Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Si.

Stekkies, wat te doen

Recommended Posts

ja inderdaad het zijn ook meerdere blaadjes ja. ze staan nu volgens mij een weekje of 5 of 6 ofzo in de bloei geloof ik. de eerste bruine haartjes komen er op.

 

ik heb het idee dat het komt doordat het tussen die bladeren wat vies wordt door hoge luchtvochtigheid, weinig luchtbeweging, weinig licht, jeweetwel. niet dat het schimmel hoeft te zijn maar echt fris is het ook niet.

 

Hoop ook dat de topjes er niet door beinvloed zullen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilator tussen je planten door laten blazen,

ik zie of sproei vleken of condens vleken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op verbranding van natte bladeren idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, hierbij weer een update-je.

 

Ik heb ff 1 pot eruit gehaald en apart gezet zodat die goed en duidelijk op de foto kan. jullie zullen je wel kapot lachen, maar okay.

 

gallery_39006_16559_578403.jpg

gallery_39006_16559_1574105.jpg

gallery_39006_16559_1032893.jpg

gallery_39006_16559_483403.jpg

gallery_39006_16559_18278.jpg

gallery_39006_16559_1182606.jpg

 

 

In het album staan nog wat extra foto's.

 

Hier die 2 die niet goed werken

gallery_39006_16559_1287236.jpg

gallery_39006_16559_1574105.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik ook wel wat vraagjes:

 

Zoals jullie weten is het mn eerste kweekje. De planten op de foto zijn al best wel in een vergevorderd stadium en krijgen ook al behoorlijk wat bruine haartjes het gaat niet lang meer duren voor die uitgebloeid zijn. Echter heb ik ook plantjes die pas net lekker aan het bloeien zijn en die zeker nog wel wat toe gaan nemen in omvang.

 

Nu begreep ik dat er ook zoiets is als 'nabloei', wat betekent dat je ze nog 1 of 2 weken door laat gaan en ze alleen nog water geeft. Sommige plantjes gaan dus de nabloei in, sommigen wil ik nog ff laten bloeien. De vraag is nu: kan dit gewoon samen gaan? ze staan door elkaar heen en verschil in 'volgroeidheid' heeft denk ik te maken met dat sommigen teveel water of te weinig licht hebben gekregen.

 

dus: kan ik ze gewoon door elkaar heen laten staan en beginnen om sommigen alleen nog water te geven??? en andere wel met voeding lekker te laten doorgroeien??

 

en hoe ga ik het straks afronden???? gewoon bij de grond afknippen, bladeren eraf knippen, en op zn kop ophangen zodat die uitdroogt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

het eerste wat me opvalt is dat je planten omvallen onder gewicht van middel matige toppen, wat er op zou duiden dat je geen goede lucht circulatie tussen je planten heb gehad toen ze in de groei waren. mijn stammen van stekken zijn vergelijkbaar met een bic aansteker kwa formaat, ( van zaad planten vaak wel meer) en tja buiten meet meer dan voldoende ciculatie

gallery_34588_15643_2194610.jpg

;)

 

 

het 2e is het groote aantal van 3 vingerige bladeren die zouden op een stek niet thuis horen ( s5 ronde van torsti daar gelaten die had ook 21 met aleen maar 3 vingers :S ) wat daar het probleem was weet ik niet meer zeker van of het daar beantwoord werd maargoed zijn topic kan je er even op na lezen,

 

ik hang meestal 3 mm koord door me tent ( laatste keer in opberg dingen van de ikea als droog netten 2.35 pst dacht ik )

ik knip meestal de grote fan leaves eraf, dan als er getopt is de grote takken eraf en die op hangen of als het een kleine plant is in zijn geheel.

 

ventilatie op 25 % en gewoon lekker 4a 5 dagen laten hangen tot de takjes makelijk breken,

daarna alles in weckflesen of grote gripzakken oid, en om de 2 a 3 dagen die even 15 minuten open zetten( de eerste 2 weken ) als het dan egt droog is 1 keer per maand of als de weckfles aandebeurt is om gerookt te worden vaker :P

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Si, je bedoelt afrijpen denk ik, de haartjes moeten voor zo'n 70 a 80% bruin zijn, en de trichomen worden amberkleurig, ikzelf oogst meestal bij 30% amber trichomen, maar er zijn er ook die al oogsten bij melkwitte trichomen.

Idd alleen water geven, niet teveel, liever iets te droog dan iets te nat. Met oogsten knip ikzelf eerst de zijtakken eraf, en dan de hoofdtop. Je kan er dan voor kiezen de takken in zn geheel ondersteboven te hangen en te drogen, ik knip altijd de toppen schoon, en leg ze op de netjes te drogen in de droogkast vind het gewoon geen knippen als alles er omheen gevouwen zit.

 

Succes, maar je hebt niet zoveel te knippen, het is ergens fout gegaan, maar wees gerust, het gaat vaak niet van een leien dak, het blijft lastig omdat er zoveel belangrijke factoren zijn die je oogst kunnen vergallen!

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het klimaat heeft nog wel wat schommelingen ondergaan ja. ik denk dat het daar vooral is fout gegaan. En ze hebben ook niet echt veel grond gehad per plant natuurlijk (3 in 1 pot).

 

maarja we zien wel wat er af komt. ik hoop maar dat het genoeg is om een tweede ronde te kunnen bekostigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. 1 m2, 10 weken tijd, 400W HPS lamp. Hoeveel gram haalt een goede kweker daar vanaf?

 

400 gram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede kweker wel maar dan moet er ook niks fout gaan, en je klimaat optimaal draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien haal ik dat ook wel hoewel het moeilijk is in te schatten.

 

ik zeg eerlijk ik had wel iets meer dan 5 stekjes.

 

EDIT geen prijzen, ook niet om vragen

 

ik ga de boel denk ik vandaag of morgen omhalen want ze beginnen nu echt een beetje door te zakken ze hebben hun beste tijd duidelijk gehad. hebben gisteren ook geen verwarming gekregen.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij mogen we het hier niet hebben over prijzen van wiet!

Daar ga ik me dus ook niet aan wagen.

 

5 stekken of 100 maakt niks uit 400 watt is 400watt en daar ga je geen kilo van krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee inderdaad dat begrijp ik. maar wat wel het voordeel is is dat als je dr wat meer zet dat het niet zo erg is als 1 of 2 het niet halen of wat minder doen.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je richting een ban gaat kerel ....

Lees de forum regels nog eens door ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

hoeveel euro kan je krijgen voor 400 gram?

 

 

 

met een beetje geluk, 2 keer de helft :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 x een kwart als je voor het eerst verkoopt hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja of 3 keer een 3e, 400 gram oogst = een besparing van 4000 als je inde shop zou halen ;)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

na we zullen wel zien dan wat het wordt.

 

ik ga ze over een uurtje ofzo neerhalen. Gewoon afknippen bij de grond, takken afknippen, grote bladeren afknippen, bladeren tussen toppen laten zitten, en op zn kop ophangen in donkere ruimte.

 

verder nog laatste tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik ben nu eenmaal snel van begrip.

 

gefeliciteerd!

 

 

TIP.. Stoppen met blowen en gaan lezen .

 

Snik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb ook wel een tip voor jouw ouwe urbangrower probeer een keer wat toe te voegen ipv alleen maar lopen te zeuren en zanniken. 'bwweeehhh dit topic moet opslot bweeeh bweeeeh dit gaat nergens bweeeh bweeeeeh moderators help me bweeeeeh bweeeeh. babytje. ik weet echt al precies wat voor typetje jij bent, zeker dat je een hoop billen likt in je leven.

 

En ik heb nog wel een tip voor je begin met blowen want nu ben je echt niet te genieten, je zal dr een stuk beter van in je vel gaan zitten. het lijkt net alsof je gepest wordt ofzo man houd toch op.

---------------------------------------------------------------------------------

Voor de rest bedankt voor al jullie antwoorden en hulp. Het heb me echt geholpen. Hopelijk levert het zo genoeg op, dan zien jullie me hier wel weer terug met een kweekverslag.

 

Zo niet dan tot nooit meer sinas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo? ben ik nog een tip vergeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...