Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guillian

Eerste kweekverslagje 5x Quick one autoflower

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ikzelf ben nieuw op dit forum en eveneens met het zelf kweken van mijn rookwaren.

Ik heb al vele fora gelezen en bijgehouden ivm kweken, en de meeste info zit ook wel in mijn hoofd.

maar dit alles naar de praktijk brengen gaat moeizamer en daarom maak ik gebruik van dit forum om een verslagje neer te zetten zodat jullie mij kunnen sturen waar nodig is met tips of opmerkingen.

Hopenlijk kunnen we er samen iets van maken !

 

Voorbereidend werk

aller eerst het voorbereidend werk, mijn gehele voorbereiding ( grond, voeding, opstelling ) bestaat uit:

-5x Quick One autofower zaadjes, kiemen via sprout pads. (excuseer mij voor de reclame, indien dit niet mag zet ik morgen wel een foto van de effectieve zaadjes online)

gallery_39033_16350_1497.jpg

 

-Hydrokorrel : deze ga ik onderaan in mijn pot doen, ik kweek voornamelijk op potgrond.

gallery_39033_16350_386163.jpg

 

- universele potrond

gallery_39033_16350_16733.jpg

 

- plagron kweekschema:

http://wiet-zaden.nl/kweekschema/kweeksche...agron_terra.pdf

dit is :

- Plagron roots

- Enzymes

- Groeivoeding

- Bloeivoeding

- Green sensation

 

 

- ph meter

gallery_39033_16350_1711.jpg

 

- een 60x60x140 growtent

gallery_39033_16350_257343.jpg

 

- afzuiging met afvoer bovenaan.

gallery_39033_16350_476060.jpg

gallery_39033_16350_427304.jpg

gallery_39033_16347_64842.jpg

 

- 5x 3l potten en 5x 6.5l potten. wanneer ik ga moeten overpotten is nog niet zo duidelijk.

gallery_39033_16350_260817.jpg

 

- een phillips master pia plus 250Watt ( hoogte hangt nu op 1m maar moet ik hoogstwaarschijnlijk nog verlagen? )

gallery_39033_16347_30586.jpg

gallery_39033_16350_135327.jpg

 

- en natuurlijk een Thermo en hygrometer.

gallery_39033_16350_1578.jpg

 

Een ventilator wordt morgen nog toegevoegd voor een beter luchtstroom.

 

al enige opmerkingen of vragen, stel gerust.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nieuw met kweken en dus heb ik de simpelste zaden genomen. Bij autoflowers kan ik al niet te vroeg of te laat overschakelen van groei- naar bloeifase.

Dit maakt het mij simpeler om het gehele proces eens over te gaan, dacht ik dan.

 

verbeter mij indien foutief? ;)

 

mvg

Edited by Guillian

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoii

 

succes met je eerste kweekje , autoflowers kunnen net zo goed en misschien wel makkelijker dan reg fem zaden

 

het beste wat werkt voor mij is andere gelijk soort topics lezen en daar kom je problemen en oplossingen tegen

heb zelf geen ervaring met autoflowers maar blijf goed kijken naar je plant want die geeft altijd nog het beste aan wat

ze nodig hebben .

 

de afzuiger zou ik wel dichter bij de filter doen dat scheelt namelijk veel "zuigkracht"

 

niet teveel water in begin en veel plezier deze 1e ronde

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, ik lees regelmatig wat kweekverslagjes door wanneer ik niet weet wat doen, hierdoor heb ik ook het meeste van mijn kennis opgedaan.

Nu zou het inderdaad misschien handig zijn om een ander kweekverslag te volgen als handleiding.

 

De afzuiging is een redelijk probleem geweest, deze heeft een forse zuigkracht maar bij mij vorig 'probeersel' ( wat héél low budget was ) was er niet genoeg aanvoer van verse lucht en werd het er een woestijn vanwege de forse zuigkracht.

maar hierbij had ik wel enkele basisfouten gemaakt ook dus het was niet enkel de fout van de afzuiging, verre van.

Deze afzuiging heeft ook maar 2 standen en ik gebruik telkens de laagste stand, wat volgens mij wel meer dan voldoende is.

 

Het wateren dacht ik om telkens 100ml water met een ph-waarde van 6.2 en dit zo systematisch opbouwen naargelang de behoefte, maar om de 2dagen een dagje slechts 50% van dit getal.

maar dit hangt natuurlijk allemaal van het moment zelf af, ik ga niet te ver voorlopen ;)

 

Ik hou het toch bij op dit forum dus we zullen wel zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp mag 25-35 cm (als ze wat groter zijn op 25 cm).

35 cm is een mooie afstand voor zaailingen, zullen ze ook niet uber strekken en ook niet verschrompelen :whistling :wacko:

 

Begin met zaailingen in een niet al te grote pot, dan maak je optimaal gebruik van de grond die je hebt en zet je een plant met gezond wortelstelsel in de bloei ipv water en voedingsproblemen op de voorbemeste grond die je hebt, dat is geen lightmix.

Week voordat je op 12/12 wilt in grotere pot, kan ze goed aanslaan en wederom optimaal gebruik van je aarde ;)

 

Deze potgrond is aangerijkt met een uitgebalanceerd pakket van meststoffen en sporenelementen. Dankzij deze basisbemesting beschikt de plant initieel over voldoende voedingsstoffen nodig voor een optimale ontwikkeling.

 

Wel makkelijk hoor alleen maar water geven voor een week of 3/4, eventueel wat wortelstimulator maar ook niet te veel,

zou je ook niet teveel blind gaan staren op ph waarden want die grond is (deels?) mineraal bemest dus zal aanslag op kalk doen als je teveel op ph gaat lopen sturen met water wat je geeft, wat is de ph waarde van het water dat uit de kraan komt bij jouw?

 

Gooi dat Plagron schema maar in de kast, als je daarmee aan de gang gaat heb je zo weer problemen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappige poging, ik draai nu 4 gh cheese in een ds60 met 250w en 330m2 afzuiger.

Ik heb mijn afzuiging gedimt tot max 30% met flap dicht en hij kan 100% met flap open.

Je autoflowers zullen zelf in de bloei shiete na meestal 3 weken dus groeie heb je zelf niet echt in de hand.

Ik zou als ik jou was ff een btje investere in een all mix of een light mix want voor een paar plantjes kost het je 1 zak ofzo

Goeie grond is het halve werk.

En ipv plagon zou ik voor Symbiosis mycorrhiza en Buffertabs gaan. 90% minder moeite en 100% meer kans van slagen.

Heb ook ph geprobeert met potgrond en voeding pppppffffffff gezeik niet normaal.

Het kost je mischien 50 eu maar je haal het er zo ie zo uit.

Het kan goedkoper als je egt slecht zit http://www.growerschoice.nl/nl/voeding_boosters

 

Hoop dat je er wat aan heb en wens je sccs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is je koolstoffilter nu echt zo vuil of zie ik overal bruin ;)

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild:

de lamp mag 25-35 cm verwijderd zijn van de plant, maar nu heb ik enkele testen gedaan met mijn nieuw materiaal en dergelijke en krijg ongeveer een temperatuur van 27-30° ( zonder afzuiging ) wanneer dat de lamp al op ongeveer 1m hangt.

Ik weet dat ik mijn lamp lager moet hangen wanneer ik effectief begin ( normaal zaterdag / zondag )

 

de pot die ik gebruik, na het gebruik van de pads, zijn 3l, later pot ik ze over naar 6.5l.

 

de wortelstimulator was ik slechts tijdens de eerste week van plan om te gebruiken, kwestie het schema ( tijdens de eerste watering ).

de rest van de voeding ( enzymen, terra grow, terra bloom, green sensation ) vind ik wel zonde van de aankoop dan, maar als het niet aangeraden is kan ik dit nog steeds houden voor enkel wanneer mijn plantjes dit effectief nodig hebben.

 

De ph-waarden vanuit ons kraantjeswater heeft men ons verteld dat het rond de 7.0-7.2 ligt, maar morgen kan ik hier een effectief testje op doen.

Ik heb altijd gelezen dat dit best rond 5.8-6.3 ligt , ik volg slechts de theorie, dus altijd leuk dat mensen met praktijkervaring mij hierop wijzen.

 

Panc-Justed:

hoezo grappig, kan je dit aanvullen?

ik ben van plan ook mijn afzuiging te dimmen want nu heb ik hier niets controle over, maar ik vind nergens een relatief goedkope schakelaar om mij hierbij te helpen.

Ik zit namelijk wel redelijk krap bij kas, ik heb de laatste weken vrij ruim geïnvesteerd in materiaal voor slechts een student te zijn, dus hou ik het liever nog low-budget. ( met de gevolgen vandien natuurlijk )

natuurlijk kan je me altijd spullen aanraden, ik noteer deze telkens zodat ik hierover kan nadenken voor gebruik in de toekomst.

 

VenaSnar:

De koolstoffilter is slechts in bruikleen, deze heeft al 1 kweekje meegemaakt en ik vermoed ook dat deze aan zijn laatste kweek zit.

Hij lijkt op de foto wel inderdaad vuiler dan hij effectief is, maar ik kan niet zeggen dat hij gloednieuw is.

Ook heb ik vandaag alles een beetje klaar gemaakt om te beginnen en dus ook alles proper gemaakt, het is geen reuzeverschil maar het is geen bruin gerookte filter hoor :whistling

 

Ik heb momenteel 2 ventilators toegevoegd, een klein computerfannetje (binnen) en een gewone ventilator (buiten de tent aan een luchtgat ).

Foto's zal ik hier morgen bijgooien.

is dit een goed idee?

 

nog even enkele algemene vragen/opmerkingen:

- mijn luchtvochtigheid krijg ik maar slechts rond de 50-55%, iemand wat tips?

- waar vind ik een relatief goedkope schakelaar om mijn afzuiging te dimmen, want nu zuigt hij veel te krachtig, zelfs op stand 1.

- mijn temperatuur ligt vrij hoog op een afstand van 1m, terwijl ik dit vanop de grond meet. zal dit minderen met mijn afzuiging op zodat ik mijn lampen lager kan hangen? ( deze zal op 25-35% draaien sinds hij anders toch mijn tent vacuum zuigt ;) ).

bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv is prima voor zaailingen hoor.

 

Je kan in de bouwmarkt kijken voor een dimmer voor 220v maar daar gaat je fan zeker van brommen.

Weet uit ervaring dat ze rond de 10 euro kosten, stekker van je fan er in en dan de dimmer in het stopcontact is niet de ideale oplossing maar wel goedkoop, tenzij iemand een goedkopere oplossing heeft?

 

Met afzuiging Aan zal je temp zeker lager worden, dan een fan onder je lamp door laten blazen (niet al te direct op de planten) ga je het wel redden denk ik.

Zo niet kijken of je lucht van buiten kan inblazen.

 

Let wel even op de bedrading van je buisfan, maak dit even netjes als je toch alles goed wil aanpakken is dat wel zo netjes.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat grondje verzuurt nog aardig gedurende de kweek door de bemesting dus als je op 5.8-6.3 gaat zitten zou dat ver in de bloei wel eens verkeerd uit kunnen pakken voor je kalkbuffer.

 

Met 7.0-7.2 heb je waarschijnlijk ook een lage EC en zacht water wat veel bevattelijker is voor ph schommelingen en dan vooral naar 5, ph buffering in medium en voeding hebben veel invloed omdat er weinig bicarbonaat in je water zit, niks aan je water doen dus, ja je zou in de groei richting 6 kunnen geven, gaat de N/ca/mg combi er als koek in.

 

Een stekkerdimmer vd growshop kan met wat gepruts aan het knopje redelijk bromloos werken maar dat is proefondervindelijk en niet met elke buisafzuiger mogelijk.

 

Dat de tent vacuum trekt op standje 1 van de fan zou ook nog zo maar eens kunnen liggen aan te weinig aanvoer gaten waardoor je te grote onderdruk krijgt.

 

PC fans in tentje onder lamp door is zat en zsm naar beneden dat ding (je afzuiging dus aan) anders gaan de plantjes richting die lamp op 1mtr groeien en je hebt geen 1000W waar dit de ideale afstand is ;)

 

Voeding zou je misschien nog wel nodig hebben maar zal pas later in de bloei zijn, denk dat je met 1 of 2x green sensation (ervanuitgaande dat je niet 6wk voor gaat groeien)

er strakkies wel bent met een verpot naar vers medium en voldoende wortelruimte wat je weer weken aan voeding scheelt met voorbemeste aarde.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het altijd leuk om mensen te zien met -+ dezelfde setup.

 

Ik gebruik een Fan control, Dimmer met losse oranje thermostaat 3A voor 28 eu. (123tuintechniek.nl)

Op een RUCK, RK-125-L 330m3/h 70Watt / 0,3A van 76 eu. (Greensell.nl)

Had eerst een MDF- box met slakhuis 250m3 Flens in: 125mm._Flens uit: 125 mm van 96 eu. (123tuintechniek.nl)

Maar die werkt niet lkkr met die dimmer, het motortje kon het dimme niet aan en ging stuk -.-

En zo stil vind ik MDF boxen geen eens wat een troep -.-

 

Maar je moet je niet blind staren op die vacum, het is en blijft een klein tentje, das moeilijk.

Zodra ik die flap aan de zijkant dicht doe zuigt mijn ook lkkr strak -.- op de lichtste stand >.<

Op 50% denk ik dat met tent er aan de andere kant van me afzuiger weer uit komt hahahahah

Denk dat je daar weinig aan kan doen alleen een active inlaad heb ik nog niet geprobeert.

Ik zit in de 4de week van de bloei met lamp aan ong 29gr afzuiging op 50% met flap open.

En lamp uit ong 21gr afzuiging op minimaal met de flap dicht.

 

Eerst ronde had die mdf box, had deze gwn op de tent ligge zonder de lucht naar buite te blazen. In de groei ging het prima maar 4de week van de bloei kreeg ik meeldauw en andere ziektes omdat er te weinig verse lucht aangezoge werd :whistling dus verse lucht in en oude lucht uit is crusiaal.

 

Tweede ronde mdf box plus dimmer en een luchtslang van de mdf box naar buite. Na 3 weken ging die stuk door die dimmer :wacko:. De slang en filter aangesloten op de huis afzuiger ;) ging prima! Maar vrij weinig luchtverplaatsing en soms temps van 35gr. Toch 120gr droog gedraaid.

 

De derde rond had ik die ruck 330m2 afzuiger met dimmer. Super stil, btje brom, super veel luchtverplaatsing, eigelijk te veel. Met dat vacum trekke en soms nog 32gr een leuke ronde van 180gr droog.

 

Nu de 4de ronde het zelfde als de 3de maar nu word het buiten kouder dus de temps kome nu niet over de 29gr en ben benieuwt wat het resultaat gaan worde.

 

Ik heb nog steeds een goedkope 250w vsa (30 eu) en dezelfde lamp als jij heb (17 eu), word tijd voor een nieuwe denk >.< en altijd de sannie-way (+-50 eu) op een light mix of all mix met bac bloei en bac pk (32 eu).

En voor preventief behandele gebruik ik bac plant vitality plus (16 eu), nog nooit ergens last van gehad eigelijk.

 

Hoop dat je er wat aan heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja en zodra je tent een btje gevuld is daalt je temp >.<

Hoe minder vol je tentje hoe hoger de temp, dat heb ik in iedere geval.

En mijn lamp zit van de bulb 20cm van de toppen af nu in de 4de week van de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch nog even leuk nieuws, ik was een paar dagen geleden al een gekregen zaadje "lemon haze" aan het ontkiemen, en dat is vandaag de grond in gegaan.

Dit wil zeggen dat ik mijn tent ga vullen met 5x 6.5l (na pads en na 3l pot), en de lemon haze ga ik behouden in een 3l pot en gewoon klein houden.

Dit is toch wel een maximum voor mij in dit tentje. :D

 

Morgen komt het laatste van mijn bestellingen binnen:

 

  • Profile Stekker Dimmer
  • Ventilator klem
  • Moistick Vochtmeter digitaal

 

toch nog even snel kosten gedaan dankzij jullie raad ! :D

 

Dit wil dus ook zeggen dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn lamp wel kan verlagen.

momenteel als alles, buiten de afzuiging, opstaat schommelt mijn temperatuur tussen 26-30 graden en mijn LV is redelijk stabiel op 48%-50%.

morgen laatste testen en metingen opnemen voordat ik (hopelijk) zondag kan beginnen planten met mijn pads.

 

lostchild:

 

Ik heb vandaag de effectieve waarde van ons water opgenomen, dit is 8.0, wat ik vrij hoog vind.

Nu zoals jij het uitlegt ben ik op het gedacht gekomen om mijn water naar +- 7.0 te brengen, lekker neutraal en dan zijn gang laten gaan.

 

Panc-Justed:

 

leuk om een soortgelijke setup te zien, als ik nu ook maar succes boek.

lekker duidelijke en uitgebreide uitleg wat weer wat twijfels wegneemt ! :blink:

 

en ook bedankt casto :wacko:

 

nog even succes wensen aan onze 5 (op de foto onduidelijke ;) ) vrienden:

Ze worden tussen 2 vochtige stukken keukenrol ontkiemd, ik denk dat iedereen de techniek wel kent. :whistling

gallery_39033_16350_110839.jpg

Edited by Guillian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebeurt deze hele kweek onder de 250watt lamp?

Zo dan verplaats ik het topic naar de micro fluo sectie.

Iig succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi:

 

Verplaats maar gerust hoor.

Deze ronde ga ik wel volledig op 250 Watt moeten doen vanwege mijn investeringsbudget ( dat al te ruim overschreden is ;) )

Ik had zelfs niet door dat er een aparte sectie was t.e.m. 250 Watt. :whistling

 

bedankt !

Edited by Guillian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha geen probleem, veel plezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een korte update

 

Ik heb mijn lamp verlaagt naar 45cm afstand + 2 ventilatoren gehangen voor de circulatie.

de temperatuur bedraagt momenteel 26° en LV is 42% ( beetje aan de lage kant maar nog net goed genoeg ).

gallery_39033_16350_150908.jpg

 

De eerste 2 zaadjes van de 5 vertonen al een klein worteltje, en 2 zijn er aan het opengaan, het laatste houdt zich nog redelijk stil maar we zijn nog maar 1 dag verder dus geduld :)

 

De lemon haze steekt al met zijn kop uit het zand en heeft een grootte van 4cm.

gallery_39033_16350_343920.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp lager, ze strekken al ;)

 

Heb je geen binnenbak bij je tentje gekregen voor op de vloer?

Nu gaan die buizen in no-time corroseren, doen ze met binnenbak ook wel maar minder.

 

Lv die je hebt is genoeg vor zaailing, alleen bij stekken hoge lv in begin ivm aanslaan, bij zaailingen amper van belang (je moet natuurlijk niet altijd 30% als max hebben).

Als de planten groter worden verdampen ze ook meer en gaat klimaat nog veranderen qua temperatuur en lv waarden.

 

1 fannetje aan is zat en ik weet niet hoe/waar je de temperatuur mee meet maar als het met die witte is dan is de meting zwaar onbetrouwbaar..

afdekken die meter en dan tijdje later nog eens kijken.. zal je temperatuur een graad of 3 lager zijn en je lv hoger :)

Leg hem ook niet op de aarde maar op de rand vd pot of, nog beter, hang hem op.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kweekje! Zal alleen de Lemon Haze liever een wat grotere pot geven en de auto's kleinere als je ruimte tekort komt.

Mijn inziens ga je hier dan ook aanzienlijk meer afhalen dan je autoflowers.

 

succes iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild:

 

heb de lamp inderdaad een fors stuk nog laten dalen nog :)

 

De tent, afzuiging en lamp zijn in bruikleen, en voor zover ik weet was hier geen binnenbak bij.

 

Ik gebruik toch nog steeds een tweede fannetje rechts beneden ( ook een klipfan maar deze staat niet bij op de foto ).

anders stijgt de temperatuur tot een piek van 37°. nu is het constante temperatuur van 28° ;)

 

mijn temperatuur meet ik met een thermo- en hygrometer en ik geef water a.d.h.v. een vochtmeter.

de termometer is te zien aan de linkerkant van de eerste foto.

 

groenethee:

 

dankje, ja ik was vandaag nog eens de afmetingen aan het checken, en ik vermoed wel dat ik 6 grote potten van 6.5l in deze tent krijg.

anders volg ik jou raad en ga ik 1 autoflower in een 3l pot behouden en de rest gaat in 6.5l potten.

 

Nog even een update:

 

Vandaag waren alle zaden netjes gekiemd, maar in staat van euforie ben ik foto vergeten te nemen.

De tent wordt nu toch al beter gebruikt dan met 1 plantje. Het tweede fannetje is hier niet op te zien.

Afstand tussen pot en lamp is 32cm.

gallery_39033_16362_323605.jpg

 

De grond lijkt droog maar heb na de foto nog bijgesproeid, naast de normale watering, denk wel dat ik ongeveer juist zit :)

 

en hier nog de lemon:

gallery_39033_16362_389511.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn al weer een paar dagen verder en heb nog wat foto's om hierop te gooien.

de lamp is verlaagt naar 30cm, dit is het absolute minimum van hoogte of mijn temperatuur stijgt al snel naar 35°.

 

hier staan ze allen bij elkaar, slechts 1 is nog niet uitgekomen, maar er is nog hoop.

Er is bijna 2 dagen verschil tussen het eerste zaadje Quick One en het laatste ( dat nog onder de grond verdoken zit. )

gallery_39033_16362_359395.jpg

 

de lemon haze ziet er gezond maar lang uit, dit waarschijnlijk door in het begin mijn lamp te hoog te hangen.

gallery_39033_16362_146866.jpg

gallery_39033_16362_326550.jpg

 

en hier onze kleine rakkers:

gallery_39033_16362_70751.jpg

gallery_39033_16362_100350.jpg

gallery_39033_16362_79746.jpg

gallery_39033_16362_231142.jpg

 

Ik ben ook in euforie vergeten mijn sprout pads te gebruiken, maar ik spaar die wel voor een paar specialere zaden voor de volgende ronde :)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diegenen die wat strekken dus wat langer zijn als de rest kan je gerust wat dieper ompotten zodat je een vlakker veldje krijgt.

Je bent in ieder geval lekker bezig!

Je zou een fan langs de lamp kunnen laten blazen zodat je de warmte van de lamp verspreid. 35 is wat te hoog hoor :)

 

 

Succes!

 

Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje,

ik was zeker van zin om de dames wat wat in te korten bij het overpotten, maar dit kan nog wel 2 weekjes duren ;)

 

ik gebruik momenteel al 2 klipventilatoren die onder de lamp onderdoor blazen, maar de lamp hangt momenteel op 30cm dat lijkt me wel voldoende.

kan nu ook een tijdje testen met mijn afzuiging voor tijdens de bloei. Ik heb eindelijk, na enig getreuzel met de aarding, dat dimmertje toch de stekker in gekregen.

zo kan ik mijn lamp hopenlijk op optimale hoogte hangen voor bij de bloei zonder alles te verschroeien. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet met spijt in het hart mededelen dat dit kweekje vroegtijdig stopt. ;)

Ik word vandaag wakker en wil de kleine rakkers water geven, nu blijkt dat er nog 1.5 overlevenden zijn.

 

De lemon haze heeft een half blad verloren, een quick one staat nog mooi, en de rest zijn gewoonweg verdwenen :)

Hoe dit is kunnen gebeuren weet ik niet, ik vermoed dat universele potgrond te sterk is om net gekiemde zaden in te stoppen.

Ik ga me nieuwe zaden halen en toch gaan voor een lightmix.

 

misschien nog wat tips? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...