Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

9Tec97

Vraagje over Tneon.

Recommended Posts

maar wat doen ze met een filter ervoor lc ??

blijven ze opt gemak afzuigen ?

 

Grtn erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een filter ervoor verliezen pc fans veel debiet ,merk al een groot verschil als de flap waar mijn fan inhangt in de tent loshangt naar beneden toe of wnr de slurf recht gehouden word door de fan te ondersteunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel het idee als je een stukje buis tussen de PC fan en het filter zet dat de PC fans er dan beter tegen kunnen, maar wellicht denk ik dat alleen maar. Heb niet geprobeerd om de luchtdoorvoer te meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht tot nu toe nog steeds tot salaris binnen is aan het eind van april, ben de 28e ook nog jarig dus dat moet dan ook even gevierd worden :D

Ik heb tot nu toe alleen een beetje moeite met de zaadjes uitkiezen omdat ik op een klein budget zit en de takjes van de strain goed buigbaar moeten zijn voor een scrog methode :)

Tot nu toe valt mijn oog op de special queen #1, puur door de prijs en de vrij korte bloeitijd :innocent:

 

Trouwens ; Heeft een van jullie ervaring met http://www.growcenter-noord.nl/ ? Ze verkopen de Tneon voor een vrij gunstige prijs.

 

Mvg, Tec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die PC fans van Sunon gaan enorm windherrie maken rechtstreeks op de filter, ook montage gaat niet zo lekker, wel ens mee aan de slag geweest maar al heel snel weer vanaf gestapt. Die Sunons liggen al jaren in de kast hier, heb alleen nog maar 8 of 9cm fannetjes in gebruik en die doen net voldoende op een oude tel. adapter aan windje blazen.

 

Voor filteren (omdat ik het nogal belangrijk vindt niks te vernemen en mijn buren dus ook niet) ga ik voor een zo zeker mogelijke oplossing, niks zo erg als erachter komen dat je gallery_22678_8365_52417.png

 

oplossing ineens de geest heeft gegeven zo ergens in week 4 12/12

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

ik blijf wel en beetje knutselen met dingen, omdat ik het graag mag doen !

maar mijn hokkie moet wel blijven functioneren op goede manier, geen surprises als ik niet thuis ben !

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, ik zat zo eens even te denken.. Ik heb die 250 watt HPS nog steeds in huis liggen.. Is het mogelijk om daar een 100 of 150 watt hps bulb in te hangen?

 

Mvg Tec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me geen probleem daar de lamp bepaald hoeveel stroom er word getrokken uit de vsa

Lager gaan zou geen probleem moeten zijn het probleem begint als je een te zware lamp erin steekt daar je dan de secundaire spoel overbelast en zal doorbranden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou je me dan aanraden om erin te hangen, Speedy? Afzuiging van 105m2 meegerekent en de grootte van de tent? Ikzelf denk dat dat een 100 watt HPSje word, 150 zou kunnen maar dan moet de afzuiging op 100% lopen (Dat is overigens geen probleem als het echt nodig is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok dat je het met een 100 wat hps wel zal redden met je huidige afzuiger ,heb er zelf nooit mee gedraaid

Ik ben meteen met de 250 gestart :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er geen verstand van hebt speedy weedy, houd je advies dan voor je!

Voor een 250 watt HPS heb je een 250 watt vsa nodig en voor een 100 watt HPS heb je een 100 watt vsa nodig.

Het advies wat jij geeft is heel gevaarlijk.

100 watt HPS op een 250 watt vsa is not done. :angry:

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog even een heel oud topic opgezocht waar de meningen hierover nogal verdeeld zijn.

Conclusie: de lamp zal wel opstarten en eerder kapot gaan en het risico dat de lamp ploft is ook aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt mij inderdaad niet heel verstandig dan, dan zal ik er een 100W VSA bij moeten bestellen..

 

Wat zal een betere opbrengst voor mij leveren? 2x75W Tneon of de 100W HPS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Beaky

 

hangt af van je kweekmethode. In scrogg zal 2x75 watt TNeon het beter doen maar als de planten hoog gaan groeien geeft een hps meer dieptestraling. Maar dan kan de 50 watt extra van de Tneon gaan compenseren. Met TNeon hou je je klimaat ook beter onder controle, HPS en kleine hokjes = cooltube

Edited by djbroertje
niet opruien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de oppervlakte van mijn hok zal scrog het beste werken dus dan word het Tneon, binnenkort even kijken of de locale kweekshop interesse heeft om de 250 watt HPS over te kopen, hij is nog gloednieuw en niet eens aangesloten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het was niet mijn bedoeling om speedy te bashen en in dit geval had hij ook niet helemaal ongelijk; het KAN wel, maar niet zonder risico. En bij deze hobby moet je gewoon zoveel mogelijk risico uitsluiten. ;)

 

Voor wat betreft 2x75W Tneon of 100W HPS: dat is maar net wat je persoonlijke voorkeur is.

Eigenlijk zou je het allebei een keer uit moeten proberen en wat Baekelandt hierover zegt ben ik het wel met hem eens.

Alhoewel zou ik voor 100W HPS geen cooltube gebruiken. Ik heb bij mijn vorige ronde 250W HPS in mijn kleine kastje gehangen en dat ging eigenlijk best goed. De volgende keer zou ik wel een iets grotere afzuiging nemen, want mijn 185m³ buisafzuiger was eigenlijk aan de kleine kant.

gallery_32885_15755_192673.jpg

 

Groeten Beaker

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

100W HPS geeft minder licht dan 150W T-neon. De dieptestraing van die T-Neon is dan dus juist groter. Al scheelt het niet veel en met T-neon is de "diepte" wat beter verdeeld over de gehele kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technisch gezien is er geen reden waarom het niet zou werken ,daar een vsa werkt zoals elke stroom omvormer 2 spoelen rond een stalen kern je hebt primaire spoel en secundaire spoel primaire spoel steek je in het stopcontact secundaire spoel is aangesloten op de lamp voltage is afhangkelijk van de winding ratio tussen primaire spoel en secundaire spoel

De stroom afname in de primaire spoel is afhankelijk hoeveel vermogen de secundaire spoel trekt dus ...werkt dit ja

Is het goed voor de lamp nee want de spoelen zijn vrij om meer stroom erdoor te sturen dan de lamp gewoon is ie als er iets fout is in de lamp duurd het langer dat de spoel zijn thermische beveiliging inschakeld bij kortsluiting in de lamp

 

Nu tevreden beakeland of moet ik dit even onderbouwen met een link naar een wetenschaps forum waar de werking van stroom en electra word uitgelegd ....

 

De vraag was zou dit werken en ik zeg ja .Zou ik zelf een 150w t-neon systeem vervangen door een 100watt hps nee

wat mijn eigen planten hun gezondheid ermee te maken hebben ,,,,,, Kweet niet wat er de laatste weken met je aan de hand is geen sex strijk problemen wie weet maar je begint op een oude plaat te lijken die op repeat staat

 

De enigste twijfel die ik erbij had is wat de startstroom doet tijdens de eerste ontlading ,en daarom zet ik erbij lijkt mij

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens, hou het vriendelijk.. even allemaal rustig doen ..

 

Ik snap wat Speedy bedoelde, het kan in principe werken maar erg lang zal hij het niet volhouden.

 

Baekelandt probeerd het vast ook alleen maar in goeie banen te leiden, laten we nu allemaal even een jointje opsteken en effe rustig genieten, ruzie genoeg op de wereld :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen stress 9Tec ;)

Baeker heeft na zijn eerste respons ook zijn feiten even nagekeken en geconcludeerd dat het werkt (al dan niet met extra risico's) En heeft ook de ruggegraat getoond door het te vermelden ;)

 

Het tmv verhaal gecheked ,zelf daar uit geheugen gereageerd ,bleek nog te kloppen ook :whistle:

http://www.wietforum.nl/topic/16449-hennep-mozaiekvirus/

 

Voor nu even indd een opsteken en lekker chillen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy en Baekelandt,

 

graag niet zo meer zo op elkaar reageren, nu maar weer even wat weggehaald.

Je hoeft niets te melden. zelfs als je vind dat iemand iets niet correct zegt.

 

Inhoudelijk mag er best een discussie gevoerd worden, maar maak er niet iets persoonlijks van.

 

en weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...