Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abramovitsj

suikertje doorgebrand op lampekap

Recommended Posts

Hoi hoi.

 

Van de 14 natriumlampen die ik heb zijn in anderhalf jaar tijd 2 lampekappen stuk gegaan.

Is dit normaal? Komt dit vaak voor dat het suikertje doorbrand? Is dit gevaarlijk?

 

gallery_38591_16179_759947.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je nu serieus om te vragen of dit normaal en gevaarlijk is?

wtf?

 

dat is levensgevaarlijk !!

 

dit komt veel voor bij mensen die hun elektra niet goed hebben aangelegt...

 

huisje had al 2x weg kunnen zijn!

 

je moet heel goed nakijken dat je de kroonsteentjes op de lampenkappen goed aanschroeft!

veel mensen denken bij de minste weerstand, ja.... het zit vast, dat is dikwijls niet zo!

je kan er beter een kapot draaien omdat je hem te hard hebt vastgezet, dan dat je er eentje niet hard genoeg hebt vastgezet!

de kroonsteentjes die ze gebruiken op lampenkappen zijn ook niet van de beste, net daarom moet je dit heel goed checken, of gewoon direct de kroonsteentjes vervangen in goeie.

het feit dat je dit nu 2x hebt meegemaakt op een dik jaar wil in jou geval toch zeggen dat ze niet echt mooi aangedraaid zijn denk ik

 

zijn de lampenkappen geaard?

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem zit hem vaak in de steekverbinding. Ook hier zoals op de foto te zien. Als deze slecht contact maakt, gaat ie smeulen.

 

De oorzaak zit hierbij bijna altijd in zuinigheid. De meeste Kwekers willen er het liefst niets (zo min mogelijk) voor betalen, dus die chinezen kunnen niet anders (aangewakkerd door de vraag) dan lage kwaliteit producten te maken/gebruiken.

 

Ook missen de meeste kappen de V in het midden van de kap, en is de hoek waar de fitting aan vast zit, niet sterk genoeg om de bulp/lamp te dragen. waardoor de lamp vaak schuin hangt.

 

Er zijn tal van goede/betere kappen te verkrijgen. Denk aan de Adjust a Wing, Gavita Hortistar, Gavita Tripplestar sommige Cooltubes, Lucilu reflector, Optomizer, Diamond reflector.... En ook voor de standaard budget hamerslag kap is een betere variant, die de boven genoemde problemen niet heeft.

 

Maar goed. Als je toch die kap hebt, Haal de steek verbinding van de kap af, en gebruik een goede/veilige kroonsteen met schroeven die je goed kan aandraaien, controleer ook de verbindingen/schroeven binnen in de fitting, die rammelen soms los tijdens transport. En loop het met regelmaat na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit gewoon te fikke met je 14 lampjes ??? hoop niet voor je dat je naast me woont !!!!!!! ;) je ziet toxh dat het verbrandt is pppffff zeker kortsluiting, overbelast of slecht aangesloten......

 

 

Leipo,, als ze jou pakke wordt gelijk gezegd kijk hoe gevaarlijk wiettelen is,, LEVENSGEVAARLIJK, slechte naam, en bij deze geef ik ze nog gelijk ook...!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Ik word doodsbang nu.

 

Ik heb alles goed aangesloten en zie wel degelijk dat waar ik de verbinding leg alles goed is maar het deel van de fabrikant zelf is doorgesmolten.

Is idd een goedkope kap van eurogrowshop van 11 euro

 

Bij de eerste keer was ik er bij omdat ik de lamp had aangestoken om te kunnen werken in m'n tent. het knetterde lichtvonken langs alle kanten en kon gelukkig terug m'n lamp afzetten.

 

Bij de 2e keer had ik het pas nadien gezien dat ie doorgefikt was.

 

Pfffffff shiiiiit die dingen zouden echt niet mogen verkocht worden é? ;)

 

en nu??? bij al m'n lampen gewoon een nieuw suikertje hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik jr hoesjes aan de uiteindes of steek je het zo in het steentje ?? Beter dat je er vn schrikt nu als dat je denkt ach boeie.... ;) fix deze torie en lees deze:

 

Gooedkoop is duurkoop

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

 

Ik word doodsbang nu.

 

Ik heb alles goed aangesloten en zie wel degelijk dat waar ik de verbinding leg alles goed is maar het deel van de fabrikant zelf is doorgesmolten.

Is idd een goedkope kap van eurogrowshop van 11 euro

 

Bij de eerste keer was ik er bij omdat ik de lamp had aangestoken om te kunnen werken in m'n tent. het knetterde lichtvonken langs alle kanten en kon gelukkig terug m'n lamp afzetten.

 

Bij de 2e keer had ik het pas nadien gezien dat ie doorgefikt was.

 

Pfffffff shiiiiit die dingen zouden echt niet mogen verkocht worden é? ;)

 

en nu??? bij al m'n lampen gewoon een nieuw suikertje hangen?

 

7 jr ervaring en geen lampje normaal aan kunnen sluiten :(.

 

Gebruik ze al heel lang, nog nooit dat meegemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook kroonsteentjes voor halogeen verlichting kunnen pakken...

Deze zijn van porselein en fikken niet weg..

 

Maar ik gebruik evsa's....das veilig genoeg...

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen adereindhulzen, geen trekontlasting en dan waarschijnlijk ook nog 1.5 draad ipv 2.5.

 

Ik dacht dat jij dat alles wel zou weten met 7 jaar ervaring.

 

Echt een zot.

 

Waar ik benieuwd naar ben, is hoe de rotzooi bij de vsa zit aangesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5mm draad is volgens mij wel genoeg voor een lamp.

maar hoezo adviseert iedereen een nieuwe kroonsteen ipv gelijk op fitting aansluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je eens wat fotos van je Electra deel willen maken ??

ben nu wel erg nieuwsgierig of dat allemaal wel in orde is, zou ook voor je eigen bestwil niet onverstandig zijn.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1,5mm draad is volgens mij wel genoeg voor een lamp.

maar hoezo adviseert iedereen een nieuwe kroonsteen ipv gelijk op fitting aansluiten?

 

1.5 Kan genoeg zijn als deze juist is gebruikt.

 

Dat wil zeggen inclusief trekontlasting en een adereindhulsje op het gestripte gedeelte waardoor je de kroonsteen goed kan vastdraaien zonder dat je de losse draadjes pureert.

 

Wat ook nog wil helpen is een degelijke kap kopen.

 

Zo hamerslagje kost 15 euro, daar moet de chinees / importeur / winkelier op verdienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou je eens wat fotos van je Electra deel willen maken ??

ben nu wel erg nieuwsgierig of dat allemaal wel in orde is, zou ook voor je eigen bestwil niet onverstandig zijn.. ;)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen je dit nu echt ;)

Als je dit zo vaak gebeurd word het dan niet eens tijd om voor andere kappen te shoppen.. levensgevaarlijk

 

Wellicht wat investeren in wat Top Shield Pro kappen.. net wat goedkoper als Adjust A Wing en kunnen lekker dicht op je gewas.

Top Shield Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier nog kappen uit het jaar 0, nog nooit meegemaakt en ook geen adereindhulsjes gebruikt, gewoon goed aansluiten, niks aan de hand.

Moet wel een keer nieuwe kabel kopen, die is wat oud ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal best wat foto's posten van m'n electra ;)

 

Nee ja, ik ben als de dood voor elec. Overbelasting is het zowieso niet want heb nog nooit gehad dat de elec. eens is uitgevallen en heb wel mooi alle groepen gecontroleerd en heb bij iedere groep nog een flinke spatie over...

 

wat die hulzen betreft: ik gebruik idd geen hulzen en werk ook wel met losse draadjes maar wel allemaal telkens van 2,5 mm (de dikkere)

Bij de kappen die zijn doorgesmolten zijn de koperen draaden geen fijnde draden maar 1 geheel hard koper... dan is het toch niet nodig om hulzen te gebruiken of zijn net die draden niet aan te raden? ;)

 

en nogmaals: je hebt dus een kroonsteentje (wij belgen noemen dit suikertje :() aan de kant van het steentje waar ik m'n draden naar m'n vsa bevestig is er niks, aan de andere kant van het begin van het kroonsteentje waar de fabrikant draden verbind van het suikertje naar de fitting is het doorgesmolten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd slappe kabel naar je lampen, naar mijn weten krimpen en zetten je kabels uit door de temperatuur en komen ze daar door los te zitten in je kroonsteen.

ook bewegen die niet mooi mee (als je lampen tenminste op en neer gaan)

 

ben benieuwd naar je foto's, en niet nu eerst allemaal opknappen he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok morgen foto's want zit nu lekker thuis in m'n zetel.

 

Hier nog een foto van dezelfde foto maar dan een kwartslag gedraaid.

zoals je hopelijk ziet: rechts mijn doorgeknipte draden van het kroonsteentje naar m'n vsa, links (waar het doorgefikt is ) draden van het kroonsteentje naar de fitting.

 

Of wil dit niets zeggen dat de schuld bij de fabrikant ligt?

 

gallery_38591_16179_68700.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidelijk te zien dat de blauwe draad helemaal weg gebrand is en de rest eigenlijk nog intact is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ja idd, en nu? ;)

 

Kun je eigenlijk de fase en de nuldraad door elkaar switshen zonder problemen of niet?

Dus nu zie je dat ik de blauwe draad op de blauwe draad heb aangesloten en de bruine draad op de bruine draad heb aangesloten.

Zou je die eigenlijk in principe kunnen verwisselen? Ik dacht van wel maar ik doe het toch niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol nu niks ;) , of wou je de 10 euro van die kap gaan terug halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EN NU? EN NU? KUKELUKU ;)

 

euh neen, m'n geld mogen ze houden maar ik heb toch een mailtje in hun klachtenbus gedropt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harde kern in een kroonsteen aan een lamp.... ;)

 

Gebruik GVD eens dit forum waar ie voor bedoeld is !

 

Alles staat hier al 100000 x beschreven ! Je hoeft het alleen na te doen !!!

 

En straks compassie zoeken hier als je toko is afgefikt! ;)

 

Ga het maar eerst goed doen alvorens te gaan klagen .....

 

Ga maar terug naar de gs met die kap.... Hoop dat ze je er mee om de oren meppen!

 

En nog een tip....

Blijf met je poten van stroom af.

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een moraalridders hier ^^

 

maak eens een foto van uw kappen urbangrower , waren dat niet die bals met zelf een hr96 (enkel de reflector) erop gebricoleerd ? (dacht zo iets te herinneren uit een topic van u lol )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...