaan kijken en onkruid wieden. Het kostenplaatje is een ander verhaal, mocht ik wat leuks vinden op die growshopmarkt dan wordt het een ander verhaal natuurlijk. Heb nog een lange tijd om te kiezen en bestellen, als ik heb gekozen pleur ik het wel even aan eind van dit verslag. Mochten mensen echt goede ervaringen met bepaalde feminized soorten die vroeg klaar waren, gooi het eruit en ik neem het mee in mijn beslissing :likken: !

 

Later meer over de progressie van Exodus Cheese en Jack Herers, het weer is op zen Hollands niet veel aan. Helaas voor de dames worden

de KNMI '14 klimaatscenario's nog niet echt bewaarheid, Check scenario WH voor het jaar 2085 dan, 63 tot 64 zomerse dagen.....yeah right.

gallery_38741_16360_3128.png

 

P.S. is mijn topictitel nog te veranderen? Ik kan de eerste post niet meer edite dus dat werkt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Progressie_23-06-2014

 

De Jack Herers gaan (nog) prima en zijn flink gegroeid.

 

gallery_38741_16360_2995253.jpg

Jack Herer no. 1

 

gallery_38741_16360_2868964.jpg

Jack Herer no. 2

 

Het is een ander verhaal bij de Exodus Cheese, ze zijn niet veel gegroeid en zijn van mooi gezond donker groen naar licht groen/ geel getransformeerd.

Dit moet duiden op een zwaar voedingstekort lijkt mij, oordeel zelf.

 

gallery_38741_16360_1821995.jpg

gallery_38741_16360_127751.jpg

gallery_38741_16360_1085674.jpg

Exodus Cheese no. 1

 

gallery_38741_16360_1249133.jpg

gallery_38741_16360_1024257.jpg

gallery_38741_16360_2981260.jpg

gallery_38741_16360_1219008.jpg

Exodus Cheese no. 2

 

gallery_38741_16360_2352145.jpg

gallery_38741_16360_1378744.jpg

gallery_38741_16360_1386427.jpg

gallery_38741_16360_82677.jpg

Exodus Cheese no. 3

 

gallery_38741_16360_670127.jpggallery_38741_16360_2132565.jpgAlles bij elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeer goed uit maat! ga je zeker in de gaten houden! zijn mooie bomen aant worden ja!

 

en denk dat die stagnatie en verkleuring idd een kwestie van een voedings tekort is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Ozzoes, schuif lekker aan, jou kas ziet er ook niet gek uit, daar moet je wel een wintervoorraadje uit kunnen halen. Dat denk ik ook.......via deze http://www.wietzaadj...et-je-wietplant heb ik gevonden dat het waarschijnlijk een stikstof (N) tekort is:

 

''Groot blad wordt geel, klein blad blijft groen

Dit heeft waarschijnlijk te maken met een tekort aan stikstof. Wat kun je eraan doen? Verhoog de hoeveelheid stikstof in de voedingsstoffenoplossing en houd in de gaten wat er gebeurt. Als de wietplanten de aankomende dagen donkerder van kleur worden verminder dan de hoeveelheid stikstof.''

 

Nu zit ik te denken om ze wat bloedmeel (Ecostyle) mee te geven http://www.ecostyle....ucten/bloedmeel, een handje lavameel en nog wat vismix als ik dat nog heb liggen...omdat ik niet op de locatie woon kan ik niet dagelijks of wekelijks gaan lopen kutten met vloeibare voeding. Heeft iemand hier ervaring mee of nog andere tips qua (vaste) voeding voor deze planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp dat je planten het tot dus ver dus alleen op de voeding hebben gedaan in de grond en wat kraantjes water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat nog is te denken over je probleem met voeding geven, en waarom probeer je niet eens de buffer tablets van sannie? heb er zelf geen ervaring mee maar dat klinkt als de oplossing voor jou is het niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, ze krijgen alleen water mee, waarschijnlijk niet genoeg, gelukkig regent het af en toe. Zal even aangeven dat ze iets meer nodig hebben. Per bak bestaat de grondverhouding uit:

 

10% cocos

10% light mix

10% heavy mix

70% oude aarde van planten die vorig jaar in bakken zaten

 

Opzich wel wat ik zoek die buffertabs, vind het relatief prijzig, maar mooi organisch mixje van voedingsstoffen. Denk dat ik het ga proberen, wel de beste oplossing in dit geval. Ze raden 20 tabs per m2 aan bij diepe grondbakken. Dus denk dat ik 40 tabs koop en eerst 5 tabs per bak erbij gooi, eventueel later de rest. Hoop dat ze wat gaan bijtrekken door die tabs. Iemand hier ervaring mee of nog andere tips?

 

Update

Hoppakee, besteld 40 van die tabs, op hoop van zegen. Als ze binnen zijn zal ik snel heen gaan en ze wat bijvoeden, eventueel nog wat foto's schieten.

 

Ook leuk, meteen 5x Heribei feminized erbij gekocht voor 2015, waarschijnlijk voor een guerilla spot maar wie weet ook wel deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg de tabs vanmiddag binnen en ga morgen middag even kijken hoe alles erbij staat...hoeveel tabs zal ik in de grond stoppen per bak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zeer benieuwd, al kan ik je niet voorzien van advies wand heb er zelf geen ervaring mee maar denk wel dat dit je gaat helpen.

 

Gewoon ff op internet rond speuren of een grow verslag zoeken hierzo waar t in word gebruikt;)

 

Veel succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Progressie_04-07-2014

 

Ik ben vanochtend even langsgegaan en heb ze even wat bijgevoed met de tabs van Sannie en vismix en het nodige water gegeven. Ik hoop dat ze een beetje bijtrekken. Verder heb ik de Exodus Cheese een beetje getrimt of gefimt: kleine blaadjes en takjes aan de onderkant van de takken gehaald en het grootste blad wat verwijderd. Dit is het resultaat.

 

gallery_38741_16360_1590782.jpg

gallery_38741_16360_223408.jpg

gallery_38741_16360_532263.jpgNo. no. 1 Exodus Cheese, hier zeven tabs in de grond gedaan en goed veel water gegeven. Nu groeien alstublieft!

 

gallery_38741_16360_1742378.jpg

gallery_38741_16360_7761.jpg

no. 2 Exodus Cheese, hier ook zeven tabs in de grond gedaan.

 

gallery_38741_16360_828202.jpg

gallery_38741_16360_1992352.jpg

no. 3 Exodus Cheese, deze plant zag er wat gezonder uit dan de andere twee, hier 6 tabs bij gedaan.

 

De Jack Herers groeien gestaag door en zijn bijna al groter dan de Exodus Cheese, mijn conclusie is dat zo vroeg poten voor meer groei en hogere bomen vrij weinig zin heeft. Dit heb ik al veel gelezen, alleen wou het toch met me eigen ogen zien, eigenwijs hé. Hier heb ik ''nog'' geen tabs bijgevoegd, het lijkt alsof ze nog geen voedingstekorten hebben. Ook heb ik 1 van de Jack Herer's getopt. Nu de foto's:

 

gallery_38741_16360_2327882.jpg

gallery_38741_16360_1365572.jpg

Jack Herer no. 1, gaat lekker, dit is de plant die ik getopt heb.

 

gallery_38741_16360_53863.jpg

Jack Herer no. 2, gaat nog lekkerder.

 

gallery_38741_16360_916304.jpg

Jack Herer's bij elkaar

 

Ik hoop dat de tabs snel aanslaan en gaan helpen. Wil de Exodussen eigenlijk nog wel wat groter hebben, over plusminus 1 á 2 weekjes weer even kijken, neem dan ook nog even wat lavameel en beendermeel mee mocht het nodig zijn. En natuurlijk weer even plaatjes schieten. Tot dan!

 

gallery_38741_16360_1294598.jpg

Exodus Cheese bij elkaar.

 

:dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi man ,het ziet er goed uit hoor ,het zijn al mooie planten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je light mix gebruikt, die droogt bizar snel uit en heeft bijna geen buffer, heeft geen sponswerking zeg maar. Houdt amper water vast in vergelijking met normale potgrond. Dus geef overvloedig water, ik spreek uit ervaring.

 

Ik had echt wel meer verwacht van deze setup, de jack herrers staan er mooi bij maar die andere wat minder. Kiloplanten waren mogelijk geweest. Ik denk dat je beter bemeste potgrond had kunnen gebruiken. Maar dat is voor de volgende keer.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIet 61, dank je, jou veldjes gaan ook weer allemaal lekker of niet?

 

Ktja..Ik heb de bakken niet alleen met lightmix gevuld, maar de grond was inderdaad extreem droog en ook flink ingeklonken. Zo leer ik steeds weer wat bij: volgende keer toch iets meer investeren in een wat vochtigere grondmix, wellicht had ik beter in elke bak er een 70 liter zak universele potgrond van de WelKoop erbij kunnen gooien. Wat voor potgrond/voeding gebruik jij? Qua water is het nadeel is dat 't niet zo dicht bij mij in de buurt is dus ik daar zelf niet elke keer water kan gaan geven, het regent in dit geval gelukkig wel de aankomende dagen.

 

Ik geef het nog niet op hoor met die Exodussen, ik bedoel het is nog maar begin juli en volgens mij zullen ze op zen vroegst 1 september beginnen met bloeien, dus nog wel heel wat weekjes met warm weer voor de groei. Ga er van de week ook nog wat beendermeel, lavameel en, als ik die nog heb, wat kippenmestkorrels bijgooien. En mits ze een beetje bijgetrokken zijn top ik Exodus no.1 en no.2. Op hoop van zegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, de kippenmestkorrels zijn op. Ik heb alleen nog pokon voor groei en bloei en beendermeel (meer voor fosfor toevoegen voor in bloei). De pokon ga ik me niet aan wagen denk ik. Ik drink veel koffie dus ben nu ook overgebleven koffiedik aan het opsparen, schaadt het niet dan baat het niet. Ik ga over een week even kijken of de tabs van sannie al wat helpen.

 

Dat is het nadeel van in potten kweken, dat bijvoeden (in mijn geval doordat de grondmix niet zwaar genoeg is). Bij een maat van me, die hetzelfde soortje 4x in de volle grond heeft staan vertonen de Exodussen geen tekorten, prachtige struikjes. De foto's hiervan zijn op 06-07-2014 genomen.

 

:dope:

 

gallery_38741_16360_445847.jpg

gallery_38741_16360_287365.jpg

gallery_38741_16360_432344.jpg

Exodus Cheese in de volle grond...

 

Tot over een week, maximaal twee, dan weer een foto-update van de Exodus Cheese in de bakken en dan zullen we zien hoe het de planten vergaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Progressie_09-07-2014

 

De Jacks knallen nog lekker door, als ze weinig temperatuurverschil hebben te voortduren groeien ze echt snel. De opbouw is wel heel anders dan de Exodus Cheese, die meer tentakels lijken te hebben. Ik vind de manier van groeien van de Exodus persoonlijk mooier.

 

gallery_38741_16360_858518.jpggallery_38741_16360_2605080.jpggallery_38741_16360_1218807.jpg

Jack no.1, getopt, ben benieuwd of de plant een boost krijgt en nog boven Jack no.2 uitstijgt voor een moment.

 

gallery_38741_16360_257088.jpggallery_38741_16360_542264.jpggallery_38741_16360_142632.jpg

Jack no.2, deze wil ik gewoon de hoogte in laten groeien zonder te toppen.

 

gallery_38741_16360_1150067.jpg

Jack's bij elkaar.

 

De Exodussen stonden er al veel beter bij, het gelige blad is meer naar lichtgroen getrokken. Bovenin is het nog goed donkergroen en onstaan nog genoeg vertakkingen. Heb ook nog een klein beetje gesnoeid zodat het er weer redelijk groen bij staat. Qua ''voeding'' bij Exodus no.1 & 2 wat koffiedik erbij gegooid, nog een stuk of 3 tot 4 organische tabs van Sannie per bak en een paar korrels beendermeel. Ook heb ik hier en daar wat zijtakken getopt in de hoop dat het weer wat voller groeit. Het zullen inderdaad geen kiloknallers worden, maar dat maakt niet zoveel uit.

 

gallery_38741_16360_1323479.jpggallery_38741_16360_307111.jpggallery_38741_16360_883246.jpg

Exodus no.1

 

gallery_38741_16360_1059088.jpggallery_38741_16360_98329.jpggallery_38741_16360_1197312.jpggallery_38741_16360_2510584.jpg

Exodus no.2

 

gallery_38741_16360_2769273.jpggallery_38741_16360_371297.jpggallery_38741_16360_1106793.jpg

Exodus no.3

 

gallery_38741_16360_652655.jpg

gallery_38741_16360_778335.jpg

Before and after foto's....op foto 2 is te zien hoe ik ze heb achtergelaten.

 

gallery_38741_16360_784389.jpg

gallery_38741_16360_305974.jpg

Before and after foto's....op foto 2 is te zien hoe ik ze heb achtergelaten.

 

Laat die 25+ temperaturen maar weer komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er zeker lekker bij maat! blij te zien dat de tabs een positieve invloed hebben! Denk er aan deze ook te gaan gebruiken volgend jaar in de volle grond, lijkt me beter als vloeibare voeding.

 

Maar anyways als je de zijtakken topt verhoog je dan niet vooral de hoeveelheid knipwerk en nie zozeer de hoeveelheid wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...