Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Inderdaad wat appel zegt Bob, buigen en knakken. Ik zou de boel nu naar buiten trekken en vastzetten, anders krijg je de ruimte niet vol en dat is zonde.

 

Ik denk dat je de hoofdtoppen naar buiten moet knakken, en vastzetten, dan komt de rest wat nu onderin zit en weinig licht krijgt sneller naar boven, dus meer toppen op gelijke hoogte.

 

Alle stevige takken beetje tussen je vingers kneuzen, en plat liggen naar de buitenkant, en vastzetten op een grote plantenring die je met bamboestokjes op hoogte houdt. moet je is opletten hoe het er dan over een dag of 5 uit ziet.

 

Gewoon op de hoogte knakken die jij mooi vindt (hoe hoog zijn ze nu?)

 

 

 

Succes kerel!....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buigen levert tov knakken meer licht onder in je plant op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, flierefluiter denk wel dat je gelijk hebt.

 

Dus Bob, alle 7 naar de rand van je tent buigen, vastzetten, ze zullen nog flink doorgroeien als je de klok op 12/12 zet, dan kun je ze alsnog knakken om een mooi egaal veldje te krijgen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enjoy the ride and make it a bumpy one.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een paar opmerkingen:

  • Beter buig je om de tent te vullen zoals ik eerder ook aangaf. Dat kan inderdaad met ijzerdraadjes en anders met plantensteunen zoals ik eerder liet zien in dit topic. Knakken kun je altijd nog gebruiken als je problemen met je hoogte krijgt.
  • Ik zou persoonlijk geen 'egaal veldje' willen. Ik zou er voor kiezen om aan de zijkanten de planten iets hoger te laten groeien dan in het midden (hol kweken).
  • Indica dominante soort groeit niet heel erg lang meer door dus beter kies je er voor om inderdaad iets langer door te groeien zodat je de hoogte er mooi in krijgt. Je kunt altijd een paar fanleaves verwijderen als het later toch iets te vol wordt.

Verder ziet het er goed uit, grote pot is de sleutel, nog even en het hele forum doet het zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whip:

Had geen ijzerdraad liggen maar nog wel henneptouw. Kon geen toeval zijn :-P

Heb een grote lus gemaakt en denk niet dat dit gaat snijden.

Hou het in de smiezen :spliff:

 

Paar knakjes gegeven, hoofdtop van de middelste plant ligt plat, rest van die uitschieters opzij geknakt waar het leeg was.

 

Laat ze sws nog even paar dagen op 18/6 staan om hiervan te herstellen. Hoogte zat weer nu!

 

gallery_35872_16882_2859164.jpg

 

gallery_35872_16882_2243026.jpg

 

gallery_35872_16882_2687015.jpg

 

gallery_35872_16882_2250827.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat zijn flinke stappen Bob die je gezet hebt, Ik weet het, ziet er niet uit in het begin, maar let op over een dag of 5 ziet het er heel anders uit, en ben je blij dat je deze ingreep gedaan hebt.

 

Hou de hoofdtop wel laag, want ze zijn sterk en willen heel graag richting die zon.

De rest komt nu vanzelf omhoog.

 

Ze kunnen zoveel hebben die dames.

 

Vol die tent en knallen maarrrrrr! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ja, ben wel benieuwd hoe die smartpot het doet met zo veel inhoud.

Ik hou dit topic mooi in de gaten.

succes nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk concept idd. Wat zijn juist de voordelen van ze bijeen te zetten in 1 grote pot?

Plantjes zien er goed uit :specool

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ja hoor, ze stonden vanmorgen allemaal al fier richting het zonnetje gedraaid.

En de 20l die in de tent stond was ook weer verdwenen. Kreng ken zuup'n hey :likken:

 

Ben benieuwd over een paar dagen! :D We gaan het meemaken... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige jammere wat ik beter had kunnen doen aan deze setup, is toch gebruik maken van een lekbak.

Was gisteren toch wat water door de tent ontsnapt. Nu is het opzich niet erg waar het gebeurd, maar toch.

Als deze ronde klaar is misschien toch even wat aarde eruit scheppen en 'm in zo'n bak zetten

:showoff:

 

Kwam dit tegen op internet, weet iemand of er een soortgelijk iets te vinden is in Nederlandse shops van dezelfde grootte?

http://pflanzburg.de/store/product_info.php?products_id=3523

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekbak is ook simpel te maken met een stukje vijverfolie en een houten frame.

Heb ik ook gedaan en was goedkoper uit dan die 48,50 inclusief eventuele verzendkosten nog.

 

Verder ziet het er goed uit in je tent! Wel interessant kweken in zo'n grote smartpot.

Edited by klaas007

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarschijnlijk is zo'n stuk vijverfolie nog wel makkelijker eronder te krijgen ook ja als zo'n plastic bak...

Maar dat is werk voor de volgende ronde, ik hou het in m'n achterhoofd :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker bOb!

 

Kwam dit tegen op internet, weet iemand of er een soortgelijk iets te vinden is in Nederlandse shops van dezelfde grootte?

http://pflanzburg.de...roducts_id=3523

 

 

Die bak is bij vreeken te koop 39,90 per stuk maar past niet in jou tent het vloeropp is te klein.

 

https://www.vreeken.nl/

 

Zie zaaihulpmiddelen op de 3de pagina.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig bob :whip:

 

opentrekken die sletten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er met m'n meisjes aan de hand? Waren enkel deze bladeren die ik zo gespot heb vanmiddag.

En nog even totaalplaatje van the day after :whip:

 

gallery_35872_16882_406221.jpg

 

gallery_35872_16882_2745738.jpg

 

Let niet op de autoflowers :spliff:

gallery_35872_16882_2043151.jpg

 

En totaalplaatje :)

gallery_35872_16882_2424268.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vlak zo Bob.

Zou niet te gul met water zijn maar da kom goed zo.

 

Doorroken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Flierefluiter, niet te gul zijn met water zeg je?

Had juist het idee dat ze weer aardig vocht nodig hadden gisteren... Had ook al paar dagen niks gegeven

Tensio stond weer op 120/130. Heb er toen 20l bij gegooid van onder, en liter of 5 max om de bovenlaag nat te houden.

Het water wat in de tent staat slurptie op in een uurtje of 2 max (tenminste, dan kijk ik ongeveer weer), en dan is er echt geen druppel meer te bekennen. Tensio stond op 70 daarna.

Maar goed, dit weekend gaat de boel toch hermetisch op slot, dus kan het mooi paar daagjes droogtrekken :)

 

Ben erg benieuwd hoe ik het zondagavond/maandagavond weer aantref :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou haar vooral in de groei niet te nat zetten, eenmaal ze goed in de bloei zit kan je haar serieus beginne watere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flink droog laten trekken zou ik ook niet doen, medium hou je best wat vochtig maar zeker niet te nat, een gulden middenweg. Je hebt wel een Tensio maar is die in staat om 360l aan medium te meten,? Is maar een vraag want ik gebruik ze eig niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...