Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dope

Hasholiefoto's

Recommended Posts

Dat glas kan wel wat hebben, en het filter is een panty ofzo, die kan je net zo goed met een postbode elastiek vast maken, mooie is dat las je hem laat blazen je het zou kunnen laten lijken op een klarinet... Dat is zo'n ding als hier (let niet op de hobo's):

 

klarinet-jan05-web.jpg

 

 

Dan is je panty soort van verankerd. Je kan bovenop gewoon een gaatje van 3mm er in laten boren (slijpen) waar precies het tuutje van je gasbus in past.

 

Als je helemaal duur wilt dan kun je ook een hele brede dikke maken met een even kleine uitgang, ik zal er wel eens een tekening van maken, dan moet je wel 2 slijpstukken laten maken en dan kan je met slijpstukklemmen de boel vast zetten. Op deze manier kan je iets meer druk op je glas hebben waardoor het butaan langer vloeibaar blijft en je dus minder nodig hebt om te extraheren. Het onderste slijpstuk heeft dan een 1mm gaatje en het bovenste een tuutje waar een aanstekergasflesje op kan of een vloeistofleiding zoals bij een koeler:

 

spiraal%20koeler.jpg

 

Dat zijn die 2 buisjes aan de rechterkant, daar kan je pure butaan uit een butaan tankje (blauw) doorheen laten lopen, dat is zuiverder dan het aanstekergas wat slechts 40% butaan is en onder andere nog methylpropaan bevat, dat is niet slecht maar wel verspilling. Butaan uit de blauwe tankjes is 95% butaan met sporen propaan ethaan en methaan, en 0,005% methylmercaptan aka stinkdierextract om te waarschuwen voor lekken, dit dampt echter net zo snel van je BHO af als het butaan itself.

 

Als iemand nog een adresje voor goede glasblazer zoekt cq het bovengeschreven ontwerp dan hoor ik het wel, evt effe pm ofzo.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6949_3977_37441.jpg

 

 

 

Mijn eerste extractie met de Okief buis.. ben erg tevreden :)

 

gallery_6949_3977_50231.jpg

 

 

 

gallery_6949_3977_25403.jpg

 

 

 

Heb voor deze extractie afval van een outdoor herijuana plant gebruikt.. Gebruikte gas is Unilite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. ik heb het niet zo op glazen buizen i.v.m. het breekgevaar. Overigens is de druk in de buis helemaal niet zo groot, het vloeibare gas loopt er als het ware onder de druk uit de bus gewoon doorheen. Dikke pijpen zijn een beetje onzin eigenlijk, de druk wordt nooit groter dan de druk in de gasbus, bewijs is wel dat het gas er vloeibaar gewoon uitloopt en niet uit spuit, dus de druk aan het einde van de buis is erg laag. Het enige wat je kunt krijgen is als een buis verstopt zit is dat er een prop gas met dezelfde druk bovenin de buis komt te zitten en dat wil er dan door dat kleine gaatje uit. Maar als je de oppervlakte vergroot verlaag je volgens mij de druk enorm, en dat is wat je doet in een buis als je het gas er in spuit.

 

bij een grote buis heb je alleen al meer gas nodig om de inhoud van de buis te verzadigen, ik ben het niet eens met de stelling dat je voor een grotere buis evenveel gas nodig hebt. De praktijk wijst anders uit en er zijn er al heel wat die het geprobeerd hebben (kom er maar in motorhippie).

 

Bij de aanbeveling om gewoon ongezuiverd butaan te gebruiken zou ik ook wel een kantekening willen maken. Dit soort busjes en flessen is wereldwijd verkrijgbaar, maar toch zie je, ook bij de pro's, alléén maar aanstekergas. Dat zal toch zeker wel een reden hebben. (kom er nog maar weer eens in Motorhippie :) )

 

Overigens heb je voor nog geen twee tientjes een mooie RVS turkey baster. Hou er rekening mee dat als elastiek bevriest het broos wordt en breekt. lijkt me geen goede aanbeveling. Een panty is veels te grof voor olie. 20 - 100 micrometer openingen zijn gangbaar voor filters. Bovendien weet ik niet wat het (synthetisch en gekleurde) materiaal gaat doen met gas en onder deze lage temperaturen.

 

Olie waar vocht in zit krijgt ook een andere kleur, dat moet je voorkomen. Olie die te warm is geweest tijdens het indampen wordt ook veel donkerder. Probeer maar eens een lichte olie te verwarmen, je ziet dat hij erg donker wordt daardoor.

 

@tomas: Lekker! Wat een vochtkristallen op je filter he? Voor je werder gaat die wel verwijderen, komt allemaal in je olie en dan moet je het er naderhand weer uithalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net een verse batch aan het testen dus te stoned om een lang antwoord te geven :o

 

@ kees:

 

butaan uit een campinggastankje ofzo heeft door de mercaptaan altijd een vieze smaak

is wel voor een groot deel te zuiveren met een koolstoffilter of actieve kool compartiment in je buis en door je olie goed te wassen met petroleum ether en water maar je krijgt de smaak en geur(zwavel) er nooit helemaal uit

 

grote/kleine buis...

ik gebruik tegenwoordig een set van 5 rvsbuisjes van 25X2,5cm maar dat is meer omdat ik het leuk vind om ze met z'n 5en geladen klaar te zien staan voor actie

ik spuit er 1 hele(300ml) bus in leeg

heb ook buizen van 50x2,5cm en daar gaan 2 bussen doorheen

uit de lange buizen komt verhoudingsgewijs meer olie maar van een mindere kwaliteit (beide bijna verwaarloosbaar verschil)

komt volgens mij dat door de lengte het gas langer in contact komt met je plantmateriaal

maar als ik 1 bus door een lange pijp heen blaas heb ik toch echt ...significant!.. :) minder olie (eindelijk een kans om significant te gebruiken :) )

als je echt krap zit kun je je plant beter goed skuffen en de skuff gassen

maar dat is eigenlijk alleen goed te doen als je een machinale skuffmachine hebt

 

als je er aan kunt komen is hexaan een goedkoop alternatief omdat je dat door afdistileren voor meerdere batches kunt gebruiken

(als je toch al een distileerkolf hebt omdat je je hexaan wilt hergebruiken kun je het ook zelf uit petroleum ether distileren)

 

glasbuis

lijkt me erg cool om je gas door het gruis heen te zien zakken maar ik vind glas veel te kwetsbaar als gereedschap voor een stoner

van m'n labglas breek ik ook met grote regelmaat iets :nerd

ik maak wel 's een rvs buisje voor iemand en dat kost hem 2euro per centimeter buis(compleet met toebehoren) en die dingen gaan levenslang mee, zo'n glasbuis houdt het bij mij misschien een maand of 2 uit

 

 

hm...toch een lang antwoord, goeie actieve shit dus die verse olie

helaas maar een gram of 4-5

morgen het andere knipsel maar 's gassen :)

 

heej whazzup ;) wassup?

'kheb 5 zakjes met onbekende maar verschillende knipsels

als ik van alles een testbatch heb moeten we maar 's gaan proeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een keer @kees

 

het gas blijft in je buis niet vloeibaar door de druk maar door de kou

als je gas in het schaaltje is staat het echt niet onder druk maar als je het koud zet blijft het uuuuren lang vloeibaar

 

een gasbuis met slijpstukken klinkt misschien leuk maar als je 's een keer geen zin hebt om je gear meteen schoon te maken krijg je die er door het opgedroogde olie residu niet meer uit

is me ook al overkomen en heeft me een leuke sep.funnel gekost :nerd

 

 

 

 

 

nog maar een keer @ kees

 

wies die gast naast je op de foto man?

ziet er erg bekend uit

 

 

he tomas ziet er goed uit :o

wat voor afmetingen heeft zo'n o'kiefbuis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Motorhippie

De buis heeft een diameter van 2,88cm en is 30 cm lang.. Ik heb 1,5 bus gas gebruikt, maar ik wil de volgende run eens 2 of meer bussen proberen.. Vooral de standaard is erg handig en heb je je handen vrij (behalve dan dat je de gasbus vasthoudt)

Dankzij de lage dollarkoers en een kleine inkoopactie viel de prijs ook mee, zo'n 40 euri voor het setje.. Ideaal voor de kleinere oliestoker :nerd

zoals me geleerd is heb ik het afval eerst met een keukenzeef gemalen..

 

gallery_6949_3977_112128.jpg

 

 

en vullen maar..

 

gallery_6949_3977_3245.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit tomas, heb je gewogen zodat je straks kan kijken hoeveel olie je er uit gehaald hebt ?

 

Veel succes met extraheren!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@motorhippie: Dat lijkt me een uitstekend plan. :nerd

 

@esmee: Volgens mij heb je het vannacht naar je zin gehad, je bent zo mild vandaag :o Nou moeten we nog steeds die videoproductie doen he? wellicht een leuk projectje voor de kerstvakantie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nog steeds aan het wachten op m'n okief gerief... vertrokken uit usa op 26nov, in brussel op 30nov, 12dec brief in de bus van de douane met de vraag om het factuurtje door te faxen ;) Mijn visa uittreksel doorgefaxed (daar staan de items niet op, khad een heavy duty tumbler en bho buis)... vandaag 19dec nog steeds geen pakje :(

 

i wanna make a new batch :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's zuur bon..heb je het ondertussen al? hier geen enkel probleem gehad met okief, alles verliep soepeltjes..

 

Wat nog over is van de killer kush olie..

 

gallery_6949_3977_55601.jpg

 

 

M'n olie wordt een beetje korrelig, komt dit doordat ik geen ethanol/alcohol heb gebruikt om het vloeibaarder te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ie ook hard tomas? Bij mij droogt hij uiteindelijk keihard op in het cupje als ik helemaal niks doe, maar hij doorgaat eerst een aantal gradaties van stroperigheid. Geen alcohol toegevoegd / al vervlogen inmiddels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nog wel enigszins smeuig, maar niet meer zo plakkerig en vloeibaar als voorheen.. niet dat het heel veel uitmaakt, maar wat is de methode om die korreligheid tegen te gaan?

 

Ik moet het nu wel eerst verwarmen om het makkelijk smeerbaar te houden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vloeit hij ook niet als je hem gewoon verwarmt Tomas? Druppeltje ethanol wellicht toch niet onpraktisch. Als hij zo dik is verwarm je hem snel al teveel, en da's ook zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies, echt praktisch is het niet... Ik zal eens op zoek gaan naar ethanol ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

apotheek, klein flesje zuivere ethanol (aangeven dat je het voor kruidentinctuur wilt gebruiken bijvoorbeeld, inwendig gebruik). Doe je jaren mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tijdje gelden ook hasjolie gemaakt en heb nog steeds een beetje want dat spul is mij te heavy aangezien ik om de een of andere reden er altijd bij zit te zuipen vandaar dat ik nog wat heb maar wat ik eigenlijk kwijt wilde is dat de olie die ik heb gemaakt afkwam van de jackberry knipafval ;)

 

deze is echt mooi blond maar word bij mij niet hard blijft gewoon soepel kneedbaar hoe kan het dat het bij jou ( tomas ) hard word weet iemand dit.

 

 

daarbij nog een vraag ik heb van de jackberry afval dus blonde hasj gekregen nu heb ik ook is wat 'gewone' hasj gemaakt en in een folie gedaan moet hem nog ff goed persen maar deze is pik donker ;) hoe kan het dat het van de zelfde plant tog een andere kleur hasj komt ( deze rookt wel miere zoet :no )

 

 

tnxx mates

 

greetzzz masteryero

 

ps: @ whazzup wat is kruidentinctuur ??? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is alles goed binnengekomen! Eerste jack hammer olie is ook al gemaakt... En idd als je het een tijdje laat staan wordt het helemaal hard. Ik had ook graag wat stroperige gehad, maar denk toch niet dat ik er ethanol ga bij doen, da ga zeker en vast proeven denk ik... Dan liever het beetje verlies bij het verwarmen.

 

med_gallery_9859_1781_1310230.jpg

 

med_gallery_9859_1781_636890.jpg

 

med_gallery_9859_1781_2395999.jpg

 

med_gallery_9859_1781_1145828.jpg

 

 

De stasch 'partly' gheghe

 

gallery_9859_1781_1089436.jpg

 

 

:verrygood

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zo zeggen dat het caramel is :verrygood

 

idd niets meer aan doen

 

smoke ze bon!!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys! Ik vind dit mijn beste ronde tot nu toe... Bij een close up van de olie zie je veel minder contaminaties dan bij mijn honey-bee extractor :verrygood

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, in het kader van de internationalisering maar effe internationeux :rofl

 

We had another BHO cooking session. A lot of raw skuff, mixed with some fine grinded weed. Total of almost a whooping 160 grams of oil! A few pics on-site :huh:

 

The basic solution is already very dense. We had about 3 of these bowls. This one was resting a bit after extraction. You can see the BHO forming on the inside.

gallery_5211_628_31897.jpg

 

 

"Boiling" it down in hand-warm water - this is production!

gallery_5211_628_182932.jpg

gallery_5211_628_187266.jpg

 

 

BIG bubbles :wOOt

gallery_5211_628_81965.jpg

 

gallery_5211_628_260735.jpg

 

gallery_5211_628_126509.jpg

 

gallery_5211_628_77083.jpg

 

 

Keeping the sides of the bowl clean

gallery_5211_628_18285.jpg

 

 

Getting there..

gallery_5211_628_164669.jpg

 

 

New desktop? Liquid gold!

gallery_5211_628_53009.jpg

 

gallery_5211_628_359221.jpg

 

 

Big bowl.. 160 gr of oil.. :verrygood

gallery_5211_628_110235.jpg

 

 

I had some Amnesia Haze and Afghani leads from this summer, so while we were at it...

 

The Amnesia Haze oil

gallery_5211_628_50670.jpg

 

 

Result. A bit less but still :D. 13 grams nice amber AH oil (bottom two cups), 10 grams of very thick Afghani Skunk oil (right cup) and some rest oil. Still about a gram or two so in the bowls. Will let that dry and scrape it out. It will be rock hard that way.

gallery_5211_628_155062.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

just a few more..

 

Afghani Skunk oil, this is made from the remains of the Anesthesia seeds grow. Very thick, dark amber oil.

gallery_5211_1716_18178.jpg

 

gallery_5211_1716_159387.jpg

 

gallery_5211_1716_61595.jpg

 

gallery_5211_1716_29782.jpg

 

gallery_5211_1716_96051.jpg

 

Not ready for potting up yet as you can see. Especially with thick oil it can take a while before all the gas is out. A drop of ethanol can speed up the proces a bit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Wazzup,

Bij mij wordt het ook keihard in het cupje ,kan ik die brokken in een flesje doen en dan met ethanol stroperig maken of mag/moet die ethanol eerder worden toe gevoegt ?

Brokjes krijg ik makkelijker in een potje dan een kleverige massa

 

Jullie gebruiken ook skuff ,is het ook mogelijk om ice-o-later hash te gebruiken ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...