Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

Omdat het idee bestaat dat elke fout zwaar wordt afgestraft.. Als je kijkt naar Amerikaanse fora en growlogs of op YouTube zie je juist dat degenen die er mee werken niks anders meer willen, mede door het kweekgemak..

 

Ik werd ook afgeschrokken toen ik er voor het eerst over las, maar feit blijft wel, de meeste mensen die het afraden zijn wel degenen die er nooit mee hebben gewerkt. Ik zeg niet dat het ook Perse beter of makkelijker moet zijn, maar als je naar de echte logs gaat kijken dan moet het te doen zijn.

 

Enige wat je goed in de gaten moet houden zijn de waardes in je bassin, als deze goed zijn en je houd het zo, moet het goedkomen denk ik.

 

Aerokwekers op het forum zijn er ook dol enthousiast op...

 

Zo een aeroflo systeem is trouwens geen echte ''aeroponics" maar een mix van NFT en eb en vloed systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja zelf weten natuurlijk.

 

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? RFX in kratjes eb en vloed is veel gebruiksvriendelijker en sjouwen (weegt geen geen kloot) hoeft maar 1 keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je een beetje hobby'en of wil je geld verdienen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En aero (daar is boefje weer) maakt tering herrie. In Amerika heb je meestal niet zo veel buren om je heen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer had wel een verslag van aeroflow willen zien, hoe erg het fout gaat of juist heel goed hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt volgens mij wel een paar aeroflo topics hier ergens, maar volgens mij niet helemaal afgemaakt helaas..

daarnaast heb je ponix, topjuhh en aeronoob die zo kweken. aeronoob heeft nu een verslag lopen van een zelfgemaakt systeem..

 

week 7 gaat nu in, de geur is echt heel sterk en ik moet vanavond even de afzuiger continu op max zetten want het ruikt flink! de toppen zwellen lekker aan. ik twijfel of ik de lamp moet dimmen naar 1000W want veel toppen zitten wel erg dicht op de lamp.

 

kunnen de toppen of de bladeren beter tegen de stralingswarmte? als de toppen er namelijk beter tegen kunnen laat ik het zo, het ziet er namelijk niet verkeerd uit. maarja een afstand van 30cm lijkt me ook niet helemaal gezond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp dimmen in week 7 is niks mis mee hoor, 825 mag ook... het grote werk is al gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wacht maar tot week 10 dan gaat het STINKEN joh, dus flink afzuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk last gehad van de straling. De kleinste die ik heb verhoogd was 2 dagen terug 30mbar op de tensio en nu 35mbar. Er is ook verder geen vooruitgang in te zien, kan het zijn dat deze kleintjes stilstaan? Deze krijgen geen water meer maar verdampen ook niks volgens mij.

Afzuiger staat nu op hoogste stand (laagste temperatuur).

 

Zie bii m'n grootste top die het dichtstbij de lamp zit dat die een torentje is gaan bouwen ( zo heet dat toch?)...

 

Lamp is op 1000watt gezet, geen water gegeven ondanks dat de tensio op 160 staat, de potten voelen redelijk zwaar aan nog.

 

Denk niet dat het een topronde gaat worden.. Foto's vanavond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, geen topper maar je bent tenminste bezig moet je maar denken en volgende ronde beter. Als wiet kweken werkelijk zo simpel was deed iedereen het wel.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

high mate

 

lamp dimmen naar 1000 watt of zoals predactor voorstel 825 kan ook. die torentjes komen waarschijnlijk door stralingswarmte.

door je lampen te dimmen zal je ook minder hard hoeven af te zuigen en/of een beter klimaat gaan krijgen.

 

planten kunnen stil staan gezien het tijdstip van je bloei kan dit voorkomen. planten ff op rantsoen zetten.

 

peace

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks mate, ga ik aanpassen.

 

4 dagen 18/6

dag 43 12/12

 

temp.

max. 31

min. 21

 

lv:

max. 90

min. 55? (ongeveer, weetniet meer precies)

 

zag voor het eerst wat lichter blad bij 2 planten. maak me geen zorgen, maar het leek alsof de plant meer voeding wou… de rest van de bladeren zijn wel donkergroen glanzend met misschien zelfs hele lichte verkleuring bij de bladpunten..

 

zoals ik eerder al aangaf door de stralingswarmte is bij mijn grootste top een torentje ontstaan. lamp is nu gedimd naar 1000W

 

heb geen water gegeven ondanks dat de tensio 160mbar aangaf. potten voelden nog redelijk verzadigd.

hoe nat moeten mijn potten zijn op deze tijdstip van de kweek? liever iets droger of mogen ze best continu verzadigd zijn? het zijn tenslotte maar 11 liter potjes.. die nemen minder op dan grotere potten..

 

foto's:

gallery_40402_16975_102929.jpeg

 

gallery_40402_16975_107862.jpeg

 

gallery_40402_16975_13354.jpeg

 

gallery_40402_16975_89288.jpeg

 

gallery_40402_16975_93920.jpeg

 

gallery_40402_16975_39395.jpeg

 

gallery_40402_16975_93533.jpeg

 

gallery_40402_16975_35322.jpeg

 

gallery_40402_16975_179829.jpeg

 

hier het vergeelde blad..

gallery_40402_16975_21047.jpeg

 

gallery_40402_16975_25120.jpeg

 

 

gallery_40402_16975_154191.jpeg

 

gallery_40402_16975_86197.jpeg

 

gallery_40402_16975_166187.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen zien er niet verkeerd uit, misschien wat fluffy maar dat spul is prima te roken als je het fatsoenlijk knipt en droogt.

 

In deze periode wil je je planten niet te nat hebben om toprot te voorkomen. Beter wat te droog dan te nat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa inderdaad een beetje fluffy nog, gaat dat straks nog aandikken of blijft dit fluffy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je teveel voeding geeft en dat je toppen te dicht tegen de lamp aan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de lamp dimmen naar 750 en de komende week alleen water geven.

 

Echt voeding genoeg hoor, maak je niet druk... teveel voeding zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa inderdaad een beetje fluffy nog, gaat dat straks nog aandikken of blijft dit fluffy?

Durf ik niet te zeggen, vorig jaar met mijn buitenplanten kwam het niet meer goed maar dat was ook door gebrek aan licht en daar kamp jij niet mee. Het leverde me overigens nog 2 ons heerlijke wiet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie doorgroei in de toppen, Amnees heeft een wat foxtail-achtige bloei maar dit is echte doorgroei, combinatie van ir-hitte en voeding lijkt de schuldige, vaak gaat dit ten koste van compactheid.

Tips zijn reeds gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenkoste van compactheid, ook tenkoste van opbrengst en worden het dan lelijke toppen? Want anders houd ik het liever op 1000 zodat de toppen due lager zitten toch wel meer gewicht krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv bloeien is de plant bezig met nieuwe groei, dus dat kost compactheid.

Lamp dimmen of hoger hangen, minder voeden, of vaker schoon water tussendoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat krasi en anderen zeggen... je moet je niet richten op de lager gelegen toppen als je bovenkant goed krijgt komt de rest ook goed.

Komt me bekend voor de doorgroei, kan allemaal nog goed komen, hard worden. Rustig aan met de voeding bij mij begonnen ze de laatste week nog te schieten met hooge voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal hem vandaag dimmen naar 825W dan, afzuiging dan alsnog vol laten lopen?

Kan zijn dat de temp. dan lager uitkomt dan 28 graden..

 

Zal komende dagen geen voeding meer meegeven, volgende week in hele lichte dosis iets meegeven en de laatste 14 dagen alleen maar water van onder zonder voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je slaat keer op keer nuttige tips in de wind.

 

Ik ben ook koppig maar luister wel naar mensen die ergens meer verstand van hebben dan ik.

 

Je planten hebben het lastig, ze verdampen slecht en dat tonen ze je nu.

 

Dat komt omdat je te lang bent doorgegaan met voeden, terwijl ik je al eerder had gezegd te stoppen en je lamp te dimmen.

 

Dit gaat je kwaliteit en kwantiteit kosten.

 

Teveel voeding!

 

Tijd voor nieuwe plaatjes, als je zo bent doorgegaan met voeden dan verwacht ik dat je nu overschotten aan het opbouwen bent.

 

Rustig aan met de voeding he, komende week even niks geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, neem elke keer de adviezen goed op en doe er ook daadwerkelijk wat mee. krijg soms verschillende adviezen en ik probeer soms inderdaad een beetje op gevoel ermee te spelen.

 

heb nadat je aangaf minder te voeden dat ook gedaan dus nee ik sla tips niet in de wind.

 

voedingsschema van puk is gewoon veel te hoog gedoseerd, ik geef niet vaak voeding mee, maar overschotten zijn opgebouwd omdat het telkens te hoog was gedoseerd. Hier leer ik van, dus next time iets minder doen dan komt het goed.

 

maar maakt niet uit, zulke reacties geven mij nog meer drive om de volgende keer nog beter te presteren B) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...