Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowsterke

burgemeesters kondigen actie aan voor gemeentewiet

Recommended Posts

http://www.l1.nl/video/burgemeesters-kondi...iet-13-nov-2013

 

Als minister Opstelten niet instemt met een proef voor legale wietteelt, komt hij de Limburgse burgemeesters tegen. Dat kondigde burgemeester Peter Cammaert van Roermond woensdagavond aan.

 

Cammaert was samen met burgemeester Paul Depla van Heerlen in Den Haag om met Opstelten te overleggen over legale wietteelt. Acht Limburgse burgemeesters willen de teelt legaliseren omdat dat veiliger zou zijn. Maar de minister voelt daar niets voor.

 

Bij een definitieve afwijzing komt er stevige actie, zegt Cammaert. "Dan gaan wij alle burgemeesters en politici in Nederland mobiliseren." Op die manier hopen de Limburgse burgemeesters via de Tweede Kamer een doorbraak te forceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het allemaal maar vaag een paar jaar geleden werd de burgemeester van Helmond zo'n beetje met de dood bedreigd omdat die voor een extra coffeeshop was en de Staat houdt het ook altijd maar tegen het is elke 3 jaar hetzelfde liedje. Ondertussen kan je zelf amper een coffeeshop starten en mag je ook niet kweken maar willen ze het zelf ook niet doen.

 

De reden dat het allemaal zo moeilijk gaat is waarschijnlijk omdat een paar criminelen tonnen met geld verdienen en ze dat niet willen verliezen. Kben benieuwd wie daar allemaal bij gebaat zijn. Als de staat de boel gewoon in handen zou nemen hoefden ze ook geen 6 miljard te bezuinigen denk ik zo.

 

Overigens ben ik zelf ook van mening dat het niet gelegaliseerd moet worden, maar met wat die hele politiek allemaal bekokstooft slaat het helemaal nergens meer op als je het mij vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij een definitieve afwijzing komt er stevige actie, zegt Cammaert.

 

Dus 'daar werk ik niet aan mee' is nog niet defenitief genoeg? :lol:

 

Dan gaan wij alle burgemeesters en politici in Nederland mobiliseren

 

Want dat zijn de enige mensen die in NL wat zinnigs te melden hebben?

 

1 grote poppenkast en het wordt tijd dat we het gordijntje dicht doen en naar wat volwassen entertainment gaan kijken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Opstelten opruimen en totale legalisatie van alle dope,...

Das de oplossing. Een andere is er niet ,...gemeente die dealertje gaan spelen ,...hahaha.

ja dat gaat zeker goed komen,...NOT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stonetwisted

 

Dat zou van de zotte zijn als gemeente lekker gaan kweken en wij thuis nog steeds opgerold zouden worden.

Het is al zot dat een product van moeder aarde zo gecriminaliseerd word.

Alles wat de natuur ons bied zonder chemische middeltjes toe te voegen is er voor een reden dus waarom verbieden dat is de grote vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slap geouwehoer allemaal, dan zul je zien dat ze genetisch gemanipuleerde zaden gaan maken en spuiten met allemaal rotzooi erop.. alsof ze ons nog niet genoeg vergiftigen met het chemische voedsel wat ze ons verkopen. Ze zien gewoon een kansje om wat extras te verdienen..

Ze zijn al bezig allerlei zaden, planten en groenten te pattenteren.. ook hennep dus.. xD

Laat ze eerst maar kijken naar de witteboordcriminaliteit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zouden de burgemeesters ineens genetisch gemanipuleerde zaden gaan gebruiken?

Gaan ze die zelf manipuleren of laten ze dat door anderen doen?

Welke belangen hebben ze daarbij?

 

En waarom zouden ze er rotzooi opspuiten?

Gaan ze dat zelf doen of geven ze daartoe opdracht en wie moet aan deze opdracht uitvoering geven?

Wat denk je dat ze daar mee kunnen bereiken?

 

Denk je nu echt dat een burgemeester aan de raad gaat voorstellen: we zullen eens lekker wat gemanipuleerde zaden gaan gebruiken en we zullen er gelijk wat rotzooi opspuiten: zullen we dit voorstel in stemming brengen?

 

 

Hennep, althans industrie hennep is gepatenteerd.

Weet je waarom?

Omdat het THC-gehalte van industriehennep minimaal mag zijn.

 

Ik vraag me echt af wat er mis aan is om (voedsel)zaden te patenteren: vele jaren research kosten nu eenmaal veel geld.

Een ondernemer wil nu eenmaal zijn ontwikkelingskosten met winst terug zien.

Ik vermag niet in te zien wat daar verkeerd aan is.

Een onderneming die winstgevend is, draagt belastingen af.

Een onderneming die verlies laat niet.

 

Als jij werk hebt, dan werk je toch ook niet voor niets?

Waarom mag een ondernemer geen winst maken op zijn product?

 

Wees gewoon blij dat plaatselijke bestuurders ook de onhoudbaarheid van de huidige situatie inzien en verdenk ze er niet gelijk van een dubbele agenda er op na te houden.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

genetisch modificeren van cannabis is tot op heden nog niet voorgekomen.

Het zijn de media die dat soort termen gebruiken, om maar de hogere THC gehates te verklaren.

De realiteit is dat de THC gehaltes in absolute zin niet sterk zijn veranderd door selectie , op een handjevol soorten na; dat hansjevol is gewoon erg sterk geworden ( door selectie).Thai -wiet is een bouwsteen in vele van de sterkste indoorsoorten.

 

Ooit, toen blowen in Nederland inhield dat je hash en import wiet rookte ( uit zonniger gebieden), kwamen enkele hippies met het ( ludieke) idee om de zaadjes in die wiet te zaaien.

Die eerste wiet was sla.

De daaropvolgende 20 generaties ook , maar langzaam , zeer langzaam kwam men met wiet die te roken was. Skunk, als ik me niet vergis.

Tegeliijk begin men met lampen te kweken. Dezelfde kracht als in thailand onder de zon ( bijna dezelfde ) nu in je slaapkamer.

 

Uit de Usa kwam een lading stekken , met indica dominante eigenschappen,en die eerste indicas waren een hit.

Om nieuwe soorten te krijgen gebruikte men de mannetjes van de sativa dominante nederwietjes, en een grote familie van naar mijn idee voornamelijk onbruikbare soorten was geboren.

En naarmate er meer verstand en ervaring ingezet werd om nieuwe soorten en kweek technieken te bedenken werd de wiet gewoon pittig sterk, vergeleken met die EERSTE SLA VAN TOEN WIET GEWOON NOG KUT WAS, en vergeleken met de tijd dat Elfjes / Skunk elf zonder blikken of blozen werd gerookt.Skunk elf is mooie kutwiet zonder power naar mijn idee,

 

Dus JA de wiet is sterker geworden.

NEE , genetische manipulatie heeft er niets mee vandoen .

Wiet was in den beginne onrookbare sla in dit kikkerland.

 

De laatste berichtgevingen schijnen te zijn dat nederiwet de laatste tijd weer in kracht afneemt.

 

De punchline van de hele kwestie vindik : hash was ten tijde van Ivo Opsteltens studentenperiode even sterk als onze huidige nederwietjes.

So what's the point?

 

 

 

De huidige patstelling is uiteindelijk een misinterpretatie van de EU-verdragen.

Evenzo vrij als dat we zijn om onze coffeeshops te hebben , zijn we vrij om cannabis beleid op andere fronten uit de kast te halen.

Dat mag,

Dat is gewoon waar Ivo niets van wil weten.

Maar het mag.

 

Kent iemand de film The HItchikersguide to the galaxy?

Ivo lijkt wel een Vogon.

maar dat terzijde

 

Onze EU-lidstaten zullen (op Frankrijk na) geen problemen erin zien dat de coffeeshops in Nederland een gereguleerde legale aanvoer zal krijgen.

Minder werkeloze kwekers, meer belastinginkomsten, en een voortzettig van wat in vele amerikaanse lidstaten al gebeurt: de industrialisatie van de cannabismarkt.

Frankrijk zal angstvallig haar pharma- en wijnindustrie verdedigen middels totaalverbod op alles wat maar lijkt op Thc.

Logisch, maar daar hoeven wij ons niets van aan te trekken.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben de coffeeshops wel hier behoefte aan? De meeste kweken zelf, volgens mij komen ze goedkoper uit als ze hun eigen wiet telen. Ik denk dat dit weer zo een project word dat alleen maar geld gaat kosten net als de wietpas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneer Jansen,

 

Ooit heb ik ergens gelezen dat door toepassing van colchicine cannabis is veranderd van een diploïde plant in een polyploide plant.

Of dat genetische manipulatie is, weet ik niet.

Wel weet ik dat colchicine uiterst giftig is.

In onze tuin bloeit op dit moment de herfsttijloos. (lijkt op blauwe krokus)

De bolletjes daarvan schijnen vol te zitten met colchicine.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jansen: Het selecteren en veredelen van zaden, en het maken van hybride kruisingen is al een vorm van genetische manipulatie.

Da's wat anders als modificatie.

 

@ Xtreme: Colchicine bevordert spontane mutaties. Polyploïde is zo'n mutatie, die ook zonder dat spul af en toe bij Cannabis voor komt.

 

On topic:

de burgemeester van Arnhem maakt zich ook sterk voor gemeente-wiet.

Dat moet dan op de sociale werkplaats worden gekweekt.

Lees meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De softdrugs worden geleverd aan coffeeshops waarmee afspraken zijn gemaakt en overgebleven oogst wordt onder toezicht vernietigd.

Haha, oh oh oh. Dit is gewoon een hele slechte idee. Laat de shops zelf legaal kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaa Colchicine, het is manipulatie, en niet nieuw

 

colchicine is erg onpopulair om mee te werken , want de eerstvolgende 7 generaties zullen de toppen te giftig zijn om te roken...

 

selecteren van zaad en kruisen met elkaar is niets nieuws, en wordt ook gedaan in tropische gebieden

 

maaaaar knippen en plakken in het genoom , zoals dat bij sommige nieuwe GMO gewassen gebeurt: dat komt nog niet voor in de cannabis....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...