Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GrowFreak

2 " Neopreen pluggen voor Netpots. Weet iemand hoe ik hier aan kan komen?

Recommended Posts

Weet iemand toevallig hoe ik aan Neopreen Pluggen kan komen voor 2" Netpots.

 

De afmeting is 2" (5 cm dus ongeveer)

 

 

Heb al iets op het forum gezien over Spaghetti slangen (Swim Noodles) voor in het Zwembad.

Bij de Action of de Blokker waren die voorheen te koop.

Maar die zie ik dus niet meer..... :-(

 

Heb volgens mij alle Nederlandse Sites wel zo'n beetje gehad...... haha

 

En zoeken op Aeroponics en Neopreen levert niet echt veel op.

In Amerika zijn ze makkelijk te krijgen blijkbaar.

 

Ben benieuwd hoe die Aeroponics gaan werken.

Heb in ieder geval al Mist sproeiers gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-bay. Geloof dat ik destijds minder dan 3 tientjes inclusief verzenden heb betaald voor 48 stuks. Kan je alleen maar mee clonen, bloeien moet je gewoon in een netpotje doen wat mij betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor Ponix, gaten in de bak, stek erin in een stuk neopreen plug (DWC) en aanschouw een wonder, was mijn manier op DWC ipv gekut met netpotjes en kleikorrels of steenwol, alleen water baby :icecream:

Als je plant laag houdt dan vanzelf support door wortelkluit en zetting van de plant, langere planten even de stam 'vastzetten' indien hij teveel naar 1 kant neigt.

 

DIe zwemnoodles.. moet je wel in seizoen zitten natuurlijk, nu ver te zoeken, mogelijk wel bij de speelgoedzaak nog ergens?

 

check dit

 

wil je online bestellen

klik

 

rest die bijna € 7 voor 1 noodle vragen dikke oplichters :thumbsdown:

 

perfect materiaal, inert, makkelijk op maat te maken (kartelmes zgna tomatenmesje gebruiken) en nadien zo weer schoon en je stammetje rot niet, goedkoop ook nog als je nagaat dat je uit 1 staaf van 1.8?mtr wel een rondje of 60 snijdt.

 

volgens mij hebben ze ze wel bij de intertoys ergens in een hoekje, daar zag ik ze altijd wel staan, Action alleen soms en de Blokker.. verschilt per Blokker denk ik :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je alleen maar mee clonen, bloeien moet je gewoon in een netpotje doen wat mij betreft.

 

waarom niet? Kun je dat toelichten? Het zou namelijk wel handig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom niet? Kun je dat toelichten? Het zou namelijk wel handig zijn.

 

 

Als je plant laag houdt dan vanzelf support door wortelkluit en zetting van de plant, langere planten even de stam 'vastzetten' indien hij teveel naar 1 kant neigt.

 

Daarom dus. Gewoon zorgen dat de boel goed blijft staan vanaf dag 1 en Sativa bestendig is.

 

Daarnaast heeft de OP het over aeroponics, dus dan is het afhankelijk van wat voor soort wortelkamer d'r is, want bv op zo'n aeroflo met een relatief kleine wortelkamer krijg je dus het 'effect' dat je wortels je plant OMHOOG gaan duwen (als het een beetje te goed gaat en de boel staat vol). Een netpotje met een paar hydro korrels zet zich 'vast' in de buis doordat de stam groter wordt en de boel ahw een beetje klem zet, dus dan heb je dat probleem niet. Daarnaast heb je dan bij aeroponics op buizen nog het voordeel dat als het water terugloopt naar het reservoir, dat je feitelijk een luchtstroom krijgt en het is zonde om die luchtstroom tegen te houden met neopreen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ponix

ik snap je, aero heb je niet veel diepte ook

 

begrijp wel hoe OP erop gekomen is.. die kant en klare aero kits hebben ook neopreen schijfjes en velen bouwen die na, netpotjes idd beter met zetten en wortelwerking als ze groter worden dan een schijfje wat geen houvast biedt en door wortelsstructuur ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

True, en dan is het je ook opgevallen dat die schijfjes bij de grotere kits (door de serieuzere bedrijven) al vervangen zijn door cups en dat ze alleen die plugs met cloners verkopen. Dat heeft dus met dat 'lucht' verhaal te maken en daarom was het standaard advies bij die kitjes om de pomp altijd te laten draaien. Met netcups kan je dus nat/droog opzetten. Maar goed, die standaard kitjes met die vierkantje geultjes zijn voor aardbeien, niet voor cannabis, da's in ieder geval mijn mening.

 

Ik ben overigens niet tegen 'houtje touwtje' oplossingen als het niet anders kan en met een oude onderbroek en wat tape kan je heus wel aero draaien, maar een GHE netcup kost 40 cent ofzo. Niet iets waar je op stuk loopt, ook al werk je met een miniem budget, althans, da's mijn aanname.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

 

Specially @ Lost Child Forum Junkie.

Had nog niet aan het zwembad gedacht.....

En online zijn ze dus ook niet echt duur. Die site was ik dus nog niet tegen gekomen.

 

Ik doe niet aan DWC trouwens.

Wil gewoon de stammen stevig in de Neopreen zetten.

(Of in dit geval dus Polyethyleen Schuim ;-) haha)

Ik gebruik vernevelaars(Sproeiers)

En de bodem haal ik dus uit de Netcups.

 

Netcups heb ik zo goed als gratis gekregen bij een dierenzaak met Aquaria.

Die man had een hele doos vol... (Van aangeleverde waterplantjes dus) Heb er meer dan 100 gekregen.

Heb hem maar een fles wijn gegeven :-)

 

Wie weet post ik later wel wat Pictures van de opstelling.

 

@Ponix: Wat bedoel je trouwens met Sativa bestendig....?

 

@ Boefje: Die tampons gaan wat mij betreft niet werken.

Die dingen absorberen. En ik wil juist geen absorberend materiaal.

anders had ik gewoon keukensponsjes in 4en gehakt :-p haha

 

But Thanks again.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild:

 

Polyethyleenschuim kun je trouwens het best snijden met een vlak en scherp mes.

Anders begint het behoorlijk te rafelen.

 

Heb trouwens ondertussen, mede dankzij de naam (Comfy-Noodle) die je gaf, een nog goedkopere gevonden. Verzendkosten iets meer.. Maar als je er dus meerdere besteld zijn ze echt goedkoop.

(€ 1,95 p/st)

 

http://www.xdropping...7mm-1600mm.html

 

 

Nogmaals dank :specool

Edited by GrowFreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...