Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NoNonSense

5 x Candy Kush 4 x Extrema onder 400 watt hps

Recommended Posts

@skunkmonster en appel, inderdaad :D

 

@sensi life, zal ik zeker doen. En ik hoop dat ze de naam waar maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik net ging kijken trof ik dit aan bij één plant.

 

gallery_39103_16662_38192.jpg

gallery_39103_16662_64399.jpg

 

Het klimaat is netjes op orde en heb de laatste twee beurten alleen kraan water gegeven.

 

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Ik vind het er verontrustend uit zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingsgevoelig, (hele) droge aarde heeft ook een hoge ec, de 1.4 van eerder kan het ook gedaan hebben, er zit er soms 1 tussen die er minder goed tegen kan, vooral met zaailingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik er van uit dat die ene het gewoon minder lekker vindt. De andere staan er een stuk beter bij, voor al de madscientist x jackberry doet het goed. De tensio is niet boven de 150 geweest. Ik probeer het nu niet boven de 120 te laten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is toch wel voedingsgebonden naar mijn mening....

 

boer krasi zal er wel opzitten ;)

 

hou ze goed in het oog daar!

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey NoNonSense, Zou me ook niet zo druk maken om 1 meske die wat gele puntjes vertoont, dit gaan lekkere compacte bossige dames worden, benieuwd wat ze weer gedaan hebben na de laatse foto-update.

 

Succes weer! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sensi life, ik ben er nu van overtuigd dat het voedingsgebonden is. De madscientist x jackberry vertoont nu ook tekenen van overvoeding. De bladpuntjes zijn een heel klein beetje lichter. Ik hou ze zeker goed in de gaten. Was alleen het hele weekend weg. Mijn moeder heeft de dames dus één keer gewaterd om de tensio niet to hoog op te laten lopen.

 

@el oro, thanks :) Helaas vertonen de andere nu dus ook tekenen van te hoge ec.

 

Update

 

Het is nu dag 21 groei.

 

Het klimaat

 

De luchtvochtigheid blijft nu in de buurt van 50% RH zitten. De temperatuur komt in de nacht niet lager dan 19.2 graden en overdag niet hoger dan 27 graden. Naar mijn idee prima.

 

De voeding

 

De dames vertonen dus tekenen van te hoge ec. Gister hebben ze elk 500 ml kraan water gekregen. Vandaag hebben ze elk 700 ml water met voeding gekregen. 2 ml/L bio-heaven, 0.5 ml/L bio-grow. EC 1.2 en pH 6.0.

 

De planten

 

Ze zijn lekker op dreef. Heb ze vrijdag avond getopt. De laagste plant was 16 cm.

 

foto's

 

Best wel wat hoogte verschil, de middelste twee zijn de madscientist x jackberry.

gallery_39103_16662_656506.jpg

gallery_39103_16662_4403457.jpg

gallery_39103_16662_3207428.jpg

gallery_39103_16662_762349.jpg

Lekker dikke stam :)

gallery_39103_16662_1488776.jpg

gallery_39103_16662_2773765.jpg

gallery_39103_16662_993491.jpg

 

Dat was het wel weer :)

 

Op of aanmerkingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel okee toch?

Nu ze jong zijn kunnen ze iets beter tegen een hogere EC, straks in de bloei is dat anders, voeden op maat is dan de way to go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het gaat wel okee. Moet ik dan in de bloei gewoon een minder hoge EC meegeven met het water. Of zorgen dat de EC in het medium laag is. Want als dat zo is weet ik niet exact hoe ik dat zo even voor elkaar krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bob, Hopelijk gaan ze wat gewicht moeten dragen in de nabije toekomst.

 

Update dag 23 groei

 

gallery_39103_16662_259579.jpg

gallery_39103_16662_530414.jpg

gallery_39103_16662_288874.jpg

gallery_39103_16662_181356.jpg

gallery_39103_16662_243534.jpg

gallery_39103_16662_493678.jpggallery_39103_16662_143183.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lust een indica wel wat voeding hoor, kijk naar je plant.

Er zijn genoeg indicaties die je kunnen sturen hoe te voeden, af en toe een dagje alleen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vanochtend weer voeding meegegeven. Ik vind de planten er uitzien alsof ze meer voeding kunnen gebruiken. Maar ze hebben ook lichte punten wat weer duidt op te hoge EC. Lijkt me dus dat ik dan bij elke waterbeurt voeding mee moet geven met een minder hoge EC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat ze er wel mooi donker groen uitzien en ze zien er mooi glanzend uit! dat wijst er toch op dat ze het naar hun zin hebben!

ik vind niet dat ze er uitzien dat ze veel meer voeding nodig hebben.....

 

dat zou je idd kunnen doen nononsense

hoe regel je dit nu dan?

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef nu 2 keer voeding 1 keer water. Water is niet afgezuurd (gaat de volgende keer wel gebeuren). Water met voeding afgezuurd naar ph 6 en heeft een EC VAN 1.2. Ik zuur af met salpeterzuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte update.

 

Ik heb vandaag een nieuwe camera gekocht :D Het is een Nikon D5200 met 18-55 lens. Niet speciaal maar wel een verbetering. Heb er ook een 1000 watt film lamp bij gekregen waar ik de hele boel goed mee kan belichten.

 

Hier wat foto's

 

gallery_39103_16662_83794.jpg

gallery_39103_16662_150011.jpg

gallery_39103_16662_470311.jpg

gallery_39103_16662_490161.jpg

gallery_39103_16662_435680.jpg

gallery_39103_16662_220817.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je toch wel een mooie aankoop gedaan Nonsense, en dat zie je, mooie scherpe foto's van lekker bossige indica dames.

 

Ik kan het mis hebben maar volgens mij als ik ze op deze foto's zie mag je wel wat omhoog met de voeding en de watergift, maar daar zijn de meningen wel een beetje over verdeelt.

 

 

Succes met je indica dames! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :) ik geef nu vaker water met minder hoge ec. Ik ben het met je eens. Vind het ook een beetje te lichte kleur. Dit was net voordat de lamp aan was. Kan dat verklaren waarom je zegt dat ze meer water kunnen gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als ze net wakker worden van de zonsopkomst zien ze er wat dufjes uit...net als wij.

Ach ja je tensio geeft het ook wel aan natuurlijk, maar dan nog is het verschillend per plant, dus voelen aan de pot.

Bij mij is het zo in dit stadium, 4 hebben best dorst, 5 wat minder en 3 veel minder, dat zijn ook de 3 die het in het begin moeilijk hadden, toch wel mooi om te zien toch?

 

Bij mij in de vriendenploeg heeft de 1 ook veel meer dorst dan de ander! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja dat is wel herkenbaar :P

 

Volgens mij heeft mijn tensio het gister begeven. Hij gaf 500 aan terwijl er net een uur geleden water was gegeven. Nog maar weer een keer in water leggen en resetten.

 

Over een paar dagen in de bloei? Wat denk jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even je tensio resetten, zit er nog wel water tot bovenin de buis?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij ligt in water nu. Had wel het idee dat er minder in zat dan toen deze gevuld was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks even kijken of hij weer 0 aangeeft als hij in het water staat, en dan even iets met de knop ingedrukt houden maar kan er even niet op komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Casto wat je zegt, weet het alleen zelf ook niet meer precies, is wel te vinden op google.

Als je grond onderin de pot droog is waar de kegel zit zeg maar, en je steekt de tensio er weer in nadat je hem gevuld hebt, zal hij weer snel leeggetrokken worden. Je moet proberen je tensio in vochtige aarde rechtsom in te draaien, de meetkop 1 cm boven de aarde.

 

Vandaar mijn drains in de grond, die houden de hele pot vochtig en niet alleen bovenin.

 

Als ik water geef en de tensio staat op 200 soms nog hoger, dan weet ik dat ik extra moet geven, na 2 uur staat hij dan netjes ergens tussen de 50 en 90, kijk ik de andere dag voor de watergift en hij staat ergens tussen 120 en 150 ben ik tevreden, staat ie hoger, hebben ze dorst en geef je wat meer water.

 

Maar dit is per pot verschillend wat ik al zei, dus even optillen, voelen en je planten lezen, maar dat is best lastig.

 

Voorbeeld bij mij nu 21 dagen 12/12: sommigen hebben al 2 dagen bijna niets gehad, anderen in 2 dagen bijna een liter, en er zitten er tussen die een halve liter hebben gekregen, best veel verschil hou je daar geen rekening mee, verzuip je diegene die minder nodig hebben!

 

Weet de hoogte van je planten niet precies, maar planten uit zaden van een indica soort kunnen best wat voorgroei hebben, ze groeien minder hard door en gaan sneller in de bloei over het algemeen.

 

 

Succes weer!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@casto, dankje. Ik ga even googlen.

 

@el oro, ik zal je raad opvolgen. Ik lette inderdaad bijna alleen maar op de tensio uit 1 pot. Ik laat zo ook nog even laten groeien. Thanks voor je advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...