Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
salvati

Cannabis olie bitter

Recommended Posts

Heb Cannabis olie gemaakt (wilde olie maken als Rick Simpson), maar het is niet te gebruiken zo bitter. Wanneer ik het genomen heb, ben ik een paar uurtjes misselijk.

Heb van iemand eerder de verdunde olie gekocht, deze was wel bitter, maar niet zo bitter. Verder word ik daar ook niet misselijk van, maar krijg er juist erge trek van.

Wat ik anders heb gedaan dan Rick Simpson, is de tijd van trekken (hij spreekt over 3 minuten, 'k heb het 2 dagen laten staan met het idee dat er dan mogelijk meer goede stoffen opgenomen worden in de alcohol) en de Cannabis was niet gedroogd.

Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan en is het nog wel goed/verstandig de olie te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je het mee gemaakt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een luchtpompje gebruikt?

en welke alcohol

en hoe hoog verhit

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog teveel alcohol percentage erin waarschijnlijk.

 

en volgens mij is het beter om droog product te gebruiken.

 

als er hash word gemaakt van planten die net geoogst worden heet dat "life-hash" Jij hebt dus "life-olie" gemaakt en wellicht is het daarom zo bitter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure AHO (ook al is het helemaal uitgedampt) is altijd wel een beetje bitter/scherp, ik kan er ook helemaal niet tegen wat dat aangaat en gebruikte altijd aangelengd (neem al tijdje geen olie meer valt niet goed) met olijf- of hennepzaad olie, je kunt het ook nog aanlengen met honing (tip van Weetje eerder in ander topic) wat het ook weer een stuk zachter maakt.

 

Denk omdat je vers afval hebt gebruikt en langer laten trekken er (naast mogelijk onvoldoende uitdampen) veel chlorofyl in het eindmateriaal terecht is gekomen wat al snel erg vies smakend maar volgens mij ook stuk slechter te verteren is waardoor je misselijk wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het met alcohol 80 - 85 % gedaan. Geen takjes, wel blaadjes met kristallen en toppen.

Inderdaad ook een luchtpompje gebruikt, en het heeft niet gekookt.

Verder ook het vocht laten verdampen, het eindproduct is zowat nog dikker dan teer.

Bitter door de chlorofyl? Ja, dat zou natuurlijk goed kunnen. Misschien bekomt tinctuur dan beter en

is dat minder bitter. Maar ja, dan is het natuurlijk wel minder geconcentreerd. Ook nog maar eens

een keer proberen met heel droog materiaal en kort trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen beetje bitter, maar echt heel erg, op een hele rare bijtende manier. Het prikt in je mond en keel.

Niet van de alcohol, dat voelt anders. Misschien kan ik van het spul als het niet in te nemen is alleen nog zalf oid maken,

anders wel erg jammer om weg te doen. Op zich moet het wel heel zuiver zijn.

Maar ik dacht dat chlorofyl gezond/heilzaam is?

Van de honing had ik inderdaad gelezen, maar bedankt voor de tip(s), ik had het tot dusver niet gedaan vanwege het

feit dat ik misselijk van de olie word, maar misschien toch nog een poging wagen.

Had eigenlijk liever ook een heel CBD rijke soort gehad, bij voorkeur Charlotte's Web, maar tot dusver is het me niet gelukt

om daaraan te komen. Zo'n 6 % CBD is toch wel het maximum wat te vinden is. THC is wel heftig spulletje.

Maaja, 't is wel nieuw voor me, misschien ook een kwestie van wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook walnootolie pakken, maar honing lijkt me ook een goede vanwege een breed scala aan gezonde elementen. Die bijen vliegen van bloem naar bloem en nemen al die goede stofjes mee.

 

Probeer eens een beetje te verdunnen, als het je alsnog niet bevalt kun je het misschien weg doen aan iemand die het medisch goed kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De concentratie is niet zo belangrijk, het is meer de concentratie in je lichaam. 3 druppels puur zijn dus 6 druppels 50/50 verdunt maar het is wel beter weg te slikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als je het met een plantaardige olie verdund inderdaad, dat maakt niet zoveel uit.

Ik bedoel eigenlijk wanneer ik tinctuur zou maken, dan is het sterk verdund.

Weggeven durf ik niet. Omdat ik eerder een flesje cannabis olie had gekocht, en dat ging prima. Wil het pas weggeven als het zeker weten goed is.

Wil niet dat iemand anders er beroerd van wordt. Maar met honing ga ik proberen. Had het inmiddels al 50 % verdund met alcohol. Ga gewoon, voor ik verder iets aan de olie ga wijzigen, door een schep honing een druppel mengen. Wie weet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Is er geen bio-ethanol gebruikt met die bitterstof erin????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, aan de alcohol kan het niet liggen. Alcohol 80 - 85 % zonder toevoegingen. Heb er ook andere kruidentincturen mee gemaakt, die zijn niet bitter of slecht van smaak. Maar dat is niet verhit natuurlijk. En de Cannabis olie wel.

'k Zal het denk ik toch in de hoek van chlorofyl / vochtig plant materiaal moeten zoeken wat Ghost en Lostchild zeiden.

Zou tot dusver niet weten wat het anders kan zijn.

Edited by salvati

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, maar als het een suiker alcohol is

i.c.m. toevoegen zuurstof

en warmte

kan ik het prima begrijpen.

 

er resteert nog 20 % ter invulling van de alcohol

en in die hoek zou ik het zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een erg bittere smaak kan ook dominant worden als je veel zoet gewend bent. Daar kun je gewoon aan wennen. Na een paar keer gebruiken wordt het al draaglijk. Je kunt ook erg gevoelig zijn voor bitter (dat ben ik ook). Dat komt nog uit onze oertijd en gold het als waarschuwing tegen giftige planten, dan heb je gewoon pech :) Ik meng het ook met honing omdat ik van bittere etenswaren (bijvoorbeeld lof of grapefruit etc.) urenlang kan kokhalzen, net als een peuter :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soort Cannabis is Hollands Hope.

 

Tsja, wat je noemt betreft de alcohol Weetje, zou kunnen, dat weet ik niet, heb er geen verstand van, maar hoe zit dat dan als alles verdampt is? Want alle alcohol en water was eruit.

 

Ha ha Chassie, ergens toch wel grappig. 'k Ben inderdaad niet zo gecharmeerd van bitter, maar de eerdere olie (de gekochte) ging goed, en o.a. bijvoorbeeld paardenbloembladeren (toch ook behoorlijk bitter maar heb er soms gewoon zin in) eet ik ook en vind ik nog wel lekker op z'n tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vermoeden is al een tijdje dat het toevoegen van zuurtsof

i.c.m. suikers,koolstof of andere stoffen een negatief effect heeft op elkaar.

en/of in combinatie met water krijg je vet<>water+ zuurstof=troebel en bitter.

 

of de olie is gewoon te heet geworden

omdat het water pas op 100 graden gaat koken

dus 15 a 20 graden hoger dan alcohol behoeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 1e keer dat ik olie maakte met de EasyStill was ik ook te laat en was de olie veel te warm geworden.

Heb toen beetje alcohol in de EasyStill gedaan om de olie die wat aangekoekt was los te krijgen en kan me inderdaad nog heel goed herinneren hoe bitter de olie uit dat spuitje was (werkte wel als een tiet overigens) dus wat Weetje aanhaalt kan best flink meespelen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al met al veel goede ideeën en tips van jullie gekregen. Dank jullie wel. Valt nog wel wat te sleutelen aan de olie inderdaad.

Misschien het laatste stukje gewoon op de verwarming verdampen / indikken.

De olie van Rick Simpson wordt overigens wel boven de 100 graden verhit.

Lostchild, als jouw olie ook zo bitter was, en je hebt het wel gebruikt, zal hopelijk mijn olie ook geen kwaad kunnen.

En werken doet het idd zeker :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Let wel hoe meer je een olie verhit, hoe meer kans je loopt stoffen te creëren die niet echt goed voor je zijn zoals PAKs (polyaromatische koolwaterstoffen) die trouwens ook bitter smaken, zoals een verbrande geroosterde boterham of verbrand vlees van de bbq.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is ook zo. Daarom beter ook maar niet koken denk ik. Ga het sowieso ook opnieuw proberen voor beter resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Had je trouwens de groene of de paarse feno van Hollands Hoop???

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groene voor zover ik weet. 'k Heb er nog weinig verstand van. Ben een beginneling.

Zoek me suf naar onder andere een soort die ik eigenlijk zou willen; een soort met een hoog CBD gehalte.

Of eigenlijk 2 soorten voor 2 soorten olie; 1 voor overdag tegen de pijn maar waar je wel fit

bij blijft en 1 voor 's nachts om goed te kunnen slapen.

Heb nu Mickey Kush zaden gekocht.

Hollands Hope komt wel errug hard aan. Dacht dat het mislukt was (er zaten een paar zaden in de plant) en na een paar keer een druppel olie te hebben gebruikt en er gebeurde niks, dacht ik dat er door het zaad geen THC in zat. Vervolgens een derde theelepeltje genomen. Oei oei, dat had ik niet moeten doen.

Dat was een dag en een nacht op bed. Maar....'k had 2 dagen geen pijn.

Edited by salvati

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat is het probleem met oraal innemen.Je denkt dat er niets gebeurd, maar dan ineens knal boem.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg dat. Terwijl ik die eerste keren het voor de nacht had genomen en het dus bij die druppel(s) had gelaten.

1e nacht 1 druppel, 2e nacht 3 druppels. Niks. En toen later een keer op een ochtend dat 1/3 theelepeltje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...