Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Een eerste kennismaking met hydro

Recommended Posts

Dag mensen,

 

Na heel lang meelezen plaats ook ik maar eens een verslag.

 

Dit is de eerste keer dat ik op rfx ga draaien na een jaar of 6 aarde gebruikt te hebben. Mede geinspireerd door racker, prettig gestoord, cannaz etc etc...

 

Ik ben beland op dag 11 van de bloei periode. Nog geen co2 toegevoegd. PH 5.6 en ec 1.4. Wel heb ik TE veel water gegeven waardoor de internode afstand groot is helaas.

Dit ga ik de komende dagen proberen te veranderen door minder water te geven. De strek die er zit blijft uiteraard.

 

De kratjes staan op kabelgootjes en de klok heb ik te vroeg omgezet. Wordt misschien nog spannend om het vol te krijgen. Ze gaan wel ontzettend hard nu. Was bang voor jungle. Had gelezen dat of pito de planten nogal kunnen knallen :)

 

 

wat plaatjes

 

gallery_38836_16246_3619464.jpg

gallery_38836_16246_5226516.jpg

gallery_38836_16246_6198963.jpg

gallery_38836_16246_1647373.jpg

gallery_38836_16246_1469724.jpg

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

die knallen nog wel door hoor, welk soortje heb je staan? teveel water is haast niet mogelijk en vooral niet met RFX :)

ben benieuwd deze ga ik volgen, word een interessant verslagje voel ik aan me water hehe

 

wat meet over je setup zou idd wel nice zijn als je dat ff dropt, ook voedingslijn enzo if u will

 

:P

 

laatste foto lijken ze op de grond te staan, hoe hoog zijn je gootjes?

en wat heb je onder je vlakzuiger zitten, alluminium plaat lijkt het wel :)

puntje van kritiek,

zie dat ze moeite hebben met verdampen, wat zijn je temps?(kan ook de internode afstand verklaren)

en een rood steeltje betekent dat er iets niet helemaal goed zit, om de hoeveel dagen vloed je?

Grtz;

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppa!

 

Teveel water geven kun je niet op mapito of rfx. Als het zaakje te nat staat, klopt er iets niet met de drain van je kratten.

 

Gewoon stug en volgens een vast regime water blijven geven met de juiste ec en ph waarde en alles komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring met die kratjes is als je er niet genoeg goot(3 stuks per kratje) onderlegt en je geeft water dat ie gewoon uitpuilt, dus ook op de vloer gaat zakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hebben helemaal gelijk. Het koel gas lekt waardoor de druk te laag is en ik het gas moet bijvullen. De fabrikant heeft vrijdag een fles gestuurd naar een shop in de buurt maar die is helaas tor op heden niet aangekomen.

 

Dat betekent dat ik al 5 dagen maar 5 lampen aan heb met een temperatuur van 30 gr.

 

Hoop dat het snel binnenkomt.

 

De vlakzuiger laat ong 4 mm water staan en de kabelgootjes zijn 5. Daar zit een probleempje. Volgende ronde nieuwe hogere goten en vlakzuiger lager plaatsen.

 

Straks tijd voor meer info... drukdrukdruk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend zo`n eerste hydro ronde, bij mij is het visa versa gegaan. :)

Succes iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro heb ik altijd al interessant gevonden maar ik durfde nooit echt.

 

inside opticlimate

gallery_38836_16246_1091562.jpg

 

Hardware

 

11 x 600w waarvan er 10 ophangen en 1 mocht het klimaat het toelaten er nog bii wordt gepropt.

 

Philips vsa's wordt komende ronde vervangen door dimlus xtreme.

 

Dus ondanks de slechte drainage van mn kratten toch op de dag vloeden en ebben???

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die kabelgootjes heb je gelijk, het voordeel is dat als je met het maximale aantal lampen draait de RV nog wel eens wil zakken met een opti.

Als er een beetje water in je bak blijft staan trekt dat de RV weer een beetje omhoog :) wat je wel moet doen dan is de lucht circulatie goed in orde hebben anders heb je snel last van meeldauw.

 

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lion snap je punt maar gaan de natte voetjes mn oogst niet verneuken aangezien ze flink strekken? Weinig plek voor bloemzetting iig. Heb al 5 dagen maar 4 a 5 lampen aan net nu ze het licht zo hatd nodig hebben. Hopelijk komt vandaag de gasfles binnen.

 

Lucht inlaat zit rondom boven de lampen met een lvs. Overal lekker briesje

 

@ jadasveel over 2 uur co2 aan. Beginnen op 600? Soortje is trouwens jack white (jack herror/white widow)

 

@ secret jardin. Ik heb gekeken naar je reply en dat is precies wat er bij mij gebeurt. Vokgende keer 3 eronder.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Ik ken jou volgens mij :).

 

Je zou kunnen starten op 600. Ikzelf douw er 900 bij en heb nergens last van. Groeien gewoon sneller, weinig strek hoor.

 

edit: Beste jadasveel ik zie nu zo vaak dat je de reply verkeerd gebruikt zal je zo vriendelijk kunnen zijn de regels erop na te lezen.

Al vast bedankt /zODd

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ lion snap je punt maar gaan de natte voetjes mn oogst niet verneuken aangezien ze flink strekken? Weinig plek voor bloemzetting iig.

 

Natte voetjes maakt hier niets uit mits je ec hoog genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt laag met natte voetjes. Geef eens 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet mijn advies. hij zit al op dag 9 12-12 ofzo zou eerder 1.2 geven dan 2.0 zolang de planten niet verkleuren anders ga je ze 100% remmen. zo snel hebben ze geen natte voetjes op rfx met gootjes onder de kratten. jij gaat toch direct terug naar 1.0 nadat je ingewaterd hebt met 2.0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maar eens 1.6 gegeven.

Weet het ook even niet meer haha.

 

Merk wel al dat deze ronde een leer ronde gaat worden. Alles wat mis kan gaan is mis gegaan tot nu toe.

 

dag 12 vandaag. Ze groeien erg hard maar ik twijfel of ik er een net overheen moet spannen ivm de nog kleine planten...

 

Co2 aan op 650 ppm om ze wat power te geven.

 

Voedingslijn heb ik voor Hesi gekozen deze ronde. Eigenlijk het mapito schema van HD.

 

Ik ben heel benieuwd hoelang ze nog doorgroeien en of het vol komt

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, ja is ook niet om andermans adviezen af te kraken. iedereen doet het op zijn eigen manier, kunnen alleen maar van elkaar leren door te snappen waarom iemand iets doet. Ik ben ook eens op 2.0 begonnen, dat een week aanhouden en toen naar 1.3/4 gezakt. Dat was een topronde, maar wel met een PP en 16 per m2. De plantjes werden niet groter dan 55 cm. Denk als je een beetje een haze plant wil kweken en je gaat in dit stadium, met plantjes die aan de kleine kant zijn, op rfx... 2.0 geven dat je ze dan teveel remt. jmo

 

hps loze foto's zodat we goed de kleur kunnen zien zou niet misstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je insteek noob durfde ook niet te verhogen omdat ik denk dat ik dan niet meer de groei krijg die ik zo hard nodig heb.

 

Vermoed dat racker meer een oplossing gaf voor de strek ivm natte voeten dan de kleine planten.

 

Nacht 11 bloei

sorry waas mijn camera vergeten thuis

gallery_38836_16246_2593387.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere ruimte hoor... beetje hennepdesk style :)

zou ook graag wat meer nacht foto´s willen zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_38836_16246_937698.jpg

 

Ik zelf heb de moed opgegeven dat het nog dicht groeit maar maak het toch maar af..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 op 12 12 het gaat langzaam maar zeier toch nog redelijk dichtgroeien...

 

gallery_38836_16246_1611172.jpg

gallery_38836_16246_3237751.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is moeilijk om te zeggen wanneer je het beste kunt schakelen, denk dat je het het beste zelf kunt ervaren.

misschien slaan ze de volgende keer wel super aan en heb je een overkill met hetzelfde aantal voorgroei dagen.

hopelijk maken ze nog een flinke spurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...