Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NoNonSense

10 x Silverfields 400 watt hps eerste binnenkweek!

Recommended Posts

1ml per halve liter om de dag is misschien wel veel. Je zit nu al op 2ml/liter,

 

langs de andere kant heb je dan weer last van rode steeltjes (N-tekort ?)

 

grafiek-eng.jpg

kan je misschien op weg helpen, is voor B.A.C...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, dus het is voor mij redelijk onduidelijk. De andere planten beginnen ook lichtere bladeren te krijgen nu. Ik had dit schema in het begin aangehouden. Maar aangezien de planten niet goed dronken maar wel (volgens mij) tekenen vertoonden van ondervoeding dacht ik dat meer voeding per liter mischien een oplossing was. Tot nu toe heeft het alleen nog geen resultaat.

 

Groetjes,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag net een vliegje. Toen ben ik de aarde is goed gaan bekijken en ik kom er net achter dat ik last heb van de varenrouwmug. De larven zijn ook al zichtbaar. Ik heb net nematoden besteld. Het zou best wel kunnen dat ze de wortles hebben aangetast en dat er daardoor gewoon simpelweg niet genoeg voeding opgenomen kan worden. Het zou dus ook nog kunnen dat de grond nu al een veel te hoge ec heeft. Helaas heb ik geen ec meter.

Iemand tips?

 

Groetjes,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De dames overleven het, heb alleen de varenrouwmug niet volledig weg kunnen krijgen ondanks de nematoden en insecten plak strips.

Heel veel bladeren zijn geel geworden. Het einde komt in zicht.

Helaas heb ik spiegelreflex camera weer terug moeten geven, krijg deze wel weer terug. De foto's zijn dus weer met mobiel gemaakt en van mindere kwaliteit.

Wel heb ik een blumat tensiometer en een hanna grocheck combo ph en ec binnen gekregen. Deze gaan de volgende grow gebruikt worden. Mischien is die ph en ec meter overbodig aangezien ik organisch groei. Maar mischien komt hij in de toekomst nog van pas.

 

De temperatuur komt met de lamp aan niet boven de 27 graden en met de lamp uit niet onder de 19.5 graad. Niet ideaal maar het kan er mee door.

 

Hier wat foto's

 

De foto's geven naar mijn idee een beetje misleidend beeld qua omvang. In de werkelijkheid zien er kleiner uit.

 

gallery_39103_16402_1253980.jpg

 

De plant die alleen nog maar witte haren heeft.

gallery_39103_16402_845729.jpg

 

gallery_39103_16402_609347.jpg

 

gallery_39103_16402_547851.jpg

 

gallery_39103_16402_729540.jpg

 

gallery_39103_16402_788630.jpg

 

Ik schat dat er nog 2 a 3 weken te gaan zijn.

 

Groeten,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er ondanks de problemen die je gehad hebt niet slecht uit toch, die grammen haal je wel binnen, smaken zal het ook wel doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeker niet ontevreden over de eerste kweek binnen. Maar als je zo uren zit te lezen op dit forum en mensen met ontzettend veel kennis en ervaring maken verslagen met de mooiste planten. Je leest die dan terug. Dan denk je hey dat kan ik ook! Niet dus... :P

Volgende kweek ga ik me meer richten op voeding van de plant. Heb dat wel een beetje verwaarloosd deze kweek.

Thanks voor de reactie :)

 

Groeten,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

:dribble:

Ondanks bladproblemen echt prachtige planten! Wordt het als het donker is niet te koud op de vloer?

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :)

Er staat een klein fan kacheltje bij de luchtinlaat. Die heeft er voor gezorgd dat ik nog geen waardes onder de 19 graden heb gemeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is je eerste binnen ... Geloof mij, er zijn er hier die nog niet in buurt komen van jouw plante bij hun eerste kweek. Ik zou een tevreden man zijn, je hebt nog 2 weken te gaan he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :) Ik hoop dat ik dat over twee weken kan beamen! Sowieso ben ik al hartstikke tevreden hoor. En daarom zeker gemotiveerd om door te gaan met het groeien op deze schaal. Op deze manier vindt ik het ook hartstikke leuk om te doen. Elke dag een beetje kijken, 10-30 minuten werk aan het afstellen van je hokje. Op zijn tijd wat meer werk. een verslagje bijhouden...... Ideale hobby die mij toch aan een voldaan gevoel helpt. Met een mooi eindresultaat ook nog. Wel ben ik van plan om dit de volgende grow wat zorgvuldiger en gedetailleerder te doen.

 

Ik maak tussen nu, het eind (knippen, drogen) en roken nog een update met de betere spiegelreflex camera voor mooie beelden van het resultaat.

In totaal dus nog 3 updates. De volgende gaat wat minder uitgebreid zijn dan de laatste twee (knippen en drogen - rookwaar) wat uitgebreider.

 

Groetjes,

 

NoNonSense

 

Edit: Spelling :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie laatste foto NoNonSense, lekker bezig idd met je eerste kweek, wees gewaarschuwd, deze hobby is zeer verslavend. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks krasi :) Het verbaasd me echt nog steeds, na toch een behoorlijk aantal dagen observeren. Met wat voor gevoel ik naar het hokje loop, een soort van kriebels. Van wat hebben de plantjes me nu te vertellen. Alleen spreek je de taal van de dames nog niet helemaal vloeiend en moet je nog een beetje beter communiceren. Tuurlijk zitten er altijd dames (mannen) tussen waar je iets minder hoogte van krijgt.

 

Groetjes,

 

NoNonSense

 

Ps. Als ik mijn eerdere posts terug lees ontdek ik echt ontzettend veel grammatica en spellings fouten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg goed uit! Lekker compact dat wordt straks smullen en ook met de kwantiteit zit het volgens mij meer dan snor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Donnie en Johnny :D kwaliteit natuurlijk altijd over kwantiteit! Ik had gister super silver haze gehaald bij een sjop. Van de uiterlijke kenmerken en geur komt best wel veel terug in deze silverfields. Ik kan me natuurlijk vergissen, of het is een beetje placebo. Maar er waren duidelijk overeenkomsten :P

Ik zit trouwens een beetje met een probleempje. Het is duidelijk dat 1 of 2 van de planten eerder rijp gaat/gaan zijn. Ik heb alleen niet echt een goede plek behalve dus het growhok om te drogen. Iemand een idee om snel iets in elkaar te zetten wat als drooghokje gebruikt kan worden? Wil de toppen wel al naat gaan knippen.

 

 

Groetjes,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben meer voorstander van het grote blad weg te halen en de plant in zen geheel ondersteboven op te hangen, komt de kwaliteit ook ten goede...

 

Zoek een ruimte waar de luchtvochtigheid niet al te hoog is, anders krijg je problemen met rot en dergelijke, voornaamste temperatuur ligt rond de 18-19°C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben me bewust over de meningsverschillen qua nat of droog snoeien :P Dit is echt iets wat ik zelf wil ontdekken. Ik ga denk ik zoals jij zegt bij één plant de grote bladeren weg snoeien en dan in zijn geheel ondersteboven ophangen. De rest knip ik nat. Wat op deze schaal best wel te doen is. Dan vergelijk ik de eindresultaten. Nu dan de zoektocht naar een ruimte met lage luchtvochtigheid en een temperatuur van 18-19 graden. Dit laatste moet geen probleem zijn aangezien in huis het idee "als je het koud hebt doe je maar een trui aan in plaats van de verwarming hoger" heerst. Zal dit niet zo'n groot probleem zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt een cheap ass klerenkast tentje kopen, 2 gaten maken en 1 aansluiten op je inlaat zodat de geur gewoon door je filter heen gaat. Je kunt ook zelf iets in elkaar zetten.

 

Zo iets bedoel ik:

 

Fabric-Closet-KT7045B-.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Johnny, daar was ik zelf never nooit niet op gekomen. Morgen ga ik iets knutselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny komt dat blondje mee met dat tentje of is dat enkel bij de deluxe uitvoering :P

Wel goed gevonden droog tentje btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

dag 56 bloei

 

Het einde komt in zicht. De dames overleven gelukkig nog. Ze groeien lekker in de toppen. Er worden al een aantal haartjes bruin. Was alvast gestopt met voeding geven. Het is me opgevallen dat ik circa 1/10 van de bac bio bloom heb gebruikt. Is dat gek of heeft iedereen dat? Ik heb overigens de spiegelreflex camera weer terug dus de foto's zijn niet gemaakt met mijn mobiel.

 

Hier een aantal foto's

Allemaal met lamp aan.

 

gallery_39103_16402_498081.jpg

 

gallery_39103_16402_2378732.jpg

 

Ter vergelijking (geen forced pespective :P)

gallery_39103_16402_2753755.jpg

 

gallery_39103_16402_3503443.jpg

 

gallery_39103_16402_2660530.jpg

 

gallery_39103_16402_4036713.jpg

 

De achterste minst ontwikkelde dame

gallery_39103_16402_2910416.jpg

 

gallery_39103_16402_1155703.jpg

 

een plant waarvan ik de hoofdtop had geknakt (volgens mij was ik niet helemaal nuchter, en nee dat doe ik niet met de andere soort dames als ik wat heb gedronken :P)

gallery_39103_16402_504965.jpg

 

Dat was het weer.

 

Met vriendelijke groet,

 

NoNonSense

 

EDIT: wat extra info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...