Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Op zich kan ik me dat niet voorstellen. ze zitten nu een ruime week in deze pot met verse grond en een tab erbij, maar wie weet met een volle indica?

 

maar ik heb helemaal geen groeivoeding, maar als het niet beter wordt van de week kan ik wel proberen wat bloeivoeding te geven. Ik denk eerder dat alles nog een beetje los moet komen wat er aan voeding in de pot zit. Maar ik weet het ook niet echt.

 

voorlopig houd ik het even op water, wat erbij gooien kan altijd nog. Thanks voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een dagje verder ziet alles er net weer prettiger uit.

 

Grootste Uru,

 

gallery_19177_16806_268757.jpg

 

 

en de rest,

 

gallery_19177_16806_1242319.jpg

 

wel een ander probleempje, de laatste 4 buizen willen niet branden, vermoedelijk een EVSA defect. Morgen maar even sleutelen / meten.

 

Een nieuwe moet uit Amerika komen, nog even zoeken of er een vervangende wat dichter bij huis te vinden is. Zou jammer zijn om maar 324 watt te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou idd jammer zijn....

morgen eens goed bekijken, misschien is er iets losgekomen ofzo.. ;)

 

welk voorschakelapparatuurtje is het?

als het deffect is... pm me ;)

 

ziet er mooi uit voor de rest :tu

blijven die grotere samen met de kleinere? of zijn hier verdere plannen mee met 1 van de 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19177_9482_122182.jpg

 

 

gallery_19177_9482_816269.jpg

 

 

EVSA 4 x 54 Watt T5 HO. Wel wat on-line gevonden maar nog niet helemaal wat ik wil.

Geen losse draden gevonden.vanavond wat meer tijd om te zoeken.

 

plannen zijn om de grootste stek te bestuiven, en 1 zaailing en/of de kleinste stek Uru om te bouwen. maar even afwachten hoe de rest gaat.

Als er veel dames overblijven van de krono's en de hazelibjes misschien ook nog wel een zaailing Uru (deels?) te bestuiven.

en misschien nog een keer een soort moedertje Utuzghani te bewaren, maar dat zal dan ergens buiten worden waarschijnlijk in de volle grond.

 

maar plannen lopen niet altijd als bedoeld, hangt ook een beetje van de afmetingen van de planten af, ik heb maar een klein tentje voor het sexen.

 

Afijn we zien wel gaandeweg hoe het loopt.

 

Eerst nog even een dagje werken.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Boosie, en we zien wel wat er van de plannen terecht komt.

 

Groeien doen ze nu best wel.

 

gallery_19177_16806_1579029.jpg

 

hazelibje,

 

gallery_19177_16806_1441251.jpg

 

Uruzghani kropje,

 

gallery_19177_16806_1151411.jpg

 

gallery_19177_16806_188645.jpg

 

De plantjes heb ik een keer verwend met spraymix, en alles weer water vandaag. De 2 grootste willen elke dag wel 0,5 liter water. Heeft ook met de potmaat te maken natuurlijk.

 

EVSA lijkt toch defect, niet te meten maar alles zit zoals het hoort. Wel morgen wat vervangend spul ophalen en kijken of ik morgenavond tijd vind om het in te bouwen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie volle opbouw daar, zien er heel gezond uit!

 

vind jij die spraymix wat?

heb hier thuis nog een busje staan, ooit eens gekregen maar eigenlijk nooit gebruikt...

aand de kleur van je planten te zien apprecieren ze dit wel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom ook nog even binnenlopen.

Succes DJ met je nieuwe probeersels.

Mooie plant die Uruz. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Grondlegger.

 

@ Sensi,

als alle planten er straks zo uitzien hoor je mij niet klagen.

 

En die sparymix, eerlijk gezegd weet ik het ook niet, maar de plantjes zien er goed uit nu dus kwaad zal het zeker niet kunnen. Ik vond in elk geval dat ik iets meer moest doen gezien de vreemde kleurtjes in het blad, maar de combinatie meer water en spraymix heeft daar in elk geval voor gewerkt.

 

@ Tune,

Welkom hier. en dank je wel. En we blijven van alles proberen hier.

 

Dan het licht, De badboy bestaat uit veel losse deeltjes.

 

gallery_19177_16806_2024395.jpg

 

En de evsa is een gegoten ding van binnen, dus weinig meten of nakijken.

 

gallery_19177_16806_635883.jpg

 

en voor 2 uurtjes even een ander lampje opgehangen. Moest wel; even graven in de schuur en stof eraf vegen.

 

gallery_19177_16806_1285061.jpg

 

Ik wil ook wel eens vreemde kleuren op de foto. :P

 

gallery_19177_16806_4502613.jpg

 

 

Maar zo ziet het er toch fraaier uit.

 

gallery_19177_16806_29216.jpg

 

2 andere EVSA's erin en alles brand weer. Nu weer verder onder 432 Watt 6500 voorlopig.

 

morgen maar weer even beter naar de planten kijken, vanavond waar nodig water met bacto's en wat meer ruimte gemaakt voor de uru.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

ik ben blij dat het werkt!

 

Veel succes met deze ronde.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach verduiveld forum, Dj is alweer bezig en al aan de tweede pagina van een verslagje, en dat heb ik weer gemist.

Nou gelukkig maar 2 pagina's te lezen dus ik ben weer mee.

Succes maar weer Dj, maar growen gaat jou goed af dus dat komt wel weer goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten,

beetje stoeien met draadjes maar gelukkig werkt alles weer inderdaad, thanks.

 

@ Sniper,

sorry was weer begonnen ach zover niet zoveel gemist. Growen lukt meestal wel inderdaad, maar je weet maar nooit. Stay tuned.

 

Alles gaat lekker de breedte in behalve uiteraard de Krono's, maar dat gaat vast nog goed komen.

 

De Uruzghani's bij elkaar.

 

gallery_19177_16806_849554.jpg

 

De Hazelibjes,

 

gallery_19177_16806_1893207.jpg

 

En de kronocaines.

 

gallery_19177_16806_3630742.jpg

 

en alles weer binnen.

 

gallery_19177_16806_653501.jpg

 

 

Vanavond bijna alles van onderen water gegeven, Onderin de potten leek het wat droger te zijn.

 

Ook 1 van de uru zaailingen behandeld met Lesbian dream, 1 op 50 verhouding. Ik moet nog even denken of ik nu 1 van de stekjes behandel of wacht tot de minste wat groter wordt. en deze keer bestuif met het meel uit de vriezer.

 

Ik ga denk ik de grote stek laten afbloeien om het verschil te zien met de zaailingen.

 

Van het weekend gaat de klok om, hopen dat ik gauw de mannen kan elimineren.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

and the light was back.... :tu

komen we niet veel tegen.... dj met orange foto's...

 

ik vind ze er prachtig uitzien dj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes gaan mooi dj =D!

maar gaan die grotere planten de kleintjes niet overwoekeren, of komen ze straks in een ander hokje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks greenHulk,

ze hebben er zeker zin in. Misschien wel te veel zin. :whistle:

 

@ Sensi,

yep gelukkig weer normaal licht al was het maar voor de plaatjes. :P hopelijk voorlopig geen orange foto's meer. Maar gelukkig bewaar ik nog eens wat zo heb ik toch wat back-up.

 

@ poederbaas,

Ja overwoekeren wordt wel even een issue-tje. Nou ja dat lossen we wel weer op, Ik heb wel vaker wat bijzonders door mijn keuzes in soortjes. ^_^

 

Er gaat zeker nog wat uit straks, in elk geval zal ik een aantal mannen krijgen, en 1 van de uru-zaailingen is behandeld dus als daar ballen inkomen moet deze ook eruit.

En ik haal straks ook de laatste reveggende uru stek ook ergens anders groot worden. Ik ben nog niet helemaal uitgestoeid met ombouwen.

Maar zoals gewoonlijk zal het wel weer erg vol worden ben ik bang. ;)

 

 

Plantjes enzo,

 

Alles brandt gelukkig nog steeds.

 

gallery_19177_16806_1069918.jpg

 

 

Eergisteren,

gallery_19177_16806_29216.jpg

 

en vandaag,

 

gallery_19177_16806_262693.jpg

 

 

Toch altijd weer genieten als het hokje opengaat.

 

gallery_19177_16806_1869395.jpg

 

 

! van de hazelibjes verdenk ik van mannelijkheid, gezien de groeisnelheid en iets andere opbouw.

 

gallery_19177_16806_865868.jpg

 

 

en 11 vingers aan de grootste Uru zaailing blaadjes.

 

gallery_19177_16806_3121272.jpg

 

 

 

Vanavond gaat de klok om, morgen overdag de eerste 12 uur donker. Deze keer mogen er best wel veel mannen bijzitten, anders moet ik de spanbanden uit de schuur halen.

 

Elke dag gaat er tussen de 4 en 5 liter water in de potjes, een beetje voelen welke wat nodig hebben maar beijde grote Uruzghani's moeten minimaal elke dag 0,5 liter hebben.

 

Vanavond maar weer een keer het klimaat checken, en eens een keer de hoogtes meten. Kan ik kijken hoe veel de uru de hoogte ingaat straks.

 

En weer verder.

 

Grtz,

 

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistle:Ja is een beetje Dj's handelsmerk aan het worden die Uru's

 

Als je DJ zo bezig ziet denk je zo van dat kan ik ook, maar toch heb de jongen magische vingers. Als ik een zaadje in een tent pleur ziet het er na 2 maand nog niet uit zoals bij Dj na 2 weken. :whistle:

Respect man, missDJ heb toch een goede vent aan jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf?

 

Gebruik jij anabolen als voeding? Beetje winstrol en dianabol?

 

Groeit als een malle daar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

GF, zeker fijn spul, daarom ook mijn probeersel.

 

Sniper,

Tja als iets goed is waarom dan niet behouden.

 

Verder doe ik echt niets bijzonders behalve proberen het simpel te houden. Uiteindelijk vind iedereen (denk ik toch) zijn/haar manier en op wat finetunen na gaat alles zijn gangetje. Wat basis-zaken zoals verse goede grond elke keer met wat toevoegingen die ik hier op WF allemaal heb langs zien komen, wel alles met mate.

het klimaat goed genoeg op orde. en schoon werken.

 

verder doen de plantjes het werk allemaal.

 

Gaat bij jouw ook wel goed komen een keer, elke keer leer je weer wat of leer je juist weer wat minder te doen. ;)

 

GreenHulk.

Misschien stopt Sannie het wel allemaal in de tab's who knows. :innocent: maar niet alles gaat gelijk op hoor, wie weet wat er gaat komen allemaal positief of negatief.

 

 

Nog even wat statistieken. wel wat piekjes in de temp maar de variac wordt eigenlijk nooit bijgesteld. dus zonder temp regeling hoor je mij niet klagen.

 

gallery_19177_16806_148267.jpg

 

en de hoogste URU zaailing is 21 CM de hoogste hazelib 14 CM en de rest zit tussen 5 en 10 CM. Even de kronos buiten beschouwing gelaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo duur zijn ze toch niet. al kan ik niet in je knip kijken natuurlijk. ;) Zeker een makkelijk hulpmiddeltje als je op zich weet dat je klimaat wel goed zit.

 

En anabolen lijken ze best te hebben.

 

Dagje later. Bloeidag 1.

 

gallery_19177_16806_2905363.jpg

 

Links,

 

gallery_19177_16806_1534731.jpg

 

en rechts,

 

gallery_19177_16806_991108.jpg

 

 

Dat blad van de uruzghani is ook niet echt normaal meer, zal best nog wel problemen gaan opleveren.

 

gallery_19177_16806_1608291.jpg

 

De behandelde Miss URU,

 

gallery_19177_16806_456482.jpg

 

en de laatste revegster, die nog extra lichturen krijgt overdag in de vensterbank.

 

gallery_19177_16806_698310.jpg

 

en even wat spullen bij elkaar gezocht, morgen maar eens proberen om de bodemverwarming te laten schakelen op pot-temp. Dat wou ik de vorige keer al doen maar toen bleek er een klevend relais te zitten in de regeling.

 

gallery_19177_16806_516449.jpg

 

Ik wil binnenkort weer de inblaas gaan gebruiken en nu zit de verwarming op de variac, deze heb ik dan ergens anders voor nodig. Dus moet ik even wat knutselen.

 

Anders de triac regelaar voor de verwarming maar op een tijdklokje, in de lichtperiode mag deze wel weer uit.

 

Verder geen bijzonderheden in volle verwachting op een jungle.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk die grote bladeren zeker als er nog kleine ukkies onder naar licht aan het zoeken zijn :)

 

Grote bladeren is fijn maar groter dan je hand dan is ze zich aan het uitsloven :D

Hopelijk zullen de toppen proportioneel zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy ik hoop dat de uitslovers dan even stoppen hiermee, anders wordt er wat verwijderd. Voorlopig lijken de ukkies er nog niet heel veel last van te hebben, met puzzelen zitten ze over het algemeen nog zo goed als vol in het licht.

 

 

Bloeidag 2,

 

Hokje open.

 

gallery_19177_16806_161910.jpg

 

de uru's even allemaal apart,

 

gallery_19177_16806_546160.jpg

 

gallery_19177_16806_1237368.jpg

 

gallery_19177_16806_385661.jpg

 

gallery_19177_16806_1565434.jpg

 

gallery_19177_16806_2648785.jpg

 

gallery_19177_16806_249562.jpg

 

gallery_19177_16806_2978869.jpg

 

en de hazelibjes,

 

gallery_19177_16806_1148418.jpg

 

gallery_19177_16806_2972506.jpg

 

gallery_19177_16806_1299593.jpg

 

gallery_19177_16806_2547887.jpg

 

gallery_19177_16806_2157348.jpg

 

de kronocaines nog maar even als groepsfoto,

 

gallery_19177_16806_842314.jpg

 

 

en alles weer even anders geplaatst, zo weer alles volop licht.

 

gallery_19177_16806_1885250.jpg

 

 

 

vanavond weer 4,5 liter water verdeeld over de potten. Deze keer met 1mL per liter bloeivoeding.

 

De temp regeling werkt niet mijn schakelprintje schakelt niet snel genoeg over als het moet daarom blijft het relais kleven, nu dus weer op de triacregelaar aangesloten. Nog even de tussenweg vinden om de potten lekker rond de 20 of 21 graden te krijgen in elk geval in de donkere periode.

 

De Uru's zitten tussen de 7 en 26 CM en de Hazelibjes tussen de 11 en 15 CM. Ik ben benieuwd wat de hoogtes gaan worden.

 

Verder heb ik me net bedacht dat overpotten naar 11 liters het waarschijnlijk niet meer gaat worden. Dan maar alles op de 6,5 afbloeien. Of de mannen moeten zich heel snel bloot geven.

Maar kijken of dat nog problemen gaat geven. Het wateren zal wel wat anders worden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...