Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest elmanito

Onderzoek ombudsman invallen politie bij hennepacties

Recommended Posts

Guest elmanito

De Nationale ombudsman start een onderzoek naar onterechte politie-invallen bij burgers die verdacht worden van het hebben van een hennepplantage. Dat kondigt hij vanavond aan in EenVandaag.

 

hennepplantage.jpg

De waarnemend Nationale ombudsman Frank van Dooren: “Ik zie gevallen waarbij de verdenking voor de inval summier is. Het binnentreden in een woning is een vergaande inbreuk op het huisrecht van burgers.” De politie valt binnen, deuren worden geforceerd, terwijl er niks gevonden wordt. Volgens Van Dooren is soms een anonieme melding genoeg voor de politie om een huiszoeking te verrichten.

 

In 2013 deed de ombudsman onderzoek naar twee politie-invallen. Maar in de woningen werd niets aangetroffen. De huiszoekingen werden nooit door de rechter getoetst. Volgens de ombudsman is het onduidelijk of er gegronde redenen waren voor de inval.

 

Het onderzoek van de ombudsman zal plaatsvinden in de politieregio’s Limburg, Rotterdam en Zeeland-West-Brabant. De politie zal alle medewerking verlenen. “De politie vindt het belangrijk dat de Nationale Ombudsman overheidsoptreden kritisch toetst”, zegt een woordvoerder van de politie.

 

In 2013 ontmantelde de politie bijna 6000 illegale kwekerijen. De politie zegt dit altijd na gedegen onderzoek te doen. Vaak op basis van tips en met instemming van de officier van justitie. “Incidenteel blijkt dat wij ten onrechte een woning hebben doorzocht. Dan is daar toch geen kwekerij. In die gevallen doet de politie er alles aan om eventuele schade te herstellen”, aldus de woordvoerder.

 

Eenvandaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze er alles aan willen doen om schade te herstellen , fuck off and legalize it!! bomboclaat babylonians !!!!! FUCK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak op basis van tips en met instemming van de officier van justitie.<--

Agent:Officier we hebben een M tip gehad

Officier:Binnevallen die handel!!!Gedegen onderzoek ??? Me pijp

Stelletje !!@##$$%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig worden er veel politie, politici, etc mooi zelf slachtoffer van deze shit, ik zeg aangeven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gebeurd echt veel vaker dan word toegegeven.

 

Mensen zijn bang om naar buiten te treden, want iedereen zegt dan van ja, maar ze komen echt niet zomaar langs hoor.... maw je zal wel iets op je kerfstok hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of mijn geheugen begint me nog veder te verlaten of de aantallen van het aantal geruimde plantages klopt geen snars van, meen tijdje terug ergens 3600 gelezen te hebben en nu ineens bijna het dubbele ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3600, das zon +-10% op de gok.., ookal was het 7200, dan zitten ze nog op +- 20% (van de ijsberg)

En dan die andere 80% word nooit gepakt

(Dit is het ivo 80% verhaaltje) dan weet je ook gelijk waar dat op slaat/vandaan komt

Ik las een stuk in de krant dat in een stad als Enschede er +- 100 gepakt waren, naar geschat +1000 kwekerijen :P

Laat me niet lachen, echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze hier maar binnen vallen met die stormram, als ze het slot raken stuitert dat ding van de deur af op het gezicht van degene die erachter staat.

 

Iedereen moet zijn deuren inval-proof maken. Deuren die naar buiten openen i.p.v. naar binnen is al een begin. Versterkte posten met staal dat soort dingen. Siertralies voor de ramen. En natuurlijk een valkuil onder de mat met krokodillen erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tik tik tik... rinkel .. ga jij je huis maar bepantseren.. ze komen er toch wel in, als ze willen dat weet jij ook, dus die rambo language heeft niet veel nut, je laat je toch niet als een kat op het spek binden ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het volgende? napalm over je woning?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De muren zijn versterkt met tank-pantser, en bom absorbtiemateriaal.

 

Mijn huis is een bunker! :lol:

 

Daar komen ze nooit van zijn leven in. Je kunt het vergelijken met die wolf dinges van Hitler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'hun' er niet inkomen is mooi, maar uiteindelijk zal je er zelf toch een keer uit moeten komen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt dwars liggen tot je een ons weegt, maar het bevoegd gezag is nu eenmaal sterker dan een individuele dwarsligger. In militaire dienst moest ik op grond van mijn rang gegroet worden. Ik kon die groet echt niet afdwingen. Dus ik liet de "niet groetenden" op vrijdagmiddag tegen het weekend verlof keurig op appel verschijnen om twee dagen licht arrest in ontvangst te nemen. Een extra weekend op de basis blijven, genas ze ogenblikkelijk van hun anti groetmanie. Dat sommigen uit frustratie moesten huilen, verhoogde alleen mijn pret.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig zijn je gouden tijden alweer anderhalve eeuw geleden Xtreme :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect kun je niet afdwingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar disrespect afstraffen, kan ook. Het interesseerde me geen fuck of ik gegroet werd of niet. Echter, dat de manschappen een weekje langer "drang op hun roer" hadden, omdat ze in het weekend van hun vriendin verstoken bleven, interesseerde me ook geen zier.

Heel dat militaire dienst gedoe was gewoon een rollenspel. Ik had dienst kunnen weigeren en als vervangende dienst 24 maandenlang bijvoorbeeld luiers moeten verschonen bij dementerenden. De manschappen hadden de zelfde keus, dus moesten ze gewoon het spelletje meespelen.

Wat hebben Nederlandse militairen nu echt gepresteerd in het verleden? Een dag of vier vechten tegen de Duitsers. Wat slecht bewapende opstandelingen in Indonesië voor hun raap schieten. Een champagne drinkende overste Karremans, die een enclave zonder strijd te leveren overgaf, zodat de moslims konden worden vermoord. En af en toe een militair die op een berm bom trapt. Meer wapenfeiten kan ik me zo snel niet voor de geest halen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect dwing je zeker wel af, als kind heb ik dit fenomeen al geleerd.

 

Als ik wel eens geperst werd ging ik naar de meester, het kind kreeg straf maar de volgende dag was 't weer raak.

Tot ik 'm een hoek verkocht, nooit geen last meer van gehad. Dat is respect afdwingen.

 

Er zullen weliswaar mannen hun schatje zijn verloren Xtreme doordat je ze liet blijven, dat verklaart waarschijnlijk de tranen van deze "mannen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

En natuurlijk een valkuil onder de mat met krokodillen erin.

Kickboxen en taekwondo hebben het voor mij gedaan,het moment dat ze dat wisten lieten zij mij met rust.Volgens mij is dat ook een beetje respecrt afdwingen.

Hahaha vergeet de los lopende tijgers niet :jump: voor het geval dat ze voorbij de krokodillen komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een extra weekend op de basis blijven, genas ze ogenblikkelijk van hun anti groetmanie.

 

Dienstplicht duurde voor mij zegge en schrijven 4 dagen. Ik had ook zo'n mongool die dacht dat je een andere volwassene als een kind kon behandelen. Die onzin doe je maar lekker thuis tegen je eigen wijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ieder heeft uiteraard het recht op een mening hoe te participeren in een samenleving. Daaraan zijn rechten en verplichtingen verbonden. Ik kan er dan wellicht een ouderwetse zienswijze op na houden, maar als ik gebruik maak van mijn rechten, zie het ook als een taak om te voldoen aan mijn verplichtingen. Onze samenleving is -ondanks allerlei weeffouten- goed voor mij geweest: de ambities die ik had, heb ik kunnen verwezenlijken. Ik ben nog steeds trots op mijn militaire "abozhis-score" van 1 op alle onderdelen. Met een s5, als grond voor ongeschiktheid voor militaire dienst, zou ik me een sukkel hebben gevoeld. De 24 maanden, die ik als dienstplichtige heb moeten meemaken, alsmede de drie maanden die ik vrijwillig nadiende, hebben een positieve bijdrage geleverd tot de vorming van de persoon die ik uiteindelijk ben geworden. Met mijn positieve instelling zie ik elke dag blijmoedig tegemoet. Dat vind ik alleszins beter dan sikkeneurig, ontevreden en recalcitrant in het leven te staan. De in een mens van nature aanwezige energie kun je negatief of positief aanwenden. Ook al drink ik niet: bij mij is het glas altijd halfvol en nooit halfleeg.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij is het glas niet half vol of half leeg.

er is ruimte voor sterkedrank! feestjuh :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt dwars liggen tot je een ons weegt, maar het bevoegd gezag is nu eenmaal sterker dan een individuele dwarsligger. In militaire dienst moest ik op grond van mijn rang gegroet worden. Ik kon die groet echt niet afdwingen. Dus ik liet de "niet groetenden" op vrijdagmiddag tegen het weekend verlof keurig op appel verschijnen om twee dagen licht arrest in ontvangst te nemen. Een extra weekend op de basis blijven, genas ze ogenblikkelijk van hun anti groetmanie. Dat sommigen uit frustratie moesten huilen, verhoogde alleen mijn pret.

aha jij had een sterretje, mijn pa zou met colega;s in het weekend omde 40 meter in het dorp gaan staan, puur en aleen om de kapitijntjes te narren, want hun hadden hun hand ff omhoog, maar de kapitijn moest dat heel de wandeling door het dorp doen omdat er telkens zo'n snuiter klaar stond ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...