Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

macerror

allerhande steahlt kledingkast met tlbuis t8 3 x 18 watt

Recommended Posts

gallery_7335_4882_2767544.jpglowa

 

gallery_7335_4882_1734130.jpggallery_7335_4882_148814.jpggallery_7335_4882_1387065.jpggallery_7335_4882_2382983.jpggallery_7335_4882_319412.jpg het staat weer heerlijk crea bea doormekaar wat een heerlijke makeover van wf

maar ik erger me er niet aan nee nee nee nee nee ,

julie mogen de picas door oplettend te lezen in de juiste volgorde zettten en kijk maar wat je doet .

een kledingkast uit de berging gehaald .

en ombouwen tot voorgroei etc kastje .

je ziet hier dat ik met de luchtuitlaten ben begonnen hier komen twee computerfans in om de lucht eruit te wapperen .

door deze helemaal boven in de kast te plaatsen probeer ik het licht te dempen omdat het een x-aantal x de bocht om moet .

in dit bovenste compartimentje komen tevens (hans ) de electra en schakelklok van de kast ,dezen blijven dan heerlijk koel ook .

je ziet dat ik dus ook heel basic gereedschap hebt gebruikt .

los nog van een niet afgebeeld broodmes waar de inlaat mee is gezaagd .

want dat is zo heerlijk aan deze 70ties kledingskasten het zaagt as een tiereleijer die hardboard ,

deze kast is ook heel licht van gewicht dus gemakkelijk te verplaatzen .

ook zie je dat er filterdoek is gebruikt voor tegen de muggen en andere ongedierten.

ik wil de kast lichtdicht hebben want zij die altijd op de bank ligt kan er niet tegen als eruit mn hobbykamer licht komt .

dat trekt ze niet en ik wil de lieve vrede wel een beetje bewaren hier in dit huis .

en tis voor de steahltheid ook meer profi .

want een kledingskast waar een reet licht uit shined is not profi en zeer ongesteahlt .

en haast heb ik er niet mee ,

alhoewel er zich hier in mn schedel wel plannen lopen te ontvouwen om herie stekjes te gaan trekken .

want ik heb ze nu nog steeds 18/6 staan dus het kan nu nog .

de muren of wanden worden witgekalkt je hoeft nu niet te scrolle als een molle om een witterskwast en een emmer witterskalk te gaan zoeken want die heb ik helemaal niet afgebeeld :likken: .

eerst het prototypje bouwen en dan pas gaan we de boel bewitterskalken .

ook zie dat er her en daar dan nog wat gaten in de leggers moeten worden aangebracht voor een goeie luchtstroom .

dat klopt ook dat heb je heel goed gezien .

en zo zie je dus maar weer dat als een computerprogrammaatje niet lekker loopt of beter gezegd

dat een vreselijk primaire computer bug mac niet van zn stuk brengt ne e nee nee nee .

en zo gaan die dingen hier .

ik doe lekker rustig aan met die verbouwing .

want tis allemaal maar hobby weetjewel .

 

ps '' wat je dus ook had kunnen zien is dat dmv allerlei nippeltjes je de leggers van hoogte kan veranderen .

en dat doe ik liever dan lampen in hoogte verstelbaar maken aan kettings .

want dat valt ook nog vies tegen om dat waterpas af te hangen .

ik ga liever de plantjes wat verhogen dan wel verlagen dan met een lamp lopen jojoen

 

gewoon genieten

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt lopende band kweken mac! Als ik het goed zie kan je kan je ook nog een extra etage creeren? Of heb je dan te weinig hoogte?

Hoe dan ook leuk projectje.. Ik heb ook nog zo'n kast staan hier.. Wie weet.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk project!

 

Klein minpuntje: Die TL-armaturen houden ongeveer een derde van het licht tegen! Het bovenste stuk van de buis schijnt het armatuur in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mac is volgens mij Aquariaan, niet?

dan zal 'ie wel TL reflectors kopen

als 'ie de ruimte heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan dat niet met die armaturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7335_4882_1854213.jpgalowa

 

ik heb de tl =buisjes aan de bovenzijde beplakt met aluminumtape zodat er geen kostbare lumes verloren gaan .

het groeien onder deze buisjes is me heel goed bevallen en geeft mooie korte gedrongen plantjes .

ok het duurt wel langer met de groei als onder mn hps-je maar ik ben hobbyboertje dus maakt dat niet uit .

alleen denk ik dat het 24-uurs gebeuren de groei nog extra geremd heeft .

dus ga ik er vermoedelijk 18/6 of veel waarschijndelijker 20 /4 mee draaien .

en eventueel hang ik er nog een paar buisjes bij .

ik heb deze armaturen bij gamma gekocht en daar zijn ze er heel goedkoop mee .

maar inderdaad zitten de buisjes wel diep in de armatuurtjes .

maar als je dat afplakt met dikke degelijke alutape kan dit licht niet naar boven shinen maar alleen via een reflexy naar beneden .

maar ik vind het wel makkelijk en vermakelijk ook zo n voorgroei /stekjes of autoflowerzadenkweekkastje erbij te hebben .

gallery_7335_4882_3089763.jpg gewoon genieten

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genieten it is!

 

Mac nog gefeliciteerd met je 1831ste post btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bekende armatuurtjes...

 

echter, de serie die na deze komt bij gamma ... (zelfde armatuur / ander model)

met een evsa ipv vsa heeft geen lumen verlies ;) ik heb ze allen kunnen ruilen

 

nieuwer model is platter en dicht ... als een soort bakje

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7335_4882_2549882.jpgalowa

 

ik dacht dat dit ook al evsa was maar ik weet het niet zeker maar het maakt me ook niet veel uit .

wel maken ze een zoemend resonerend geluid dus vandaar dat ik nog een stukje rubberen fietsband tussen de moer en de wei en ook tussen de schroef en de wij zit een stukje rubberen fietsband .

en dat maakt het zo goed als geluidloos ,

ik zit mog te mijmeren over hoe ik de kast lichtdicht moet maken .gallery_7335_4882_2022373.jpg

aaaaaah hier is die pica terecht gekomen het was ff zoeke mat had em zo gevonden ! :likken:

en kan je zelf zien dat ik hier niet een giga stuk uit mn nek zit te lullen maar dat het ook echt waar is .

gallery_7335_4882_112739.jpg kan iemand kontstateren of dit evsa is of maggineet ?

ik heb al twee fem autoduckzaden in de week gegooid want er komt me niet veel uit handen mometheel.

en moet ik dus moregen weer verder met dit project ,

via een x-aantal zwaar wiskundige berekeningen waar ik niet over uit zal weiden want is voor velen dan niet de meesten veels te moeiljk om uit te leggen .

heeft te maken met pie en ook de stelling van piet apegras en dan weten de meesten al niet meer waar je het in de naam van god allah en de maagd maria over hebt ,

maar de uitkomst is dat ik er nog 5 armaturen kan bijplaatsen alhierzood ,

en meteen tweede etage erbij is de tangus van de cosinas gedeeld door pie x=>dan y X x3,8 = 16 armaturen in totaal .

jajajajajahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :dribble: daar schrik je van he !

verders alles koel en flexy hieroodz,

 

en idd mirmar mn 1832e post alweer .

ik hoop bij 2000 de boel rond te hebben en ga dan een jaar sabbi .

 

@ vage kweekert'' ik ga moregen meteen langs gamma bedankt voor de tip .ook 6 euries ?

 

gewoon genieten

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kassie, doet me denken aan hoe ik voor tentjes tijd altijd bezig was..

die achterplaat kan in no-time los komen omdat die nogal dun is en snel vochtig wordt met plantjes in de kast en dan aan de randen gaat bollen, lucht en lichtlek en gedoe achteraf.

 

Op te lossen met plaatje 'echt' hout ipv die achterwand, wordt kast ook wat steviger van.

 

Lichtdicht maken kast: radiatorfolie met dubbelzijdig plakband en daar z/w folie tegenaan, beide kun je makkelijk de hoeken om krijgen, veel andere oplossingen zoals latjes nemen meteen kostbare centimeters in.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

He mac de knutselman.

 

volgens mij heb je geen EVSA, deze gebruiken geen starter en die heb je wel.

En voor zover ik het weet kun je met een EVSA geen T8 buisjes gebruiken, dus als je dan de armaturen zou willen omruilen verwacht ik dat het een stukje duurder wordt.

Maar dat zou je even kunnen navragen, met een T5 heb je wel meer dieptestraling dus een eventuele verandering biedt ook voordelen.

 

Hier een stukje over TL enz. http://www.green-fox...verlichting.htm

 

Let je er ook nog een beetje op dat je de plaat waar de buisjes aanhangen niet de hele ruimte afsluit, ik neem aan dat je straks van boven wilt afzuigen? anders blijft het te warm eronder denk ik.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...