Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dope

Hasholiefoto's

Recommended Posts

Als je BHO helemaal laat uitdrogen op de bodem dan kun je het inderdaad alleen nog maar uitbikken :verrygood. Vaste BHO oplossen in ethanol kan zeker, zo maak ik mijn schalen ook altijd schoon. Flesje van de apotheek: lichtbluawe label Tndo's Alcohol 96% zuiver ethanol. Als ze je iets in je handen douwen wat minder dan 4 euro kost is het zeker niet het juiste.

 

Je hebt echt maar een klein druppeltje nodig om het vloeibaar te houden, je wilt tenslotte geen alcohol gaan roken. Dus het moet indikken tot echt dik stroperig. Met een beetje verwarmen in een bakje met water wordt het dan voldoende vloeibaar om te schenken. Als je voldoende hebt werkt een spuitje ook goed. Let alleen op met water, opening met een rubber dopje of een schroefje afsluiten en dan met de uitgang naar beneden in een smal glaasje warm water zetten, goed afdrogen als je het er uithaalt ivm de mogelijkheid tot morsen van water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde ook nog even melden dat hij weer heerlijk is coby! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

of leg de kom in de vrieser dan kan je het schrapen met een stanley mesje een koud mesje werkt het best en snel werken het zijn dan een soort van glassplinters die je dan ergen kan doen succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse Warlock/Jackberry olie.. :P

 

gallery_6949_3977_46607.jpg

 

In grampotjes en in de mini-stashbox.. :o

 

gallery_6949_3977_46207.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P zal een lekker olietje zijn, warlock is heel geurig! Voorlopig weer voldoende voorraad he Tomas :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey whazzup,

 

Nu ik even een stukje terug lees hé, heb ik een paar vraagjes voor je...

 

Dat lekkere olieassortimentje,

 

Hoeveel busjes gas heb je daar ongeveer voor gebruikt,

Hoeveel afval/fluf ?

 

En je hebt je turkey baster weer misbruikt toch ? (letterlijke zin van het woord, dat ding is om een turkey te basten (vaaaaaag werkwoord, I bast, You bast, He basts etc..).)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee hoeveel gas ik heb gebruikt eigenlijk. Nee, ik was aan het helpen bij de grote klus, nadat die afgelopen was heb ik de lange pijpen met mijn eigne afval gevuld, gaat wat sneller. Door die 40 cm pijpen gaan twee grote bussen gas per stuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen

 

Gisteren ook maar eens een mijn honeybee ter hand genomen en er 3 flesjes gas doorheen gespoten :smoke

En zie hier het resultaat :lol:

 

gallery_6458_4827_26697.jpg

gallery_6458_4827_652207.jpg

gallery_6458_4827_32675.jpg

gallery_6458_4827_134938.jpg

gallery_6458_4827_463828.jpg

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al een aantal keren hasholie gemaakt

Meestal met knipafval / topjes fijn knippen

Een week in alcohol van 96% laten weken

Daarna goed filteren en dan uit laten dampen

Dit koste een klein vermogen aan alcohol (20 euro per liter)

Immers de alcohol verdampt en er blijf niets van over

 

Uit mijn alcohol stook tijd had ik nog een 2 liter kolf en een distilleer apparaat

Nu heb ik flink wat buiten weed in 1 liter alcohol gelegd en dit terug gedestilleerd naar 200 ml

Dit geeft al een flinke besparing

Nu zit er nog wel veel andere stoffen in en die wilde ik er ook uit wil filteren

In het boek i love it van dhr meredith vond ik een methode

Daar stond beschreven hoe je dmv dunne laag chromatografie de olie kunt filteren

En zo een heldere vloeistof over moest houden

 

In een poging dit ook te doen heb ik op marktplaats een glaswerk gekocht

Ook heb ik wat aluinaarde aangeschaft en ben begonnen met filteren

Ik gebruik alleen ipv petroleumether alcohol

Dit gaat zeeeeeer langzaam om 100 ml te filteren heb ik zeker 6 weken nodig

Ik ben alleen niet tevreden over het glaswerk wat ik als chromatografie kolom gebruik

Deze is te kort en filtert de olie niet zo goed als ik zou willen

Nu heb ik een glasblazer gevonden die dit soort glaswerk op maat maakt en laat daar een nieuwe kolom blazen

Daarover later meer

 

Ik heb alleen geen foto's van het weken en distilleren

gallery_19024_6257_1365772.jpg

 

gallery_19024_6257_234005.jpg

 

Grtz guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey forumers

 

vandaag mijn knipafval/fluffie toppen van mijn buitenplanten de laatste bewerking gegeven voor ze op de afvalhoop belanden.. :)

Had het de laatste week al een keer over de grove zeef gegooid voor een lekker stukkie hash en vandaag was de olie aan de beurt.. :)

 

Totale vangst 57gr Hazehash en 5gr lekkere olie... :D

 

med_gallery_6458_6682_508025.jpg

 

med_gallery_6458_6682_323852.jpg

 

med_gallery_6458_6682_550001.jpg

 

gallery_6458_6682_98320.jpg

 

gallery_6458_6682_548476.jpg

 

gallery_6458_6682_1105391.jpg

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, wat ziet dat er weer "heerlijk" uit. Ideaal om heel je dag om zeep te helpen, neem ik aan? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja Ovred knalt er goed in.. :D :)

Niet iets om een dag mee te beginnen.. :)

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruiken jullie droog knip afval voor de extractie of mag dit ook vers geknipt zijn?

 

Groete M-pire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guess who,

 

Ik denk dat je de chromatografiekolom niet gebruikt zoals deze gebruikt dient te worden. Wat de kolom doet is dmv het medium alles vertragen met doorstromen, met pure zwaartekracht zou je vloeistof natuurlijk binnen seconden er doorheen stromen. Je alcohol loopt er nu vrij rap doorheen, dit neemt je olie mee (je olie moet in alco zitten, transportvloeistof).

 

De alcohol stroomt door het medium heen, meestal kaliumaluminiumsulfaat=Aluin. Omdat alle stoffen een eigen formaat/structuur hebben bewegen alle stoffen zich anders door het medium heen. De aluinkristallen hebben een bepaalde microstructuur (oppervlak) waar deze moleculen geremd worden waardoor je alcohol het snelste gaat en andere stoffen op een andere snelheid, je hebt alleen altijd alcohol er in zitten, dat blijft overal zitten. Je moet verschillende fracties gaan tappen, je wilt dus alleen de THC aftappen en de rest van de stoffen laten zitten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bakje BHO gemaakt van Afgaan knipafval..

 

gallery_6949_3977_72645.jpg

 

gallery_6949_3977_26236.jpg

 

gallery_6949_3977_97650.jpg

 

gallery_6949_3977_83696.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< :wacko: Jep blijft lekker.. :wacko: :blink:

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik heb een vraag,als je knipafval nu eerst een tijdje in de pollinator laat draaien en daar bho van ga maken werkt dat ook?of word de buis dan te vol en kan het gas er niet doorheen?ik heb er eens iets over gelezen op het forum maar kan het niet terugvinden.greetz shadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar toch mengen met wat wiet anders verstopt je buis inderdaad. Je hebt zo veel minder gas nodig natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnnks wazzup ik dacht al zoiets .ik ga het snel proberen en dan horen julliie het van mij.greetz shadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even mogelijk ten overvloede: Ik bedoel minder gas omdat je minder pijpen te doen hebt. Niet minder gas per pijp. Geeft ook schonere olie. Niet lekkerder, van blaadjes is lekkerder :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

middag mensen .ik heb vandaag olie gemaakt met afval dat ik eerst 3 kwartier heb laten draaien in de polinator en met het skuff en beetje wiet er doorheen in de honeybee gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat de olie gemaakt van blaadjes toch lekkerder smaakt zoals whazzup al zei.maar het heavy is heel stoney.ik houd het toch maar lkkr bij de ice-o-later die vind ik al heftig zat.afentoe wel wat olie maken voor het sfeertje,maar roken hoef ik het niet meer(te heavy voor mij haha)ik ga vandeweek weer ff bubblen en dan zal ik wat bubblehasj vermengen met beetje olie ,ff kijken hoe dat smaakt,maar zal ook nog wel een uitzoekerij worden voor juiste verhouding.maar dat komt ook vast goed.greetz shadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_40_231_188407.jpg

gallery_40_231_192220.jpg

gallery_40_231_368426.jpg

:(

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeer smakelijk uit Aad!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbrengst Aad, en roolt het een beetje lekker weg??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...