Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bedankt voor de reacties!

 

0.5 gram gruis per persoon in een muffin is dat voldoende? Of zou ik er meer bij doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees nou ff goed, rook er eerst eens van om te zien wat het doet, en dan ga je proberen he, begin met iets per cakeje, heb je er dan niet veel aan doe je der wat meer in he.

Met 300 gr kan je eens gek doen, maar bouw het op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb veel ervaring met spacecake ik weet precies hoe het gaat dus het is niet nodig het op te bouwen.

 

Ik heb het gerookt maar ik ben zelf geen fan van gruis werd er ook niet echt stoned van ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 gr per cake, dan kan je tenminste een beetje cake eten, ik heb er altijd een hekel aan dat ik een halve plak moet eten, ik wil een paar plakken gvd!

 

10gr per cake is meer dan zat, zeker als het goede gruis is, wat is de soort?

 

30 spacecakes dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb veel ervaring met spacecake ik weet precies hoe het gaat dus het is niet nodig het op te bouwen.

 

Ik heb het gerookt maar ik ben zelf geen fan van gruis werd er ook niet echt stoned van ofzo

 

waarom als je veel ervaring hebt kom je het vragen dan? k zelf heb niet veel ervaring maar kijk gewoonlijk niet op een paar gr meer

:whistle:

 

daarentegen doe k wel aan opbouwen want als je niet kijkt op een paar gr meer is het wel zaak om niet gelijk 5 plakken naar binnen te werken maar gewoon eerst eens rustig te proeven hoe sterk de cake uitvalt..

daarnaast neem k aan dat je het er niet zo doorheen gooit maar eerst een fatsoenlijke boter maakt en daarvandaan kan je verder.

250 gr boter 250gr bloem 250 gr suiker 2/3 eieren mischien beetje vanille suiker

 

geen probleem dus om 50 gr wietboter en 200 gr normale boter te gebruiken keuze is aan jezelf hoe sterk je het wilt hebben..

wietboter kan je ook gewoon even op je boterham smeren om een indicatie van de sterkte te krijgen

 

tenminste dat is zoals k het doe met niet veel ervaring

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ervaring met spacecakes met hasj erin ik heb er nog nooit een met gruis gemaakt daarom weet ik niet hoeveel erin moet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe doe je het dan gooi je het er gewoon zo in ? In dat geval kan je namelijk net zo goed gewoon een lepel gruis nemen en opeten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AgentOrange als je niks toevoegt aan dit topic blijf dan weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent maakt wel een wijze opmerking, niet zo kort door de bocht zakenman

 

door er wietboter van te maken concentreer je het een en raak je vel niet werkzame troep kwijt,

ideaal voor bakken van een cake die boter en je hebt geen enorme bakken gruis nodig.

 

wietboter maken meurt maar je wietboter cakes zullen in vergelijk tot je gruis cakes 3 sterren zijn op gebied van smaak en uitwerking, jij mag kiezen, jouw feessie :likken:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het zo simpel zou zijn...koken met wiet gooi overal een paar scheppen gruis bij ...

 

Maar goed heb niet zoveel ervaring als onze zakenman ....veel plezier met 3 ons gruis omzeep helpen en nog meer plezier met die niet te vreten cakejes zoas lostchild ook zecht jouw feessie

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

in boter is het beter opneembaar dan als je het er zo ingooid

Valt me wel op dat er een paar redelijk negatieve mensen zijn bijgekomen :lol:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor maar je hebt er wel veel meer aan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

donder 10 of 15 gram in een pan met boter 200gr (1 cake) en dat laat je een uur of 2 uur pruttelen, laag vuur dus niet laten borrelen, roer regelmatig.

Zeef de boter en zie daar.. Wietboter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch 2-3x meer nodig dan het op ''mijn'' manier te doen. Maar ieder zijn eigen.

 

Edit: vraagje: Hoe erg is de lucht eigenlijk bij wietboter of valt het mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn ervaring ruikt het niet meer dan vaag naar wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruik je niet, lijkt net of je gras aan het koken bent. Geen wietlucht dus.

 

Als je 10 gram goeie wiet erin doet dan word je echt wel wappie, daar heb je echt niet meer voor nodig in 1 cake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen wiet proeven in een spacecake is een stuk aangenamer dan wiet in een cake gooien.

 

Gatver ik ga al half over me nek als ik er aan moet denken.

 

Reken per plak cake of muffin een 0.3 gram wiet.

 

Je zal 100% tot je nemen, dus het werkt voor bijna een gram wiet die je oprookt.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar is die liefde gebleven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen bedankt voor de reacties!

 

Ik heb muffins gemaakt ik heb de gruis nog meer verkruimelt en gewoon door het beslag gedaan

 

Het hele huis rook naar wiet.

 

1gram per muffin, hele goede space! Echt een aanrader.

 

Idd zoals vele zeggen is de stukjes wiet in de muffin/cake wel hinderlijk (het valt wel mee qua hoeveelheid stukjes wiet in je mond. Per muffin heb je er 3x last van ofzo)

Maar wietboter zou dus idd lekkerder moeten zijn.

Door dit recept ging geen boter dus misschien volgende keer een cake maken met wietboter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muffins zonder boter....kant en klaar pakketje cker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muffins zonder boter....kant en klaar pakketje cker?

daar hoort alsnog boter bij voor zover ik weet :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb laatst brownies gemaakt. Van die brownies die knapperig aan de bovenkant en smeuïg van binnen zijn. Moet toch eerlijk zeggen dat ik maar één keer in mijn leven hasj brownies gegeten heb die ik lekkerder vond dan brownies in combinatie met een hasj joint. Ik vind vooral met wiet de smaak heel overheersend. Zal wel aan mijn bereiding en smaak liggen natuurlijk.

 

Hopelijk keert met het verbeterende weer de liefde weer terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...