Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NoNonSense

10 x Silverfields 400 watt hps eerste binnenkweek!

Recommended Posts

@amnees. Nee, ik ben geen rot tegengekomen. Het is een fout geweest van mij dat ik de ene plant al eerder heb geknipt. De ene plant hing in een andere kamer te drogen. Omdat ik te lui ben geweest een drooghokje te maken. Er waren wat teveel geurtjes waardoor ik het besluit heb genomen alles om te hakken. Zodat de wiet kan drogen in de kast met koolstof filter.

 

Ik heb sowieso een aantal dingen fout gedaan deze kweek.

1. Watergift

* teveel gewisseld tussen van boven en onder wateren

* Hele afwisselende hoeveelheden

2. Voeding

* wisseling in hoeveelheid

 

@casto. Ik gok dat ik rond de 150 gram droog heb. Er zat heel veel fluf bij de plant die ik al heb geknipt. twee van de hangende planten hebben volgens mij meer fluf en de andere twee hangende planten minder fluf. Dus ik gok nog ongeveer 100 gram fluf waar ik hasj van ga maken. Ik ga zeker door en ook zeker door met verslagen schrijven. Ik heb vandaag een beetje een begroting gemaakt van de volgende kweek. Het materiaal zit nu wel snor. Voor de volgende kweek koop ik nieuwe potten (smartpots). Gold label special mix (bemest) + voeding van gold label. Zaden wil ik feminised. Weet alleen nog niet welk soortje.

 

Iemand goede ervaringen met gold label medium en nutrients?

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goldlabel medium is top!!!

 

nutes i dont know, geen ervaring mee.. maar volgens mij zijn er mensen hier binnen het forum er wel blij mee

 

zelf zou ik sannie's way met de buffer tabletjes adviseren.. lekker fool proof, altijd goed!

 

bluematt tensio meter is bijna een must! (om je watergift op pijl te houden ;) )

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunkmonster

 

De blumat tensiometer heb ik :) ook wel gebruikt maar alleen aan het einde van de kweek.

De reden dat ik niet door ga met de sannie's way is omdat ik best wel een uitgave gedaan heb aan een ph en ec meter. Ik wil deze dan ook graag gebruiken.

Als ik dat niet had gedaan was ik zeker doorgegaan met de organische sannie manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij even een update

 

De toppen zitten nu in weckpotten. Heb nog niet alles gewogen. Ik laat nog wel weten hoeveel het uiteindelijk is geworden. De plant die al eerste om is gegaan weegt 28 gram. dus neem aan dat de andere planten niet veel meer of minder zullen wegen.

 

Ik heb ook alvast wat gesnoept van deze plant :)

 

gallery_39103_16402_275274.jpg

 

Ik merk wel dat de wiet nog moet curen. Als de smaak nu alleen maar beter wordt ben ik helemaal tevreden :D De high is ook niet verkeerd :vape:

 

Binnenkort start een nieuwe ronde. Dit gaat waarschijnlijk 5 x candy kush(breeder eskobar) en 4 x extrema _(breeder sannie en knutsel) onder 400 watt worden. Op gold label medium met biobizz voeding lijn. Maar hier ben ik nog over aan het nadenken.

 

Dit was het wel weer :)

 

:wave: Groetjes,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet eruit als een lekker wietje, compact ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk uit met die Extrema's Nononsense ;)

Ziet er lekker uit die toppies op naar de volgende ronde

Maar 150gr droog?? Hoeveel watt had je hangen dan?

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi, thanks :) de plant waarvan dit topje afkomstig is had niet zo veel fluf. Samen met nog 1 andere plant. De rest had een stuk minder compacte toppen.

 

@criticalwidow, op hoop van zege dan met die Extrema's. Het kan wat hoger uitvallen dan 150 gram maar zeker niet hoger dan 200 gram. Het was onder 400 watt hps. Er zat heel erg veel fluf tussen. Dat is denk ik de reden dat het lager is uitgevallen. + dat uiteindelijk, schrik niet, de laatste 3-4 weken geen tot amper voeding is gegeven. Kortom ik heb deze kweek echt een aantal grove fouten op het einde gemaakt. Maar denk dat dat nog een beetje gecompenseerd is met een redelijk goede start. 150 gram is voor mij prima, meer is altijd beter natuurlijk....

 

Alle planten zitten overigens en aparte weckpotten, want ik vind het verschil in smaak en top structuur best wel groot.

 

Groetjes,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net maar is alles gewogen. En het is............. 186 gram :bier op anderhalve vierkantie meter onder 400 watt. beetje ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zon langbloeier en dan dat resultaat...vind t wel een beetje tegenvallen maar zal vast een heerlijk wietje zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agent. Hij heeft uiteindelijk precies 10 weken in de bloei gestaan (10 weken klok 12/12). Vind het ook wel een lange bloei. Maar het resultaat ligt aan mij en niet aan het soortje denk ik. Ik ben uiteindelijk te vroeg gestopt met voeding. Heb ontzettende last gehad van de larven van de varenrouwmug. Ik heb de wortelkluiten bekeken en die waren onderin en aan de zijkanten bruin. Lijkt mij niet heel gezond :P Ik ga er dus vanuit mits ik meer dames had gehad, op tijd had gereageerd tegen het ongedierte en langer voeding was blijven geven ik er een stuk meer uit had kunnen halen. Maarja de wiet smaakt inderdaad lekker is redelijk compact en genoeg qua grammen voor mijn blowgedrag. Volgende kweek beter ;)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaat het om toch, als jezelf tevreden bent over je rokertje is het prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit N.'S , Jammer van de lage score , dat ze je mag Smaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang hij maar goed smaakt en je weet wat er de volgende keer beter kan/moet is het toch goed inderdaad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boosie, Thanks :) Inderdaad jammer. Maar we proberen gewoon door.

 

@spacekikker, Oui oui :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker topje, genoeg potentie om je te doen genieten, geur en smaak???

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur

 

Als je je neus in één van de vijf potten stopt zal je deze vier van de vijf keer een zoet/kruidig aroma ruiken. Als je ten slot bij de laatste pot aankomt zal je neus tintelen van de zuur fruitige lucht.

 

De smaak

 

De laatst beschreven geur. Wel te verstaan pot nummero vijf. Is lekker en zacht tot aan de tip. De vruchten van de vier zussen met gelijke eigenschappen, hebben een zoete, kruidige en sterkere smaak dan de unieke van de vijf. Helaas takelt de smaak naarmate de joint vordert wel af. We hebben dus van het begeerlijkste het minste.

 

De uitwerking

 

Als je van plan was een meubel te bouwen was dat geen goed plan. Een meubel van de Ikea is zelfs al te ingewikkeld. Kortom als je nog iets wilt doen gaat dit je twee keer zoveel tijd kosten. Tenzij het geen wat je wilt doen eten maken is. Want ja hiervoor willen je hersenen zich WEL inspannen. Ik heb nog nooit zo'n culinaire week gehad. De pesto, brownies en pijnboompitten vlogen je om de oren.

 

Naar mij idee een prima wietje :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic geworden NoNonSense .

Mooie plaatjes en nog een redelijke oogst ook :verrygood

Geniet van je silverfields wietje en op naar de volgende ronde

 

kweek ze knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe beschrijving, enjoy mate. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker wietje geoogst, niet al teveel problemen gehad en hup naar het volgende rondje met meer opbrengst..

leuk verslagje mate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag dude :)

Jammer van de weinige replies in het begin, maar zelfs met de beestjes ben je er toch goed van afgekomen!

Heb veel geleerd hier. Thx man!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...