Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

9Tec97

Vraagje over Tneon.

Recommended Posts

ik blaas door 125 m³ filter met een 97m³/h 12 volt pc fan. De enige keer dat hier iets geroken is was de filter verzadigd.

 

Als ik mijn deur van 0.7x0.9m² opendoe en ik knal mijn dikke joint daar mag je 1x raden waar ALLE rook naartoe wordt gezogen.

 

dat fannetje heeft niet te weinig druk om een filter te belasten,

jouw 150 kuub filter is niet van een praktische afmeting om belast te worden,

 

Goh blazen door, verschilt nogal met aanzuigen waar ik het over heb.

Stad en land afgezocht naar een filter kleiner dan 150 in NL en die is er niet meer (ik had altijd 110m3).

 

Hoezo een Can Lite 150 niet geschikt qua afmeting, weet je wel waar je het over hebt?

 

Dat je rook verdwijnt richting je afzuiger is ook de bedoeling fenomeen noemen ze onderdruk meen ik :innocent:

 

Ga voor TNeon en stem daar je setup op af en doe ervaring op.

Heb je wat kweekjes achter de rug ga dan voor een 80x80 tentje met een HPS lamp erin en de rest vd toeters en bellen.

 

Met TNeon heb je amper klimaat gedoe wat je met HPS in een DR60 (koop svp geen DS uitvoering) wel zult hebben, IR HPS 250W is nog beste te doen omdat je dan minder warmte onder de kap hebt hangen.

Een gemiddelde kap is een cm of 45 en echt veel ruimte voor fans heb je niet, actief inblazen kan maar dat komt klimaat (erg geforceerd dan) niet ten goede en je plantjes ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo een Can Lite 150 niet geschikt qua afmeting, weet je wel waar je het over hebt?

 

ad absurdum: je moet geen 2500 m³ filter hangen aan een 97m³/h 12v fan.

 

Dat je rook verdwijnt richting je afzuiger is ook de bedoeling fenomeen noemen ze onderdruk meen ik :innocent:

 

... mss was mijn point niet duidelijk: Ik heb 97 uit 43 in actief, en ik bewaar de onderdruk zelfs met de deur open. Dus mijn pc fan heeft geen debiet verlies van tegendruk of drukval met de huidige filter. Andere filter, andere scenario's...

 

 

 

dat dat onderdruk was heb ik nooit geweten, ik ging ervan uit dat ze dat abbelflapfenomeentemperatuur werd genoemd in de wetenschappelijke kringen. en dat onderdruk - abbelflapfenomeentemperatuur dus - enkel kon gemeten worden door het verlies in vochtigheidsgehalte van een niet gaar gekookt roerei te meten over het verloop van 3 uur. Mijn onderduk - abbelflapfenomeentemperatuur - is 3251.2568 Kelvis, dat is goed want ik zit in de 5e week bloei (ook gekend als de 5e week van hobberdachtgebloemblading nvdr) :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish: :fish:

 

als het niet duidelijk was.

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus Tneon word het voor de aankomende kweek, ik verwacht eind april mijn salaris en zal daarmee direct de armaturen en lampen bestellen, 2x75 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, hier mijn setup

hok: 90x70x120 = lxbxh

lamp : 2x75watt tneon

afzuig: 105 m3 gedimd met lichtdimmer van de action :D 150 filter

inlaat : 2x passief 10x25 cm

lucht circulatie: 1 x computerfan

gemiddeld 9 zaadplanten in 40 liter eigen mix. heb nu 9 anesthasia staan 2de week bloei ;)

dubbelwandig hok.zon zijde van de woning. draai alle dagen,weken van het jaar, no probs

wisselende resultaten van 1 op 0,5 tot 1 op 0,9 genoeg voor mij, want ik geef alles weg aan medicinale gebruikers.

zo zie je maar, ieder zijn ding en bevindingen door ervaring. bij mij lukt deze setup, en een ander heeft weer wat anders :rolleyes:

grtn erazer

 

foto alleen op aanvraag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Leuke setup Erazer, ik kom geloof ik op ongv hetzelfde neer denkik :)

Mag ik vragen hoe je die licht dimmer hebtaangesloten op de afzuiging? (Niet veel verstand van elektro techniek).

 

Ik ben van plan om een 35 Liter speciekuip in de tent te zetten en daar 2 of 3 plantjes in te kweken met biobizz lightmix en biobizz groei en bloei voeding.

Iemand enige ervaring met deze voeding? Heb gehoord dat het voedingsschema van biobizz niet helemaal klopt en je zelf even moet uitvogelen wat de precieze dosering is..

 

En ik zou graag wat fototjes willen zien van die setup Erazer :D

 

(Gepost via mobiel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lichtdimmer is een soort van stekker doos. kan je zo een andere stekker insteken ! met draaiknop af te stellen

geen gevogel met draden uitzoeken !

ik zelf draai op de sannie way ! tabs,groei en bloei plus wat toevoegingen ook lekker makkelijk ! dit ook ivm mijn werk ben normaal alleen int weekend thuis .

maar voeding is ook weer zo iets, de 1 gebruikt liever dit de ander dat !

ik geloof niet dat er nog slechte voeding bestaat .

altijd lager beginnen als de aangegeven hoeveelheid met de voeding !

lees vooral de micro fluo sectie door, staan veel goede verslagen

 

grtn erazer

Edited by erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag even bezig geweest met de bedrading van de 2 PC fans, lopen allebei nu mooi :)

Heb zonet ook nog even het snoer van een oude dvd speler eraf geknipt en aangesloten op de afzuiging, en hij gaat als een speer :verrygood

Moet alleen nog even een voedingslijn kiezen die ik bij mn locale growshop kan halen, elke keer die verzendkosten betalen is niet fijn :comp:

Tent is ook opgezet en op zn plek gezet, nu wachten tot de lampen worden bezorgd en dan kan de kweek beginnen! :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

How even terug hier snoer van de dvd speler afgeknipt ..... afzuiger is dus niet geaard dan :whip:

 

Heb nog maar zelden een dvd speler gezien met een aardings stekker namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt speedy, de aangesloten draden zijn blauw en bruin, (Fasedraad en nuldraad), zal dit een groot probleem worden? er zijn maar twee aansluitings gaatjes (Geen idee hoe dit heet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon een nieuw snoertje kopen of zelf ff 1tje maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb misschien nog wel eentje liggen eigenlijks.. ze zijn op dit moment aangesloten op een ecoclick armatuur, ff kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, heb hier een nieuw snoer liggen met fasedraad, nuldraad en aarde draad.. Ik ga ervan uit dat ik alleen het nuldraad en aarde draad moet aansluiten? wat doe ik met het fasedraad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fase en nul sluit je ALTIJD aan op de L /L1 en N

aarde draad schroefje is 9 van de 10 x aangegeven door een symbool recht streepje omhoog met 2 of 3 platte streepjes eronder

Kan ook een gewoon een schroef zijn waar je dan de draad onder vast moet krijgen

 

Maak een pic van je aansluitingen op de afzuiger zelf dan kan ik je zo zeggen waar die draad op hoort ,het zou altijd kunnen dat je afzuiger geen aardings punt heeft namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

2mws64x.jpg

 

Op deze foto nog steeds aangesloten met de stekker van de dvd speler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is helemaal goed aangesloten hoor 9Tec97. :tu

Deze afzuiger hoeft niet geaard te zijn. Sterker nog: deze kun je niet eens aarden. :lol:

 

Veel plezier met je kweekje straks.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok niks aan de hand dan die modellen hebben geen aarding volgens mij , zijn compleet kunstof uitgevoerd dus is geen gevaar voor schokken te krijgen zeg maar

 

Enigste aansluit punt voor aarding zou een van die 2 verdiepte schroeven kunnen zijn en ben 99% zeker dat dat de montage bouten zijn van de fanmoter zelf :)

 

Beaker was me net voor :D

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, mooizo :D Vanavond de 2x75 watt bestellen en dit weekend naar de growshop gaan voor het medium en voedingslijn + zaden. :spliff:

 

Nog even een vraagje, ik ben dus een totaal newbie op het kweekgrond, en wil dus een biologische voedingslijn gebruiken om dat gezooi met PH te voorkomen.

Biobizz is verkrijgbaar bij mijn locale growshop dus dit leek me een ideale optie, hiervan wou ik het BioBizz lightmix medium halen en biobizz groei 1L en bloei 1L ophalen.

Hebben jullie enige ervaring met deze voeding en zal dit goed werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@97tec

Wat je van plan bent qua medium en voeding gaat prima

check ook eens een kweek van weetje, die gebruikt biobizz al jaren

 

@baekelandt

vooral vol blijven houden dat omdat het bij jouw zo is het toch echt ook bij anderen allemaal gaat werken want het gaat bij jouw ook goed en als het niet goed gaat dan ligt dat vast aan de ander.

 

je hebt gelijk wat betref de filter, ik heb deze, laat die nu geen Lite heten maar 2600, weet ik veel hoe ik bij lite kom, vast omdat die filter van plastic is en niks weegt en ze geen kleiner dan 250M3 Wilico hebben bij mijn GS behalve dan de Cans :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat het bij jouw zo is het toch echt ook bij anderen allemaal gaat werken

 

Ja. Dat noemen ze fysica. Raar he dat die regels niet subjectief zijn? Dus ja: eendert wie die dezelfde afmetingen kast aanhoudt als ik, met materialen die minstens dezelfde dichtheid hebben, en daar dezelfde apparatuur in plaatsen als ik, op dezelfde geografische locatie als ik, zal exact dezelfde uitkomst hebben als ik.

 

Of denk jij dat voor sommigen de zon in het westen opkomt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ken ik nog vele verhalen.. ja jij doet het gewoon fout want ik heb zelfde draaien en gaat prima dus....

Je geeft advies vanuit jouw hokje geredeneerd.

 

Ik probeer zo toegespitst mogelijk te adviseren ipv uit te gaan hoe het bij mij allemaal wel niet werkt, kan ook beginnen..

Geef altijd wel aan wat er bij mij draait maar daarbij altijd opmerking dat dit bij mij zo is en bij jouw niet hoeft te zijn.

 

iedereen aan de easy fan fancontroller met buisafzuigers want het werkt bij mij ook zonder brommen en gedoe :dribble:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk geef ik advies vanuit mijn eigen hokje,

de TS zijn hok is 0.504 kuub, mijn hok is 0.252 kuub, net de helft dus, en ik draai hogere wattages.

Als het mij bijgevolg lukt zal het voor de TS dus ook lukken...

 

en je toegespitstheid van adviseren ging dan wel de mist in toen je zei:

 

als je ook de planten af wilt gaan bloeien gaat het niet lukken

 

met 105 kuub/uur in een 0.5 kuub kastje met 2x55 of 2x75 watt TNeon afbloeien? Easy as pie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel de combi controller en buisafzuiger zal wss wel bij iedereen brom vrij werken

 

Voor de rest is het allemaal locatie afhangkelijk indd ,anders had iedereen dezelfde setup kunnen draaien :)

 

Baekeland we hebben het in dit topic btw vooral over de hps gehad en niet tneon ;)

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik red het ook prima met een (goeie) PC fan. Alternatief is inderdaad een zware "echte" afzuiger kopen en die dan terug dimmen totdat die net zo weinig afzuigt als een PC fan.

 

Badkamer ventilator had ik zelf minder succes mee, want ze gingen bij mij steeds stuk. Of althans na 2 defecte fans was ik het zat en de PC fan die er als noodoplossing op ging blijft wel heel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baekelandt

ik doelde op afzuigertje/filter combi en niet op dat het te weinig zou zijn ivm temperatuur.

ach de zon komt hier idd op in het westen, soms zelfs in het noorden als ik heel vroeg opsta :likken:

 

Daarnaast is een PC fan van 12cm een veel krachtiger luchtverplaatsing dan een badkamerbuisfannetje van 105m3, check vooral de cfm's eens van beiden, denk dat die PC fan bijna dubbele haalt, heb hier ook Sunon 120 fans en die doen 225m3 pst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...