Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bechje

experiment, zou het werken, advies welkom!

Recommended Posts

Vraagje, het gaat compleet tegen de standaard regels van kweken in, maar ik heb mijn medicijn nodig, dus ik moet iets.

Helaas heb ik na mijn rip de blauwe petten op bezoek gehad en is outdoorgrowen nu uitgesloten.

 

Gelukkig heb ik hier in huis een ruimte waar ik een tent kan plaatsen met stroom voor verlichting.

Nagenoeg onvindbaar, wij vonden de ruimte pas na 3 maand :D

 

Het plan, heel erg basic...2/3 planten in de tent en alleen lampen, geen afzuiging etc.

Uiteraard temp en luchtvochtigheid goed in de gaten houden, maar verder basic.

Dit ook omdat er geen mogelijkheid is om lucht naar buiten af te voeren (of in)

De ruimte is compleet donker, geen mogelijkheid tot lichtstress.

 

Wat denken jullie, ook qua verlichting? daar het ook niet te warm moet worden, de ruimte is goed geisoleerd nl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk.... Je leest al lang genoeg mee om te weten dat dit plan zuigt (slecht) aan alle kanten .

 

Nieuwe plek zoeken ..

 

Groenegroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat hem niet worden, Zonder afzuiging (en inlaat) geen verse lucht en temp en LV zullen erg ophopen.

 

Hoe groot is de ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indoor growen is iets heel nieuws voor mij en aangezien ik i Belgie woon en er hier fanatiek gejaagd wordt : http://www.wietforum.nl/topic/105213-5-plantages-opgerold-op-de-grensstreek/page__pid__1234046?do=findComment&comment=1234046

 

Is iets anders vinden hetzelfde als zoeken naar de welgekende naald in de hooiberg.

Daarom ook experiment, ik moet toch iets...

Aangezien de blauwe petten na mijn rip op bezoek zijn geweest en ik in mijn tuin helemaal niet meer kan growen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ruimte is 5 bij 2m onder een wschuine kap en geen mogelijkheid om lucht van buiten af of aan te voeren... :(

Edited by Bechje

Share this post


Link to post
Share on other sites

en is outdoorgrowen nu uitgesloten.

Da's de komende vijf maanden voor iedereen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ruimte is 5 bij 2m onder een wschuine kap en geen mogelijkheid om lucht van buiten af of aan te voeren... :(

 

Als je de ruimte pas na drie maanden vond is het wellicht een idee om de bouwtekening bij de gemeente op te vragen .... :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep als die daar ook niet op staat (A)

 

kleintentje en afzuigen inde zelfde ruimte ?

 

het gaat om de onderdruk om de geur je locatie niet te laten veraden, met 2 of 3 planten in een klein tentje is het denk ik al genoeg als je de deur een paar keer open en dicht doet, om aan de co2 verversing te komen die die ze toch nodig hebben,of anders richting gesloten systeem met co2 toevoeging gaan denken

 

anders een dak pijp/doorlaat laten maken verzin maar een leuke smoes, ( wasdroger oid) dan kan je daar afblazen en trek je waarschijnlijk verse lucht aan via de kier onder de deur

 

heeft de radio/forum stilte te maken die ruiming?

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen zet de lampen eens aan in je beoogde kweekruimte en ga zelf een tijdje onder zitten.

Als het te benauwd, of te warm, of te vochtig wordt is het op zeker ook een te slecht klimaat voor je plantjes.

Die houden nl van min of meer hetzelfde klimaat als waar je je zelf ook lekker in voelt.

 

Zoek eens op stealth kasten. Een kast die wegvalt in de omgeving of gewoonweg niet opvalt.

Misschien heb je daar ergens een plekje voor in huis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het plan, heel erg basic...2/3 planten in de tent en alleen lampen, geen afzuiging etc.

 

 

Strak plan ....

 

Zou het sowieso niet doen met 3 kids in huis en dan in Be!!!!!!! En zeker niet als je al bezoekt hebt gehad van de platte petten...

 

Kinderbescherming is ook niet mals als ze je pakken....weg kids!!

 

Ik zou een andere oplossing zoeken!

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval zou ik een scrog doen onder tl 5 armaturen, de 2 * 75 W versie, 2 of 3 stuks...

 

En dan met een klein afzuigertje in de kamer zelf uitblazen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Het plan, heel erg basic...2/3 planten in de tent en alleen lampen, geen afzuiging etc.

 

 

Strak plan ....

 

Zou het sowieso niet doen met 3 kids in huis en dan in Be!!!!!!!

 

Ik vind belgie een goed klimaat hebben om binnen te kweken, veel beter dan nederland voor het moment. Hier hebben we ni zoveel geastapo tacktieken...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze haar pakken en de kinderbescherming komt....dan weet ik nog niet of dat klimaat wel zo goed is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met kinderen zou ik het ook niet doen, heb al genoeg gezien in BE !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er geen andere verzwarende omstandigheden zijn, gaan ze echt je knideren niet afnemen omdat je een paar plantjes hebt staan.

 

Waarom zou zo een kleine operatie in eerste instantie al ontdekt kunnen worden?

 

En als ze met tl 5 werkt, is er weinig warmte ontwikkeling, dus weinig brandgevaar en het is niet te detecteren met een warmtecamera als mogelijke kwekerij.

 

Daarbij gaan ze volgens mij hier in belgie achter de grotere jongens aan, dat zijn meer bendes enzo.

 

Als je graag wat plantjes zet, zet er dan een paar en laat je niet door angsten of hebzucht sturen.

 

met kinderen zou ik het ook niet doen, heb al genoeg gezien in BE !!!

 

Je maakt me nieuwsgierig....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zelf eigenaar is van een woning waar hij drugs kweekt is bij betrapping zijn huis kwijt door verbeurdverklaring.!!!! (BE)

en waar gaan de kinderen dan heen ...die zijn dan toch de dupe van wat de ouders doen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eigenaar bent ja.....die regel gaat voor mij niet op.

Ik wacht ook eerst de voortgang van de aanvraag van mijn attest af voor medisch gebruik, voor ik begin.

 

Ik lees in ieder geval toch opties die mogelijk zijn, we zullen eerst maar eens een tent regelen en verlichting, en dan inderdaad eens zien en meten wat het doet qua temp etc als het aanstaat...

 

Sex ´n combi heeft gelijk, ze zoeken hier naar schuren garages etc die zijn volgeplant, afgehuurd vanuit Holland, 2-3 plantjes is geen prio.

Ik heb met een stukje pesterij te maken gehad, vervelend en je wordt wat voorzichtiger.....en uotdoor is een nono nu.

 

GW, de stilte is een medisch verhaal, waar ik nog steeds mee loop te stoeien.

 

Tnx voor de input! hier kan ik wat mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Sex ´n combi heeft gelijk,

 

 

tot ze aan de deur staan heeft hij inderdaad gelijk...buiten dat is het kids verhaal er nog, of je nu huurt of een koophuis hebt in Be zijn ze niet zo mals als hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Je maakt me nieuwsgierig....

 

ik ken mensen waar kind en gezin weet heeft gekregen van enkele plantjes bij een jong gezin.

zij hebben onmiddelijk andere instanties ingeschakeld.

 

1tje heeft 3 jaar in een instelling verbleven!

omdat de de situatie thuis niet kindvriendelijk was.

 

er zijn natuurlijk verschillen, je hebt flodder gezinnen waar naar niets gekenen wordt, maar ook serieuze gezinnen waar het wel "op normale manier" gebeurd, dit heeft er zeker ook met te maken!

 

maar ik spreek voor mezelf hoor, ikzelf zou het niet doen, in wat voor omstandigheden ook, maar dat is natuurlijk ieder zijn ding!

 

ik ben ook zeer afhankelijk van mijn medisch gebruik, weet dus maar al te goed wat het is voor medische patient om zonder te "medicatie" te ziiten, maar dan zou ik eerder al de papieren in orde maken en zorgen dat ik op rechtmatige manier cannabis kan verkrijgen ivm mijn medisch gebruik, hoe belachelijk het ook allemaal is!

 

moest ik mijn kinderen zien vertrekken zou ik zot worden en een gevaar zijn voor iedereen! zal me dus ook op alle mogelijke manieren daarvoor beshermen,als ik ooit in die situatie zit en als ik er ooit heb :whistle:

 

maar langs de andere kant snap ik bechje evengoed, het is gewoon allemaal absurt en gevaarlijk!

 

en langs de andere kant denk ik ook, dat als je zonder azfuiging en verse lucht, niet veel resultaat gaat halen.

niet het wietje wat je verwacht!

 

dus of het dan allemaal zin heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je schetst, wordt in Nederland een onbenoemde ruimte genoemd. Door geen of te weinig lichtinval, ventilatie of te geringe hoogte is het geen verblijfsruimte, zoals een woonkamer en een slaapkamer of een verkeersruimte zoals een gang of een overloop. Onbenoemde ruimtes grenzen aan verblijfruimtes of verkeersruimtes: ik kan me geen voorstelling maken van een onbenoemde ruimte die inpandig of uitpandig nergens aan grenst. Er is elektriciteit, de ruimte is bereikbaar (via een deur of iets dergelijks, anders zou de ruimte niet te bereiken zijn): dus op een of andere manier moet de ventilatie te verbeteren zijn. De inhoud van de onbenoemde ruimte is toch een onderdeel van de totale inhoud van de woning? Hebben er in de oorlog soms onderduikers ingezeten?

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zelf eigenaar is van een woning waar hij drugs kweekt is bij betrapping zijn huis kwijt door verbeurdverklaring.!!!! (BE)

en waar gaan de kinderen dan heen ...die zijn dan toch de dupe van wat de ouders doen!!

 

Dat kan ik niet geloven wat jij zegt, dat iemand zijn huis niet meer in kan voor enkele plantjes. Ik woon in belgie en heb nog nooit gehoord dat ze zoiets iemand hebben gelapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan google maar eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Je maakt me nieuwsgierig....

 

ik ken mensen waar kind en gezin weet heeft gekregen van enkele plantjes bij een jong gezin.

zij hebben onmiddelijk andere instanties ingeschakeld.

 

1tje heeft 3 jaar in een instelling verbleven!

omdat de de situatie thuis niet kindvriendelijk was.

 

er zijn natuurlijk verschillen, je hebt flodder gezinnen waar naar niets gekenen wordt, maar ook serieuze gezinnen waar het wel "op normale manier" gebeurd, dit heeft er zeker ook met te maken!

 

maar ik spreek voor mezelf hoor, ikzelf zou het niet doen, in wat voor omstandigheden ook, maar dat is natuurlijk ieder zijn ding!

 

ik ben ook zeer afhankelijk van mijn medisch gebruik, weet dus maar al te goed wat het is voor medische patient om zonder te "medicatie" te ziiten, maar dan zou ik eerder al de papieren in orde maken en zorgen dat ik op rechtmatige manier cannabis kan verkrijgen ivm mijn medisch gebruik, hoe belachelijk het ook allemaal is!

 

moest ik mijn kinderen zien vertrekken zou ik zot worden en een gevaar zijn voor iedereen! zal me dus ook op alle mogelijke manieren daarvoor beshermen,als ik ooit in die situatie zit en als ik er ooit heb :whistle:

 

maar langs de andere kant snap ik bechje evengoed, het is gewoon allemaal absurt en gevaarlijk!

 

en langs de andere kant denk ik ook, dat als je zonder azfuiging en verse lucht, niet veel resultaat gaat halen.

niet het wietje wat je verwacht!

 

dus of het dan allemaal zin heeft?

 

Veel hangt af van de omgevingsfactoren zoals je zelf aangeeft.

 

Ik vind het spijtig dat mensen zich zo moeten voelen als jij, je eigen vrijheid beperken in angst dat de staat je zal straffen. Dat is total domination of the mind.... Da zou ik ni aan mijn kinderen willen doorgeven.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru heeft gelijk: voor wederrechtelijk verkregen voordelen kan een bezwarend beslag (in België) of een conservatoir beslag (in Nederland) worden gelegd op onroerende zaken en overige vermogensbestanddelen. Het wederrechtelijk verkregen voordeel hoeft niet uitsluitend uit cannabisteelt te bestaan, maar kan bijvoorbeeld ook door diefstal of verduistering verkregen zijn. Als iemand niet op een of andere manier het wederrechtelijk verkregen voordeel kan (terug)betalen, kan nadat het vonnis in kracht van gewijsde is gegaan een woning, auto of pleziervaartuig verkocht worden en uit de opbrengst wordt het wederrechtelijk verkregen voordeel verhaald. Echter, als je 5 planten voor eigen gebruik teelt, is er niet of nauwelijks sprake van wederrechtelijk verkregen voordeel, maar hooguit van een privé besparing. De meeste mensen zullen dit wel kunnen betalen. Overigens lopen de meningen uiteen of een privé besparing als een voordeel kan worden aangemerkt. Bij de kapper, die zijn eigen kinderen knipt is dat niet het geval, maar de kruidenier die zijn boodschappen voor thuis uit de schappen haalt, moet de inkoopprijs hiervan in de kas storten. Maar bij een grote plantage, die al jarenlang draait, ben je gewoon de pineut. In Nederland mag een burgemeester, krachtens het bestuursrecht een woning voor enkele maanden sluiten, zelfs bij een kleine plantage. Overigens gaan niet alle rechters daar in mee.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

In overleg met mijn man, schoonmama, mijn ouders en broer en beste vriendin is er duidelijk een knoop doorgehakt.

 

Eerst ga ik een einde maken aan de discussie wel of niet kweken....het wordt een wel met steun van de fam.

Ik heb nu 2 keuzes, of kopen bij een straatdealer, of zelf growen....en weten dat het goed is.

De kids, daar hoef ik totaal geen schrik van te hebben, er liggen diverse rapporten bij diverse instanties ivm het autisme. inc jeugdzorg en kind en gezin..,.,.dankzij een valse melding bij jeugdzorg, de conclusie, ze worden uitstekend verzorgt en begeleid.

 

Dus back on topic!

Ik ben volop aan het inlezen, dit is het nu het idee....

Tent met reflecterende wanden van 60 x 60cm, 1 plant en scroggen en we gaan vanwege beperkte groepen werken met spaarlampen.

Verluchting ga ik nog moeten zien wat de mogelijkheid is ivm stenen wanden, afblazen in de ruimte is een optie voor nu.

Alle electriciteit wordt gedaan door een electricien (broer)

van de week gaan we op diverse tijden meten, lv en temp ivm schommelingen in de ruimte.

 

We gaan nu weer verder inlezen, tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...