Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Hele miniscuul kleine vliegjes, wat raden jullie aan

Recommended Posts

beste mede growers,

 

Ik had een kleine ronde afgerond, en in mijn knip/droogtentje welke ook als voorgroei hokje dient heb ik het knipafval een paar dagen laten liggen alvorens ik de hele vloer en zijwanden van de hok met glorix vochtige doekjes heb afgenomen en alles er weer blinkend uit zag.

 

Nu doet het volgende probleem zich voor:

 

na mijn 30 pp stekken welke in perfect staat van de stekken boer afkwamen in hele kleine aarde voorgroei potjes heb gezet gevuld met zaai en stek aarde van Intartuin aangevuld met wat symbiosos schimmels zie ik een flink aantal van de hele kleine miniscuul kleine vliegjes tussen de dames rond cirkelen.

 

Ze zijn nog ieler als fruitvliegjes maar ik vermoed wel dat het een aanverwand soort is, rauwvaren mug heb ik nog nooit gehad maar dat klink alsof die groter zouden zijn.

 

Wat nu te doen?

 

waarschijnlijk leggen die vliegjes eitjes in de aarde? kan ik dan de aarde behandelen?

 

of is het beter heel voorzichtig de aarde van de stekplugjes af te spoelen en ze in de inmiddels ingewaterde mapito met de worteltjes, voor zover die er al aan zouden zitten nu 2 dagen onder 18/6 T-Neon, los zodat ze zich hopenlijk direct in de mapito zullen vast zuigen?

 

Ik heb meestal betere resultaten als ik in aarde voorgroei, op de een of andere manier slaan ze bij mij op de mapito minder snel aan.

 

Oja, de mapito is dat nieuwe spul, 3 zakken in een doos, RFX-I of iets dergelijks, misschien is dit nog handig om te weten voor jullie?

 

Groet,

knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je deze vliegjes bedoeld is het varenrouw mug (1 a 2 mm)

gallery_34588_15690_563104.jpg

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,

 

gelukkig zijn deze anders, zeg maar de bekende fruitvliegjes maar dan veel dunner.

 

heel lichtblazen doet ze alle kanten op waaien.

 

Vermoed dat ze uit het knipafval van 2 dagen zijn ontstaan, maar wat doen deze vliegjes?

Eitjes leggen in de aarde en dan de wortels verzwakken?

 

wat is wijsheid? misschien signaalstrips aangezien ze er pas 2 dagen zijn, maar het lijkt alsof ze zich vermenigvuldigen, zie er steeds een aantal meer.

 

Aarde afspoelen van de stekplugjes, en dan met loshangende wortels, zal niet veel zijn na 2 dagen gelijk de pito in of aarrde behandelen, zal vast wel een speciaal middeltje zijn, maar overleven de dames zo'n behandeling als er nog geen halve liter aarde in de voorgroeipotjes (de kleinste) zit ,

 

Hoor graag jullie mening hoe te handelen!

 

Gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde... varenrouwmug en echt geen fruitvliegjes van je knipafval, dan zou dat ook moeten rotten ed.

Des te langer je wacht met aanpakken des te meer zul je er krijgen, ze nu in rfx zetten heeft geen zin, gaan de larven in je rfx :thumbsdown:

 

Toplaag potjes afdekken en heel droog kweken (op aarde) hebben ze pesthekel aan.

Neem vinden ze ook niet lekker en voor de volwassenen werken de vangstrips goed, alles wat daaraan plakt kan zich niet meer voortplanten.

 

Bijna niet te voorkomen dat je ze ooit eens krijgt als je op aarde kweekt, Intratuin aarde net ff wat snelelr dan GS aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vliegjes doen geen kwaad wel hun larve die bij en van de wortels leven..Dus moet je er voor zorgen dat iets de larven eet of zorge er voor dat ze niet meer neuken omdat ze hun eitjes niet kwijd kunnen..1 doe je met http://www.fruitvliegjes.net/fruitvliegjes-in-planten/ en de tweede manier doe je door 3cm metselzand op de aarde toe te voegen. Metselzand bevat geen zouten en de larve die er in zitten komen er nooit meer uit de vliegjes kunnen hun eitjes niet meer kwijt. ps GVD>>>.#$$#$%!!!Door de update ben ik 80% van mijn verslagen en foto's kwijt ik kan dus geen foto daarvan plaatsen....... :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de optie om de dames met voorgroeipotje en al in een emmer water te zetten, dan de aarde waar ze pas twee dagen in staan van de wortels af te weken en dan met wortelkluitje en al de pito in, ben ik dan niet van het probleem af of zal dit een te grote belasting zijn voor de nog tere worteltjes?

 

Het zijn maar 30 stuks dus qua werk valt het reuze mee?

 

De afbloei tent staat een paar meter verderop, zouden ze dan gewoon door de lucht inlaten de dames weer opzoeken? Kan de pito afdekken met radiator folie.

 

Gr knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook thripsen kunnen in een bepaald stadium (uit) vliegen.

En dan is er nog de witte vlieg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langs de growshop gereden en die wilden me een goedje aansmeren dat volgens hun info nog gevaarlijker zou zijn dan vertimex.

Heb dit vriendelijk geweigerd en uiteindelijk met singnaalstrips en een flesje soil attack van bio shark naar huis gegaan.

 

Heb inmiddels zo'n 15 vliegjes op de strips zitten en heb de indruk dat ik er niet veel meer zie vliegen.

 

Iemand een idee hoe de cyclus loopt van planten van de eitjes tot het uitkomen ervan en hoeveel dagen die beesten nodig hebben om zo veel larven in de aarde te leggen dat ze in staat zijn de wortels aan te tasten?

 

Ik heb de soil attack nog niet gebruikt, zou dat helpen tegen de larven van deze vliegjes?

 

Groet,

knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je de ph van het water aanpassen indien je van bovenaf water geeft en je een laag van 5cm wit zand aanlegt

 

ik heb ergens gelezen dat wit zand met de PH knoeit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig het lijkt wel of zoiets gewoon plaatsgebonden is. Ik heb nog NOOOOOIT in mijn 7 jaar van kweken ongedierte gehad. Of een herma. Eventjes afkloppen allich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag net een stuk tekst over dat zand en daar stond juist dat het niets doet met je pH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...